Tänane kuupäev Esmaspäev Nov 19, 2018 5:45 am
Muuda fondi suurust
Sapikaklubi Sapikahuvilsed kohtuvad siin!

Klubiliste autod

Sapikafänni ZAZ968 1975a.

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.

Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.

PostitusPostitas AhtiH » Pühapäev Nov 20, 2016 7:17 pm

Peaks ju olema ka mingid lada kolvid, mis istuvad ilusti kuid vaja ülemine osa tasaseks treida.

Ise ei ole otsinud aga kusagilt on silma/kõrva jäänud.

Mulle aga tundub, et mida rohkem hädasid (mis saavad ületatud) seda suurem side autoga tekib.

Jõudu ehitusel muidugi. Ühtegi tuuningu kajastust ei olegi meil siin ju olnud pikka aega.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1454
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.

PostitusPostitas sapikafänn » Teisipäev Nov 22, 2016 7:57 am

Nagu ma olen öelnud, et kui sõidab, ära siis torgi. Eile mõtlesin, et vaatan ka kasti sisse. Et teeks väikese hoolduse. Kui aga kasti laiali lammutasin, siis selgus, et vaja hoopis korralik remont teha. Nimelt differ on vaja vahetada. Diffri võll kulunud ja korpuses olev auk ovaalne. Päris suur loks on seal. Vaja oleks uut diffri korpust. Küsimus siis targematele, et kas sapika kastis on see tavaline asi, või pigem üksikjuhtum. Mul uued hammasrattad ja võllid olemas, aga korpust ennast ei ole. Tuleb kuskilt teine kast osta, kust seest saab siis selle korpuse.
võll.jpg

difri korpus.jpg

Küsimus veel survelaagri kohta. Sees oli mul tavaline grahviidiga survelaager. Neid uusi on mul 5 tükki. Kas panna sinna uus samasugune survelaager, või siis asendada see uuema ilma grahviidita(laagriga) survelaagriga?
Sul pole õigusi, et siin postituses manuseid näha
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 191
Liitunud: Pühapäev Okt 19, 2014 2:05 pm
Asukoht: Tartu

Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.

PostitusPostitas AhtiH » Teisipäev Nov 22, 2016 8:18 am

Mina paneks ikka laagriga survelaagri ja diferentsiaali korpuse võid ka saada. Neid ikka jagub ja üldse juppidena kaste päris mitu tükki.

Ja see pilt ilmestab suurepäraselt seda, et sapikas sõidab ikka väga huvitavas seisus osadega üsna kenasti.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1454
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.

PostitusPostitas sapikafänn » Reede Nov 25, 2016 11:10 am

Eile sai mootor pulkadeks osandatud. Mootori seisukord väga hea. Pole üleliia kulumismärke. Saaled, kolvid, silindrid väga head.
Homme lähen otsima uusi 79mm kolbe. Siis saab silindrid puurimisse viia.
Kui keegi BSK(PSK) piduriõli tahab, siis saan seda tuua. Ühe pudeli hind klubilisele on 1,5euri (455gr. u. 0,5L)
NB! Ostaks Luazi käigukasti.
tel.56 687-353
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 191
Liitunud: Pühapäev Okt 19, 2014 2:05 pm
Asukoht: Tartu

Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.

PostitusPostitas sapikafänn » Reede Nov 25, 2016 5:21 pm

Oskab keegi kindlalt öelda, kas muhu (30hp) käigukasti differ on sama, mis 40hp oma?
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 191
Liitunud: Pühapäev Okt 19, 2014 2:05 pm
Asukoht: Tartu

Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.

PostitusPostitas marek » Laupäev Nov 26, 2016 11:36 am

sapikafänn kirjutas:Oskab keegi kindlalt öelda, kas muhu (30hp) käigukasti differ on sama, mis 40hp oma?


Ei ole, detailid (ja seega ka detailikoodud) erinevad.

30 hj: (Koodid kõik hakkavad 965-...)
http://www.autosoft.ru/online/acat/data/zaz/965/032.gif

40 hj:
http://www.autosoft.ru/online/acat/data/zaz/968m/33.gif
Pilt
marek
 
Postitusi: 644
Liitunud: Pühapäev Dets 03, 2006 1:59 pm

Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.

PostitusPostitas sapikafänn » Reede Dets 23, 2016 7:53 pm

Mootoriga asi niikaugel, et asjad metallitöökojas. Tartus ei olnudki lihtne leida, kes kogu seda tööd ette võtaks. Käisin ka Kutsehariduskeskuses, aga seal ei hakatud tegema.
Sisse lähevad Kostroma 79mm. kolvid. Kolvid on nanokattega ja fosfaaditud. Reklaamlehte lugedes tunduvad asjad ikka väga head olema. Kui kedagi huvitab, siis kolbide komplekt(koos sõrmede ja rõngastega) maksis 56 euri. Kuna kolvid on pealt süvendiga(süvendi maht 6ml), siis tuleb põlemiskambrit rohkem freesida. Põlemiskambrit lasen freesida 4mm. Päris viimase piirini ei ole plaanis asja tuunida. Asi peab jääma ikka töökindlaks.
Nüüd jääb üle ainult oodata, kuna asja kätte tagasi saan, et siis mootorit kokku laduma hakata. Senikaua saan kastiga tegeleda. Ja seda tänu Metsamehele, kes diffri andis.
Plokikaas.jpg

Kolb.jpg

Kolvid.jpg
Sul pole õigusi, et siin postituses manuseid näha
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 191
Liitunud: Pühapäev Okt 19, 2014 2:05 pm
Asukoht: Tartu

Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.

PostitusPostitas sapikafänn » Pühapäev Veebr 19, 2017 9:10 am

Nagu ikka otsin info Vene ja Ukraina foorumitest. Seda ka selleks, et õppida nende vigadest ja püüda neid ise vältida. Meelde on jäänud üks venelase ütlus: "sapikas on odav auto, aga ei ole mõeldud vaestele". Ja nüüd enda auto mootorit ehitades tundub, et see ütlus peab paika. Kuna endal metallitööpinke ei ole, siis tuleb teenus sisse osta. Ja see ei ole üldse odav. Pealegi ei taheta(või ei osata) kõiki töid ette võtta. Kogu see asi on juba väga pikalt venima jäänud. Kuna autoga on vaja varsti sõitma hakata, siis olin sunnitud teise mootori ostma. Eile Venemaalt tagasi tulles saigi üks Vene ajal tuunitud mootor ära ostetud. Vaja ainult üle vaadata ja autole paigaldada. Ja siis on aega enda mootorit ehitada, ei pea kiirustama.
Eile külastasin Venemaal üht huvitavat kohta. Mitmeid kordi olen sealt mööda sõitnud, aga sisse pole läinud. Ühes suures eramaja hoovis Pihkva tee ääres on üks aktiivne kodanik Vene autosid ja ka kaherattalisi kogunud juba pikka aega. Ja ta on seal näituse avanud. Sissepääs maksis 100 rubla(1,6 euri), lastele tasuta. Seal oli muidugi ka kõik eri sapikad esindatud. Kohe huvitav oli seal jalutada. Ja kuna olin seal ainuke, siis omanik jalutas kaasas ja rääkis palju huvitavaid lugusid.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 191
Liitunud: Pühapäev Okt 19, 2014 2:05 pm
Asukoht: Tartu

Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.

PostitusPostitas AhtiH » Pühapäev Veebr 19, 2017 1:25 pm

Nii ta on jah. Tegemine maksab palju ja tegijat leida raske. Mul seda aega ka ei ole, et ringi joosta.
Seepärast saigi töö juurde masinad hangitud. Eks palju tööga seotud asju saab ka nüüd seetõttu ära teha paremini.

Seepärast läksingi seda teed, et teen võimalikult palju ise. Väntvõlli tasakaal sai sisse ostetud aga järgmine kord võtan ise ette.

Praegu ees olevatest töödest ostan sisse ainult klapipesade lõikamise.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1454
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.

PostitusPostitas sapikafänn » Pühapäev Veebr 26, 2017 9:56 am

Selle autoga ei taha asi kohe kuidagi sujuda. Teise mootori, mis ostsin pidi ole täiesti korras tuunitud mootor. Tegelikult oli aga sõitnud ja rikkis tavaline mootor. Kahes silindris vesi sees ja kolvid kinni roostetanud. Igaks juhuks võtsin kogu mootori pulkadeks lahti.Lahti võtmisel selgus ka põhjuks, miks see mootor autolt maha on võetud. Nimelt oli sellel kurikuulsal tekstoliidist hammasrattal südamik lahti ja käis ringi. Õlivanni puhastades selgus, et see läbi ussitanud. Põhjast paistis valgus läbi. Õnneks olid väntvõll ja nukkvõll korras. Külge läksid teised silindrid, kolvid,kepsud, õlivann ja uus tekstoliit. Samuti uued tihendid. Järgmine nädal vaja auto jälle sõidukorda saada selle ajutise mootoriga.
Ainuke "tuunitud" asi oli alumiiniumist ise treitud väntvõlli rihmaratas.
Vähemalt see hea, et mu enda mootori tuunimisega on asi natuke liikunud.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 191
Liitunud: Pühapäev Okt 19, 2014 2:05 pm
Asukoht: Tartu

Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.

PostitusPostitas sapikafänn » Kolmapäev Mär 08, 2017 7:45 am

Eile oli väike pidupäev. Lõpuks sain kõik asjad metallitöökodadest kätte. Silindrid said puuritud 79mm mõõtu. Samuti sai lasta maha võtta silindri ülemine ribi. Põlemiskambreid lasin freesida 4mm. Peale freesimist mõõtsin üle ka põlemiskambri mahud. Need olid suht palju erinevad 28-30 cm3. Freesiti küll täpselt ühepalju, aga põlemiskambri põhjas(seal kus küünal välja ulatub) on materjali ebaühtlase paksusega. Tuli ise veel käsifreesiga põlemiskambreid töödelda. Nüüd on kõikide põlemiskambrite mahud 30cm3.
Eile teiste tööde kõrvalt õnnestus ka kepsud kaalu saada. Kepsud said ka kergemaks tehtud kui originaalis. Kepsu kogukaaluks koos saaledega sai 630gr. Eraldi tasakaalustasin veel kepsu ülemise ja alumise osa. Need said ka kõikidel kepsudel ühtemoodi. Ülemise osa kaal on 159gr. ja alumise osa 471gr.
Kolvid olid õnneks juba kaalus. Kolb koos sõrmega(ilma rõngasteta) kaalub 479gr.
Nüüd tuleb vaikselt edasi nokitseda.
Tuleks veel uus siduriketas osta. Kuigi ega sellel vanal ka midagi viga ei ole. Siis peaksid kõik asjad olemas olema.
Hiljemalt järgmise nädala lõpuks peab masin sõitma saama.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 191
Liitunud: Pühapäev Okt 19, 2014 2:05 pm
Asukoht: Tartu

Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.

PostitusPostitas sapikafänn » Esmaspäev Mär 13, 2017 6:58 pm

Ei paista veel tunnelilõpus valgust. Laupäeval alustasin mootori kokkupanekuga. Väntvõll ja nukkvõll said paika. Siis tuli aga jälle tagasilöök. Nimelt ei leia kuskilt ülesse uut tekstoliidist hammasratast. Tean, et mul neid uusi on. Üle tunni otsisin tööjuures. Aga ei midagi. Samuti otsisin kodus tunnikese. Hetkel kadunuks nad jäid. Vaja kuskilt uus osta.
Järgmine tagasilöök tuli täna. Tahtsin ära mõõta kolvipealse vaba ruumi silindris. Ühel silindril oli see 0,85mm, teisel 0,2mm, kolmandal ja neljandal aga ulatus kolb hoopis silindrist välja 0,1mm. Nagu vene värk ikka on ka need silindrid erinevate mõõtudega. Need on selle teise varu mootori silindrid, mis olid seest natuke roostes. Seepärast lasingi üle puurida, et siis saaks neid veel kasutada. Nüüd oleks vaja erineva paksusega tihendid silindrite alla teha. Siis peaks selle asja korda saama.
Vähemalt sain pühapäeval Kalle käest uue siduriketta ära osta.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 191
Liitunud: Pühapäev Okt 19, 2014 2:05 pm
Asukoht: Tartu

Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.

PostitusPostitas sapikafänn » Teisipäev Mär 14, 2017 6:45 pm

Täna oli natuke vaba aega ja sai mootori kokkupanekuga edasi tegeleda. Käisin tööriistamarektis ja ostsin erineva paksusega tihendimaterjali. Nendest tegin silindrite alla uued tihendid. Nüüd on kõikidel silindritel kolvipealne vaba ruum 0,85mm. Tikkpoldid panin keermeliimiga ja keerasin sügavamale. Neli polti tuli natuke lühemaks lõigata(u.4mm), muidu käisid vastu kepsu alumisi mutreid. Paika said ka plokikaaned. Kaane mutrid pingutasin 50Nm. Hetkel tundus, et sai kõvasti kinni.
Ja siis jälle väike jama. See oli muidugi juba enne teada. Kuna plokikaaned tulid 4mm. allapoole, siis ei sobi enam kollektor peale. Vaja jälle minna kuskile metallitöökotta ja lasta kollektoreid freesida. Sinna võib kuluda jälle mitu päeva.
Kahjuks vist ei õnnestu nädala lõpuks autot tööle saada.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 191
Liitunud: Pühapäev Okt 19, 2014 2:05 pm
Asukoht: Tartu

Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.

PostitusPostitas sapikafänn » Reede Apr 14, 2017 4:59 pm

Sisselaske kollektorit lasin 2,5mm. kummaltki poolt maha freesida. Tegelikult oleks võinud isegi rohkem maha võtta.
Juba kaks nädalat tagasi tõstsin mootori autole peale tagasi. Peale läks ka uus elektronsüüte komplekt(jagaja, süütepool ja kommutaator). Ja siis üritasin autot käivitada. Ja muidugi käima ei läinud. Lihtsalt sädet ei olnud. Tuli välja, et uues jagajas oli halliandur vigane. Ostsin uue anduri. Peale selle vahetus läks mootor lõpuks käima.
Praeguseks olen juba 240km. sõitnud. Eile sai uus õhufilter peale ehitatud. Nüüd tuleb veel heitgaasid ja süüde paika sättida. Hetkel tundub, et auto on valmis esimeseks ürituseks.
zaz.jpg
Sul pole õigusi, et siin postituses manuseid näha
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 191
Liitunud: Pühapäev Okt 19, 2014 2:05 pm
Asukoht: Tartu

Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.

PostitusPostitas sapikafänn » Laupäev Apr 29, 2017 8:58 pm

Esimene kevadüritus edukalt läbitud. Kokku tuli täna 594km. Uus mootor pidas hästi vastu. Kütuse kuluks koos ahju kasutamisega tuli 7,6 l/100km.
Mõned väiksemad remontööd tuleb aga ette võtta. Nimelt ahju ventikas undab liiga palju. Tuleb laagrite peale ringi teha. Kütuse näidik tuleb ka korda teha. Ei näita õiget kütuse kogust paagis.
Tagasi tulin läbi Abja-Paluoja, kust ostsin mõned tööriistad ja muud "vajalikud" jupid. Üheks tööriistaks oli stroboskoop, millega süüdet õigeks panna. Lisaks sain ka Vene autodele mõeldud kojameeste intervalli(reguleeritav). Kohapeal ringi vaadates hakkas silma veel 968 ümmargune komplektne tagatuli koos plekiga. Sain ka selle omale.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 191
Liitunud: Pühapäev Okt 19, 2014 2:05 pm
Asukoht: Tartu

EelmineJärgmine

Mine Klubiliste autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist

cron