Tänane kuupäev Esmaspäev Nov 19, 2018 7:24 am
Muuda fondi suurust
Sapikaklubi Sapikahuvilsed kohtuvad siin!

Klubiliste autod

Minister, ZAZ 968A, 1978(Müüdud)

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

PostitusPostitas marek » Reede Sept 16, 2016 10:19 am

Vastasin sama asja poolteist kuud tagasi, aga eks kordamine on tarkuse ema:
http://sapikaklubi.eu/viewtopic.php?f=9&t=997&p=7996&hilit=lada+laadimisrelee#p7988

Edit: Nägin et Ahti jõudis ette aga millegipärast ei saa postitust kustutada.
Pilt
marek
 
Postitusi: 644
Liitunud: Pühapäev Dets 03, 2006 1:59 pm

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

PostitusPostitas Minister » Reede Sept 16, 2016 12:50 pm

Aitäh Ahti ja Marek. Jälle targem.
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
Minister
 
Postitusi: 437
Liitunud: Teisipäev Aug 30, 2011 2:21 pm

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

PostitusPostitas Minister » Pühapäev Sept 18, 2016 5:34 pm

Täna sain natuke aega, et masinaga mässata. Vahetasin ära selle pingeregulaatori lada oma vastu. Siis mõtlesin, et panen salongi ka voltmeetri. Kuna mul oli seal juba ampermeeter, siis otsustasin selle välja vahetada. Ilge jama oli seda ampermeetrit kätte saada, aga pika pusimise peale sain mutrid armatuuri alt lahti. Voltmeetril oli kaasas ka paigaldusõpetus, mis ütles, et pluss tuleb süütelukust ja miinus kerest. Vaatasin, et ka ampermeetri taga olid + ja - miinus ja ühendasin juhtmed samamoodi. Üritasin autot käivitada ja täielik vaikus. Süüte sisse keerates on kogu armatuur täitsa tumm ja ei tööta ei tuled, kojamehed, ega miski mida armatuuril vajutada saaks. Nuputasin, raputasin juhtmeid ja olin jumala nõutu. Ainuke asi mis süüte sisse keerates toimis oli mu voltmeeter. Võtsin siis uuesti juhtmed voltmeetri tagant ära ja panin ampermeetrile uuesti järgi. Ja masinal on taas vool olemas. Nüüd siis küsimus, et miks on nii. Ampermeetri taga olid nii pluss kui miinus klemm, aga kui need juhtmed kokku ühendada, siis tekkis ka armatuuri ja kogu masinasse vool. Ühesõnaga tundub, et mõlemad juhtmed on + ja kogu auto vool on juhitud läbi selle sama ampermeetri.

Kas keegi oskab seletada?
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
Minister
 
Postitusi: 437
Liitunud: Teisipäev Aug 30, 2011 2:21 pm

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

PostitusPostitas AhtiH » Pühapäev Sept 18, 2016 6:38 pm

Lihtne ja lühike vastus on see, et ampermeeter ühendatakse süsteemi jadamisi aga voltmeeter paralleelselt.

Ehk siis kogu sinu auto elekter käis läbi ampermeetri ja kui sa sinna voltmeetri ühendasid siis ei käinud sealt sisuliselt enam enam midagi läbi. Voltmeetril lihtsalt nii suur sisetakistus.

Võin ka pika jutu sel teemal kirjutada kuid vist pole mõtet.

Kui sa tahad ampermeetri eemaldada siis ühenda lihtsalt need kaks juhet omavahel kokku. Isoleeri muidugi ära ka ja ühendus tee korralik.

Voltmeetri paigaldamiseks võid kasutada seda sama plussjuhet (kuigi pigem veaks uue) aga miinus võta kerest.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1454
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

PostitusPostitas Minister » Pühapäev Sept 18, 2016 9:00 pm

No näed sa, nii võib lõpuks targaks saada, aitäh taaskord info eest. Ühendasin need juhtmed kokku ära juba.

Aga miks on ampermeetri taga siis ühe otsa küljes pluss ja teisel miinus märgitud? Tootmises mingi suvaline tagumine kaas pandud?
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
Minister
 
Postitusi: 437
Liitunud: Teisipäev Aug 30, 2011 2:21 pm

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

PostitusPostitas AhtiH » Pühapäev Sept 18, 2016 9:09 pm

Minister kirjutas:Aga miks on ampermeetri taga siis ühe otsa küljes pluss ja teisel miinus märgitud? Tootmises mingi suvaline tagumine kaas pandud?


Sest ampermeeter peab olema õigesti ühendatud. Kui vastupidi ühendad siis näitab ampermeeter ka vastupidid. Ehk kui valetpidi ühendad siis laadimise korral näitab miinust ja tarbimise korral plussi.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1454
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

PostitusPostitas marek » Esmaspäev Sept 19, 2016 4:47 pm

Selline tähelepanek ka just in case et antud juhul (voltmeeter ampermeetri asemele) ei juhtu midagi hullu. Kui aga vastupidi panna et voltmeetri asemele ampermeeter (ehk siis ampermeeter satub paralleelühendusse) siis suure tõenäosusega põleb ampermeeter läbi.
Pilt
marek
 
Postitusi: 644
Liitunud: Pühapäev Dets 03, 2006 1:59 pm

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

PostitusPostitas AhtiH » Esmaspäev Sept 19, 2016 4:54 pm

marek kirjutas:Selline tähelepanek ka just in case et antud juhul (voltmeeter ampermeetri asemele) ei juhtu midagi hullu. Kui aga vastupidi panna et voltmeetri asemele ampermeeter (ehk siis ampermeeter satub paralleelühendusse) siis suure tõenäosusega põleb ampermeeter läbi.


Point õige aga ampermeeter vast ei põle läbi. Pigem annab enne järgi mõni juhe/kaitse. Oleneb muidugi ampermeetri võimsusest ning juhtmete ristlõikest jms.

Ehk sisi lühidalt ampermeeter on justkui lühis ja seda plussi ja miinuse vahele ei panda.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1454
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

PostitusPostitas Minister » Kolmapäev Sept 21, 2016 8:15 am

Eile sain aega taas auto kallal nokkida ja korrastasin juhtmestiku ja isoleeriga ühendatud juhtmed said endale korralikud otsad ja pistikud. Eemaldasin autolt ka kaks salalukku ja paigaldasin voltmeetri. Laadimispinge külma mootoriga 13,9 ja soojalt 13,4

Keerasin ka viltused tuled ees sirgeks ja käisin õhtul jälle sõitmas. Käisin Lustisõitu väisamas ja auto pidas ilusti vastu. Õhtul koju sõites panin ka gero käima ja see lõi salongi sellist suitsu täis, et pidin peatuma. Hiljem töötas hästi ja juba soojaks läks tuba.

Nüüd on probleemiks pidurid, mis küll pidurdavad, aga seda kuidagi hüplikult.

Piduri osi saab ka Volga poest?
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
Minister
 
Postitusi: 437
Liitunud: Teisipäev Aug 30, 2011 2:21 pm

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

PostitusPostitas sapikafänn » Kolmapäev Sept 21, 2016 10:02 am

13,4V on natuke vähe. Muidugi parem kui mitte midagi. Ja kas see pinge on tühikäigul, või pööretel ja kas tuledega, või ilma?
Kui sul ennem aku tühi oli, siis tuleb see kõigepealt laadijaga täis laadida. Asi selles, et tühja aku korral on pinge madalam ja ampreid(voolutugevus) rohkem. Kui aku hakkab täis saama, siis läheb pinge ülesse ja amprid langevad alla.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 191
Liitunud: Pühapäev Okt 19, 2014 2:05 pm
Asukoht: Tartu

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

PostitusPostitas Minister » Kolmapäev Sept 21, 2016 11:45 am

Aku oli jumala töss. Panin krokodillidega teise auto pealt käima. Tuled millegi pärast seda numbrit ei muutnud.
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
Minister
 
Postitusi: 437
Liitunud: Teisipäev Aug 30, 2011 2:21 pm

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

PostitusPostitas sapikafänn » Kolmapäev Sept 21, 2016 12:16 pm

Lae siis ennem aku ilusti täis. Muidu "tapad" geneka koos regulaatoriga veel ära.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 191
Liitunud: Pühapäev Okt 19, 2014 2:05 pm
Asukoht: Tartu

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

PostitusPostitas AhtiH » Kolmapäev Sept 21, 2016 12:56 pm

Oleneb kuhu sa voltmeetri ühendasid kuid pingelang aku/generaatori ja salongi vahel on sapikal teinekord päris suur.

Rolli mängib tegelikult pinge aku juures ja see peaks olema vähemalt 13,7V. Kui aku tühi/koormus suur siis võib see muidugi madalam olla kuna generaator ei jõua lihtsalt toita.

Aga täis akuga ning põlevate tuledega peaks aku juures see 13,7 ikka olemas olema. Muidu on kehvasti.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1454
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

PostitusPostitas Minister » Pühapäev Sept 25, 2016 7:28 am

Lihtne küsimus: Kuidas käib Sapika tagumise istme seljatugi ära? Kangutan ühte ja teistpidi, aga ei juhtu midagi. Hallil sain selle kunagi ilusti ära, aga ei mäleta enam kuidas.

Probleem on nimelt kütusepaagiga. Pannes paagi täis on tuba korralikult bensiinihaisu täis. Hea, et ma suitsumees pole, muidu lõppeks asi suure pauguga.

Mõõtsin ära ka müra salongis ja seda oli kiirusel 80 km/h 75-80 detsibelli. Mõõtmiseks oli tavaline nutitelefon. Plaan on masinasse heliisolatsioonimatti installida. Kui ilmad soosivad, siis oktoobri teisel nädalal läheb tööks. Siis on naispere soojal maal puhkamas ja saab rahulikult masina kallal nokitseda :)
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
Minister
 
Postitusi: 437
Liitunud: Teisipäev Aug 30, 2011 2:21 pm

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

PostitusPostitas AhtiH » Pühapäev Sept 25, 2016 8:31 am

Taga aknalaua papi võtad ära ja sealt alt on poltidega kinni.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1454
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

EelmineJärgmine

Mine Klubiliste autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist

cron