Tänane kuupäev Pühapäev Nov 18, 2018 8:44 pm
Muuda fondi suurust
Sapikaklubi Sapikahuvilsed kohtuvad siin!

Klubiliste autod

ZAZ 968 1971

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.

ZAZ 968 1971

PostitusPostitas incz » Reede Nov 04, 2016 8:29 pm

Alustan teemat väljavõttega raamatust K.A & A.P "Sõiduautod" ning sellejärgi on tegemist
pisiautode klassi teise allrühma sõiduautoga mille töömaht võib olla 0,9 - 1,2L ning mootori võimsus 30 - 45hj

Mudel: ZAZ 968
Väljalaske aasta: 1971
Järekorranumber: 2047
Mootor nr: 80020 ning markeering MEMZ 968Э* 45hp (kaante kood 968 1003015 A )
*(Э)-Экспортный. Бензин АИ-93
Birka:
Pilt
Mootori nr (tegemist nö. numbers matching kooslusega)
Pilt

Plaan on tasapisi viia auto originaal konditsiooni nii palju kui see parasjagu võimalik on ning käesolevas teemas püüan kajastada just komplekteerimisega seonduvat. Auto on iseenesest päris huvitava kooslususega, tegemist on 966 üleminekuga 968A-le, ehk siis küllaltki palju on detaile mis on iseloomulikud just 968-le ehk. käesolevale mudelile. Toodetud on teda kahel aastal: 1971 - 1972
Viimati muutis incz, Laupäev Mär 25, 2017 3:10 pm, muudetud 4 korda kokku.
968; 968M
incz
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 289
Liitunud: Laupäev Juun 27, 2009 12:47 pm

Re: ZAZ 968 1971

PostitusPostitas Karlpoiss » Neljapäev Nov 17, 2016 1:48 pm

Näita pilti ka ikka masinast, muidu ebahuvitav...
Karlpoiss
 
Postitusi: 16
Liitunud: Neljapäev Juul 28, 2016 9:28 am

Re: ZAZ 968 1971

PostitusPostitas Minister » Neljapäev Dets 01, 2016 8:34 pm

Kas masin on Hüürus keretöödes? Silmasin piltidel ühte väga sarnast sapikat?
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
Minister
 
Postitusi: 436
Liitunud: Teisipäev Aug 30, 2011 2:21 pm

Re: ZAZ 968 1971

PostitusPostitas incz » Reede Dets 02, 2016 12:30 pm

ei ole Hüürus keretöödes, seega sattus olema lihtsalt sarnane auto
968; 968M
incz
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 289
Liitunud: Laupäev Juun 27, 2009 12:47 pm

Re: ZAZ 968 1971

PostitusPostitas incz » Reede Dets 23, 2016 12:05 pm

Põlemiskambrid 40 ja 45 HP mootoritel:
40HP mootoril: 42,8 - 45 ml /surveaste 7,2
45HP mootoril: 34,75 - 37,25 ml /surveaste 8,4

kaante eemaldamisel avastasin põlemiskambrist rõngad mootori deforseerimiseks ehk sellega oli alandatud surveastet, tekkis kahtlus kas mitte ei ole mootor mõeldud 93 bensiinile.
Minu mõõtmise tulemuseks on 35 - 36 ml seega tegemist 45 HP mootoriga ja seega ei vaja ta freesimist ja kõlbab kasutada täna tanklates müüdavat kütust.

kaane kood:
Pilt

kamber:
Pilt
Lühikesed tõukurvardad. 45 hp vs 40 hp

Pilt

rõngad millega surveastet alandati, ilmselt 76 bensiinile, paksus 2mm
Pilt
968; 968M
incz
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 289
Liitunud: Laupäev Juun 27, 2009 12:47 pm

Re: ZAZ 968 1971

PostitusPostitas incz » Teisipäev Dets 27, 2016 10:38 am

Väntvõll tasakaalustamisest käes ning suured tänud Ahtile kes abistas paigaldusel kuna kõik ei sujunud ootuspäraselt, tuli treida pisut keskmise puki saalesid mis võlli kinni poosid. Päeva lõpuks sai komplekteeritud ning võlli pikilõtkus jäi pisut vähem kui 0,20

Järgmiseks tuleks paigaldada kolvid ja silindrid ning tekkis küsimus:
Kolvid on ilma igasuguse markeeringuta ning tsenter on nihutatud 1,5mm.
nüüd küsimus kumba pidi peaks kolb asetsema, lihtsamalt küsides siis kas kitsam või laiem pool vaatab üles karburaatori poole?

lisasin ühe lõike kuid mulle jääb arusaamatuks kummale poole näitab see nool?
Pilt

selle joonise järgi tundub, et nool näitab hooratta poole? ehk siis kitsam pool on nö. keskele karburaatori poole.
Pilt
968; 968M
incz
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 289
Liitunud: Laupäev Juun 27, 2009 12:47 pm

Re: ZAZ 968 1971

PostitusPostitas incz » Teisipäev Dets 27, 2016 8:52 pm

30hp (muhu) mootoril on asi selge ja nool näitab rihmarattale, kas see kehtib ka 968-le?
Pilt
Pilt
968; 968M
incz
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 289
Liitunud: Laupäev Juun 27, 2009 12:47 pm

Re: ZAZ 968 1971

PostitusPostitas pooltelg4 » Teisipäev Dets 27, 2016 10:36 pm

incz kirjutas:30hp (muhu) mootoril on asi selge ja nool näitab rihmarattale, kas see kehtib ka 968-le?...


MeMz 968-l on sama, nool rihmaratta poole ikka.
Pilt
Pilt
pooltelg4
 
Postitusi: 678
Liitunud: Esmaspäev Aug 18, 2008 9:47 am
Asukoht: Abja-Paluoja / Viljandi

Re: ZAZ 968 1971

PostitusPostitas AhtiH » Teisipäev Dets 27, 2016 11:02 pm

kolb.png


Kolvisõrm peaks olema nihutatud pöörlemisele vastassuunas. Ehk siis rihmaratta poolt vaadates vasakule poole. Kindluse mõttes kontrolliks vana kolvi pealt üle.
Sul pole õigusi, et siin postituses manuseid näha
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1454
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: ZAZ 968 1971

PostitusPostitas incz » Laupäev Mär 25, 2017 3:04 pm

esimene proovikäivitus.
https://youtu.be/Gh98lQR7b8c
968; 968M
incz
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 289
Liitunud: Laupäev Juun 27, 2009 12:47 pm

Re: ZAZ 968 1971

PostitusPostitas incz » Esmaspäev Juun 26, 2017 9:28 pm

Pärast 46 aastat ekspluatatsiooni ei ole põhjas mitte kui ühte auku ega roostekollet.
pilt peale puhastust klaasipuruga ja teine peale krunti ja kahte kihti värvi.
Pilt
Pilt
Pilt

Mis puudutab veel põhja siis kas sapikale omane põhjamastiks kanti juba tehases või iga omanik hoolitses selle eest iseseisvalt? Uurides siin enrinevaid fotosi internetiavarustest(mõned fotod lausa liinilt) siis oleks justkui nii ja naa. olen täheldanud, et 966 - 968 põhjaalused on enamuses olnud kerevärvi, uuemad 968A jne on absoluutselt iga kui viimane mastiksilaadse ollusega kaetud või siis on värvitud vaid rattakoopad. Enda autot puhastades täheldasin,et nii esiosa alune (kuhu kinnitub sild), rattakoopad, sildade kinnituste alune plekk, kui ka karbiläheduses olevad servad olid kerevärvi, keskelt ilmselt oli kulunud juba pruunikas/punaka krundini, kuigi mastiksi tükkides oleks justkui olnud kattevärvi tükikesi kuid päris kindel ei ole.
Originaalsuse huvides mis oleks õige tee? Minu käsi ei tahaks kuidagi seda pinda musta ollusega katta.
968; 968M
incz
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 289
Liitunud: Laupäev Juun 27, 2009 12:47 pm

Re: ZAZ 968 1971

PostitusPostitas marek » Teisipäev Juun 27, 2017 9:14 am

incz kirjutas:Mis puudutab veel põhja siis kas sapikale omane põhjamastiks kanti juba tehases või iga omanik hoolitses selle eest iseseisvalt? Uurides siin enrinevaid fotosi internetiavarustest(mõned fotod lausa liinilt) siis oleks justkui nii ja naa...
Originaalsuse huvides mis oleks õige tee? Minu käsi ei tahaks kuidagi seda pinda musta ollusega katta.

Igaks juhuks kirjutan (kui kontakti antud iskikuga veel pole), et sellele küsimusele oskaks vast kõige adekvaatsema vastuse anda Nõukogude sõiduautode (s.h. sapakas) kõige pädevam (minu arvates) spetsialist Eestis, Väino Karu. Lisaks on ta ka musta numbri komisjonis Nõukogude sõiduautode hindaja. Senise kogemuse põhjal nõukogude autode detailierinevustest vestleb meeleldi. Kontakti leiab http://forum.automoto.ee/member.php?action=profile&uid=2470.

Nii korralikke ja ilusaid masina tegemise pilte lausa lust vaadata. Edu!
Pilt
marek
 
Postitusi: 644
Liitunud: Pühapäev Dets 03, 2006 1:59 pm

Re: ZAZ 968 1971

PostitusPostitas Nongrata » Teisipäev Juun 27, 2017 9:55 pm

Mis töötlust sillaosadel kasutasid? Liivaprits+ pulber?
Nongrata
 
Postitusi: 197
Liitunud: Neljapäev Okt 21, 2010 2:50 pm

Re: ZAZ 968 1971

PostitusPostitas incz » Teisipäev Juun 27, 2017 10:58 pm

Silladetailid on puhastatud klaasipuruga ning käsitsi üle lihvitud. Liivapritsi on kasutatud minimaalselt mõnel üksikul detailil: kero esiplekk, roolikarpi kattev plekk ja nipet näpet veel.
värvitud on kambris epo + 2k värviga ning ei ole läikiv. toon päris autentne võrreldes uusi säilinud detaile mis tehase värvkattega. Pulbervärvi kasutasin seekord vaid mootori plekkidel mis katavad väljalaset, põhjuseks temperatuur. 968M-i plekid sai aastaid tagasi tehtud ja päris arvestatav kogus kilomeetreid on neid küpsetanud ning tänaseks on nad endiselt seal nagu uued.
968; 968M
incz
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 289
Liitunud: Laupäev Juun 27, 2009 12:47 pm

Re: ZAZ 968 1971

PostitusPostitas Nongrata » Reede Juun 30, 2017 6:32 pm

Mis tooni silladetailid on originaalis?
Nongrata
 
Postitusi: 197
Liitunud: Neljapäev Okt 21, 2010 2:50 pm

Järgmine

Mine Klubiliste autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline

cron