Kalle 3A3-966B 72'

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Teisipäeva õhtu peale tööd: Võtsin sisu välja (niipalju kui teda oli, istmed...) 8)
ja puhastasin kõik korralikult. Seejärel hakkasin pigimattidest mosaiiki põrandale laduma, juhipoole ja esimese rattakoopapealse sain valmis. 2 mm pigimatti korralikult veekindlalt kinnitatud.
Sama sai juhiukse sisemusse ja natuke ka sisemise paneeli peale (sinna peale 1mm matt et uksepolstri all liiga paks ei jääks).
Plekikõmin vähenes tunduvalt. Soovitan kasutada! Ennem kõik kõrises ja kõlises koputades.
Täna jõuab vilt kohale ja 10mm vildi panen vaiba alla. Tuleb lihtsalt vältida vaiba märjaks saamist.

Ühtegi pilti praegu ei saa sest ei ole pildistavat telefoni ega kaamerat garaazis kaasas :D
Kes Maanteemuuseumisse tuleb - need näevad ise. Nüüd läheb juba ehitamisega kiireks sest nädala selgroog saab täna murtud põhimõtteliselt :wink:
Last edited by pooltelg4 on Wed Sep 07, 2016 8:56 am, edited 1 time in total.
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by AhtiH »

pooltelg4 wrote:Tuleb lihtsalt vältida vaiba märjaks saamist.
Seda trikki tahaks ma küll näha :D
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by sapikafänn »

Selle vildi paneku vaiba alla kohta kehtib ka vist see ütlus, et tahtsin et saaks hea, aga tuli välja nagu tavaliselt. Vilt kogub endasse niiskust ja välja eriti ei lase. Seda on mõtet panna taha istme alla ja kütusepaagi taha, kust tuleb mootori mürinat. Enda kollasel tegin nii ja salong jäi palju vaiksemaks.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

sipelgas wrote:
pooltelg4 wrote:Tuleb lihtsalt vältida vaiba märjaks saamist.
Seda trikki tahaks ma küll näha :D
Ainus koht mis mul praegu lekkida võib on katuseluuk...selle tihend on surnud.
Katuseluugi äär on hetkel pealt kinni teibitud.
Klaaside vahelt ei saa enam tulla, klaasitihendite vahele sai korralikult spets. kitti.
Uste ja ukseäärte tihendid on küljes ja uste sees olevad avavused kleebin kilega kinni.
Peale küljeliistude paigaldamist panen seda klaasikitti ka liistude tüüblite kohtade peale sissepoole. Jalamatid ka eraldi ja mingi aja ikka püsib kuiv :)
Aga mul läheb jube kiireks ehitamisega :D

Vilti jagub igalepoole, homme saan kätte. Kirjelduse järgi vetthülgav.
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Vilti hetkel sisse ei pannud sest tõesti - klaasitihendid tuleb vihmaga ära katsetada...

Olen homseks valmis, kuigi auto küllaltki komplektne veel ei ole.
Liikluseks tarvilik on aga kõik küljes ja töötab.

Õhulugejale vaja see potekas ainult veel vahele panna ja juhe salongi vedada, et saaks sõidu ajal ka näppida. Üldiselt peaks panema gaasianalüsaatoriga uuesti paika aga kiireks läheb ja ei jõua enam. Hetkel läheb külmalt ilusti ja kohe käima aga kole rikkalt käib (ka soojalt).
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Minu esimene ettevõtmine koos klubilistega on edukalt läbi viidud - kohtumine Maanteemuuseumis.

Auto pidas hästi vastu kuigi oli ka probleeme:

*Nimelt puudulik mürasummutus pani mul hiljem kodus kõrvad ikka korralikult vilistama.
*Kütusekulu on suur. Võimalik, et õhkjahutusega mootori jaoks normaalne, sest küünlad on heledad - aga ikkagi. Palju läks. Kujutan ette, et näiteks Ahtil oma sissepritsega läks palju vähem või härra Endlil kes minuga kaasas oli valge 968M-iga, oma karburaatoriga originaalsapakaga, tal läks ka vähem.
*Kuumalt käima ei lähe, ei saanudki siis mõne koha peal seisma jätta, jäi tiksuma vaikselt.
*Käigukastist tulevad kummalised hääled - kõrin.
*Parem tagumine rattalaager annab saba kohevarsti.

Kõik andsid ühestsuust head nõu - nüüd on Sul sapikas valmis, anna aga tuld, enam hetkel täiustama ei hakka, tuleb ainult sõita. Elektriprobleemid ainult teen korda(bens. kulu ja käivitamisraskus).

Kui need probleemid välja arvestada siis võib ürituse kordaläinuks lugeda. :D 8) 8)
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by AhtiH »

Eks ta sul valmis kindlasti pole ja tegemist alati. Lihtsalt nüüd tuleb rohkem sõita ja vähem ehitada.

Kummardus muidugi, et lõpuks liikuma said ja kohale tulid.
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by marek »

Tagaratta laagri soovitan kiiremas korras ära vahetada. Endal läks surnud laagri tõttu tagarattavõll pooleks (sõita ei saanud) ning ratas hakkas vaikselt alt ära tulema (pukseerides töökotta) ning jäi lõpuks nõnda "poolde vinna" et kukkus töökojas mehaanikule pmst. pähe :D

Aga tore lugeda et sul auto lõpuks sõiduvalmis. :)
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

marek wrote:Tagaratta laagri soovitan kiiremas korras ära vahetada...
Mul tuli meelde, et laos on olemas kuskil 1 komplektne tutikas rattalaagri korpus koos mõlema sisemise ja välimise laagriga. SK-tihendid tuleks muidugi ära vahetada need vanad.
Kui vasak ja parem korpus on samasugused ja see sobib siis panen esimesehooga selle külge.

Härra Endli käest sain ka ürituse lõpus ühe mootoripadja mis mul mootori paigaldamise käigus puruks läks(selle asemele saab nüüd uus) - sõit sai tehtud katkise padjaga, sellest ka vibratsiooni suurenemine võibolla.
Võibolla aga hoopis haiget saanud väntvõlli ots...ei tea. Miski õrn kraapimisjälg seal oli ja hooratta ava keskel ka.
Mulle tundub pigem nagu vibra oleks suurenenud peale uue sidurikorvi paigaldamist, kas see on loogiline? Hooratas jäi sama mis ennem küljes oli.
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Sapikal on töötavad keskluku mootorid ja uued uksepolstrid peal.
Vaja ühendada veel plokiga ja siis saab juba uksi kaugemalt puldist lukku/lahti vajutada.

Uksepolstritele tuleb veel peale Ambilight ehk panen sellise õrnalt helendava joone sinna jooksma, spets. helendav "juhe" mis sõitu ei häiri kuid näeb näiteks ukselinki või aknavänta haarata.
Nagu moodsatel autodel ikka ;)

Aknavändad VAZ 2101 omad, ilusad kroomitud, mulle meeldib :)
Ukseavamise hoovad 968M/2101 omad, ka ilus.

Allaäärde tuleb ukse külge õhuke kõlarikast vineerist, uks ei sobi kõlakastiks, hakkab ikka plärisema kuigi sai pigimatte täis löödud.
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Täna õhtul lähevad sapikul vahetusse mõlemad tagumised rattalaagri korpused koos uute laagrite ja tihenditega. Laagrid sai juba sisse ära pressitud. Siis võib ka pikemaid sõite ilma kõrvaklappideta ja julgelt ette võtta

Laagrid FAG 32007XDY ja 10 eur/tk. Laagreid läheb sinna 4 tk.
Tihend ELRING 42x62x10 ja ~5 eur/tk. Tihendeid samuti 4 tk.

Määre Mobil Mobilgrease XHP 222 NLGI 2.

Vaatame kaua need vastu peavad.
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Pole kaua endast märku andnud.
Auto on nii sõitnud kui ka täiustusi saanud.

Image

Image

Tahaksin tänada Tiitu (Tuust) tänu kellele sain kaks esiklaasi ja asendada enda katkise.

Image

Nüüd üleeile võtsin auto jälle käsile ja tulemuseks peab saama täiesti talvekindel auto.

Image

Image

Nende tarvikutega vedasin kuuma mootoriõli salongi ja tagasi. Katsetama ei hakka, kindlapeale väljaminek, kas õnnestub või ei.
Salongiventilaatori korpusesse läheb 2 ühesugust radiaatorit, aga 1 on 8mm voolikute jaoks ja 2 20mm veevoolikutele juhuks kui diiselsoojendile ikka uue aju saan.

Image

Sai veidi sümboolikat ka paigaldatud ;)

Image

Kontrollisin istmesoojendused ka üle, juhiomal on seljatoe matil katkestus sees. Huvitav, kas istmesoojendusi oleks parem PWMiga juhtida või lüliti ja releega otse kohe...aga kõik teised töötavad ja istmed lähevad kuumaks.
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Töö käib — torud on veetud ja paigas ning isoleeritud. Eeldan, et siis saab maksimaalse soojusenergia radiaatorisse suunata. Sapaka mootor toodab õliga kindlasti üksjagu sooja, sest kuum õli voolab läbi plokikaante ka. Iseasi kui hästi 8mm torud seda edasi annavad. Toru kokku 9meetrit, sinna kuluva õlikoguse saab välja arvutada, siis teaks kui palju rohkem karterisse valada tuleb.

Image

Image

Image

Image

Ja toruotsad ootavad nüüd radiaatorikorpusega ühendamist.
Image
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by AhtiH »

Ega ta ikka ei tooda suurt sooja midagi siis kui vaja on. Mul ju termostaat vahel ning jahutust pole enne kui kuumaks läheb. Ja praegu seier ikka väga tõusta ei taha.

Selleks, et mõistlikult sooja puhuks peaks temperatuur olema ikka 70+ kraadi. Lisaks on toru peenike ja jahutusradika väljavõtus voolutugevus väike kuna sinna jõuab "ülejääk" viimasena


Aga eks sa katseta muidu täpselt teada ei saa
Mulle meenub justkui oleks seda varianti varem praktiseeritud tulemusteta.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

sipelgas wrote:....Aga eks sa katseta muidu täpselt teada ei saa
Mulle meenub justkui oleks seda varianti varem praktiseeritud tulemusteta.

Katsetan ära jah, siis on teistel tulevikus teada kas on midagigi kasu või ei.
Asja ainuke pluss võib olla see, et soojuskollektoris on kaks radiaatorit, ennem õliradikat on diiselsoojendi radikas ja nii saab mootoriõli ka kiiremini soojaks. Võibolla. :) kui neid samaaegselt kasutada (mootor käib ka diiselsoojendi ka, ning ventikas puhub diiselsoojenidiga salongi juba 80..90 kraadist sooja).

Diisli veesärk on 2,5 liitrit ja see peaks kiiresti kuumaks minema.

Üks varjant oleks mootori õlivann isoleerida, nii et saaks selle soojemate ilmadega hõlpsasti eemaldada. Eks sõites jahutab see ribiline pind ka korralikult.



Aga mis mul sooja puhub salongi? Kõige effektiivsem lahendus oleks selline:

Image


Ja paika sättimine, mõõtmine:

Image

Image

Image

Klappe ma otseselt vahele ei pane. Puhub korraga nii akendele kui ka keskele armatuuri alla. Lisaks freesisin veel vasaku ja parema rattakoopa kohale lisaavad, kuhu samuti sooja (või külma) õhu suunan.
Temperatuuri reguleerida veel ei saa.
Diiselpuhuri võimsuse muutmisega saab aga õli soojendab nii palju kui "torust tuleb".

Põhjale ka kaks kihti helisummutusvilti, seda ma kinni ei liimi, vajadusel saab ära võtta ja kuivama panna, kui peaks märjaks saama. Selle all on mitu kihti pigimatti.

Image

Image


Homme saab salongi juba kokku laduda, vaibad maha ja istmed tagasi.
Image
Image
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests