Mootor tänapäevaseks

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?
Post Reply
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Mootor nüüdseks läbinud umbes 2500 kilomeetrit ja asjad hakkavad vaikselt paika loksuma.

Järgmine suurem asi on kollektor ette võtta. Mõõtsin täna ava pea sees (30mm) ja kollektori sees (25mm). Gaasiklapp oli vist 32mm avaga.

Hetkel tundub sedamoodi, et tuleb 30mm siseavaga toru muretseda ning siis ise sobiv asi kokku väänata/keevitada. Gaasiklapi peaks ka veidi suurema panema.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Varsti läheb vaja seega üks pilt enda jaoks.
klapiajastus.png
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Ukrainia foorumist üks teema õlipumba tootlikkuse suurendamisest. Suurepärane idee ja tuleb järgi teha.

http://zaz.kiev.ua/forum/viewtopic.php? ... sc&start=0


http://youtu.be/FloQAaZv7iM
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Krt peab ikka enda oma edasi arendama.

http://www.zaz.ru/forum/index.php?showtopic=11613&st=0
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Vahepeal on tagasi tulnud huvi pritsungi projekti vastu. Viimastel päevadel palju lugenud ja infot kogunud. Tuleb hakata universaalseid põhiseadeid muutma vastavalt enda seadele.

Lisaks olen algust teinud ka omavalmistatud kollektoriga. Saab kanalid sama suureks kui peas ning gaasiklapi ka normaalse vastu vahetada. Karpast valmistatud variant on ikka veidi probleemne ja välimus ei õigusta ennast. Lisaks Saab pan a pihustid õige(ma) nurga alla panna.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Laupäeval sain kätte bluetooth adapteri ja nüüd saab juhtmevabalt autoga suhelda. Sellega seoses saab ka infot tahvlis kuvada.

Image


Täna sai veidi pihusteid testitud. Jõudsin ainult kaks teha kuid mõlemad pihustasid minutiga 90cc ehk siis täpselt sama palju kui kirjade järgi olema peaks. MS pihustite testimise võimalus on ikka hea.

Lisaks sai ka MS firmware uuendatud 3.2.4 - 3.3.1 ja sellega seoses avanes veidi uusi võimalusi.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Täna oli osavate näppude voor. Vahetasin ära kütusepumba ja ühtlasi paigaldasin seekord põhja alla ja kütusefiltri viisin sinna samasse.

Image

Lõpuks sain lahti ka ussipesast:

Image

Ja asendasin sellega:

Image

Disainiauhinnale ei pretendeeri aga ajab asja ära.

Image


Mootoriõli vahetasin ka ära ning puhastasin õlifiltri. Olen laisk olnud ja liialt veintanud ning välja tuli paras tökat. Odoka näitu unustasin muidugi vaadata aga umbes 33300 vist oli. Ehk siis selle õliga sõitnud veidi üle 7000 km. Vanasti vahetasin ikka paari tuhande tagant. Sisse läks traditsiooniline Kroon Emperol Racing 10W-60

EDIT: ODO 33369 km
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Tükk aega pole midagi mootori kallal toimetanud kuid talv on tulemas ja midagi tuleb ju teha.

Mõni päev tagasi tekkis idee panna sapikas ka E85 pealt sõitma. Tegu siis 85% etanooli ning 15% seguga mida küll Eestis juba mõnda aega ei müüda. Põhjamaades saab vist enamvähem igast tanklast ja Lätis on valitud Lukoilides samuti saadaval.

Süsteemi tuleb lisada andur, mis mõõdab etanooli sisaldust (kood 13577394) ning üle kontrollida kas kasutusel olevad kütusevoolikud kannatavad etanooli. Lisaks mõned väiksed muudatused Megasquirtis. Kuna see erilist raha ega ajakulu ei nõua siis üks alternatiivkütuse lisamine ei tee paha.

E85 kulu on 25-30% suurem kuid hind on bensiinist odavam. Soomes 95 u 1,6 eur ja E85 1-1,1 eur. Hinnavõit pole just meeletu aga samas huvitav oleks ikkagi.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Sapikal ette nähtud süüteküünal A23 ja selle tänapäevane vaste oleks NGK B9HS. Needsamad küünlad on peal ka.

Kuna mul surveaste kergitatud siis oleks vaja külmemaid küünlaid. Kuna sobivaid polnud vajalikul hetkel võtta siis olen pikalt sõitnud B9HS küünlaga. Valikus oleks B10HS aga tegelikult tahaks saada 11 heat rate küünlaid. Neid saadaval aga ainult Racing variant koodiga R5525-11 ja hinnaga 34.- tükk.

Hind on päris krõbe seega hetkel proovin ära B10HS ja vajadusel tellib ikka need kanged ära.

Talvel võib nende B9HS küünaldega töristada küll. Või siis isegi kuumema küünlaga. Aga suveks kuumade ilmade ja pikkade otstega oleks ikkagi külmemaid vaja.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Kuna tükk aega pole selle projekti kallal midagi teinud siis nüüd tagumine aeg.

Suveks peab mitu asja tehtud olema. Õige pea tuleb mootor maha, vaatan sisse ja kõrvaldan mõned lekked.

Üks asjadest, mis tuleb lõpuks külge panna on õlijahuti. Sinna ahelasse oleks hea ühendada ka õlifilter aga esialgu vähemalt jääb see välja.

Jahutuse kohal on enamus asju lahtised kuid mõned asjad olen vist paika pannud.

Radikas tuleb mootorist vasakule poole pikali pleki peale. Pleki sisse loomulikult vaja auk lõigata. Selleks, et radikas poriseks ei saaks teen põhja alla kaitsepleki suunaga auto tahaosa poole.

Ühendused uue radika jaoks plaanin võtta originaalradika ühendustest.


Jahutama hakkab üks ventilaator mille panen Arduinoga juhtima. Juhtimine hakkab toimuma temperatuuriandurite põhjal.

Eesmärke on tegelikult kaks. Esiteks muidugi õli jahutamine aga samas tahan ka, et õli saavutaks kiiresti soovitud temperatuuri. Selleks aga on vaja kõrvaldada mootori originaalradika kaudu jahutus.

Siin aga on mitu varianti, otsust pole veel teinud:
1. Eemaldada originaalradikas üldse ja panna tagant plekk ette.
2. Jätta originaalradikas alles ja jätta sealt õli läbi voolama. Jahutuse takistamiseks panen radika taha pleki, mille saab vajadusel eemaldada.
3. Midagi kolmandat.

Varuvariandina oleks hea kui radikas alles jääks aga samas teeb see ehitust keerulisemaks. Ja hädaolukorra jaoks võin ju radika kaasa võtta ja vajadusel jooksvalt paigaldada.

Kuna uus jahutusradiaator tuleb tõenäoliselt 19x14 cm kärjesuurusega siis jahutusvõimsusest ilmselt väheks ei jää. Samas talvel jahutab see ilmselt mehiselt ka siis kui vent ei tööta. Seepärast tuleks vahele panna termostaat, et õli hakkaks radikast läbi käima alles siis kui temperatuur on saavutanud näiteks 80C. Termostaati aga ei saa jooksvalt reguleerida ja sobiva leidmine ka raske (lisaks hind) seega tahaks tegelikult panna elektriliselt juhitava 3-suunalise klapi kuna seda saaks ise vastavalt vajadusele seadistada.

Kahjuks pole aga leidnud ühetegi mõistliku suurusega, mis temperatuuri ka kannataks. Üldjuhul on neil kirjas 60 või 80 kraadi aga see oleks ilmselgelt vähe. Ilmselt lepiks 100 kraadiga aga ideaalne oleks muidugi 110-120 kraadi. Vajadusel saaks selle lahendada ka kahe tavalise solenoidklapiga kui sobiva leiaks.

Kommentaare? Ideid?
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Mootori seest midagi väga huvitavat välja ei tulnud. Kepsusaaled veidi kulunud aga veider oli ühe silindri õlirõngas. Nimelt oli see korralikult kulunud ja pragu ka sees. Sama silindri teised rõngad olid korras ja teistel silindritel seda muret polnud.
DSC_4054.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by marek »

sipelgas wrote:Mootori seest midagi väga huvitavat välja ei tulnud. Kepsusaaled veidi kulunud aga veider oli ühe silindri õlirõngas. Nimelt oli see korralikult kulunud ja pragu ka sees. Sama silindri teised rõngad olid korras ja teistel silindritel seda muret polnud.
Viitaks nagu liiga väikesele rõnga pilule selle konkreetse rõnga korral? Kuidas on pilu suurus võrreldes teiste õlirõgastega?
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

marek wrote:
sipelgas wrote:Mootori seest midagi väga huvitavat välja ei tulnud. Kepsusaaled veidi kulunud aga veider oli ühe silindri õlirõngas. Nimelt oli see korralikult kulunud ja pragu ka sees. Sama silindri teised rõngad olid korras ja teistel silindritel seda muret polnud.
Viitaks nagu liiga väikesele rõnga pilule selle konkreetse rõnga korral? Kuidas on pilu suurus võrreldes teiste õlirõgastega?
Kui rõngad paigaldasin siis said kõik pilud paika timmitud. Võrreldes teiste rõngastega oli selle pilu praegu 0,3 mm suurem.

Mõtle, et kas pragu põhjustas kulumise või kulumine prao. Teine variant oleks, et rõnga juurde ei sattunud õli piisavalt ja kulus seetõttu. Või siis lihtsalt kehv materjal või üldse midagi muud.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

zaz-timing.png
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests