Sapi-Vana sapikas

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by kelluke100 »

ma ei tea ,mis tüüpi karpa sul on ,agaK-127 on raudselt filter karbussi küljes.Bensu voolik läheb ühest otsast sisse nüüd edasi vaadates teises otsas peab olema kork ,kui see ära keerata saab selle tagant peene sõela kätte .see on ilmselt umbes,sest sa ju puhastasid bensupumba peal olevat sõela tihedalt ja miks arvad ,et järgmine sõel puhtam on?Kaldun arvama,et ka teist tüüpi karburaatoritel on sõelfiltrid olemas(kui eelmised omanikud neid ära pole visanud),sest ise ei mäleta küll ühki mis poleks säherdust asjandust omanud.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Noonii... eile siis võtsin karpa uuesti lahti. Pärast pikka jukerdamist sain sõela kätte. See oli umbes küll. Siis avastasin, et nõelklapp on sootuks ilma kummitihendita. Sain siis tihendiga variandi (mosse oma, aga muidu kõikidelt mõõtmetelt sama), vahetasin ära. Karpa kokku, bensiin peale ja tuld... läks käima. Käis ideaalselt. Ja siis jäi seisma. Jaurasin akuga senikaua, kuni aku oli tühi. Ei miskit.

Siis võtsin töökojast täku ja ühendasin selle akuklemmidega. Täku pealt pärast umbes viieminutilist rammimist läks mootor käima. Käis üsna pikka aega probleemivabalt. Ajasin masina välja, panin uksed kinni ja masin jäi seisma. Kuna aku oli nüüd oluliselt turgutatum, siis läks akust käima, aga käis väga imelikult. Kui gaas on maksimaalselt peal, siis käib, aga lainetena... no et kord nagu on pöörded nii peal, et vaata laiali laguneb... siis paar sekundit hiljem tahab maha surra... siis kosub jälle...

Kuna aeg sai ümber, siis ajasin masina sisse.

Mis nüüd siis?

Kuna asi läks hullemaks, siis kardan, et nõelklapi nõela vahetus ei olnud hea mõte. Samas... tihendit seal ei olnud...

Või ongi nii, et mingi mudeli juures nõelklapil EI OLEGI TIHENDIT ja asi toimib tänu täpsele treimisele? Ei tahaks väga uskuda, aga sapikas on imemasin niikuinii.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Lihtsalt igaks juhuks küsin, et kas seda K-127 karpat kellelgi üle ei ole? Viga lihtsalt peab selles süsteemi osas olema. Aga mul hakkab juba villand saama, et ma investeerin aega ja raha mingi juraka putitamisele, mis ikka ei tööta. Võibolla kaob see kotermann pärast karpa vahetamist.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by kelluke100 »

nõelklapi kontroll;keerad karburaatori kaane tagurpidi ja imed sealt otsast ,kust muidu bens. siseneb,paned keelega toru otsa kinni ja kui vaakum säilib siis on kõik OK.Nõuk. autodest oli minust Lada ainuke mille nõelklapil tihend puudus (kaks metallpinda olid omavahel nii täpse istuga koos),teised olid tihendiga.veel sobivad ka karburaatorud K125 ja K125B.Mis puutub nõelklappide vahetatavusse ,jään vastuse võlgu aga loogiliselt peaks olema läbilaske võime erinev (isegi lada erineva kubatuuriga mootoritel kasutati erinevaid nõelklappe (ava mõõt oli selle osa peale märgitud ,mis keermega kaane küljes) ,ZAZ 1200 aga Mosse 1500 ,nii et võiks olla erinevad klapid. Ja lõpuks kas nõel jäi ikka vabalt liikuma?Edu.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Ok, eks ma siis teen selle imemiskatse ära. Muidu nõel jäi vabalt liikuma küll. Ava mõõt on neil nõelklappidel eri masinatel jah erinev, aga lukustus on samasugune.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Nnonii... eile siis sai mootori juures jälle miskit tehtud ja tundus, et sai hää. Suure hurraaga sai siis sõitugi mindud. Loll otsus kui tagantjärele tark olla. Et siis kuskil metsateel jättis masin viie meetri peal funkamise ja nii jäänudki.

Egas midagist - sai võetud kõne inimesele, kes on oma Passati järel minu sapikat juba harjunud töökotta tagasi vedama. On niiöelda rutiiniks kujunenud. Aga kuna logistiliselt oleks sapika etteotsa saamine tähendanud väga suurt ringi, siis keerasime ahtakese tee peal sulalumes masina kahekesi ümber. Krt surm oli silme ees... aga saime hakkama.

Järel vedades hakkas masin muidugi ideaalselt tööle jälle. Nii et töökotta süitsid kaks masinat omal jõul, mõni meeter ühendavat paela järel. Tegelt oleks pidanud roppumoodi vanduma, selle asemel ajas aga hoopis naerma.

Töökojahoovis tegi masin muidugi oma viimase turtsu ja taastas harjumuspärase oleku. Sai siis kiirkorras karpal kaan maha võetud... ja no EI OLE bensiini sees. Samas pump peksab kütust looma kombel edasi.

Siis rahulikult asja vaadates leidsime, et ujuk on liiga alla reguleeritud (Jossu, see on kivi sinu kapsaaeda :) :) :) ). No sai siis see taas paika pandud, karpa kinni jälle, teise aku pealt käima... käis ilusti. Väga ilusti. No siis abimees ütles, et mine sõitma, tema lülitab telefoni välja. Ma vastu, et ehk ei maksa väga kiirustada...

No tegelikult oleks võind telefoni välja lülitada küll, sest umbes 5 meetrit töökojauksest tegi mootor taas viimase törtsaka ja ühegi mõjutusega seda käima enam ei saand. Positiivne kogu asja juures oli, et polnud vaja helistama ega vedama hakata. Kuna aeg hakkas otsa saama, siis lükkasime masina töökotta tagasi ja lubades järgmine kord karpa taas elementaarosadeks võtta, sai tööle mindud.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by kelluke100 »

Asi on huvitavaks läinud ,nii väike asi ja põhjustab nii palju peavalu.Nüüd mõned mõtted (ehk oledki nii toiminud).Enne kaane eemaldamist pööra vv sellisesse asendisse ,kus saab bensiini käsitsi hoovast üles lüüa.1)Löö bens. üles (tunned kui hoob hakkab tühjalt käima),võta bens.voolik karburaatori küljest lahti ja kaan maha,bensiini tase peaks jääma 19-21 mm karburaatori liitepinnast allapoole,2) keera kaan tagurpidi(ujukiga ülespoole),ujuki külgtriibud peavad jääma kaane liitepinnaga paralleelsed ja nii asetseva ujuki kõrgus kaane pinnast 39mm.kui bensiini tase oli madalam,siis järelikult on ujuki kõrgus suurem ja vastupidi (tähtis on sealjuures bensiini tase),reguleeritakse seda väikese keelekese painutamisega,mis toetab nõelklappi.Nüüd ujukiruum tühjaks ja uuesti korrata algusest ja mõõta bensiini taset karbur. liitekohani.Ja ikkagi kontrolli jälle seda sõelfiltrit seal kaanes.Tegeliku taseme näed ainult siis kui jätad töötava mootori seisma ,kiiresti bens.voolik lahti ja kaan maha,kui voolik külge jätta,siis kaane kergitamisel voolikus olev surve täidab ujukiruumi.Osadel karburaatoritel on ujukiruumi küljele märgitud bens.taseme vajalik kõrgus ja mõnedel on aken ujukiruumi seinal,aknaga on eriti lihtne jälgida kõrgust ja seda vastavalt vajadusele muuta. kui kõik on korras siis bens,pump peab karburaatorisse minevas voolikus hoidma pisikest survet ,st. et voolikut lahti ühendades peaks sealt bensiini pritsima.Kui kõik eelnev oli korras ,siis võta pumpa sisenev voolik lahti ja puhu paagi poole ,kuni kuuled paagis mulisemist,nüüd peaks olema suhteliselt kerge puhuda ilma erilise pingutuseta ,kuna see maa paagini on tühine,see välistab ummistuse paagi teises otsas ja peaks võimaldama vähe pikemat kulgemist ja vea ilmnedes seda korrates ja abi saades ongi kala käes.On olnud erinevate masinatega paar juhust ,kus paagis olevas torus oli roosteauk ja teisel juhul esines pragu seal kust toru peaks anduri korpusest läbi paagist väljuma.Nüüd on sul piisavalt mõtlemis- ja katsetamisainet .Edu.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Jahh, huvitav on see asi küll. Juba puhtsportlikust huvist jonni ei jäta. Krt meil seal sapika ümber on töökojas tavaliselt 3 mehhaanikut samaaegselt... ja ikka on võitjaks pooleks sapikas. Eks ma vaatan selle benataseme üle ja nagunii võtan karpa jälle juppideks ja leotan kõik osad seal 100% puhtaks, kuigi paistsid kõik puhtad olevat niikuinii. Soolas on ka 2 alternatiivset karburaatorit, aga igas mõttes oleks kasulikum enda oma ikkagi käima saada.

Mõtlesin selle sõela peale ka. Tegelikult ei ole teda ju vaja kui ees on toimiv filter olemas. On ju filter bensiinipumbas ja on ka filter enne karpat. Sisuliselt peaks olema välistatud, et see kütusejaotur umbe jookseb. Seega nahui seda sõela sinna üldse vaja on? Pealeselle tundub mulle, et sõela silmaava on suurem kui jaoturi avaus... ehk siis teistmoodi öeldes - kas ta on või ei ole, vahet ei peaks olema.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by kelluke100 »

veel vana hea nipp ,mis välistab paagi ja pumba vahelise kas ebatiheduse või ummistuse.pane väiksem plast kanister bensiiniga stange külge rippu ,sealt kummivoolik bensiinipumpa ,pumpa bensiin üles ja minek,kui toimib ,on viga bensiini pumba ja paagisoleva bensiini vahel.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

See õpetajaks olemine on mõnikord ikka hämmastavaid tagasisidemeid tekitav. Täna näiteks tuli minu juurde üks kutseka õpilane ja andis mulle üle kilekotijao sapikajuppe. Seal oli siis tuttuus siduriketas, samas konditsioonis veel tehasetöölise poolt sõlmitud nöörides neli pidurivioolikut, saalesid/tihendeid, peaaegu täiskomplektne (ilma rootorita) jagaja tuttuue kaanega ja bensiinipump, mille ajaloo määramisega algul lausa küsimusi tekkis.

Nimelt ei ole see pump üldse mitte selline, nagu kõik minu poolt varasemalt nähtud vene bensiinipumbad. Ta on oluliselt väiksem ning käsitsipumpamise hoob ei ole ülevalt alla lükatav, vaid alt külje peale üles tõmmatav, vastaval hooval on sõrme jaoks spersiaalne mugav õnargi sees. Töökorras kusjuures. Mõtlesin, et ehk on muhu oma või selle invakäru oma.

Kõige selle eest ei tahetud midagi, aga ma ikkagi surusin poisile koidula pihku.

Poiss ütles, et toob veel karpa ja veel ühtteist... normaalne värk ikka, midagi pole öelda.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Nonii, täna on siis see päev kui sain omale 2 karburaatorit ja mõlemad on K127. Üks oli pärit töötanud masinalt ja mitte 100% komplektne ja teine oli oluliselt uuem, aga see oli lahti võetud ja suvaliselt kokku pandud. Pärast puhastamist ja mõningate osade teisaldamist sain puhta komplektse karbussi kokku. Mida õnne.

Aga kohe tuli ka üks väike ja mitte ilmselt ebaoluline erinevus ilmsiks. Nimelt vanasse karbussi, mis mul veel on masinal peal, tuleb sisse 2 plastvoolikut, uuel karbussil (mõlemal variandil) on teise vooliku suudme asemel sisse stantsitud plomm.

Seega siis vana karpa asendamise korral jääb ripakile üks voolikuots. Kas kellelgi (Metsamees? , Jossu?...) on selle potentsiaalse muretekitaja suhtes arvamust? Ma nüüd täpselt ei mäleta, aga minu arust kumbki voolikutest läks jagajasse.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Jossu »

jagajasse peab jääma üks vaakumi voolik, ülejäänutele pane pime ette
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by kelluke100 »

kui üks voolikutest tuleb karburaatori kaanest ujukikambri pealt ,siis sellele leidsin sellise seletuse.kuuma mootori käivitamise hõlbustamiseks on karb. ujukikambri kaanes õhustusklapp,mille kaudu juhitakse ujukikambri ülaosast välja bens. aurud.Õhustusklapp on hoobade ja varda abil ühendatud seguklapi teljega nii,et viimase sulgemisel klapp avaneb.bensiiniaurud juhitakse õhustusklapi ja vooliku kaudu karburaatori õhufiltrisse.allikas:K.Aleksius,A.Palu Sõiduautod. Kui nüüd õhufiltril puudub vastav ühendus,siis ise jätaksin selle otsa ikka avatuna ja viiksin vooliku otsa ohutusse kaugusesse.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

No see vaakumvoolik, mis läheb õhufiltrisse, on sihuke jäme ja kummist ning sellega ei ole probleemi. Küsimus oli justnimelt nendes kahes 7mm jämedas plastvoolikus... ah et siis jagajasse üks alles ja teisele punn ette... OK.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Sain üle pika aja taas kord töökojas ära käia. Vahepeal õnnestus mul saada karpa originaalne nõel koos originaalse kummitihendiga. Võtsin siis selle mosse oma ära (mis nägi välja TÄPSELT samasugune) ja panin sapika originaali asemele. Masin läks hoobilt käima ja ei ole käimisega karpa juures siiani muresid olnud enam. Müstika, aga ju siis oligi probleem selles, et karpa ei tunnistanud mosse nõela...

Noh, siis panin tähele, et pump ei löö kütet peale nagu vaja. Valgusega esmakordselt lähivaates uurides selgus, et olen tikkpoltidel vindid maha keeranud ja pump on üsna lõdvalt otsas. Keevitasin siis mutrid otsa kinni ja keerasin poldid välja. Siis otsisin kaks täiesti tavalist polti asemele ja tõmbasin pumba sellega nii kinni, et ägises. Nüüd siis lööb pump ka kütet korralikult. Profülaktika mõttes lasin masinal rahus pool tundi vaikselt käia, ei kustund miskit.

Siis sai hoovi peal marutatud... nii umbes 2 minutit. Sest emotsiooniga tallasin gaasipedaali tükkideks. Nüüd siis tuleb see kokku keevitada ja siis ehk saab ometi sõitma hakata.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests