Sapikafänn ZAZ 968M 80 a.

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Sapikafänn ZAZ 968M 80 a.

Post by pooltelg4 »

Väga, väga ilus auto. Ei imesta üldse, et ta Sind teepeale ei ole jätnud. Miks peakski, kui kõik on ilusti korras, nagu peab olema.
Image
Image
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Sapikafänn ZAZ 968M 80 a.

Post by sapikafänn »

Tervitus,
Neljapäeval (03.09.2015) sai järjekordselt ülevaatusel käidud. Ja ka seekord ei olnud ühtki viga. Enne ülevaatusele minekut sai pidurid kergelt üle käidud ja timmitud käsipidurit.
Selle autoga olen nüüd sõitnud natuke vähem kui kümme kuud. Ja kilomeetreid kogunenud 8700km.
Talvel on plaanis mootorit natuke tuunida. Mitte et sellel mootoril midagi viga oleks. Plaan panna suuremad kolvid ja lihvida kaant ning põlemiskambrit freesida. Sisse lähevad 79, või 82 läbimõõduga kolvid. Ukrainlased on katsetanud 82 kolbidega. Kui nende juttu uskuda, siis mingit jama ei ole(4000km. on nad nende kolbidega sõitnud). Kas kellelgi siin on kogemusi 82 kolbidega?
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Sapikafänn ZAZ 968M 80 a.

Post by sapikafänn »

Eile sai käidud Tartus ühe vanahärraga rääkimas sapika mootorist. Nimelt ehitas ta oma mootori 82 kolbidele ringi. Sisse läksid uue Niva kolvid. Kolvipealse õõnsuse keevitas täis ja lihvis siledaks. Sõrmed tegi ujuvaks. Kõik muu jäi samaks. Selle mootoriga oli sapikas Riia mäest üles "lennanud" nagu sportauto. Kahjuks jäi mootori eluiga lühikeseks. Ta sai sõita natuke üle 100km. Siis silindritest tükid väljas. Ta näita ka mulle seda silindrit. Silindri sein oli liiga õhuke. Ja paaris kohas oli ju siis valu viga, kuna seal oli sildinder nii õhuke, et paistis läbi. Ta ütles, et tal kulus puurimisel 7 silindrit, et saada enam-vähem tulemus(silidri seinad olid eri paksusega ja juba puurimisel paistis mõnest kohast valgus läbi).
Nüüd on tal plaanis ehitada 80 kolbidele ringi. Et siis on silindri seina paksus piisav.
Ka enda mootori ehitan 80 või 79,6 kolbidele.
Veel ütles too vanahärra, et vene ajakirjas Zaruljom oli üks viide sellest, et zaz tehasel oli plaan teha suurema võimsusega mootoreid. Et tulla vastu autohuvilistele, siis hakati tootma 82 kolbide jaoks silindreid. Seega võiks olla kuskil müügis 82 kolvid koos silindriega. Eks ma uuri vene saite natuke.
Too vanahärra andis veel teisigi asjalikke näpunäiteid selle mootori paremaks tegemiseks. Ja asja paistis ta tundvat.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests