Tänane kuupäev Pühapäev Nov 18, 2018 9:27 pm
Muuda fondi suurust
Sapikaklubi Sapikahuvilsed kohtuvad siin!

Klubiliste autod

metsamees zaz968m 1990

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.

metsamees zaz968m 1990

PostitusPostitas metsamees » Laupäev Mai 16, 2015 7:31 pm

Puhkus oli. Jätkasin projektiga, millega pole tõsiselt tegelenud väga pikka aega.
Pilt


Siiamaani olen sellel aastal pidurid korda teinud, karpa ära puhastanud ja ülejäänud aur on läinud keretöödele.
Elektrisüsteem vajab tõsist tähelepanu, siiamaani olen avastanud järgmised puudused:

* Laadimine puudub (ok, 14.06)
* tagumiste tulede mass jamab (korras alates 8.06)
* õlirõhu andur ei tööta(ok, 14.06)
* kojamehed ei tööta (ok, 14.06)
* suunatuled ja ohutuled ei tööta(ok, 14.06)
* uusi esilaternaid(ostetud 18.06, hetkel veel paigaldamata), nende ümber kummirõngaid(olemas,19.05 seisuga) ja esimesi suunatulesid(olemas, küljes) on vaja
* pidurituled ei tööta.(ok, 14.06)
* ahjul ei hakka isegi ventilaator tööle


Kui ühel ilusal päeval elekter korda saab, tuleb veel tegeleda järgmiste pisiasjadega:
* alla keerata uued sumpad (14.06 tehtud)
* turvavööd korda teha
* bensiinivoolikud ära vahetada (ok 21.06 seisuga)
* uued rehvid alla keerata,
* õli vahetada,
* jagajale hooldus teha,
* küünlajuhtmed ja piibud uute vastu vahetada,
* õliradikas ja motori ribid puhtaks pesta
* klapivahed üle vaadata
* bensiinifilter lisada
* esisilla ümbruses määrdepritsiga tegutseda, võib-olla mõni rooliots vahetada
* küljepeegel tuleb osta (ostetud ja auto külge paigaldatud 17.06)

vahepeal veel avastatud pisipuudused:

*Parem tagumine pidur jääb ikkagi peale
*Liiga kuumaks läheb mootor
*gaasipedaal jääb veidi peale


.... ja ongi roheline sapik jälle valmis suuremate teede peal sõiduks. :wink: Äkki isegi Ida-Virumaa avastamiseks.

Eks ma proovin siis siin teemas edusammudest üllatustest ja asjade käigust teada anda.
metsamees
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 585
Liitunud: Laupäev Dets 02, 2006 6:28 pm
Asukoht: Tartu

Re: metsamees zaz968m 1990

PostitusPostitas metsamees » Teisipäev Mai 19, 2015 2:05 pm

"Volgas" käisin täna. 968m-i esitulede ümber käivad kummirõngad ostsin ära. Paarikümne euro võrra on rahakott jälle kergem. Hinna peale kratsisin natuke kukalt ja siis teiseltpoolt letti näidati, et tagatulede alused kummist tihendid mida praktiliselt nähagi ei jää maksavad veel rohkem.
metsamees
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 585
Liitunud: Laupäev Dets 02, 2006 6:28 pm
Asukoht: Tartu

Re: metsamees zaz968m 1990

PostitusPostitas metsamees » Pühapäev Mai 24, 2015 11:22 pm

Täna sai sapikas jälle roheliseks. Küll alles esimene kiht, aga ikkagi.
Linna kaasa võtsin tagumised tuled. Proovin neid taastada niipalju kui võimalik.
metsamees
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 585
Liitunud: Laupäev Dets 02, 2006 6:28 pm
Asukoht: Tartu

Re: metsamees zaz968m 1990

PostitusPostitas metsamees » Pühapäev Juun 07, 2015 10:25 pm

Pilt

Täna sai sapikas veel rohelisemaks. Värvitööd on selleks korraks lõppenud ja otsast alustasin ka komplekteerimisega. Õhtuks jõudsid kõik klaasid peale esikaasi ette ja liisturing kah peaaegu külge tagasi.

Esilaternad ja esitiibadele suunatuled tellisin ära. Kuhugi olen suutnud ära kaotada koti, kus sees olid 4 uut stange otsa.
metsamees
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 585
Liitunud: Laupäev Dets 02, 2006 6:28 pm
Asukoht: Tartu

Re: metsamees zaz968m 1990

PostitusPostitas metsamees » Esmaspäev Juun 08, 2015 8:27 pm

Sapika juurde täna ei jõudnud. Küll aga tegelesin maalt kaasa võetud 968m-i tagatuledega.
No on ikka jobutused välja mõeldud.Elektrilises mõttes täielikud loodusõnnetused.
Tule sees pirnipesade vaheline mass on lahendatud mingite kahtlaste ussitanud plekiribadega. Kusjuures alumiiniumist pirnipesade külge olid need needitud vaske meenutavate neetidega. Kõigil neljal kaasa võetud tulel oli massiga probleeme. Pirnipeade vahele juhtmed veetud,, pesad ise ussitanud jne. Puurisin kõik needid lahti, puhastasin ja valisin pirnipesasid , pesin korpuse puhtaks ja panin pesad tagasi poltide-mutritega. Lõpuks avastasin veel et isegi see koht, kust massi latt kerega ühendub on kuuma saanud ja kruviaugu plastmassis suuremaks sulatanud.
Pilt
Pilt

Ühe stange otsa proovin veel ära liimida enne homset.

Tuledega on ültse kehvasti- Talutavas olukorras on ainult esimesed suunatuled ja salongi valgustus. Numbrituled peaks kusagil olemas olema. Tiivapealseid suundasid ja esitulesid ootan, tagumiste tulede klaasidest ei ütleks ka ära, kui kellelgi normaalseid pakkuda oleks.
metsamees
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 585
Liitunud: Laupäev Dets 02, 2006 6:28 pm
Asukoht: Tartu

Re: metsamees zaz968m 1990

PostitusPostitas metsamees » Teisipäev Juun 09, 2015 12:28 pm

Maru hästi on meeles kuidas Soome-Rootsi reisi ajal vihmase ilmaga varbad autos olles märjaks said. Seekord ostsin Saint Gobainist spetsiaalset tihendite vahedesse käivat hermeetikut mis pidigi pehme jääma, aga siiski tihendama. Sama asi läheb ilmselt tagatulede tihendeid ka asendama.
14€ jälle vähem sapika remondifondis aga vaja teda oli.
metsamees
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 585
Liitunud: Laupäev Dets 02, 2006 6:28 pm
Asukoht: Tartu

Re: metsamees zaz968m 1990

PostitusPostitas metsamees » Laupäev Juun 13, 2015 10:12 pm

Pool päeva sain jälle sapikaga tegeleda.
*Kapoti ja pagasniku luugid keerasin kinni korralikult
*Esikaas läks ette.
*Tagumised tuled keerasin auto külge.Eelnevalt olin vahetanud ka kõik pirnid.
*Esituled, külgmised ja esiotsa suunatuled keerasin külge (suunakad hakkasid isegi tööle)
*Hulka vaeva nägin numbrituledega, aga nüüd vähemalt annavad kontakti ja küljes on ka uued nubritulede klaasid.

*Stanged keerasin auto külge. Endiselt on kadunud 4 uut stange otsa. Mäletan, et maale tõin aga enam üles ei leia.

Küll oleks hea, kui homme elektri korda saaks, bensiinivoolikud vahetatud ja sumpad uued külge...

Pilte tegin kah, aga nende siia riputamiseni jõuan kunagi hiljem.
Ah jaa, süütelukul on mingi tõbi küljes, tuleb uurima hakata.
metsamees
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 585
Liitunud: Laupäev Dets 02, 2006 6:28 pm
Asukoht: Tartu

Re: metsamees zaz968m 1990

PostitusPostitas metsamees » Pühapäev Juun 14, 2015 9:03 pm

Aeg jälle projektipäevikut täiendada.

Kõige paremini on tänasest päevast meeles noaga näppu tõmbamine. Urgitsesin sumpsi tihendit ja nuga lõpetas parema käe nimetissõrmes. Uued sumpsid said sellegipoolest auto külge.

Elektrist lähemalt:
Kaitsmepesad nühkisin läikima ja paigaldasin kõik uued kaitsmed. See kõrvaldas enamuse elektrihädadest. Õli temp. seier hüppas kohe põhja (külma motoriga). Hea et melde tuli andurite erinevus. Selle auto mootor oli enne vana armatuuriga 968a peal. Vahetasin temp. anduri ära, asi kohe parem.

Hulga aega pidin pühendama laadimis releedele. Otsisin mingi koguse neid kokku ja üritasin siis kõige paremat neist valida. Üldine seis oli selline, et millel ikka kaane tihend ära, selel pole ka seest midagi head oodata. Lisaks oli kahel releel juhe kaane vahele pigistatud- tundub tüüpviga olevat. Ühel veel taga küljepealt reostaat katki. Kuidagimoodi sain ühe töötava kokku, aga seegi vana tüübi oma ja ega releesid väga enam tagavaraks ei jäänud.

Signaali kontakti rõnga rooli alt nühkisin läikima- Kohe parem.

Süütelukul pääsesin kontaktide puhastamisega. Õhtul avastasin varudest ühe uue terve süüteluku + veel lisaks uue kontaktide osa.

Kojameeste klemm oli lihtsalt süütelukus vale koha peal.

Hetkeseisuga ei tööta elektri poolepealt ainult gero, salongivalgustus ja mootoriruumis "remondi lambike". Küll jõuab ka nendeni.



Suunatulede lüliti tahab vist kah hooldust.

Põhi tuleb nagunii eraldi ette võtta, aga kõigepealt pean "kalastamise luugi" ümbruse, ehk siis kõrvalistja jalgade aluse korda tegema.

Ette otsa on vaja korralikku 968m kirja plastiku peal. Originaal on kadunud ja asemele tuleb pana esialgu alumiiniumist versioon.

šarniiride määrimine ootab ees. Kui juba auto alla pugeda, saab kõik rooliotsad kah üle vaadata.

Endiselt igav ei hakka

Pilti kah..
Pilt
Pilt
metsamees
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 585
Liitunud: Laupäev Dets 02, 2006 6:28 pm
Asukoht: Tartu

Re: metsamees zaz968m 1990

PostitusPostitas metsamees » Neljapäev Juun 18, 2015 12:11 am

Paras aeg jälle kirjutada. Just jõudsin sapika juurest.

Poest tõin ära uued esilaternad, sinna sisse pirnid, 3 vaskmutrit sumpadele, küljepeegli ja käru juhtmete pesa.

Auto juures võtsin kätte kruvikeeraja ja koksisin põhja natuke. Asi lõppes sellega, et kõrvalistuja jalge alla sai praktiliselt pool uut põhja + siis veel istme alla 1 tükk.
Lisaks oli ära ussitanud esiammortide ülemise otsa ümbrus. Lõikasin ja keevitasin. Nüüd on jälle rooste asemel raud nendes kohtades. Keevitatud kohtadele krunt sai peale, kattevärvini täna ei jõudnud.

Pilt


Järgmiseks korraks tuleb varuda bensiini voolikut ja maale jõudes survepesur ära parandada. Õliradika puhastus on ootamas.
Kui hästi läheb, jõuan ka velgede värvimiseni.
metsamees
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 585
Liitunud: Laupäev Dets 02, 2006 6:28 pm
Asukoht: Tartu

Re: metsamees zaz968m 1990

PostitusPostitas metsamees » Neljapäev Juun 18, 2015 4:03 pm

Täiendasin varusid. Olemas on nüüd bensiinivoolik, klambrid sellele ja kärukonksu munakas.
metsamees
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 585
Liitunud: Laupäev Dets 02, 2006 6:28 pm
Asukoht: Tartu

Re: metsamees zaz968m 1990

PostitusPostitas metsamees » Reede Juun 19, 2015 11:16 pm

Täna tegin kindlustuse ja sõidutasin sapika kolmnurga otsas Tartusse.Aku sai tühjaks tunni ohutulede vilgutamise tagajärjel aga seda oligi oodata.

Uued numbrid sain kah kätte. Homme hakkan mingeid aluseid neile meisterdama.

Sapika ehitamise asemel üritasin hoopis täna garaazi all kokku keevitada rehvipinki. Ei õnnestunud, järgmine katse kunagi on ehk edukam..
metsamees
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 585
Liitunud: Laupäev Dets 02, 2006 6:28 pm
Asukoht: Tartu

Re: metsamees zaz968m 1990

PostitusPostitas metsamees » Laupäev Juun 20, 2015 1:13 pm

Kehvade üllatuste nimekirja lisandus lekkiv bensiinipaak.

Seis päeva lõpuks :
Bensiinipaak on autopealt maas ja auk kinni joodetud. Mingid numbri alused plekid lõikasin valmis. Edasi on plaan numbrid kahepoolse teibiga sinna kűlge istutada.

Kindlasti tehtavate tööde nimekirja lisandus tagumise istme aluse keevitamine. Päris hea tüki vaeva pean veel ka nägema tagaistme alt pigimati eemaldamisega, kuna sealt haiseb kõik vanaks läinud bensiini järgi ja on poolpehme plöga.
metsamees
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 585
Liitunud: Laupäev Dets 02, 2006 6:28 pm
Asukoht: Tartu

Re: metsamees zaz968m 1990

PostitusPostitas metsamees » Pühapäev Juun 21, 2015 9:12 pm

Juhhei !!! Ta liigub siiski...

Pilt
Pilt


...Kahjuks esialgu ainult natukene.

Lisaks paagi põhja alusele augule pidin üle jootma ka paagist väljuva toru otsa ja kolmas lekkimise koht oli täitmise toru ja paagi vahelt. Minujaoks üllatusena tuli, et isegi jäme täitmise toru on külge joodetud. Seda lihtsam oli parandamine. Suure veneaegse "kirvega" sai kõik vajalikud kohad üle joodetud ja jäi pidama.

Kärukonksu panin auto külge.Vahemärkusena tasub mainida, et stange kinnituse aukudeni küll midagi ei ulatanud. Pidin uued augud puurima. Juhtmed on veel tegemata.
Numbrialused said valmis ja uued numbrid jõudsid auto külge.
Bensiinivoolikud vahetasin ära. Filtrit täna veel vahele ei pannud.
Õlivarras näitab kahtlaselt palju. Tulevaste jamade vältimiseks vahetan bensiinipumba uue vastu.

Parempoolne tagumine pidur jääb peale.

Mootor kuumeneb üle.

Täitsa lõpp, mis lärm salongi tuleb kui paagi tagune plekk paljas ilma vildi ja pigi kihita on. Kollane on hetkel ikka hulka vaiksem auto.

Tänaseks läbisõiduks sai siis umbes 20 km omal jõul, mis lõppes peale jäänud piduri ja kuumenenud mootoriga + 15 km kolmnurga otsas. Vahepeal võtsin ratta alt ära ja toksisin piduriklotsid koomale.

Tulevikuplaan on:
1. pidurid korda.
2. rehvivahetus + velgede värvimine
3. õlivahetus
4. bensiinipump vahetada
5. mootori üle kuumenemisega tegeleda.

.... kõik ülejäänud veel tegemata asjad

Siis ülevaatusele ja hakkab peale suurem seismise järgne "sissesõit"
metsamees
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 585
Liitunud: Laupäev Dets 02, 2006 6:28 pm
Asukoht: Tartu

Re: metsamees zaz968m 1990

PostitusPostitas AhtiH » Pühapäev Juun 21, 2015 9:29 pm

Jõudu ja jaksu aga võõras on ikkagi.

Roheline ju Tiidu värv ja Kollane Mardi.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1454
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: metsamees zaz968m 1990

PostitusPostitas metsamees » Pühapäev Juun 21, 2015 10:09 pm

On jah võõras. Kui siiamaani oli nii, et kollasesse sapikasse istudes teadsin et esimene käik käib taha ja teine ette, siis rohelisel on isegi käigud minujaoks sapika kohta "vale pidi". Tiiduga katsun rohelise värvi kasutamise küsimuses kokkuleppel saada. Kui ei õnnestu siis peidan selle sapika ära ja sõidan edaspidi ainult kollasega. Punast ei hakka üldse lähiajal igaks juhuks ehitama.
metsamees
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 585
Liitunud: Laupäev Dets 02, 2006 6:28 pm
Asukoht: Tartu

Järgmine

Mine Klubiliste autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 1 külaline

cron