Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by Jossu »

Piduri asjad sain pidama, õieti proovida pole veel jõudnud sest mootor ei taha koostööd teha. Tutikas karpa sai peale pandud, selle sai ta kuidagi käima. Vana oli uve mul miskistest võõrastest juppidest kokku pandud ja midagi sellest kemüüsest kokkuvõttes välja ei tulnud.
Käib nagu kohviveski. Üks silinder ei tööta õieti. Eitea miks, uued küünlad, juhtmestik, jagaja kaas ja rootor. podiseb vahepeal lihtsalt.
Ullu vibratsiooni tekitab mootor, salong väriseb ikka väga jubedalt kui mootor käib. Sapakale omane see igaljuhul pole.
Vahepeal lööb ka mingit koledat kolinat sisse mootor, kurat teab millega Uve õlipuuduses vaevleva mootoriga põllul tegi. Eks näis, Järgmine nädal on kaks vaba päeva, tuleb siis korda ajada, kui ei siis jääb jällegi seisma, kuna sündmused kus sapakaga kohal vaja olla, saavad läbi.

Päikest,
Joosep!
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
uve6
Posts: 801
Joined: Thu Dec 06, 2007 5:05 pm
Location: Elva
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by uve6 »

Pean lisama joosepi jutule paar asja.
Mina vahetasin joosepi mootoril ainult sisselaske kollektori ära seoses sellega ,et luazil on vaakumvõimendi ja ülevaatusel on seda vaja.
Joosepi karpat ümber ei teinud,seoses sellega et ülevaatuselt oli ta ise ilusti läbi saanud ja minul oli ka vaja ülevaatus läbida.
Ja ülevaatuspunktis veel reguleeris joosep oma karpat minu luazi küljes.
Mix peaks üks inimene ilma õlita mootoriga sõitma?:o
http://www.luaz969.tk
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by Sapi-Vana »

Hmm... kas on võimalik, et sellest hammakast, mis jagajat edasi veab, on näiteks 1 hammas puudu ja süüde reguleerib ennast nüüd iga pöördega veidi ümber? No et tekib nagu vanade vene busside kojameeste efekt, et kord käivad need sünkroonis, kord vastassünkroonis, kord suvaliselt. Kuna mootor teeb pöördeid päris palju, siis sellise jandamise tulemusena ei pruugi mootor seisma jääda, kuna kohe-kohe tuleb normaalne töötakt... või ajan siin praegu jaburdusi?

Või siis on jagaja kaan vigane ja see üks kontakt ei annagi tegelikult impulssi edasi?
Last edited by Sapi-Vana on Wed Jun 16, 2010 8:47 pm, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by metsamees »

.
Last edited by metsamees on Wed Jun 16, 2010 9:21 pm, edited 1 time in total.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by pooltelg4 »

Kui võimalik, kontrolli silindrite surved üle.
Kui klapid peavad, kolvirõngad terved siis jäävad veel küünlad, minul ka üks pütt ei löönud vahepeal, mõtlesin et mootor õhtal nüüd :o ja keerasin küünla maha ja ...elektroodid olid koos omavahel, (sõber reguleeris sädevahet, lasi muidugi korra küünlal maha kukkuda ja pani tagasi mootori külge).
Ja hull vibratsioon, see on kolmest silindrist, et üks ei löö ja siis rappubki jubedalt.
Image
Image
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by Jossu »

Pole ammu kirjutanud, osati viitsimatusest, osati pikkadest garaaziöödest.
Huvitav, mida teind ka olen?

Ülevaatus on tal tehtud, oi sellega oli kurja vaeva.
Pidurid kadusid vahetult enne minekut, kolvid peasilindris jäid tihti põhja kinni(tutikas peapump)

Pika nuputamise peale sellele järeldusele jõudsime ja saime korda. Ülevaatusele. Pidurid olid korras, ka käsikas.
Co-d andis meelitada. Kuna üv- miis oli ise ka sapakatega pool elu jännanud siis seadis kohe, et rõhud v klapid ära.
Läbi sain, kuna piiridesse meelitasin.

ah jaa, veits enne seda lõpetasin keskkooli, sinna vedasin ragisevate käikude ja 2.5 silindriga kohale .

Image

no ja õhtul oli ju maru vinge minna sellega Voorele ´´Lõpuläbule´´. Jõudsin siis ilusti Linnast välja ja viimasel ristil kolmanda pealt neljandale lülitades jäi kang pihku. Hoovastiku vibra leevendav kummileevendi lagunes koost...oi oi kui tore. Taheti mind kohe tänapäeva saani sappa lükata aga see käis au pihta. Kuna kolmas jäi sisse otsustasin proovida vaikselt edasi liigelda. Krt kildi sõitsin ära ja ei viitsind 50km/h sõita, mäeotsas seisma ja käsitsi põhjaalt neljas sisse. Nii sõitsin kokkuvõttes 100+ kilti ära, noh hiljem käigukasti remontimise käigus selgus muidugi, et siduriketta olin maha jätnud...

Hiljem asja uurima asudes selgus, et silidrites surved 4 ; 5 ; 7 ; 7.5 vastvalt silindrite järjestusele. Silindripead võtsime maha ja oh imet, 2. silindripea klapi pesa juures oli va 20x10mm suurune vagu, eitea mis seda põhjustada vs....? Kuna uued rõngad olid näpus, said need ka vahetatud.

Tuli aeg ka käigukasti mure likvideerimiseks. Vanal kastil käike ei saand ka peale pikka reguleerimist paika ja käbedamalt kohalt minnes tegi kurja raginat meenutavat häält. Marekilt olin saanud kasti, kus väidetavalt käiguasi korras kuid differ oli maha jäänd, oli see ka kahjustand käigukastist diffrit vedavat võlli. Mõtsin et mis siis ikka, võtan teisest kastist ja vahetan ära. Võtsin ette kasti, kus see oli korralik. Lammutasin välja. Seejärel võtsin Mareki kastil selle välja ja ennäe, erinevad. Mõlemad 40hj kastid ja vot ei saanud, pool ööd jändamist, juppideks kakkusin ca 4 käigukasti ja kokku ei saanudki, oi kui paha... sinnapaika see jäigi... Kuid see selleks, mõnepäevase otsingu tulemusena sain uue kasti, mis senini kestab, kuid neljas käik teeb ulmelist vilinat. Ja mis huvitav märkus, ilmselt uuematüübi kast see. Kui tavakastidel on õli taseme ja sissekallamise auk küljepeal, siis sellel oli see kork koos õlivardaga pealasetseva eemaldatava plaadi küljes.

Juuli alguses tuli jõhker idee Saarde põrutada sapakaga. Noh plaanid olid tehtud, eelmine õhtu vaatasin kõik ikka ilusti üle ja läksin siis proovisõidule. Sain ca 5km sõita linnast välja, kui järsku jõud hakkas vaibuma ja temp tõusma, algul ei saand aru, mis häda on kuid nii kui seisma jäin oli asi selge... pidurid peal. Lausa suitsesid, poole tunnikesega jahtusid maha, tagasi koju ei jõudnud, läksid uuesti liiga peale. Kahe puhkepausiga sain garaazi tagasi. Kõik neli ratast olid täiesti kinni. Lasin siis jahtuda, võtsin lahti. Trumleid maha võttes uurisin ega piduriklotsid vastu ei käiks, no ei käi, kõik trumlid käivad peal vabalt. Ei saand ega saa endiselt aru mis lööks sellise surve sisse, et kõik pidurid kinni lööb... Noh egas midagi. Sai proovitud uuesti õhtuada, et ehk õhk vahel. Peale mõningast õhutamist järsku surve kadus, no pump ei võta õligi sisse. niplid jätan lahti siis vaikselt liigub, proovisin erinevaid rattaid kuid ei midagi, liht ei löö survet sisse. Egas midagi. Lammutasin peapumba laiali ning tõesti üks mansett oli veidi pude, kuid võis see ka juhtuda lahtivõtmise käigus, eitea. Anyway see pump oli peal ca 2 nädalat. Läksin siis poodi mansette küsima, ei meil ei müüda. Mis muud üle jäi kui jälle uus pump. Kohe külgepannes oli surve normis ja sai kõik rattad korralikult õhutatud...
Saaremaale sõit oli üsna muretu, väike pitstop oli vaid Viljandis, kus sõiduajal kuulsin ühest esirattast ulgumist, oligi eelmisel päeval trumleid eemaldades üks laager veidi liiga vaba, veidi pingutamsit ja asi klaar...
Peatus oli ka Pärnus, selle palavusega(päikesekuum ca 50 kraadi, asfalt ja kõik sulas, ka meie autos. Kolmnurkaknast konditsioneer ei aidanud. Läksime Mosse(Mareki) Juurde, istusime tuttuue 06-te ja põrutasime pärnu randa, väike jahutus ja edasi.
Fototõestus sadamas..

Image

Image

Mis veel teepeal jamas oli see, et mingiaeg märkasin, et juhipoolne lähituli kustund. Saarde jõudes vahetasin pirni. Tagasisõites aga kustus kõrvalistuja poolne. Eitea mis neid läbi kärsatab...

Image


Saares ringi trippides sai märgatud ka ühe töökoja ees ühte põllukündjat. Sportrool oli lausa ja isegi kõrvikutele kuuluvat kroomi oli jõuga külge pandud...

Image

Muide, süda oli päris kerge, kui lõpuks olime kodus Mändjalas, 350-400km. Kusjuures terve tee sai sõidetud tagurpidi käiguta. Kuna ei hakand aega raiskama selle otsimisega enne minekut, kuna minek oli isegi poole päevavõrra venind. Hiljem käigukangi puksi vahetades leidsin ka tagumise käigu. Kuid hea pole ikka. 2; 4; ja tagurpidi käik on väga koos...

Image

Image


Kohapeal sai mõndaaega viibitud ja selle ajaga kaks doonorit hoovist
eemaldatud, sealhulkas ka üks inva 968m

Ilmselt pildid räägivad enda eest, keret enam ei olnud olemas(tõesti, pole nii läbi keret varem näind)

Image
Image


Tagasitulek oli üpris väsitav ja kuum, peale Viljandit vana raibe hakkas jälle jamama. Viljandi mäest ülesminnes tundsin juba, et jõudu napib. Mingi ajapärast hakkas temp. tõusma. Toppisin siis midagi luugivahelegi et paremini jahtuada. Kuid selles asi polnd. Ja mida ma varsti taipasin. Pidurid. Võrtsuäärde jõudes olid kõik rattad tulised, lisaks hakkas karteri tihendi vahelt õli ka hoolega tulema, Ei viitsind jaurata. Peale puhkepausi ropsuga otse koju ja auto garaazi. Mainida tasus veel see, et seekord suure ehmatusega avastasin, et piduripedaal oli kivikõva, no üldse ei liikund, takoine surve sees jälle... Ahh ei tea seda... Rohkem väga teind pole midagi. Mõned linnavahel eputamised ja kõik.
Täna otsisime Mardiga korraliku laadimist, kuid kaduma see jäigi. Ei saand täpselt teada kas vigasesse testrisse või korralikku laadimisse...

Rattalaagrid vaja vahetada, kärukonks muretseda, et Skiffi vedada, Mootorit häälestada, Tühikäigul jälle kõik silindrid ei käi, eitea miks.
Esitulede pirnipõletamisi uurida, tulede hoovastik kadus. St täistulesi saab aint pealhoides, hoova üles-alla liigutades ei toimu midagi.
Pimedas sõites selgus kurb tõsiasi, et esiklaas ikka jube säbruline ja sõitmine oli paras piin.
Aga vahepeal tahan ka mugava, suure ja vastupidava autoga sõita. Sapakaga kuumaga maru kehva...

Cheers,
mate!
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by madis1080 »

Enda 87 sapikal jäid koguaeg esimesed pidurid peale, viga oli selles et pedaal ei tulnud täitsa ülesse tagasi, panin lisa vedru pedaali ülesse tõmbama ja nüüd kõik korras.
Last edited by madis1080 on Thu Jul 29, 2010 9:28 pm, edited 1 time in total.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by pooltelg4 »

Õnnitlused lõpetamise puhul, Joosep!
äkki on sul see jebi piduritega et PSK käheb kuumade ilmade ja pidurdamisega keema, (tal aurustumistemp. suht madalal) ja siis on see juba ahel, pidurid jäävad natuke peale, kuumutab silindreid ja tekivadki autukorgid , sellest see surve ka seal.. ei need sapika pidurid ei meeldi mulle ka enam. Liiga palju negatiivset kuulnud, tuleks lääne süsteem peale modida.
Image
Image
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by kelluke100 »

pidurisilindreid vahetades tuleks jälgida ,et teist asemele pannes jääks väike lõtk pidurisilindri kolvi ja pedaali vahele,ehk hoovastikus peaks olema lõtk ,muidu katab tagumine mansett silindri sees oleva kompensatsiooni ava ja piduriõli ei saa vabalt silindristtagasi õlipaaki tulla või harvemal juhul ka ei voola õli peale.Selleks ,et vajalikku lõtku tekitada on olemas plekkseibid ,mis käivad silindri otsa ja kronsteini vahele.Veel võib esineda ka ebakvaliteetseid tihendeid,millest ei saa enne aimu kui töö käigus.Ehk oli abiks.
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by Jossu »

Hmm...aga varasematel aastatel sellist viga pole olnud, on vaid vahetatud peasilinder, Praegu pean kõrvalistuja esimese ratta lahti võtma, kuna seal tudub pidur peal. Peale pikemat sõitu on ratas tuline, mida varem pole olnud...
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by Jossu »

kippelt vaja uusi piduriklotse. 2-8tk
57806312
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
Laurake
Posts: 42
Joined: Tue Feb 13, 2007 5:32 pm
Contact:

Re: Jossu 968M '80 aka

Post by Laurake »

Kas siis mitte kellelgi ei ole üleliigseid piduriklotse?
Oleks väga vaja.
Minu zaz 968M "Mummu"
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Jossu 968M '80 aka

Post by metsamees »

Kuna ma ise olen viimastel aastatel uusi piduriklotse Volga poest ja Ülo juurest ostnud (75-85 kr. tükk) siis võin välja pakkuda mõned varem mustadeks päevadeks varutud klotsi katted. Nädalavahetusel vaatan maal varud üle kui soovi on.
Kui oleks tellimisega aega oodata siis võiks ka puiestee tänava sigulli ja mosse juppide poest küsida. Kui paar aastat tagasi väitsid nad et sapika asjadega ei tegele siis viimane kord öeldi juba et hetkel on laoseis väike aga kõike mis vaja saab tellida venemaalt.

Edit: See pood on vist ikka Jaama tänavas.
Laurake
Posts: 42
Joined: Tue Feb 13, 2007 5:32 pm
Contact:

Re: Jossu 968M '80 aka

Post by Laurake »

Oleks vaja siiski piduriklotse mitte klotsikatteid:)
Minu zaz 968M "Mummu"
plekkvelg
Posts: 187
Joined: Thu Sep 03, 2009 8:12 pm
Contact:

Re: Jossu 968M '80 aka

Post by plekkvelg »

Kuidas seis autoga on?
Zaz 968M 87'
Ford Focus 05'
Goped 03'
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Semrush [Bot] and 10 guests