Kalle 3A3-966B 72'

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Tõmbab käima, aga avastasin vahe selles olevat, et aku väsitab ka kiiremini ära. Nimelt olid mul ned karpa probleemid(nüüdseks sõidu ajal väljasuremise jama lahenenud - paigaldasin bensiinitorude vahele filtri :)), ja oli tarvis tihi käivitada. Belarusi omaga käivitus kasutada oleva 60Ah aku pealt kolm korda keskmiselt, vahepeal genekas laadida ei jõudnud, sest mootor sai käia natukese aega ja seisis. Sapika orig. starter arendab vist suuremat pöördemomenti, käivitab kiiremini ja seetõttu neelab ka vähem energiat - saab mitu korda järjest käivitada kui vaja. Aga nüüd mootor okei ja pole vaja korduskäivitusi.:D Aga tänud, et vastasid.
Image
Image
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by Jossu »

väga kahltaselt sile auto tundub sul, pahtlitööd vähe...
Ilus töö, jätka samas vaimus;)
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
uhmer
Posts: 74
Joined: Tue Jun 16, 2009 8:38 pm
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by uhmer »

pooltelg4 kirjutas:
Sain ka temperatuurinäidiku probleemidest jagu, leidsin õige anduri TM100A karteripõhja külge ja nüüd kõik okei, näitab ilusti ja õigesti kui soe õli parasjagu on.:)
Image
Mis probleemid selle näidikuga olid teise anduriga? Oli see eelmine teist tüüpi või lihtsalt rikkis? Ja kas seier ei liikunud üldse ja hoidis end põhjas?
Küsin kuna endal on ka mingi kala, seier koguaeg põhjas ja pole leidnud, et midagi valesti oleks juhtmestikus... :(
Zaz 968A 1976a.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Jossu kirjutas:
väga kahltaselt sile auto tundub sul, pahtlitööd vähe...
Ilus töö, jätka samas vaimus;)
Suhteliselt sile, nõustun, aga lohud on vasakul pool õhuvõtu ``kõrva`` juures, vasaku ukse peal ja ees iluvõre all ka. Loodan et palju ei pea pahteldama seda.:) lihvimine pikk ja vaevarikas töö, ja lõpuks ma ei saagi seda kevadeks tehtud muidu. Siis tahaks II kord krunti ja värvida.
Tänud ! ;D
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

uhmer kirjutas:
pooltelg4 kirjutas:
Sain ka temperatuurinäidiku probleemidest jagu, leidsin õige anduri TM100A karteripõhja külge ja nüüd kõik okei, näitab ilusti ja õigesti kui soe õli parasjagu on.:)
Image
Mis probleemid selle näidikuga olid teise anduriga? Oli see eelmine teist tüüpi või lihtsalt rikkis? Ja kas seier ei liikunud üldse ja hoidis end põhjas?
Küsin kuna endal on ka mingi kala, seier koguaeg põhjas ja pole leidnud, et midagi valesti oleks juhtmestikus... :(
Ma kirjutasin sinna teemasse väheke probleemidest ja lahendustest:

http://www.sapikaklubi.org/forum/viewth ... ad_id=1196

Ma kaldun arvama, et sul ei sobi temperatuuriandur ja näidik omavahel kokku. Mis auto sul muidu on?
Samas, saad ühtemoodi veel kontrollida asja - võtad mootori karteri küljes oleva anduri küljest juhtme/pistiku lahti ja armatuuris oleva temp. näidiku juhtme D(venekeelne täht) ka lahti ja pane tester takistuse mõõtmise peale(oom-meeter), ning ühenda üks testri juhe auto massiga ning teine selle D juhtme külge, mille näidiku küljest lahti võtsid. Kui tester näitab 0 või ~3..4 oomi, siis on kusagil sellel juhtmel lühis massiga(auto kerega). Kui kõik korras on, siis ei näita midagi. Loodan et ei ole ja saad anduri vahetatud ja sellest piisab.:) edu sulle.
Last edited by pooltelg4 on Fri Oct 09, 2009 9:57 pm, edited 1 time in total.
Image
Image
uhmer
Posts: 74
Joined: Tue Jun 16, 2009 8:38 pm
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by uhmer »

Auto ise on 76a 968A, mootor pärineb 80nendate lõpupoole 968m pealt. Proovisin 968m näidikuga, et kas tollega töötab - töötas.

Eks pean proovima siis mõne muu anduriga.:)

Samas tundub sinu probleem veidi teistsugusem kui minul.
Last edited by uhmer on Sat Oct 10, 2009 7:26 am, edited 1 time in total.
Zaz 968A 1976a.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Mul on ka selline n.ö. mitu sapakat ühes, 966B kere aastast ´72 ja 968A mootor, mis lasti välja aastal ´69. Andurid..värgid kõik aretatud/kombineeritud, originaalist on vähe järel. Juhtmed vedasin ka 110% uued, ei usaldanud neid zazi juhtmeid ja pistikühendusi. Aga aja jah, näidik ja andur kokku omavahel, siis hakkab kõik vägakenasti tööle. :)
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Hetkel siis sisustuse seis selline:
*kahtlane oranž asi on omalooming müraisolatsioonist-/summutusest, kus koos on vilt ja pehme bituumenmastiks, peal värv. Istmed hetkel sierra omad, arvatavasti tulevad teised, sest puuduvad külje toestused ntx. Juhtmed veetud, vaja veel nuppude..vidinatega ühendada. Armatuuris kellad näitavad, hoiatustuled samuti korras. Võtmest käib käima asi. Armatuuri modifitseerimine hakkab ka, jurde tuleb miniatuurne kesk-konsool koos üllatustega.Põrandale tuleb vaip ja testiilmatid.
Last edited by pooltelg4 on Thu Oct 04, 2012 9:51 am, edited 1 time in total.
Image
Image
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by Sapi-Vana »

Vildil on muidugi see omadus, et tema sees olevat vett on kuradima raske kätte saada. Eriti veel siis kui tal midagi veetihedat peal on. Seega pead seda bituumenkatet jälgima ning proovi edaspidi siis kuivade ketsidega sisse istuda.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

mhmm, kondends ronib vildi sisse läbi bituumeni ja märgadest ketsidest me ei räägigi :) mul tehtud selline lahendus - rattakoopad said pealt võõbatud mastiksiga kus 70% asfaltbituumenit ja 30% avtooli, selline pehme ja kleepuv mass jäi jahtudes.

Sinna peale sai pandud veel vedelama mastiksiga (50% õli) läbi immutatud vilt. Kõige peale käis 70/30 mastiks. Eks kummimatid tulevad kindlasti põrandale.
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Tere üle pika aja olen ka oma sapika initsiatiivi tagasi võitnud ja juba kaks nädalat käib vahelduva eduga sapika taastamine. Masin veetis sügise, talve ja kevade külmema esimese poole spets. varjualuses, garaazis võimalik hoida polnud. Ja see mõte - müraisolatsioon bituumenist ja vildist oleks tulnud kohe peast pühkida juba alguses, ennem kui teoks sai. Õhuniiskus läks vahepeal nii suureks(kuigi varjualuses käis õhk läbi) et vilt imas vett endasse, ja lõpuks kakkusin need katted lihtsalt maha pleki pealt. Õnneks kenasti tulid lahti, aga oleks se suur töö võinud olemata olla. Tagantjärgi ikka õpime. ;)
Tänaseks sapikas garaazis, ja ootab uusi summutajaid, milledest ühel on vaid pütt külge keevitada ja valmis. Tuleb kaks sõltumatut pütti lääne sõeladega.

Plaanid järgneva kahe nädala jooksul valmis saada:
*Rattalaagrid puhastada, määrida, regulerida;
*Juhtmestik korda(natuke on veel ühendada);
*Karburaatoris mingi puru ees(puhastada läbi)+uus bensiinifilter.

Image
Last edited by pooltelg4 on Thu Oct 04, 2012 9:52 am, edited 1 time in total.
Image
Image
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by madis1080 »

Väga vägev värk:D Ise teen ka eraldi pütidega summutaja. Mis pütte kasutasid muidu?
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

madis1080 kirjutas:
Väga vägev värk:D Ise teen ka eraldi pütidega summutaja. Mis pütte kasutasid muidu?
teretere :D ford sierra 2.0 viimased pütid, uued sõelad sisse pandud kaks tükki.
Lisaks on sõelade vahel veel pandud metallisasi, väga head on selleks kasutada traatnuustikuid, mida müüakse poes nõudepesu jaoks. Või mingit muud traati sinna pütti toppida sisse. See aeglustab gaaside liikumiskiirust, kuid samas ei takista väga hullusti, mootori tööd ei häiri, tulemus aga - väga vaikselt käiv mootor. :) saab näiteks muusikat kuulata autos või tüdrukuga juttu rääkida sõidu ajal ;)
Last edited by pooltelg4 on Thu Oct 04, 2012 9:52 am, edited 1 time in total.
Image
Image
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by Sapi-Vana »

See nõudepesunuustik on üks kahtlane diil kui sa ei tea tema metalli. Võib raua topeltkiirusega rooste ajada. See juhtub siis kui selle traatsasipuntra metall on rauast aktiivsem. Vaata raamatust metallide pingerida ja mõtle selle peale. Muidu idee ja lahendus on väga hea.

Omalt poolt lisaksin süsteemi muidugi veel ka vasktorustiku. Paneks seda kohe uhkesti vahele. Saaks pärastpoole tasuta sooja salongi. Vasktoru viiks siis pütti nii, et auk sisse, toru läbi, vahe siis klaasriidega tihedaks ja see hall sumpatihendusmöks kõige peale.

Kui nii vaadata, siis sisuliselt ei oleks sõeltorusid üldse vajagi, topiks aga potsiku traatsasipundart täis ja ongi kõik OK.
Last edited by Sapi-Vana on Fri Apr 30, 2010 6:51 am, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by Jossu »

Sapi-Vana kirjutas:
... Vasktoru viiks siis pütti nii, et auk sisse, toru läbi, vahe siis klaasriidega tihedaks ja see hall sumpatihendusmöks kõige peale.....
Seda tööd tehakse siiski keevitusega ja sestap ongi vask torusi sinna raske vedada. Klaasriie sulab ja põleb, ei pea see teps mitte kaua seal vastu. Samuti sumpa parandus pastad mis minu bemaril pidasid vastu kaks päeva...
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests