Tänane kuupäev Esmaspäev Nov 19, 2018 5:33 am
Muuda fondi suurust
Sapikaklubi Sapikahuvilsed kohtuvad siin!

Klubiliste autod

Sapikafänn ZAZ 968M 80 a.

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.

Re: Sapikafänn ZAZ 968M 80 a.

PostitusPostitas pooltelg4 » Laupäev Juul 11, 2015 5:53 pm

Väga, väga ilus auto. Ei imesta üldse, et ta Sind teepeale ei ole jätnud. Miks peakski, kui kõik on ilusti korras, nagu peab olema.
Pilt
Pilt
pooltelg4
 
Postitusi: 678
Liitunud: Esmaspäev Aug 18, 2008 9:47 am
Asukoht: Abja-Paluoja / Viljandi

Re: Sapikafänn ZAZ 968M 80 a.

PostitusPostitas sapikafänn » Laupäev Sept 05, 2015 6:55 pm

Tervitus,
Neljapäeval (03.09.2015) sai järjekordselt ülevaatusel käidud. Ja ka seekord ei olnud ühtki viga. Enne ülevaatusele minekut sai pidurid kergelt üle käidud ja timmitud käsipidurit.
Selle autoga olen nüüd sõitnud natuke vähem kui kümme kuud. Ja kilomeetreid kogunenud 8700km.
Talvel on plaanis mootorit natuke tuunida. Mitte et sellel mootoril midagi viga oleks. Plaan panna suuremad kolvid ja lihvida kaant ning põlemiskambrit freesida. Sisse lähevad 79, või 82 läbimõõduga kolvid. Ukrainlased on katsetanud 82 kolbidega. Kui nende juttu uskuda, siis mingit jama ei ole(4000km. on nad nende kolbidega sõitnud). Kas kellelgi siin on kogemusi 82 kolbidega?
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 191
Liitunud: Pühapäev Okt 19, 2014 2:05 pm
Asukoht: Tartu

Re: Sapikafänn ZAZ 968M 80 a.

PostitusPostitas sapikafänn » Reede Sept 11, 2015 6:13 am

Eile sai käidud Tartus ühe vanahärraga rääkimas sapika mootorist. Nimelt ehitas ta oma mootori 82 kolbidele ringi. Sisse läksid uue Niva kolvid. Kolvipealse õõnsuse keevitas täis ja lihvis siledaks. Sõrmed tegi ujuvaks. Kõik muu jäi samaks. Selle mootoriga oli sapikas Riia mäest üles "lennanud" nagu sportauto. Kahjuks jäi mootori eluiga lühikeseks. Ta sai sõita natuke üle 100km. Siis silindritest tükid väljas. Ta näita ka mulle seda silindrit. Silindri sein oli liiga õhuke. Ja paaris kohas oli ju siis valu viga, kuna seal oli sildinder nii õhuke, et paistis läbi. Ta ütles, et tal kulus puurimisel 7 silindrit, et saada enam-vähem tulemus(silidri seinad olid eri paksusega ja juba puurimisel paistis mõnest kohast valgus läbi).
Nüüd on tal plaanis ehitada 80 kolbidele ringi. Et siis on silindri seina paksus piisav.
Ka enda mootori ehitan 80 või 79,6 kolbidele.
Veel ütles too vanahärra, et vene ajakirjas Zaruljom oli üks viide sellest, et zaz tehasel oli plaan teha suurema võimsusega mootoreid. Et tulla vastu autohuvilistele, siis hakati tootma 82 kolbide jaoks silindreid. Seega võiks olla kuskil müügis 82 kolvid koos silindriega. Eks ma uuri vene saite natuke.
Too vanahärra andis veel teisigi asjalikke näpunäiteid selle mootori paremaks tegemiseks. Ja asja paistis ta tundvat.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 191
Liitunud: Pühapäev Okt 19, 2014 2:05 pm
Asukoht: Tartu

Eelmine

Mine Klubiliste autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist

cron