Sädet ei ole 966B

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?
Post Reply
anduke88
Posts: 11
Joined: Mon Aug 24, 2009 7:33 pm
Contact:

Sädet ei ole 966B

Post by anduke88 »

Sapika 30Hj mootor. Oleks vaja käima panna. Aga ei õnnestu.
Proovides, ei tule isegi süütepoolist sädet. Proovitud ka teist pooli-ikka pole sädet.
Võtsin asja lambiga ette. Üks ots kerre ja teisega siis klemme vaatama.
Süütepooli küljes pole üldse voolu ühelgi klemmil, kui süüdet sees ei ole. Ka starteri küljes pole (va suur peajuhe).
Pannes süüte sisse on järgmine olukord (vaata pilti):
Image
Image
1. Vool on starteris kui süüde on sees – starteri pildil, paremal suurel klemmil (punane väike juhe jookseb) ja üleval üksikul kollasel juhtmel. Vasakpoolsel ei ole. Ülemisel klemmil vool selline et lamp põleb korralikult.
2. Süütepooli pilt kui süüde sees (varu süütepool, kindlalt töötavalt mootorilt)- vool on kõikidel klemmidel ehk kõikidel lamp põleb.
2.2 Proovides originaalsüütepooliga, siis seal on nii, et vool on (piltilt) vasakpoolsetel klemmidel ja parempoolne must mis jagajasse läheb, seal pole midagi.

Nii, ja tegin proovi teise masinaga, millel on sama mootor peal. Tollel on nii, et starteril sellel nö ülemisel õhukesel juhtmel, tollega pirn põleb poolenisti kumades. Süütepoolil vasakpoolne alumine klemm põleb samamoodi poolenisti kumades, vasakpoole ülemine seal põleb pirn täiega ja parempoolne jagajasse minev juhe-seal ei põle midagi. Selle teise masinaga, see sõidab igapäevaselt ja on pidevas kasutuses töötav aparaat.
Aga siin on mingi aga. Nimelt see, et masinatel on juhtme värvide erinevus. Töötaval on starterist tulev juhe punane ja mida proovin käima panna, sellel on kollane ja välja läheb must. Ja juhtmeid ei saa ju omavahel segi ajada, kuna juhtme klemm on ühel ühe suurusega ja teisel juhtmel teise suurusega.

Mis toimub? Mis on valesti? Ma saan aru, et peaks olema nii, et starterist ülemiselt juhtmelt on vool ja vool peab olema ka süütepooli vasakpoolsetel juhtmetele. Aga kas ka sellel juhtmel mis läheb jagajasse võib või ei või seal vool sees olla? Kui ühega on ja teisega pole kas üks süütepool on omadega läbi? Ja miks mõlema süütepooliga pole sädet? Mis tegema peaksin?
Ei saa ju mootorit käima kui jagajani voolugi ei tule.
Palun Teie abi, äkki targemad toovad asjasse selgust, mis värk on. Või võib autol vahel olla nö mingi lüliti salongis?
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Sädet ei ole 966B

Post by AhtiH »

Juhin tähelepanu sellele, sa räägid pingest mitte voolust. Lisaks tekst suhteliselt raskesti mõistetav.

Aga võta see juhe lahti, mis läheb jagajasse. Kui pinge olemas juhtmes siis viga jagajas. Kui pinget pole siis süütepool läbi.

Hetkel tundub, et sul katkesti kontaktides asi. Süütepool kuumaks ei lähe kui süüde sees? Kontrolli jagaja kontaktid üle. Võid ka jagajasse mineva juhtme lahti võtta (jagaja poolse otsa) ning otsa massi pannes peaks säde tekkima (sel hetkel kui juhtme eemaldad massist).

Ja ei saagi aru kas kõik kontrollid on sul tehtud indikaatorlambiga mille üks ots massis? Või oled ka millegi muuga mõõtnud.
anduke88
Posts: 11
Joined: Mon Aug 24, 2009 7:33 pm
Contact:

Re: Sädet ei ole 966B

Post by anduke88 »

Ei ole autoteemaga kodus. Seepärast jutt selline. Kirjutan igaks juhuks uuesti.

Kontrollisin lambiga, kus üks pool massis ehk keres/mootoriblokis/.... ja teine ots siis klemmide peal.
Sädet kontrollisin nii, et see juhe mis jookseb süütepoolist välja, selle tõmbasin jagaja otsast välja, keerates salongis masinat käima ja hoides sama juhtme otsa kere/massi lähedal, sädet ei tekkinud.
Ja nii mõlema süütepooliga.
Ehk lühidalt, kontrollides indikaatorlambiga, siis originaal süütepoolil 2 klemmi-tuluke põleb, kolmas jagajasse minev klemm-seal tuluke ei põle.
Ja teise, sõitva masina pealt võetud süütepool, panduna antud masina süütepooli asemele, seal 2 klemmi-tuluke põleb, kolmas jagajasse minev klemm-seal ka tuluke põleb.
Ehk kahe süütepooli vahe on hetkel see, et ühel põleb indikaatorlamp selle klemmi alt, kust juhe läheb jagajasse, ja teisel e põle. Kui mõlema süütepooliga pole sädet sellel peajuhtmel, mis läheb jagaja keskele, kui see ära võtta ja käivitades pannes peaaegu vastu mootorit/keret/...
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Sädet ei ole 966B

Post by AhtiH »

Originaalsüütepool vigane.
Teine korras aga sädet pole sest jagaja kontaktidega mingi probleem.

Võta kaas maha ja vaata kas mootorit ringi ajades tekib kontaktidel vahe sisse.
anduke88
Posts: 11
Joined: Mon Aug 24, 2009 7:33 pm
Contact:

Re: Sädet ei ole 966B

Post by anduke88 »

Tänan. Võimalus veidi rohkem kui nädala pärast uuesti katsetada. Siis annan teada, kuidas läks.
anduke88
Posts: 11
Joined: Mon Aug 24, 2009 7:33 pm
Contact:

Re: Sädet ei ole 966B

Post by anduke88 »

Peatselt testin ja annan teada siis.
Aga üks mõte: kas võib äkki olla nö salongis vahel salalüliti ehk ilma seda vajutamata lihtsalt reaalselt voolu poolist välja ei tulegi?
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests