Tänane kuupäev Reede Dets 15, 2017 1:55 pm
Muuda fondi suurust
Sapikaklubi Sapikahuvilsed kohtuvad siin!

Tehniline

Mootori ümberehitus vol2

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?

Re: Mootori ümberehitus vol2

PostitusPostitas AhtiH » Reede Veebr 24, 2017 10:00 pm

Otsisin välja kolm komplekti päid. Kõik on erinevad. Osad on kahe nookurvarda poldiga ja osad neljaga. Ribide valudes on ka vahed sees.

Millal ja miks muutus 2 -> 4 või vastupidi?
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1441
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: Mootori ümberehitus vol2

PostitusPostitas sapikafänn » Laupäev Veebr 25, 2017 10:03 am

Olen siin kahe muhu(zaz965) mootorit parandanud. Neil olid nookurvardad kahe kinnitusega. Samuti oli zaz966 30hp. mootoril nookurvardad kahe kinnitusega. 1987 ja 1984 aasta 40hp. mootoritel olid nelja kinnitusega. Kas need kahe kinnitusega kaaned ei või olla 30hp. mootorilt? Või siis esimestel 40hp. mootoritel kasutati kahe kinnitusega varjanti ja uutematel juba nelja kinnitusega.
Lõpliku tõe teada saamiseks vaja jälle Vene ja Ukraina foorumites surfata ja kirjandust uurida.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 167
Liitunud: Pühapäev Okt 19, 2014 2:05 pm
Asukoht: Tartu

Re: Mootori ümberehitus vol2

PostitusPostitas AhtiH » Laupäev Veebr 25, 2017 10:14 am

Mul ikka kõik kaaned 40hj mootori omad. Ja minu käest läbi käinud kaaned on u 80% ulatuses olnud kahe kinnitusega.

Kusjuures mu meelest olid tootekoodid samad.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1441
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: Mootori ümberehitus vol2

PostitusPostitas incz » Laupäev Veebr 25, 2017 2:17 pm

Nii palju kui guugeldanud ja kirjandust sirvinud olen siis tundub, et nelja kinnitusega tekkisid koos 968A-ga ehk 74 aastal. Minul käeulatuses olevad 71 ja 72 raamatud näitasid veel kahega ning 77 ja edasi kirjanduses juba neljaga.

Riiulis on üle üks komplekt kahe kinnituse ja väiksema põlemiskambriga( 35-39ml) kaaned ning üks komplekt tavapäraseid (45ml) nelja kinnitusega kaaned. kui sul on vaja komplekti siis annan hea meelega projekti tarbeks.
968; 968M
incz
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 281
Liitunud: Laupäev Juun 27, 2009 12:47 pm

Re: Mootori ümberehitus vol2

PostitusPostitas AhtiH » Laupäev Veebr 25, 2017 2:34 pm

Ei mul vaja ei ole. Sellest kolmest/neljast komplektist mis mul olemas leian sobivad ikka.

Hetkel lihtsalt mõtlen millise komplekti käiku lasen ja hakkas huvitama millal muutus tekkis.

See suurte vigastustega nelja kinnitusega pea läheb ilmselt laborihiireks töötlemise kohapealt. Mul vaja ju põlemiskambreid freesida ja lisaks ka pihustite pesad tulevad pea sisse.

Sain ka ühe miniahju aga selgus, et pea ei mahu ikkagi sisse. Korraks mõtlesin panna pea katla suitsutoru peale sooja (250-300 kraadi) ja ilma ahjuta juhtpuksid vahetada. Kevad tuleb hooga ja märtsis tuleks masin ülevaatusele ka viia. Ehk siis mootoriga peaks edasi minema kuna teha väga palju.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1441
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: Mootori ümberehitus vol2

PostitusPostitas AhtiH » Laupäev Mär 04, 2017 10:32 am

Kasisin ühe pea puhtaks ja lasin kergelt liivapritsiga üle.

Treisin pulga juhtpukside välja löömiseks ja distantspuksi, et paigaldamisel oleks õigel sügavusel.

Tassisin pea koju ja panin 250 kraadi juurde ahju. Termokaamera unustasin tööle seega ei saanud kontrollida aga küpsetasin umbes 40 minutit.

Puksid lõin pulga ja haamri abil välja ja tulid üsna kergelt. Uued juhtpuksid külmutasin külmaspreiga ära ja panin sisse. Üks kukkus ise sisse aga teised tahtsid saada natuke haamriga koputamist.

Nüüd vaja teine pea ka teha ja siis klapipesad lõikamisse viia.

DSC_0333.JPG


DSC_0330.JPG
Sul pole õigusi, et siin postituses manuseid näha
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1441
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: Mootori ümberehitus vol2

PostitusPostitas AhtiH » Teisipäev Mär 28, 2017 6:36 am

Eile valmistasin silindreid ette. Umbes 10-15 silindri seast leidsin vaid kaks enam-vähem sobilikku. Tundub, et läheb puurimisse ja sisse 79 mm kolvid.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1441
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: Mootori ümberehitus vol2

PostitusPostitas AhtiH » Neljapäev Mär 30, 2017 7:55 pm

Materjal gaasiklapi ja kütuselati jaoks. Väike mõte on otsida sobiv bensiinikindel plastik ja teha pihustite jaoks kütuselatt plastikust. Alumiinium juhib hästi soojust ja kuumutab liigselt bensiini. Plastikuga peaks see mõju oluliselt väiksem olema.

DSC_0025.JPG
Sul pole õigusi, et siin postituses manuseid näha
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1441
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: Mootori ümberehitus vol2

PostitusPostitas AhtiH » Neljapäev Aug 24, 2017 9:31 am

On tarvis ühte uut kitsa soonega väljalaskeklappi (pildil ülemine).
Soovi korral võin vahetada laia soonega klapi vastu (pildil alumine).

On kellelgi pakkuda?

DSC_0222.JPG
Sul pole õigusi, et siin postituses manuseid näha
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1441
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: Mootori ümberehitus vol2

PostitusPostitas sapikafänn » Neljapäev Aug 24, 2017 1:54 pm

Tervitus,
Kui vaja, siis mul on olemas. Võin sulle anda. Klapi all kirjas AK-7.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 167
Liitunud: Pühapäev Okt 19, 2014 2:05 pm
Asukoht: Tartu

Re: Mootori ümberehitus vol2

PostitusPostitas AhtiH » Reede Aug 25, 2017 6:16 pm

Tänan pakkumast. Sain hetkel lähemalt, klapiks oli ka AK-5 hoopis.

AK-7 on otsast pisut teise pikkusega.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1441
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Eelmine

Mine Tehniline

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline