Tänane kuupäev Esmaspäev Nov 18, 2019 9:13 pm
Muuda fondi suurust
Sapikaklubi Sapikahuvilsed kohtuvad siin!

Tehniline

Biolisandiga kütuse sobivus (E5 ja E10)

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?

Biolisandiga kütuse sobivus (E5 ja E10)

PostitusPostitas kystu9 » Laupäev Mai 05, 2018 7:35 pm

Tere!

Uuriks siis, et kas seda kütust mis nüüd müüakse (95E5) võib ka rahuliku südamega sapikasse valada?
Ja see 98 on vist liiga vägev? :D
kystu9
 
Postitusi: 16
Liitunud: Teisipäev Sept 19, 2017 9:40 pm
Asukoht: Viljandi

Re: kütus

PostitusPostitas Rudolf » Pühapäev Mai 06, 2018 3:11 pm

Minu teada ei tohi küll, samamoodi ka 98 liiga kange. Vaja vist kuskil Vene kütsi hankida. :)
Rudolf
 
Postitusi: 46
Liitunud: Pühapäev Aug 06, 2017 9:51 pm
Asukoht: Elva

Re: kütus

PostitusPostitas sapikafänn » Pühapäev Mai 06, 2018 4:38 pm

Maanteeameti lehel kirjutab sellest natuke. Seal all ka tabel, millistele autodele see uus solgitud kütus ei sobi.
https://www.mnt.ee/et/soiduk/kutusekulu ... d-soidukid
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 195
Liitunud: Pühapäev Okt 19, 2014 2:05 pm
Asukoht: Tartu

Re: kütus

PostitusPostitas Rudolf » Pühapäev Mai 06, 2018 5:30 pm

Kui nüüd lugeda toda eelpool lisatud lehte siis "Kui sõiduk ei ole ette nähtud tarbimaks E10 mootoribensiini, siis tuleb tankida tavapärast E5 mootoribensiini, mida kütusemüüjad ka edaspidi tanklates pakuvad.".
Vist siis jääb tavaline tankur ka alles.

Kui see mingi Üle-Euroopaline asi pole siis Lätist saab vast ikka tuua.
Rudolf
 
Postitusi: 46
Liitunud: Pühapäev Aug 06, 2017 9:51 pm
Asukoht: Elva

Re: kütus

PostitusPostitas kystu9 » Pühapäev Mai 06, 2018 5:35 pm

E5 on ka juba solgitud ju. see E5 tähendab, et 5% on seda jama seal.
kystu9
 
Postitusi: 16
Liitunud: Teisipäev Sept 19, 2017 9:40 pm
Asukoht: Viljandi

Re: kütus

PostitusPostitas Rudolf » Pühapäev Mai 06, 2018 5:53 pm

Aa õigus, seda muidugi. :D
Rudolf
 
Postitusi: 46
Liitunud: Pühapäev Aug 06, 2017 9:51 pm
Asukoht: Elva

Re: kütus

PostitusPostitas AhtiH » Pühapäev Mai 06, 2018 9:52 pm

Sapikas sööb kõike ilma mureta (kui mootor korras). Soomes juba aastaid tagasi E10 kasutanud ja ei olnud mingit probleemi. Peale selle, et kütusekulu vähenes.

Ja 98 on ka täiesti sobiv. Lihtsalt süüde peab varasem olema kui 76ga sõites. Sama kehtis ka tavalise 95 puhul.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1459
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: kütus

PostitusPostitas pooltelg4 » Esmaspäev Mai 07, 2018 5:06 pm

Kütusest veel rääkides (et mtte uut teemat tekitada) - kui kiiresti keegi sõidab, kui palju kütust 100km läbimiseks kulub?

Sain siin üksvahe 70 ga terve tee veeredes (Viljandi -> Abja-Paluoja ~ 35 km) kütusekulu 5..6L 100-le. Nüüd viimaselajal rohkem sõitma hakates ja suuremaid kiiruseid katsetades (90...100km/h.) tuli keskmine 10L 100-le.

Kas teistel asi sama hull? Mootori pöörded keskmiselt 3400...3900 p/min (vastavalt 90km/h. ja 100 km/h).


Lisainfo - bioetanool lagundab kummi s.t kütuse etteande süsteemis ei tohi olla
kummi voolikuid,tihendeid jms. Mul on vist tagajärjed käes - mõned kuud kasutatud kütusevoolikud pragunevad :p või on kehv kummi kvaliteet.
Pilt
Pilt
pooltelg4
 
Postitusi: 684
Liitunud: Esmaspäev Aug 18, 2008 9:47 am
Asukoht: Abja-Paluoja / Viljandi

Re: kütus

PostitusPostitas AhtiH » Esmaspäev Mai 07, 2018 9:29 pm

Kui veel tulla tagasi E5 ja E10 kütuse juurde siis seal on kaks põhilist aspekti, mida tähele panna.

Nagu Kalle juba mainis siis etanool on sisuliselt lahusti. See tähendab, et kogu kinni jäänud mustus mis süsteemis on pestakse varem või hiljem lahti ja see jõuab karburaatorisse ja sealt mootorisse (kui hästi läheb). See lahusti omadus tähendab ka seda, et kummiosad kipuvad lahustuma või üles punduma. Voolikud saab asendada korralike tänapäevastega, mis on etanoolikindlad (kõik ei ole). Vanal süsteemil veel võimalikuks murekohaks kütusepumba membraan ning karburaatori tihendid. Kui keegi kasutab veel karburaatorit, kus nõela otsas o-rõngas (mitte koonusega nõel) siis see paisub ilmselt üles. Aga see o-rõngaga variant oli ka tavalise bensiiniga suur murekoht. Lisaks siis muidugi kaantevahelised ja kiirenduspumba tihendid. Ise enam karburaatoriga ei sõida juba ammu seega enda kogemus puudub kuid sapikatega korduvalt Soomes käidud kus E10 juba 2011 aastast kasutusel.

Teine asi on see, et etanooli energiasisaldus on veidi väiksem kui bensiinil ehk siis teoorias peaks kütusesegu veidi rikkamaks tegema (düüsidega). Praktikas aga töötab sapikas kogu aeg vähemal või rohkemal määra vale seguga.

Etanool on vee baasil ja kihistub kiirelt. Seega kauaks ei saa seda kütust paaki seisma jätta kuna vesi ju ei põle.

Kui kardate siis tankige 98-t. Aga minu kogemus näitab, et sapika mootor töötab pea kõigega.

Kütusekulust rääkides siis meie 2016 suvisel reisil Itaaliasse ja Šveitsi (6700km) täislastis auto ja katuseboksiga oli minu masina keskmiseks kuluks oli u 7,5-8,0 L/100km. Kiirus 80-90 vahel. Mägedes vähem. Tiit sõitis karburaatoriga ja evis sarnast kulu.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1459
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: kütus

PostitusPostitas pooltelg4 » Teisipäev Mai 08, 2018 9:48 am

Töötab tõesti kõigega - kütusesordi pärast tegelikult suurt muretsema ei pea.
Ainult diislit ei tohi bensiiniga segamini panna, see tahmab. Endal proovitud ja paha-paha.

Ja need voolikud on lõhenenud ka ainult pealtpoolt, tundub et mul veidi madalama kvaliteediga odavad voolikud ka.

Täna sai tehtud teine kütusekulu proov ja 80-ga terve tee sõites tuli sama kütusekulu (10L/100km peale). Arvan, et süüde vale.

AhtiH kirjutas:Kui veel tulla tagasi E5 ja E10 kütuse juurde ...




Aga Ahti räägi meile kui palju süüdet varajasemaks keerama peab?
Eeldusel, et tühipöörded on 800..900 pööret/min. ja mootor töösoe, vaakumvoolik (kui on alles) jagaja küljest eemaldatud ja reguleerimise ajaks pimedaks tehtud (mul peab arvutiga süüte fikseerima ennem regulli).
Pilt
Pilt
pooltelg4
 
Postitusi: 684
Liitunud: Esmaspäev Aug 18, 2008 9:47 am
Asukoht: Abja-Paluoja / Viljandi

Re: kütus

PostitusPostitas AhtiH » Teisipäev Mai 08, 2018 11:48 am

Tehaseseadest varasemaks igal juhul (kui surveaste tõstetud pole). Kui palju vaja keerata oleneb juba konkreetsest mootorist.

Hakkad vähehaaval keerama ja vaatad kuidas auto sõidu ajal käitub. Ideaalis keerad seni kuni tekib suurim võimsus aga veel ei hakka detoneerima. Keerata tuleb aga vähehaaval ja piisavalt sõita katsetamiseks. Ideaalis mõni pikk tõus kus on siis hea samades tingimustes katsetada.

Mida suurem on kütuse oktaanarv seda aeglasemalt kütus põleb. Seega kui mootor oli ette nähtud sõitma 76 bensiiniga siis süüde oli sätitud vastavalt. 95-ga sõites põleb kütus aga aeglasemalt ja seetõttu tuleb seda varem süüdata. Vastasel juhul toimub põhiline rõhutõus liiga hilja(peale Ü.S.S.) ja (suur) osa energiast ei lähe enam õigesse kohta.

Hiline süüde paneb mootori kuumemalt tööle, varane külmemalt. Samas kui segu on vale siis ei saa ka süüdet korralikult paika.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1459
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: Biolisandiga kütuse sobivus (E5 ja E10)

PostitusPostitas Gurja » Esmaspäev Apr 29, 2019 10:12 pm

Kuidas siis bensu lood? Kes mis bensuga sõidab? Kas probleemid juba on?
Gurja
 
Postitusi: 26
Liitunud: Neljapäev Mär 10, 2011 7:03 pm


Mine Tehniline

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron