Sapi-Vana sapikas

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Eile siis taastasin juhipoolseid rooliotsi... šarniire siis. Kõigepealt selgus jõhker tõsiasi, et šarniirivõtit ei ole. Pool tundi hiljem pärast ühe poldi käiamist ja väänamist juba oli. Siis selgus, et polegi vahet, kas võti on või ei ole, šarniiri lahti keerata ikka ei saa.

Pärast sain aru, et tehasemehed on mõelnud selle peale nii, et šarniir keeratakse lahti siis, kui ta on veel ratta/roolivarda küljes.

No aga vahepeal kombineerisin Moskvitši šarniiritaastuskomplekti jubinatega olemasolevad šarniirid nii lõtkuvabaks, et kaane pealepanekuks ja kinnituse valtsi saamiseks tuli kasutada haamrit ja 20 padruniotsa. Padruniots istus ilusti šarniiri peale ja siis sai aga haamert antud. Nüüd on rooliotsad nii lõtkuvabad, nagu nad tehases mitte kunagi ei ole olnud.

Kummkate oli ka muidugi sodi täiega. Õnneks oli lähedal just poiste poolt segi pekstud (seda nimetatakse demontaažipraktikaks, kasutusel on esialgu ainult suured kuvaldad, jalg ja sõrgkang, abiks on teinekord ka telfer, millega tõstetakse masin lae alla ja siis tambitakse vastu betoonpõrandat - niimoodi saab esipamperi ilusti maha ja tuled ning esivõre ka) Fiat, vastavast metallihunnikust leidsin siis ühe imeliselt pooleksrebitud esisilla, sealt sain siis ka vastava kummkatte.

Kummkatete alla ja šarniiride sisse toppisin nii palju üht eriti paksu ja rasvast määret kui vähegi mahtus.

Vahepeal aga õnnestus mul üks tihvtimutter ära kaotada. Panin siis ühele šarniirile paksu vedruseibi, mutri tõmbasin peale nii kinni kui sain ja keevitasin poldiotsale punni peale. 35 aastat on masin toiminud pooliku lahendusega, toimib mõned aastad ka sellistega.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Eile käisin Bauhofis ka. Tegin avastuse, mis võibolla on teistelegi huvitav.

Nimelt müüakse seal kõikvõimalikke voolikuotsi, nende seast leidsin ka otsad, mis vist sobivad sapika pidurivoolikule. Edasine on juba lihtne - võtad mingisuguse pidurivooliku, lõikad otsad maha, paned uued otsad asemele, klambrid peale ja sul ongi tuttuus sapika pidurivoolik olemas.

Ma nimelt ei usu iial, et sapika omade pidurivoolikute kinnitus on tugevam kui ise peale keeratud klambril seda olla võib.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

No ja siis lõpuks panin masinat soojast peast käima. Võtmest turtsas masin kohe käima... aga oli sigatundlik nii gaasipedaalile kui ka õhuklapile. Nagu klapi lahti tõmbasin, nii masin kohe seisma jäi. Nagu rohkem gaasi sai, nii sama lugu. Meelitasin siis pöörded üles äkiliste gaasivajutustega ja pärast tegin pool tundi jäärallit, aga ikkagi see mulle väga ei meeldi.

Milles võiks olla asi? Kui masin töötab, siis on kõik ideaalne, seega peaks süüde paigas olema. Sädet on tapvalt. Mul juba selline tunne, et pean ikka vägisi selle imeliku karpa punaseks värvima ja minema viskama... või on teistel karpa suhtes vähem radikaalsemaid mõtteid?
Last edited by Sapi-Vana on Sun Feb 15, 2009 8:29 am, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Juhhei ja piraki! Sajaanid ja saanid! Täna siis sain ülevaatusega 100% maha. Kahjuks küll ainult juunikuuni, aga abiks seegi. Öeldi, et nii heade piduritega ja lõtkuvaba rooliga vene autot pole jupp aega nähtud. Olin mõistagi täiega sillas.

Valgast tagasi tulles hakkas muidugi masin jälle oma iseloomu näitama. Ei saa risu kütet peale, tee või tina. Pump lahti, supilusikatäis ****a välja, pump kokku, küte ülesse ja jehat. Kilomeetri pärast uuesti. Ja siis juba poole kilomeetri pärast. Ja siis juba saja meetri haaval. Ajas ikka marru küll. Lõpuks tekkis olukord, kus pump enam saasta täis ei jooksnud, aga ikka ei tahtnud lüüa.

Nüüd siis lugesin, et kuna tekstoliitklots on vahelt puudu, siis läheb pump liiga kuumaks ja selle sees olevad aurud panevad pumba seisma.

No sain siis umbes kahe tunniga Valgast Helme, aga vähemalt SEE KORD EI TULNUD NÖÖRI OTSAS!!!!
von Zapp ehk Sapi-Vana.
uve6
Posts: 801
Joined: Thu Dec 06, 2007 5:05 pm
Location: Elva
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by uve6 »

hea see et ülevaatus käes:)
muidu oli ikka paras tsirkus sul:o:(;)
http://www.luaz969.tk
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Einoh, ega midagi - konstrueerin tekstoliitseibi vahele uuesti, toon eraldi sundjahutustoru pumba peale ja paagi ja pumba vahele panen eraldi vahetatava filtripauna... esimeseks saastafiltriks . Kui siis ka jebens ei lõpe... no vot siis on küll mõistus munadega triiki.

Siis veel - igaks juhuks - kas on kellelgi pakkuda toimivat karpat?

Et nüüd, kus ülevaatus käes, see õige parandamine alles algab :)
Last edited by Sapi-Vana on Mon Feb 16, 2009 10:14 pm, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by kelluke100 »

ei usu ,et see vahetükk praeguste ilmadega mõjub ,see on problemaatiline suviste kuumadega.ennemini on pumba klapid kulunud ,kui niipalju sodi on vahelt läbi käinud.kontrollimiseks võta karbussi küljest voolik lahti torka ots pudelisse ja löö käsitsi, töökorras pumba korral peab ikka normaalselt purskama voolikust.on võimalus ,et paagist ei jõua pumpa-seda saab kontrollida ,kui panna pumpa mineva otsa külge pikem voolik ja teine ots mingisse bensuga anumasse ja eelnevat korrata,kui nüüd lööb ,siis tuleb kõik kuni paagis oleva bensiinini lahti võtta ja leida põhjus.seejuures peab olema tõukur võimalikult sees ,et käsihooval oleks võimalikult pikem käik.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Sain eila kokku ühe vana sapikamehehega, kes näitas mulle seadet, mis absoluutselt kõik bensiinitoitesüsteemiga seotud mured lõplikult lahendab.

Süsteemi loomiseks on vaja:
a) bensiini suhtes mitteaktiivset anumat,
b) pikka voolikut.

Anum (vanal oli kasutuses miski kolmeliitrine) on siis riputatud salongi sisse tagaistuja küljeakna kohal oleva sanga külge. Anumast läheb voolik OTSE karpasse ja bensiin valgub sinna ise, sest anuma tasapind on karpast igal juhul kõrgem. Kui bensiin hakkab anumas otsa lõppema, siis valatakse sellesse bensiini lisaks ja ei sõit seisma jää.

Vana kommentaar oli üsna ilus - vahet pole, kuidas bensiin karbussi jõuab, rüüpab masin täpselt sama palju.

Praegu siin olen juba välja nuputanud, kuidas ma katusele ühe paagikorpuse keevitan, kuidas sinna sisse läheb plastpaak ja kuidas voolik läheb katusest salongi, sealt mööda aknapiita taha alla, sealt siis mootoriruumi, sinna tuleb siis kuulkraan ja sealt juba otse karpasse. Et kui masin seisab, siis kuulkraan kinni, sest kes kurat seda nõelklapi tihendit teab...

Aga see plaan käivitub siis, kui plaan A - olemasoleva süsteemi käimasaamine - ei toimi.
Last edited by Sapi-Vana on Wed Feb 18, 2009 6:28 am, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Vabariigi 91. sünnipäeva puhul ajasin siis oma pirtsaka vanatüdruku garaažist välja, installisin plastikpudeli karpa külge, tagastange vahele pistsin lipuvarda ja siis näitasin külameestele, kuidas tagumik ees lumerajal kurvi minnakse ja sealt kässariga välja tullakse. Sapikas on kolmanda käiguga ikka 100% tõupuhas härg, ainult et rooli tuleb sitaks kiiresti vändata :) Rattast ei saagi, ainult pulkadest saab :) :)

Aga kui masinat külje pealt loksutada, siis on kuulda, kuidas paagis midagi õige suurt edasi-tagasi lohverdab. Tra ma ei kujuta ette mis seal olla võib.

Oma kõige esimese Passati õhufiltrist leidsin aastaid tagasi endise omaniku naise või armukese trussikud... ega vist väga ei imestakski, kui sapika paagist tuleks lõpuks välja "60 let sovetskovo futbola" või poolik "prassai molodosti".
von Zapp ehk Sapi-Vana.
uve6
Posts: 801
Joined: Thu Dec 06, 2007 5:05 pm
Location: Elva
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by uve6 »

:DB):Dlahe jutt:DB)
http://www.luaz969.tk
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Täna siis sai veel natuke süsteemi aretatud. Võtsin bensiinipumba maha ja panin asemele kopikalt võetud süsteemi. Koos kõigi vaheseibide ja jubinatega. Siis panin pumbale ette ühe sitaks suure bensiinifltri (peale oli ka selgituseks kirjutatud "Big Filter", ega muidu ju aru ei saa).

Masin jällegi võtmepill. Tegin siis umbes pool tundi rallit ja peenestamist ja süsteem vähemalt pumba osas funkas ilusti. Hurraa onju ja ajee veel pealekauba.

Aga nagu taiplikumad teie seast on juba aru saanud... jah... tõepoolest... ei saa ju kõik korras olla.

Nimelt paistab vägisi sedasi olevat, et kiirenduspump ei funka pooltki nii, nagu ta peaks funkama. Mingil hetkel poob täiega. Aga no ega midagi, järgmine nädal võtab karpa maha ja vaatab seda asja.

Siis kõige lõpuks aretasin keevitustraadist välja ühe konksu moodi asja ja tõmbasin paagist välja originaalis vist sinised olnud Marati dressipüksid...tegumoe järgi ma arvan et kaheksakümnendate algusest või seitsmekümnendate lõpust. Täiesti sihukesed, nagu lapsepõlves kantud sai. Tallatripiga ja puha. Pani kukalt kratsima. Paistab sedamoodi, et keegi tundmatu on kunagi tahtnud masinat maha põletada, aga ju siis saatus tuli vahele.

____________________

Praegu siin mõtlen, et kunagi sai selle masinaga mauratud mis kole ja muud ei olnud kui et vala bena paaki... tõsine ime kui praegust üle mõtelda.
Last edited by Sapi-Vana on Thu Feb 26, 2009 4:10 pm, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Jossu »

Hmm... poomine ei tohiks olla kiirenduspumba teema. Pöördesse läheb ka siis kui kiirenduspump üldse ei tööta, lihtsalt ilgelt aeglaselt hakkab tuure üles koguma. Pigem poomise viga kuskil mujal, äkki miskit sodi ka karpasse sattund sul juba?
Btw pittu ei jõua siis jamh?
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

No nagu meditsiinis sageli tõde ja surm saabuvad mõlemad lahkamisel, nii saan karpa suhtes ka 100% vastuse anda ainult pärast seda kui olen ta juppideks lahti võtnud. Võib küll olla, et on jälle miskit ****a täis. Aga kui ongi, siis kakun raisa laiali ikka. Kasvõi selleks, et aru saada, mis kuradi mõte on nendel kahel väljundil (sisendil), mis poltidega kinni tõmmatud.

Pittu tuleku suhtes ütlen nii, et kui on pühaba, siis 100% välistatud, siis olen puldi taga, keeran nuppe ja teen asjalikku nägu. Muu suhtes praegu parem ei luba - töögraafik täieneb kogu aeg. Aga kui on vaba aeg, siis asi see sadakond kilomeetrit läbi täristada.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
uve6
Posts: 801
Joined: Thu Dec 06, 2007 5:05 pm
Location: Elva
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by uve6 »

Väga imelikud masinad on Sulle juhtunud :p kõigil mingid riide esemed mängivad rolli;)
http://www.luaz969.tk
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by madis1080 »

Ma arvan et need asjad saatuvad paaki kui kork kadunud on. Enda sapika olid soealuspesu paagikorgiks topitud 10 aastat tagasi,ennem kui seisma jäi:).
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 12 guests