ZAZ966´e Zaz 966a`70

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
ZAZ966
Posts: 29
Joined: Sat Jul 21, 2007 10:28 pm
Contact:

RE: ZAZ966´e Zaz 966a`70

Post by ZAZ966 »

Tervist jällegi, teema on ca. 2 aastat seisnud ning vabandan alguses kehvasti vormistatud teema kohta, kuna siis olin suht tatt. Nüüd Zaz´i juurde. Erilisi muutuseid selle aja jooksul pole toimunud, kuigi vahest sai pindmist roostet piiratud- liivakaga maha ja mingi tsinkspray või muu värv peale, et edasi ei roostetaks(ajutiselt). Siiski on masinal hing sees, mootor töötab ja isegi kõik tuled põlevad v.a. vasak porika suunakas, sest sellel on pirnipesa roostes. Esipõllega on kehvad lood, kunagi torkasin näpuga sealt läbi ja tegin ääred roostesurmaga üle ning mingi kerge lambivärvikiht peale- jällegi ajutine asi.
Eelmine nädal otsustasin masina käsile võtta ning kiskusin istmed ja kummimatid välja. See vaatepilt ei olnud eriti tore mis sealt vastu vaatas, nimelt parempoolse rattakoopa ja põhja vahel põhimõtteliselt 1-2cm roostetanud pragu ning ka istme all on umbes paar kergemat augukest. Vasakpoolse koopa äär on veidi paremas seisus, ent natuke kaugemal on jällegi 1-2cm pragu. Tõmbasin põhja ja roostes kohad terasharjaga üle ning buvanol peale, praegu masin ootab mind, sest kahjuks asub masin minust paari km kaugusel. Parempoolne küljekarp roostetab veidi tihendi äärest, kuid vasak on nagu uus. Plaan masin lähiajal keevitusse saata.
Tähtsamad osad ja nende seisukord: Esipõrkeraud- kroom enam-vähem kuigi paar roosteplekki ja keegi tarkpea on tõmmanud selle ümarpea poldi liiga kokku.
Tagumine põrkeraud- Kroom natuke rohkem roostes, muidu sirge. Esivõre- suht roostes kuid sirge. Tagumised numbrituled- parempoolne on korralik, kuid vasakpoolsel puudub ühe poole kinnitus. Näidikuplokk- olin tark ja panin enne suve peale valge rätiku, kuid sellegipoolest on ta kõveraks pleekinud aegade jooksul. Armatuuri nupud on ka lõhki läinud. Kere- parempoolne tagumise ratta tagumine osa on saanud mingisuguse löögi, sest seal on sendi paksune pahtlikiht peal, uksed hoiavad ka natuke välja, aga mis sa ikka tahad vana masin. Üritan lähiajal ka pilte sebida.

Küsiks ka targematelt nõu.
Erinevus 966 ja teiste Sapikate poolest ehk siis kas on identsed või mille poolest erinevad.
*Esisild(rooliotsad jne)
*Veermik(amordid, vedrud jne)
*Pidurid(mansetid silindrid jne)
*Tihendid(akende uste tihendid)
*Interjöör(uste- ja seinapolstrid, rool, istmed)
Last edited by ZAZ966 on Tue Sep 15, 2009 10:46 pm, edited 1 time in total.
krister
Posts: 55
Joined: Wed Dec 13, 2006 11:11 am
Contact:

RE: ZAZ966´e Zaz 966a`70

Post by krister »

ZAZ966 kirjutas:

Küsiks ka targematelt nõu.
Erinevus 966 ja teiste Sapikate poolest ehk siis kas on identsed või mille poolest erinevad.
*Esisild(rooliotsad jne)
*Veermik(amordid, vedrud jne)
*Pidurid(mansetid silindrid jne)
*Tihendid(akende uste tihendid)
*Interjöör(uste- ja seinapolstrid, rool, istmed)
Tere

Vaatan, et keegi pole vastanud. Püüan siis jõudumööda aidata.
Usun, et esisild, rooliotsad jms on vahetatavad uuemate 968 ja 968M omadega. Muuseas, rooliotsad käivad lahti ja uuematele rooliotstele lähevad sisse Moskvichi kapron kausid ja ka munakad.
Pidurite töösilindritest täpselt ei tea, kuid kui paned alla uuema sapika sillad, siis saad sealt ka uuemate sapikate piduri töösilindrid jms. Kindlasti on 966-l piduri peasilinder teine. Sama kehitb ka siduri kohta.

Tihendid saad uuematelt seebikatelt võtta, kuid auto originaalsus kannatab. 966 olid tihendid pisut teised. Ma arvan, et seda hirmsat padu originaalsust ei ole ka alguses vaja taga ajada.

Istmed on teised. Ma ei tea, kui kergelt on need asendatavad 968 omadega. Samuti ei oska kosta muude interjööri tükkide kohta. Armatuur on küll totaalselt teine. Ka põhjas on mu meelest erinevusi, kuid ehk saab ka uuema mudeli kummimatte kasutada.

Ühesõnaga, osad detailid on täpselt samad, osad asendatavad "bolt on" ja osade uuemate detailide kasutamiseks peab tegema ümberehitusi - saagima, puurima, keevitama. Neist viimastest katsu hoiduda.

Lõpetuseks üks link: http://acat.autodealer.ru/index.php?model=55
See on uuema sapika detaili kataloog. Kõik varuosad, mis algavad koodiga 966- on sinu autoga identsed.
ZAZ966
Posts: 29
Joined: Sat Jul 21, 2007 10:28 pm
Contact:

RE: ZAZ966´e Zaz 966a`70

Post by ZAZ966 »

Tänan asjaliku vastuse eest. Nüüd veel üks küsimus, kuidas oleks parem teha, kui masinal on sellised suuremad augud rattakoopa ja põhja vahel ning tagumise rattakoopa peal, kas otsida kuskilt korralike osadega masin ning sealt küljest lõigata, või siis ise plekist teha vajalikud tükid?(sest see läbi roostetanud ala on üsna suur) Muidugi on veel teistes kohtades ka selliseid auke jne.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: ZAZ966´e Zaz 966a`70

Post by Sapi-Vana »

No korralike osadega masinat jäädki otsima või ei ole leitud variant plekidooonorina mõtekas. Lase traatharjaga probleemsed kohad puhtaks, siis näed reaalsust paremini... No ja siis ikka relakas, plekikäärid, qvalda ja keevitus.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: ZAZ966´e Zaz 966a`70

Post by madis1080 »

Olen märganud et vanematel zazidel 966 ja 968a del roostetab tagakoopas läbi aga 968m idel seda muret pole märganud, nii soovitangi sul otsida kellegi kellel seisab 968m varuosadeks ja sealt vajaminevad tükid lõigata.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: ZAZ966´e Zaz 966a`70

Post by pooltelg4 »

Lisaksin siia, et 966 piduripump asub põrandal, ja on ühine kõikidele ratastele(esipidurid- ja tagupidurid pole eraldatud). Seetõttu on seal kasutatud harilikku üldlevinud siduri pumpa, väliskuju jms sama. Niiet vüid julgelt proovida teiste saporozetsi mudelite siduripumpa(ka zigulid), kui peaks vajadus tekkima. Peamine, et mansetid korras, kõik avad saastast puhtad ja kolb liigub sees). 966 siduril seesama pump*
Last edited by pooltelg4 on Thu Oct 08, 2009 12:54 am, edited 1 time in total.
Image
Image
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 6 guests