ZAZ 968M 1987 1,3 "Romantika"

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
XCX
Posts: 45
Joined: Mon Mar 02, 2009 12:40 pm
Contact:

RE: ZAZ 968M 1987 1,3 Romantika "XCX"

Post by XCX »

Arusaamatu, miks siis osad on endale teise juurde pannud ?
[b]ZAZ 968M '87 "Romantika"[/b]

[url]http://www.sapikaklubi.org/forum/viewthread.php?forum_id=6&thread_id=964[/url]
krister
Posts: 55
Joined: Wed Dec 13, 2006 11:11 am
Contact:

RE: ZAZ 968M 1987 1,3 Romantika "XCX"

Post by krister »

Arusaamatut ei ole siin midagi. Igasugu kooperatiivid, varuosatehased, kuldsete kätega külasepad jne. teevad sapikale kaks summutit, sest see on lihtsam, kui hakata torusid väänama.
Tehase originaali naljalt enam ei leia.

Kusjuures, kui vaadata tehase summuti pilti ning pöörata tähelepanu torude järjekorrale, siis ilmselt on sellel rägastikul mingi inseneri mõte sees.
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: ZAZ 968M 1987 1,3 Romantika "XCX"

Post by kelluke100 »

Need kahepütased on ise tehtud,kuna poest polnud originaal juppe saada ja lihtsam oli torujuppidele originaaltükid külge keevitada ja nii muutus vaade ka paremaks,see oli nö.nõukaaja tuuning.
XCX
Posts: 45
Joined: Mon Mar 02, 2009 12:40 pm
Contact:

RE: ZAZ 968M 1987 1,3 Romantika "XCX"

Post by XCX »

Nonoh...

Aga rääkige, mis on kõikse tavalisemad siduri probleemid sel asjal ? Et mul jäi sidur põhja kinni lihtsalt vajutades.. Tõenäoliselt 4a seismise tagajärjel..
Piduritega kah jama, omanik ütles, et on vaja õhutada või mansetid ära vahetada sellest olen enam vähem ülevaate saanud, aga siduri teemat võiks keegi lahti seletada.
[b]ZAZ 968M '87 "Romantika"[/b]

[url]http://www.sapikaklubi.org/forum/viewthread.php?forum_id=6&thread_id=964[/url]
krister
Posts: 55
Joined: Wed Dec 13, 2006 11:11 am
Contact:

RE: ZAZ 968M 1987 1,3 "Romantika"

Post by krister »

Sidur on ju ka hüdraulilise ajamiga. Seisnud masina puhul tegevus sisuliselt sama, mis pidurite puhul.

Võta lahti nii peasilinder kui ka töösilinder. Vaata nende sisse. Kui tööpinnad on puhtad, ilma roosteta, siis saad neid kasutada ja piisab mansettide vahetusest. Õrna rooste saab ehk väga peene liivapaberiga maha. Pind peab jääma ilma suuremate kriimustusteta.

Paigaldada uued mansetitd silindrid kokku ja piduriõli sisse. Õli margi kohta käivad vaidlused, et mis on õige kasutada. Osad väidavad, et Vene PSK on parim, teised panevad tänapäevast. HOIATUS! pidurivedelikke ei tohi omavahel segada!!!
DOTi kasuks räägib see, et vajadusel võid seda igast bensiinijaamast juurde osta, kuid PSK-d ei pruugi seal olla.
Minul on kogemused PSK-ga. Hobiauto, mida 5 aasta jooksul vaid suviti olin kasutanud, ei pidanud pidurite korrasoleku pärast TÜVil muretsema. Ka nüüd, 4. a. peale viimast TÜVi olid pidurid täitsa alles. PSK on õli, mis takistab korrosiooni, samas kui DOT õlid seovad õhuniiksust, mis paneb tööpinnad silindrites roostetama.

Kui kõik koos ja õhutatud, ole valmis protseduuri kordama - vene kummidetailide kvaliteet on 0 ja silindrid võivad hakata üsna pea õli välja laskma. Minu teada peaks uuemate sapikate piduri ja siduri peasilindrid olema identsed VAZ toodanguga. Ehk annab neile osta Lääne päritolu detaile.

Üks asi veel. Kontrolli, et piduri/siduri torustik ei oleks umbes. Puhu suruõhuga läbi.

Head putitamist.
XCX
Posts: 45
Joined: Mon Mar 02, 2009 12:40 pm
Contact:

RE: ZAZ 968M 1987 1,3 "Romantika"

Post by XCX »

Seda juba lugesin jah, et mingil juhul ei tohi DOT4 ja seda vene kraami segamini panna..
Aga on seda saada kah kuskilt autopoest ?
Last edited by XCX on Wed Mar 04, 2009 2:19 pm, edited 1 time in total.
[b]ZAZ 968M '87 "Romantika"[/b]

[url]http://www.sapikaklubi.org/forum/viewthread.php?forum_id=6&thread_id=964[/url]
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: ZAZ 968M 1987 1,3 "Romantika"

Post by Sapi-Vana »

No piduritega on lihtne lugu. Ostad pool liitrit PSK-d, tõmbad piduripoti vanast moosist puhtaks, valad poti PSK-d täis, siis keerad kõik niplid maha ja vajutad seinikaua pidurit, kuni pott tühi. Siis paned kolmele rattale niplid tagasi ja jätad lahti tagumise parempoolse. Senikaua õhutad, kuni vana musta pasa asemel tuleb PSK-d. Siis teed niisamuti teise tagumisega, siis esimese parempoolsega ja siis esimese vasakpoolsega. Pool liitert läheb selle kõigega minekut... no mingi pudelipõhi jääb ehk alles.

Siduri kohta ei oska muud öelda kui et võta kõva kuuspakk ligi, rahus ja kindluses võta süsteem lahti ja ole kogu aeg valmis kõige halvemaks.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: ZAZ 968M 1987 1,3 "Romantika"

Post by Jossu »

Väga halb idee Arnolts...
kõi kohad on piduriõli täis, mis on väga söövitav jms... Ikka kergem ühe ratta kaupa...
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
XCX
Posts: 45
Joined: Mon Mar 02, 2009 12:40 pm
Contact:

RE: ZAZ 968M 1987 1,3 "Romantika"

Post by XCX »

Täname...
[b]ZAZ 968M '87 "Romantika"[/b]

[url]http://www.sapikaklubi.org/forum/viewthread.php?forum_id=6&thread_id=964[/url]
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: ZAZ 968M 1987 1,3 "Romantika"

Post by Sapi-Vana »

Miks halb mõte? Paaska jookseb kõik täis niikuinii, aga vähemalt saad esimese raksuga nii pumba kui põhiosa torustikust saastast priiks. Pärast tuleb bensiini ja lapiga nagunii rumm üle käia. Ja kui tahad täispuhtust, siis lase masinaga kaapides paar korda üle lumevälja.

Teine variant on muidugi, kui sul on korralik imipump... no aga nagunii ei ole ju, nii et mis sest rääkida. Muidu käib see nii, et nippel maha, siis pumba imivoolik asemele, tõmme järele ja kui tuleb juba õiget asja, siis nippel otsa tagasi. Ja nii kõikide ratastega. Ainuke võimalus üksinda pidurisüsteem 100% ära õhutada.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
XCX
Posts: 45
Joined: Mon Mar 02, 2009 12:40 pm
Contact:

RE: ZAZ 968M 1987 1,3 "Romantika"

Post by XCX »

Sai siin vahepeal maad kuulatud ja külastatud kauplust "Volga". Sealt sain meeldiva üllatuse, et pmst kõik uued jupid on saadaval...
Ühesõnaga järgmise nädala algul lähen võtan sealt ära: uued tuled, bensiinipumba, uue jagaja ja võibolla veel miskit nipet näpet...
Loodetavasti nüüd ilm hakkab kah lubama ja saab asja lõpuks jonksu ajada.
Siis mõtisklesin sama probleemi ümber jällegi, kas värvida veljed valgeks ja jätta seest kroom või värvida üleni mustaks või värvida valgeks ja seest mustaks...
Ilmselt valin valge ja kroomi tee, aga samas siin on üks ilus 968m, millel on üleni matt mustad. On kah päris kena... :)
[b]ZAZ 968M '87 "Romantika"[/b]

[url]http://www.sapikaklubi.org/forum/viewthread.php?forum_id=6&thread_id=964[/url]
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: ZAZ 968M 1987 1,3 "Romantika"

Post by Jossu »

Sapi, sinu skeem on way too shit... Miks lagastada kõik oletame värsketl värvitud kiiged ja sillad selle pasanduse happega kokku. Kusjuures mitte ühtegi spets pumpa vms vaja pole.
Tee nii:
Tagumine parem ratas, nippel lahti tiir ja kummivoolik otsa mis läheb lisa õlitopsi mis on rattakõrvalPane tähele! vooliku ots peab ulatuma õli sisse!
Kallad eest kindlasti õlipotska täis, korraliku pumba korral tühjeneb see sellisel viisil 5-7 vajutusega, pupatki nii iga rattaga õli läbi. Täesti üksi tehtav. Lõpu surve tuleb õhutada ikka traditsioonilisel viisil ja kahekesi.

Cheers, mate!
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
valtsek
Posts: 39
Joined: Sun Feb 22, 2009 2:28 pm
Contact:

RE: ZAZ 968M 1987 1,3 "Romantika"

Post by valtsek »

üksi õhutmiseks on veel üks variant...pumpad õli tagurpidi ehk siis niplist tagasi potti ja sel viisil ei ole kõik kohad õli täis
XCX
Posts: 45
Joined: Mon Mar 02, 2009 12:40 pm
Contact:

RE: ZAZ 968M 1987 1,3 "Romantika"

Post by XCX »

Ma nüüd olen lõhkise küna ees velgede suhtes, kas keski teab tln kandis miskit odavamat liivapritsi varianti ?
Jossu juurde tartusse niisama minema ei hakkaks, aga samas järgmine nv satun tartusse, kui ta miski sümboolse summa eest ära teeks siis oleks kah ju hea :D
Ja teine asi need niiöelda kilbid saab kenasti poleerides kroomiks igatahes, aga siit küsimus, et millist pastat seal kasutama peaks ?
[b]ZAZ 968M '87 "Romantika"[/b]

[url]http://www.sapikaklubi.org/forum/viewthread.php?forum_id=6&thread_id=964[/url]
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: ZAZ 968M 1987 1,3 "Romantika"

Post by Jossu »

Misasja? kuidas sa alumiinium kilbid poleerides kroomiks saad?
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests