Minister, ZAZ 968A, 1978(Müüdud)

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
Minister
Posts: 536
Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
Maakond: Harjumaa
Contact:

Minister, ZAZ 968A, 1978(Müüdud)

Post by Minister »

Sirvisin täna erinevaid kuulutuste portaale seoses geneka vajadusega. Ühtäkki avastasin Kuldsest Börsist kuulutuse, mis oli pandud 8 tundi tagasi ja müügis oli piltide järgi väga kompu 968A. Ainult täna lubati veel hinnast 500 eurot alla. Kiire kõne müüjale ja kuna auto asus Õismäel, siis sai ka kohe seda vaatama minna. Auto tundus piltide järgi ilusam kui reaalelus. Autol on mõlemad esitiivad vahetatud ja värvitud rulliga "kole punase" värviga. Panime masina käima ja seekord tabas mind tõeline üllatus. Auto käis nii vaikselt, et seest ei kuulnudki mootori häält. Kontrast minu halli 968 oli ikka väga suur. Auto nurrus hästi ja tegin proovisõidu. Pidurid töötasid, masin sõitis ja oli üllatavalt vaikne. Mootori tööst andis aimu autole ise paigaldatud tahomeeter. Pilk mootoriruumi oli ka julgustav. Väga ilus ja puhas oli kõik.

Natuke mõtlemist ja auto saigi minu omaks. Kuna kell oli vaikselt tiksunud tööpäeva lõppu, siis esimene sõit viis mu uue masina kohe ummikutesse. Ligi 1,5 tundi tiksusin Õismäelt Järvevana poole ja sain väga palju positiivseid käeviipeid. Pidin neid ise ka tegema, kuna esmapilgul jäi kahe silma vahele, see et autol on puudu suunatulede kang. Rea vahetusteks sai käega vehitud ja läksid asjad õnnelikult.

Sihtkohta jõudes lootsin masinat avastades leida ka suunatulede süsteemi. Minu hallil oli see lahendatud lülitiga, mis oli nipukatega roolisambale kinnitatud. Pärast mõningast otsimist leidsin suunatulede jaoks paidaldatud lüliti keset armatuuri.

Lisaks on autole paidaltud kõvasti "lisavarustust" Autole on paigaldatud voltmeeter, tahomeeter, intervalliga klaasipuhastid, elektriline klaasipesu, ulmeline raadiosüsteem jmp.

Eks lähipäevil võtan aega ja tutvun autoga lähemalt. Kuna autol puudub ülevaatus, siis see on esimene asi mille peaks ära tegema.

Ummikutes tiksudes oli tahokast väga palju abi, sest tõesti ei saanud aru, et kas auto mootor käib või mitte.

Pildid siis müügikuulutusest:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Last edited by Minister on Sun Oct 21, 2018 9:54 am, edited 1 time in total.
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

Post by AhtiH »

Ega üks ei jää ilma teiseta :lol:

Aga armatuur on ka emmi oma. Sumpatorud tunduvad ka olevat hernepüssi läbimõõtu.
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

Post by tuust »

Palju õnne uue sapiku puhul.
Tore näha, et sul tahtmist jagub. :D
Minister
Posts: 536
Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
Maakond: Harjumaa
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

Post by Minister »

Veel infot autost:

Viimati läbis ülevaatuse 2013 aastal ja siis oli probleemiks reguleerimata tuled.
Auto on osalenud ühes õnnetuses 2005, milles jäi ise süüdi. Arvatavasi siis on vahetatud ka esimesed tiivad.

Kuna sel masinal on ka ees turvavööd siis küsin, et kas ja kuidas on keegi lahendanud tagaistme turvalisuse laste suhtes. Vaja oleks üks turvatool ja turvahäll antud autosse paigaldada nii et lastel oleks turvaline.

Olen huvitatud ka veokolmnurgast. Kui kellelgi on üle või saab laenata, siis oleksin väga huvitatud.
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

Post by sapikafänn »

Taha saab lihtsalt turvavöid paigaldada. Seal ju kohad olemas(keermestatud avad). Võid panna sapikale mõeldud "originaal" turvavööd, või siis kaasaegsemad rullis olevad vööd. Nende teise paigaldus natuke keerulisem.
Ühele sapikale sai isofix kinnitused taha istme alla tehtud. Siis oli eriti hea turvaistet panna.
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

Post by marek »

Istmed on huvitavad. Kas need on istmekatted või ongi istmed sellised tehtud?

Väga kena pill tundub olevat! Edu!
Image
Bazilio
Posts: 14
Joined: Wed Jan 28, 2015 6:27 pm
Maakond: Harjumaa
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

Post by Bazilio »

Tere
Auto oli minu käest ostetud. Väga tore et uus omanik autoga on rahul. Kahjuks pidin seda maha mūūa kuna endal seisab mittu projekti mida peab kunagi kokku panna :D
Armaatur on 968a oma seal isegi mark on peal
Sisu selle auto oma originaal
Minister
Posts: 536
Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
Maakond: Harjumaa
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

Post by Minister »

Täna tutvusin oma masinaga ja pildistasin kaasatulnud materjali. Autoga tuli kaasa 16 suurt a1 mõõdus tahvlit, kus auto hingeelu ilusti kirjas. Laadisin failid seiklusministeeriumi serverisse ja tegin pilte väiksemaks. Kui kellelgi on vaja suure resolutsiooniga pilti, siis võib märku anda. Usun, et paljudel on sellest infost kasu. Minul igaljuhul küll.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
Minister
Posts: 536
Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
Maakond: Harjumaa
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

Post by Minister »

Bazilio wrote:Tere
Auto oli minu käest ostetud. Väga tore et uus omanik autoga on rahul. Kahjuks pidin seda maha mūūa kuna endal seisab mittu projekti mida peab kunagi kokku panna :D
Armaatur on 968a oma seal isegi mark on peal
Sisu selle auto oma originaal
Sa võiks mõne pildi oma kuldsest 968M projektist ka panna ja sellest natuke lähemalt rääkida.
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

Post by tuust »

Väga vahvad plakatid, garaaši seinal näeksid head välja.
Jäi silma, et kahel plakatil, kus näidatud mootori silindrite numeratsioon, see on veidi erinev tavapärasest.
Bazilio
Posts: 14
Joined: Wed Jan 28, 2015 6:27 pm
Maakond: Harjumaa
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

Post by Bazilio »

Varsti teen kuldsa zazi kohta postitus. Praegu pole aega. Loodan et see nädal läheb elektiku juurde kus panevad uus elektrisstem ja siis panen sisu ja muusika sisse.
Minister
Posts: 536
Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
Maakond: Harjumaa
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

Post by Minister »

Kuna peres on nüüd kaks sapikat, siis see tekitab parajat nõutust. Käin ümber mõlema auto ja ei oska otsustada, et kummast peale hakata. Punasel on esiots ja esimesed tiivad teist värvi ja ilusa tulemuse saamiseks oleks vaja see auto üle värvida. Hallil autol on aga salong vaja värvida ja uuesti kokku laduda. Algne plaan oli ka hall väljast üle värvida, aga nüüd teise auto tulekuga on plaan nihkunud selle punase poole.

Plaanid on suured, aga aeg on see mida pole :(

Lisaks sain hea diiliga uued rehvid, aga nende mõõt on 175/70. Kas see sapikale liiga suureks ei jää? Tahtsin need velgedele peale panna, aga ilma sisekummita seda teha ei saanud. Lisaks ei olnud rehvitöökojas tehnikat, et sapika velge tasakaalustuspinki kinnitada? Kus teie olete oma veljed tasakaalustanud?

Kuna punasel sapikal puudub üv, siis pean seda hakkama lähiajal läbima. Hetkel on autol puudu kas lähi või kaugtuled. Ei saanudki aru, kuna autol need vana tüübi pirnid ja armatuuris ei põle ühtegi tule märki. Kui aega tekib, siis katsun viga otsima hakata.

Seigana võin ära mainida, et suutsin selle masinaga esimest korda elus ka trahvi saada. Hoog oli hea ja suutsin punasega ristmikule sõita ja politsei väänas kohe 60 eurot trahvi. Küsiti, et kas tead miks su kinni pidasime. Pakkusin, et kuna pole ülevaatust. Politsei oli, et ahaaa, seda ka pole? Tule autosse ja räägime. Küsiti, et kust tulen ja kuhu lähen ja peale selgitusi lubati sõitu jätkata.

Lisaks tahtsin küsida, et miks on sapikal kapoti alla pressitud kaks numbrit. Kõrvalistuja pool on vin kood ja juhipool mudeli nr ja veel mingi 6 kohaline nr. Mida see 6 kohaline nr näitab?
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

Post by sapikafänn »

Sa pane rattad niisama ilma tasakaalustamata alla. Ja kui mingit vibra pola, siis pole tasakaalustada vaja. Ma enda kahel sapikal ei tasakaalustanud rattaid. Punasega sõitsin üle 17tuh. kilomeetri nii suvel kui talvel ja mingit vibra ei olnud. Seda enam kui lased veljed pulbris üle värvida, siis tasakaalu lüües võib värvi tükk lahti tulla ja hakkab sealt roostetama. Muidugi võid tasakaalupingi nii ka seadistada, et paned raskuse ainult sisse poole.
Tasakaalustamiseks aga kasuta piduritrumlit. Paned ratta selle külge ja siis koos trumliga pinki.
Kas kahe autoga raskeks ei lähe? Et teed natuke ühte ja siis teist. Kuna aega ka eriti ei ole, siis võib lõpptulemuseks olla see, et kumbki auto valmis ei saa. Nii jäävad autod seisma ja huvi sapika vastu läheb üle.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

Post by metsamees »

Äge sapikas!

Suunatulede lüliti on täiesti kasutatava koha peal. Inva variantidel on ta ju juba tehasest tuhatoosi asemel.
Kui tiibasid värvima hakkad siis need pagana liistud... Kinnitamiseks on enamus kohtades tüüblid või traadist klambrid, aga ees otsas on paar polti-mutrit. Koopast seest saad lahti keerata.

Esialgu sõida punasega, ehita 966-te. See aasta saab pool sajandit 966 tootmise algusest ja sügisel on selle teemaline üritus tulemas.
Minister
Posts: 536
Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
Maakond: Harjumaa
Contact:

Re: Minister, ZAZ 968A, 1978

Post by Minister »

Vaatasin neid müügi pilte masinast ja imestan, et päris hea fotograaf on olnud. Auto tegelikult nii ilus ei olnud. Mõlke on päris mitmes kohas, värv küll nii ei läigi ja päris mitmes kohas on tehtud ustel ja tiibadel värvi parandusi. Pilte vaadates tundub, et neid on omajagu "photoshopitud".

Kuna punane masin on Tallinnas ja lähemal, siis sai sellega tegelema hakatud. Mis ja kuidas, see selgub pildimaterjalina lähiajal.

Autost on saanud ka mu vanema poja(2,5aastane) suur lemmik. Hommikul ärgates on esimene asi, et lähme sapikat remontima. Kui mina masinat nokitsen istub ka tema masinas ja sõidab küll poodi ja küll bensiinijaama. Lisaks on vaja iga natukese aja tagant vaadata kas rehvid on täis ja kas rattad ei vajaks vahetust. Tundub, et nuppude ja kangide eesmärgist teab ta rohkem kui mina. Hall sapikas on Hiiumaal ja päevas korra on vaja selle pilte arvutist vaadata. Ühesõnaga üks väike sapikafänn on veel juurde tekkinud.

Tahtsin küsida ka selle jäiga ühendusega vedamise kohta. Kuna pole seda kunagi teinud, siis huvitab, et kas rool peaks sõiduajal lukus või lahti olema. Kas jäiga ühenduse võiks kinnitada sapikal sinna stange poldiaukudesse, mis läbi esipõlle lähevad? Enamusel on see vist kinnitatud ümber sillatala. Kuidas seal talaümber leida see keskkoht, või pole see oluline?

Homseks sõiduks rentisin ennale "konna", aga teen selle jäiga ühenduse endale ka valmis.
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests