968M mõned küsimused

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?
Post Reply
nuudel
Posts: 11
Joined: Mon May 11, 2015 3:26 pm
Maakond: Põlvamaa
Contact:

968M mõned küsimused

Post by nuudel »

Hommik härrased. Võtsin sõbra sapaka sõita, kuna ta ise enamasti kaugemal ja mõtlesin ,et ühtlasi putitan niipalju kui suudan. Aastaid tagasi oli pill nii timmis,et co 0,5 ja käivitus kogaueg ilma gaasi andmata, sõitis sujuvalt. Mingi ÜV sai keeratud karpa segukruvi ühele ja teisele poole, aga co tuli ikka napilt ära. Eelmine sügis ei käivitunud masin üldse. Kevadel hakkasime asja uurima. Tänu vanale bensule oli karpas ujukinõel? lootusetult kinni. puhastasime karpa ja masin toimis jälle. Praegu tegelen karpa paika panekuga( pole muidugi kindel,et karpa üldse paigast on) Kas keegi oskab öelda mingit 0 seadet või alg seadet, millega VÕIKS olla enamvähem ? Seis siuke - laba põhjas pill sõidab ja liigub, tühikäik olemas jõudu nagu on. poole gaasiga hakkab justukui pooma, tekib tühi koht, vahepeal kakub järsult. Soojalt käivitades üldjuhul tahab gaasi. Süüdet mu arust näpitud pole sel masinal meie poolt. 2 piipu vahetasin ka välja, tagusid sädet mööda mootoriruumi laiali. Järgmine küsimus on õli kohta. Vahetuse ajal vist oleks mõistli karteri põhi ka alt võtta ja puhastada. kas vana tihendit kannatab kasutada või on kindlasti uut vaja? mis õli panna?

Hetkel rohkem küsimusi pole :D LOodan,et saan õhtul juba muudatusi teha ja asja timmi enamvähem.
nuudel
Posts: 11
Joined: Mon May 11, 2015 3:26 pm
Maakond: Põlvamaa
Contact:

Re: 968M mõned küsimused

Post by nuudel »

Okei, kas pole siia õigeid kulisi sattunud või on küsimused üleliia valed/rumalad :D
igatahes nii palju targemaks saanud ,et kontaktid täitsa kutud sel masinal, midagi lausa ära eraldunud ja vales kohas. homme peaks uued saama. Õli kohta julgeti öelda,et kui klapikambrikaane alt puhas siis võiks ju poolsünti ka panna.
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: 968M mõned küsimused

Post by tuust »

Ega mootori töö kohta nii uisapäisa pole lihtne mingit nõu anda.
Õlist niipalju, et originaalis on mineraal õli (ziguli õli). Kuna see aga kulmaga kange ja soojalt liialt vedel, siis pane julgelt sise 10w-40. Karteri tihend, kui jääb terveks, läheb tagasi. kõige tähtsam on aga "õli filtri" puhastamine. Selleks võta lahti vända otsas olev rihma seib ja pese seest puhtaks. Sinna tuleb panna uus tihend vahele.
nuudel
Posts: 11
Joined: Mon May 11, 2015 3:26 pm
Maakond: Põlvamaa
Contact:

Re: 968M mõned küsimused

Post by nuudel »

kas selle õlifiltri puhastamise kohta kuskil mingit õpetust või rohkem infot on?
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: 968M mõned küsimused

Post by tuust »

Ilmselt ei ole, aga see pole keeruline.
6 polti lahti, tõmbad alumiiniumist osa malmist osa küljest lahti, ning eemaldad sopa seest.
Tagasi läheb vaid ühes asendis.
nuudel
Posts: 11
Joined: Mon May 11, 2015 3:26 pm
Maakond: Põlvamaa
Contact:

Re: 968M mõned küsimused

Post by nuudel »

kurat see sobiks juba "rumalate küsimuste rubriiki" aga kus see asub?
sai uued kontaktid külge ja vahe paika timmitud. krt vanad olid ka terved ikka, kui jagaja küljes olid siis ei näinud nii täpselt. õhufiltri all potskus oli üsna palju õli, ilmselt karteri tuulutuse kaudu aga miks? praegu sai karpat kah nii palju veel timmitud,et tühikäigul enaam musta ei suitseks( saab palju peale?) . sooja mootoriga sõidab juba täitsa viisakalt, külmalt ikka poob ja kakub vaikselt kiirendades.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: 968M mõned küsimused

Post by AhtiH »

Õhufiltri põhjas peabki õli olema kuna see osa filtreerimisest.

Õlifilter (tsentrifugaal) asub alumise rihmaratta sees. Kuus polti keerad lahti ja siis saad küljest ära. Enne eemaldad muidugi generaatori rihma.

Minu mootoril on sees täissünteetiline 10W60 õli. Kui just mootor seest väga tökat pole siis võib julgelt panna korralikku õli. Lihtsalt alguses pead tihedamini vahetama kuna mustus pestakse lahti.

Kui musta ajab siis saab liiga palju kütust peale.

Kakkumist võib põhjustada nii vale segu kui ka vigane süütesüsteem. Eeldame muidugi, et klapid peavad ja silindrites surved korras.
DSCF0889-1.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
nuudel
Posts: 11
Joined: Mon May 11, 2015 3:26 pm
Maakond: Põlvamaa
Contact:

Re: 968M mõned küsimused

Post by nuudel »

kuna see sapakas on 30 tuhat sõitnud, siis tõesti eeldame et klapid ja silindriosa veel piisavalt hea, ning mootori saab hästi käima timmimise teel. võtan õlivahetuse uuel nädalal ette, kus saab uued klapi kambri kaane ja karteri kaane tihendid. klapikambri kaane alt oli küll üsna ilus puhas, mingit läga kuskil ei silmand.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: 968M mõned küsimused

Post by AhtiH »

See läbisõit ei oma suurt tähtsust. Ka seisval mootoril võib klapipesa/klapp ära oksüdeeruda ja enam ei hoia tihedalt.
nuudel
Posts: 11
Joined: Mon May 11, 2015 3:26 pm
Maakond: Põlvamaa
Contact:

Re: 968M mõned küsimused

Post by nuudel »

jah tegelikult küll. hetkel siuke seis. külmalt õrnalt kakub veel aga ütleme 2km peale on juba tip top kõik. käivitub hästi. tühikäigul pika peale ikka hakkab ära surema (5 peale minutit). soojalt tahab kõvasti gaasi saada muidu ei lähe üldse käima, see hetkel kõige suurem probleem.
nuudel
Posts: 11
Joined: Mon May 11, 2015 3:26 pm
Maakond: Põlvamaa
Contact:

Re: 968M mõned küsimused

Post by nuudel »

eile jättis pill teeäärde. sain sõita vast 2km kui sujuvalt löristama hakkas ja nii kui sidurit vajutaisn oli läinud. käima enam ei saanud. sõber kes taga sõitis, ütles et oli musta ka viskand. säde oli olemas( ja siis oleks järsku kadund vast) . lõi korraga segu paigast ?
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: 968M mõned küsimused

Post by tuust »

Ujuki nõel ei pea äkki, bensiin jookseb surve all otse kollektorisse.
nuudel
Posts: 11
Joined: Mon May 11, 2015 3:26 pm
Maakond: Põlvamaa
Contact:

Re: 968M mõned küsimused

Post by nuudel »

eile tuli jutuks inimesega kes omal ajal sapaka omanik oli ja remondist ühtteist mäletab. küsis et kas ujuki nõela otsas mingi plast/kummi rõngas tihend alles. ei ole. ütles et pole 100% kindel aga osadel peab seal midagi olema. uurin poodidest lähipäevil kas kuskil leidub miskit. avastasin,et klapp peale tõmmates sooja mootoriga ka 50/50 vahest läheb ludinal.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: 968M mõned küsimused

Post by AhtiH »

Nõela on kahte tüüpi - koonusega või kummi/plastikrõngaga. Vastavalt nõelale on ka pesa erinev.

Nõela pidavuse kontrolliks võta kaas pealt, lükk ujuk üles ning puhu sisse kütusevooliku ühendusavast.
Ujuki tase reguleeri raamatu järgi õigeks.
nuudel
Posts: 11
Joined: Mon May 11, 2015 3:26 pm
Maakond: Põlvamaa
Contact:

Re: 968M mõned küsimused

Post by nuudel »

Tänud. abi on palju olnud ja hetkel pill sõidab ilusti ja käivitub nii soojalt kui külmalt täitsa normaalselt. natukene jõuetu/uimane on aga hetkel ei julge rohkem torkida kah :D . sai siis uus nõel koos pesaga ja uued tihendid .natukene pani kukalt kratsima et uued kaasas olnud düüsid olid KÕIK oluliselt suuremad. jätsin esialgu vahetamata või peaks ikka? õli sai ka vahetatud koos karteri kaane tihendiga. ootasin sealt midagi hullemat aga kõik oli väga ilus puhas. nö õlifiltri seintel oli vaid õrn saasta kiht.

Kuidas esimene trummel maha saada? Eemaldasin keskmise mutri ja kõik mis sealt veel vastu tuli aga trummel maha ei tulnud.jäi poolde vinna. ei tahtnud jõuga ka lahendama hakkata olukorda ja jätsin esialgu rahule. kas kuskil on mingi pidurite peale keeramis võimalus ka või on klotsid ikkagi otsas?
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests