Tänane kuupäev Pühapäev Nov 18, 2018 9:19 pm
Muuda fondi suurust
Sapikaklubi Sapikahuvilsed kohtuvad siin!

Klubiliste autod

Kalle 3A3-966B 72'

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.

Kalle 3A3-966B 72'

PostitusPostitas pooltelg4 » Esmaspäev Nov 17, 2008 11:29 am

Sapikas sai ostetud eelmine suvi, jupphaaval. Esimesena sain 966B (72.a) kere, hiljem mootori(MeM3 968 - 69.a), mis läks ka käiku. Dokumente polnud, värv roostetäpiline aga kere oli üldiselt aukudeta ja nägi hea välja.Esmalt saigi siis põhi ette võetud, puhastasime, kruntisime ja katsime mastiksiga. Ajapuuduse tõttu jäi projekt talveks seisma, koolivaheaja alguseni.

Pilt
Pilt

Miniversioon minu autost ;)

Pilt

Tulevikus on plaanis uus värvkate, 40hj mootor.
Viimati muutis pooltelg4, Neljapäev Okt 04, 2012 9:20 am, muudetud 2 korda kokku.
Pilt
Pilt
pooltelg4
 
Postitusi: 678
Liitunud: Esmaspäev Aug 18, 2008 9:47 am
Asukoht: Abja-Paluoja / Viljandi

RE: Kalle 3A3-966B 72'

PostitusPostitas Jossu » Neljapäev Nov 20, 2008 10:44 pm

Sul ei olnudki põhjaall traditsioonilist paksu mastiksikihti. Ühtlaselt roostes paistab, pole mina veel näinud masinat millel poleks põhja mitmeid kordi õlitatud ja määritud...
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
Jossu
 
Postitusi: 1843
Liitunud: Neljapäev Nov 30, 2006 5:51 pm

RE: Kalle 3A3-966B 72'

PostitusPostitas madis1080 » Neljapäev Nov 20, 2008 11:20 pm

Minul ka polnud midagi liigset peale originaal masteksi määritud.(sõitis 92-94 aastal talvel ka ja põhjas oli ainult 2 cm korda cm auku;) nii et sapikas polegi väga palju roostetav auto

Edu selle pilliga ka !!
madis1080
 
Postitusi: 527
Liitunud: Laupäev Dets 02, 2006 7:19 pm

RE: Kalle 3A3-966B 72'

PostitusPostitas pooltelg4 » Reede Nov 21, 2008 2:13 pm

Jaa, ei leidnud ma sealt spetsiaalmastiksi(vana õli+kruusateetolm):D jälgi, kuid rattakoobastes oli kohati säilinud värvi, millega arvatavasti põhi algselt kaetud oli.Roostekiht oli õhuke ja läbi polnud kusagilt söönud. sapikas vastupidav jah, ainult oleneb kus hoitud ja kas talvel ka sõidab, see sinine seisis näiteks ~6aastat lageda taeva all;)
Viimati muutis pooltelg4, Reede Nov 21, 2008 2:14 pm, muudetud 1 kord kokku.
Pilt
Pilt
pooltelg4
 
Postitusi: 678
Liitunud: Esmaspäev Aug 18, 2008 9:47 am
Asukoht: Abja-Paluoja / Viljandi

RE: Kalle 3A3-966B 72'

PostitusPostitas pooltelg4 » Esmaspäev Juun 01, 2009 12:32 pm

Suve algul ladusin mootorit kokku :)
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

probleem tekkis sellest et õliradiaatori torude kummitihendid ei jäänud pidama, töötamise ajal ajas sealt õli vahelt välja. Ajutine lahendus oli radika kinnituste plastmasspulgad lühemaks freesida ja nii pressisid mutrid radikat rohkem pesadesse ja jäi pidama. Järgmiseks-rumala peaga jätsin karterituulutuse vooliku ühendamata ja hakkas igast otsast õli välja ajama(õlivarras,karteritihend). Toru ühendamise järel need jamad kadusid :D vajalik asi ikkagist.
Viimati muutis pooltelg4, Neljapäev Okt 04, 2012 9:28 am, muudetud 2 korda kokku.
Pilt
Pilt
pooltelg4
 
Postitusi: 678
Liitunud: Esmaspäev Aug 18, 2008 9:47 am
Asukoht: Abja-Paluoja / Viljandi

RE: Kalle 3A3-966B 72'

PostitusPostitas blondiinid » Neljapäev Juul 02, 2009 11:35 pm

noo noo juuli algus juba!! XD
Pilt
blondiinid
 
Postitusi: 211
Liitunud: Pühapäev Mai 10, 2009 9:46 pm

RE: Kalle 3A3-966B 72'

PostitusPostitas pooltelg4 » Neljapäev Aug 06, 2009 6:09 am

Augusti algus juba, tähtsaid sündmuseid on vahepeal juhtunud, mootori sain korralikult käima:
http://www.youtube.com/watch?v=34pynhN-NNw
Katsetusteks sai aretatud mootori juurde 5l kanister bensiinivaruga ja algul genekas ei laadinud. Võimalik et dioodid läbi, sest harjad olid okei ja juhtmed ka õieti. Tõstsin genekad ringi ja nüüd korras kõik.
Kiirenduspump karburaatoril on ka rikkis, vahepeal ei anna kütet.
Paar küsimust ka klubilistele, ehk teab keegi aidata:
1)kui palju on sapika geneka nom. laadimispinge, mul näitab 12,5V, kas seda on vähe? Tavaliselt ju autodel ~14V.
2)miks starter uue korraliku laetud aku kiiresti tühjaks tõmbab, kas sel võivad mähised lühises olla või ongi sapika starterid sellised voolunõudlikud?
3)kui õhuklappi sulgen, sureb mootor välja, kas liiga palju saab peale, miks? bensiinitase on normis, mis veel võib tal viga olla? kütusekulu ka suur, neelab kole palju.

ja esimesed sõidud tehtud, 30km läbisõit siis rem. mootoril. :)
http://www.youtube.com/watch?v=dBM6Dwz5p6E
sõidan motot vaikselt sisse siis praegu, maks 60km/h. Kiirendus on hea kui vaikselt gaasi anda, kui ainult kiirenduspumba ka tööle saaks(uus karpa) siis oleks kõik okei. Klaase pole veel ees, see tähendab tuult ja putukaid silmas/juustes :p
Ajanappus on kõige suurem vaenlane aga järgmisena tahaks ette võtta vanavärvi eemaldamise.
Viimati muutis pooltelg4, Neljapäev Aug 06, 2009 6:31 am, muudetud 1 kord kokku.
Pilt
Pilt
pooltelg4
 
Postitusi: 678
Liitunud: Esmaspäev Aug 18, 2008 9:47 am
Asukoht: Abja-Paluoja / Viljandi

RE: Kalle 3A3-966B 72'

PostitusPostitas prix » Neljapäev Aug 06, 2009 9:36 am

Minimaalne laadimisvool 13,6.V.Norm 14-14,2. 12,5 pole mingi laadimine.Soovitan oma testrit ka kontrollida,igaks juhuks.Õhuklapi kohta jääb segaseks,kui sa teed seda sooja mootoriga,siis on see igati norm,mootor lihtsalt"uppub" ära.
Vihkan roostet.
prix
 
Postitusi: 66
Liitunud: Laupäev Sept 27, 2008 12:02 pm

RE: Kalle 3A3-966B 72'

PostitusPostitas pooltelg4 » Neljapäev Aug 06, 2009 10:22 pm

Mootor "upub" nii külmast kui soojast peast.. võimalik et düüsid nii suureks kulunud et saab väga palju peale? Tase ujukikambris muidu okei ja nõel peab, tagasivool ka olemas sellel karpal, kuid ikka rikastab liiga palju segu. Proovin teisi karpasid, hetkel pole küll võtta ühtegi teist töökorras olevat. Moto käib ja sõita saab aga kütet kulub liiga palju.
Tester võib valetada küll, proovin mitme erinevaga. Aga see genekas võib ka rikkis olla, ehk peaksin dioodid ära kontrollima. Releega on laadimispinge 12,5V, panin ergutusklemmi ja plussklemmi vahele 10W pirni prooviks, pöörded 2500 peale ja siis tõusis pinge 13voldi peale ja see oli lagi. Peaks nagu rohkem olema.
Kuid see starter ikkagi, miks ta voolutarve nii suur on?
Pilt
Pilt
pooltelg4
 
Postitusi: 678
Liitunud: Esmaspäev Aug 18, 2008 9:47 am
Asukoht: Abja-Paluoja / Viljandi

RE: Kalle 3A3-966B 72'

PostitusPostitas Sapi-Vana » Reede Aug 07, 2009 7:24 am

"Uputamist" ravi teise karpaga.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
 
Postitusi: 745
Liitunud: Pühapäev Nov 02, 2008 8:30 pm

RE: Kalle 3A3-966B 72'

PostitusPostitas pooltelg4 » Teisipäev Aug 18, 2009 2:45 am

Vahepeal sai relakas kätte haaratud ja paar detaili haljaks lastud, pärast kruntisin nad üle, sai päris hea, kuigi püstoliga oli algul tükk tegemist, et see varjusurmast äratada(tihendid seal sees olid kadunud ja vajas veits reguleerimist ka).
Viimati muutis pooltelg4, Neljapäev Okt 04, 2012 9:35 am, muudetud 2 korda kokku.
Pilt
Pilt
pooltelg4
 
Postitusi: 678
Liitunud: Esmaspäev Aug 18, 2008 9:47 am
Asukoht: Abja-Paluoja / Viljandi

RE: Kalle 3A3-966B 72'

PostitusPostitas pooltelg4 » Teisipäev Aug 18, 2009 3:13 am

Sain ka temperatuurinäidiku probleemidest jagu, leidsin õige anduri TM100A karteripõhja külge ja nüüd kõik okei, näitab ilusti ja õigesti kui soe õli parasjagu on.:)
Viimati muutis pooltelg4, Neljapäev Okt 04, 2012 9:35 am, muudetud 2 korda kokku.
Pilt
Pilt
pooltelg4
 
Postitusi: 678
Liitunud: Esmaspäev Aug 18, 2008 9:47 am
Asukoht: Abja-Paluoja / Viljandi

RE: Kalle 3A3-966B 72'

PostitusPostitas pooltelg4 » Neljapäev Okt 08, 2009 12:12 am

Modereerisime vahepeal garaazis ja ajasime sapika kere väljaspoolt haljaks(tegemata veel uksepiidad seestpoolt, aknaavade servad ja katus). Proovisime väikest käsi-liivapritsi - jõudlus väike ja liiva kulu on suur, sest kõik see liiv lendab laiali, peab olema võimalus see pärast uuesti kokku koguda. Edasi tegime relaka ja pöörleva harjaga. Värvi alt tuli nähtavale pruunikas kiht(mis näiteks 968M kerel puudus), kas see võib olla mingit tüüpi fosfaadi/kaitsekiht? järgmisel päeval sai kere ära krunditud. Sellisena jääb ta kahjuks garaazi alla mõneks ajaks seisma, sest algab kool.

Pilt

järgmine plaan näeb ette siledaks pahteldamist/lihvimist. Kevadel(kui mitte ennem), saab auto uue värvikatte.Ära olgu öeldud niipalju, et tuleb midagi erinevat, kui originaal(helesinine) ja midagi erilist(kui väga nässu ei lähe). :)
Viimati muutis pooltelg4, Neljapäev Okt 04, 2012 9:50 am, muudetud 3 korda kokku.
Pilt
Pilt
pooltelg4
 
Postitusi: 678
Liitunud: Esmaspäev Aug 18, 2008 9:47 am
Asukoht: Abja-Paluoja / Viljandi

RE: Kalle 3A3-966B 72'

PostitusPostitas pooltelg4 » Neljapäev Okt 08, 2009 8:45 am

Starteri probleem lahenenud - viga peitus vales starteris, mina panin peale kõige ilusama, läikivama, mis garaaziavarustes leidus, isa oma muidugi :D ja see oli BELARUSi startermootori(~350cc) käiviti :D kinnitused kõik samad, kuid mähiste läbimõõt teine ja peale vaadates ka väiksem. Ja sapika suur 1200cc mootor poos ta kinni siis. Nüüd zaporozetsi starter peal, käivitub kenasti ja koheselt.
Pilt
Pilt
pooltelg4
 
Postitusi: 678
Liitunud: Esmaspäev Aug 18, 2008 9:47 am
Asukoht: Abja-Paluoja / Viljandi

RE: Kalle 3A3-966B 72'

PostitusPostitas Z@Z » Neljapäev Okt 08, 2009 12:20 pm

pooltelg4 kirjutas:
Starteri probleem lahenenud - viga peitus vales starteris, mina panin peale kõige ilusama, läikivama, mis garaaziavarustes leidus, isa oma muidugi :D ja see oli BELARUSi startermootori(~350cc) käiviti :D kinnitused kõik samad, kuid mähiste läbimõõt teine ja peale vaadates ka väiksem. Ja sapika suur 1200cc mootor poos ta kinni siis. Nüüd zaporozetsi starter peal, käivitub kenasti ja koheselt.


belarussi käivitusmootori starter käivitab kah väga hästi 1200ccm3 sapika mootorit, omadest kogemustest räägin:D
ZAZ 968M 91a., ZAZ 968MG 86a., LUAZ 969M 87a.
Z@Z
 
Postitusi: 202
Liitunud: Kolmapäev Apr 29, 2009 10:28 pm
Asukoht: Võru, Tartu

Järgmine

Mine Klubiliste autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron