Tänane kuupäev Kolmapäev Nov 21, 2018 4:19 am
Muuda fondi suurust
Sapikaklubi Sapikahuvilsed kohtuvad siin!

Klubiliste autod

ZAZ 968M 1987 Peedu90

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.

ZAZ 968M 1987 Peedu90

PostitusPostitas Peedu90 » Neljapäev Juun 12, 2014 11:00 pm

Natuke otsimist, kuulutuste lugemist ja mitmete autode vaatamist, õnnestus soetada lõpuks üks korralik Seebikarp.
Esimene omanik oli invaliidist vanahärra, peale surma tema abikaasa, kes pikalt autoga ei sõitnud ja nüüd olen mina.
Auto väga hästi hoitud.Seega suuremat lammutamist plaanis ei ole. Tasapisi kõpitsen, kui tarvis. Järgmise nädala plaan on ülevaatusel käia ja suve nautida.
Pilt ka:
WP_20140610_002 (2).jpg
Sul pole õigusi, et siin postituses manuseid näha
Peedu90
 
Postitusi: 67
Liitunud: Teisipäev Jaan 26, 2010 9:59 pm

Re: ZAZ 968M 1987 Peedu90

PostitusPostitas AhtiH » Reede Juun 13, 2014 12:10 pm

Tere tulemast meie sekka.

Kus kandis autot liikumas võib näha?
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1454
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: ZAZ 968M 1987 Peedu90

PostitusPostitas Peedu90 » Laupäev Juun 14, 2014 9:46 pm

Tänud, hea meel lõpuks ühe viisaka masinaga klubis olla. Eelmised kaks olid/on üsna õnnetud selle kõrval. Kuna töö tõi elu Tallinna siis peamiselt ikka hakkab Tallinnas ja lähiümbruses vurama. Pikemaid reise hakkaks tegema Ida-Virumaale ja Lõuna Eestisse.

Ettevalmistused ülevaatuseks käivad ja üks mure millega esimese hooga hakkama ei saanud on järgmine: Gaasi andes tahab ära surra, poob kinni ja siis läheb, algul olid tühikäigupöörded madalad ja siis pidi lihtsalt vajutamise asemel mängima, muidu poos kinni ja suri ära. Kas seda k-133 karpat saabki normaalselt tööle, või kuidas kogemused on.
Laadimsiprobleem oli ka, aga see sai lahendatud originaalpingeregulaatori vahetamisega Lada pingeregulaatori vastu.
Peedu90
 
Postitusi: 67
Liitunud: Teisipäev Jaan 26, 2010 9:59 pm

Re: ZAZ 968M 1987 Peedu90

PostitusPostitas tuust » Esmaspäev Juun 16, 2014 6:21 am

Tervist.
Kontrolli üle, kas kiirenduspump töötab, või on äkki tootlikkus väike.
tuust
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 470
Liitunud: Esmaspäev Okt 04, 2010 8:53 pm
Asukoht: Haapsalu

Re: ZAZ 968M 1987 Peedu90

PostitusPostitas Peedu90 » Esmaspäev Juun 16, 2014 7:05 pm

Kiirenduspump töötab ja silma järgi ütleks et tootlikusega ka probleeme pole.
Peedu90
 
Postitusi: 67
Liitunud: Teisipäev Jaan 26, 2010 9:59 pm

Re: ZAZ 968M 1987 Peedu90

PostitusPostitas Peedu90 » Esmaspäev Juun 16, 2014 7:05 pm

Kiirenduspump töötab ja silma järgi ütleks et tootlikusega ka probleeme pole.
Peedu90
 
Postitusi: 67
Liitunud: Teisipäev Jaan 26, 2010 9:59 pm

Re: ZAZ 968M 1987 Peedu90

PostitusPostitas AhtiH » Esmaspäev Juun 16, 2014 8:17 pm

Süütesüsteem kontrolli üle ja tee korda. Viga võib ka seal peituda.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1454
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: ZAZ 968M 1987 Peedu90

PostitusPostitas Zapikasõber » Esmaspäev Juun 16, 2014 8:33 pm

Minu Zapikal oli sama probleem. Jändasin ka alguses pikalt karburaatoriga, aga tulemusi see ei andnud. Seejärel hakkasin süütega katsetama ja selgus, et tänapäevase bensiiniga peab Sapikal süüde eriti varajane olema. Minu autol on süütehetk 20-25 kraadi enne ü.s.s. ja mootor enam gaasiandmisel ennast kinni ei poo.
Probleem on selles, et Sapika mootori surveaste on tänapäeva bensiini jaoks liiga madal. Kõrge oktaanarvuga bensiin põleb seetõttu aeglasemalt ja sellepärast tuleb teda varem süüdata.
Esialgse süütemomendi võid paika panna järgmiselt. Töösooja mootori tühikäigul keerad aeglaselt jagajat päripäeva (süüde läheb siis varajasemaks) või vastupäeva ja leiad koha, kus mootori tühikäigu pöörded on kõige kõrgemad. Selles asendis kinnitad jagaja ära. Edasise reguleeringu teed juba vastavalt sõidukatsetele. Mina sain oma auto niimoodi normaalselt liikuma.
Edu Sulle... :)
Zapikasõber
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 32
Liitunud: Neljapäev Okt 11, 2012 9:16 pm
Asukoht: Tartu

Re: ZAZ 968M 1987 Peedu90

PostitusPostitas Peedu90 » Teisipäev Juul 01, 2014 10:28 am

Palju vahepeal tehtud, aga kirjutada pole jõudnud.
Kuna pidurdades auto kiskus väga ühele poole siis sai piduritega tegeletud. Vahetusse läksid tagumised silindrid ja piduriõli.
Süütelukk läks vahetusse, kuna vana põhi lakkas töötamast.
Mootori töö on endiselt pisut ebakindel. Tühikäigul kipub jonkama.
Ja aegajalt ei taha starter vedu võtta. Peab mitmeid kordi süüdet sisse välja keerama, senikaua kuni hakkab starterit vedama.
Laupäeval sai ülevaatusel käidud ja nüüdsest saab rahulikult maanteekilomeetreid mõõta.
Enne ülevaatust sai autol sisu välja kistud ja kõik ära pestud puhastatud. Väljast sai poleeritud. Väike pilt ka peale poleerimist
WP_20140621_002.jpg
Sul pole õigusi, et siin postituses manuseid näha
Peedu90
 
Postitusi: 67
Liitunud: Teisipäev Jaan 26, 2010 9:59 pm

Re: ZAZ 968M 1987 Peedu90

PostitusPostitas Peedu90 » Neljapäev Aug 07, 2014 9:10 pm

Vahelduseks natuke tegutsemist.
Remontinud midagi pole, pisut sõitnud, pesnud ja koristanud. Eelmine nädal ostsin jooksu velgi (5 velge). Täna sain haavlipritsist kätte, homme läheb pulbervärvimisse. Kui veljed käes siis plaanis korralikud rehvid peale panna.
Seoses sellega kuulaks kaasfoorumlaste arvamust ja kogemusi,kui hästi tubeless lahendus sapika veljele kärab. Rehve vaatan mõõdus 155/80/R13. Kui keegi teab mõnda eriti soodsat kohta, siis võib soovitada. Kõige soodsamad olen leidnud 30 euri tükk.
Ja lõpuks kui rehvivahetusaeg käes sisi oleks vaja tasakaalustada, kas kellelgi vaheflantsi on laenata, millega sapika velg pinki istutada.
Pilt puhastatud velgedest(6 velge, et saaks peale värvimist valida)
IMG1060.jpg
Sul pole õigusi, et siin postituses manuseid näha
Peedu90
 
Postitusi: 67
Liitunud: Teisipäev Jaan 26, 2010 9:59 pm

Re: ZAZ 968M 1987 Peedu90

PostitusPostitas madis1080 » Laupäev Aug 09, 2014 8:09 pm

Tubeless peab ilusti sapika veljega ja tasakaalustamiseks võta üks tagumine rumm kaasa. Lisaks leiaks 3 155/80/R13 mõõdus rehvi, mustrit peal 6+ mm. Kui huvi pakku mingi hind.
madis1080
 
Postitusi: 527
Liitunud: Laupäev Dets 02, 2006 7:19 pm

Re: ZAZ 968M 1987 Peedu90

PostitusPostitas Peedu90 » Laupäev Mai 09, 2015 9:32 pm

Hooaeg täies hoos. Hakkan otsast peale, et lõpuks muret kurta ja lahendust leida.
Viimane postitus olid veljed haaveldatud. Lõpuks said nad värvitud ja ka uued rehvid peale.
Rehvideks BFGoodrich Touring 155/80/R13. Lisaks neljale lääne rehvile, panin varurattale ka uue originaalrehvi.
Pilt
Auto näeb kohe parem välja ka
Enne:
Pilt
Ja pärast:
Pilt
Seda aastat sai alustatud näiduga 45699.6 km (29.03.2015) Täna 09.05.2015 on näit 46055.0
Pilt
Kõige pikem sõit on olnud talvekorterist Jõhvist Tallinnasse. Uute rehvidega on ikka tunduvalt mõnusam sõita. Praktiliselt terve tee sai 90-ga sõita.
Värskelt värvitud velgedega sain suure õppetunni ja ehk teistelegi teadmiseks: Mutrite alt tuleks värv enne velgede alla keeramist ära kraapida. Jätsin tegemata ja kuna värvikiht oli suhteliselt paks ja proovisõidul andis kiiresti järele, siis poldid hakkasid loksuma ja autos sees ei olnud meeldiv tunne.Veel ebameeldivam oli näha rapsitud auguservasidkui velg oli loksuma läinud. ja värv poldiaukude ümbert rikutud.Sellest lähivõtet ei ole.

Aga nüüd probleemi juurde mis täna painama hakkas. Hommikune 50 km sõit maale oli mõnus kulgemine 90 ei olnud mingi probleem. Maal tahtsin kontrollida kui mustad mul klapikambrikaaned seest on. keerasin maha ja üllatus- klappide ja nookurite vahel on sellised pisikesed kausid. Ühel äärmisel oli olemasja teiselt äärmiselt oli ära kukkundu ja vedeles klapikambri põhjas. Kahel keskmisel klapil sellist kaussi ei olnudki ja rohkem sealt põhjast neid ei leidnud ka. igaksjuhuks keerasin maha ka teise poole kaane. Seal oli sama süsteem kahel äärmisel oi ja sisemistel ei olnud. Tundus kahtlane. Läksin keerasin varuosa mootoril ka ühe kaane maha, sellel oli sama skeem. Surusin siis selle mis välja oli kukkunud omale kohale tagasi. Aga hinge närib kahtlus et kõikdel klappidel peaks kauss peal olema, ja varuosa raamatust ka justkui paistab et on kõigil. Ja kõige tipuks ei suutnud Tagasi linna sõites üle 75km/h välja pigistada, ja kiirendus oli olematu.
Põhiline küsimus oleks, kas peavad kõikidel klappidel kausid olema. Ja kas keegi klubimeestest Tallinnas tunneb et on väga hea mootorimees, kes annaks head nõu või pisut jõuga juurde tuleks.

Parimat,
Peeter
Peedu90
 
Postitusi: 67
Liitunud: Teisipäev Jaan 26, 2010 9:59 pm

Re: ZAZ 968M 1987 Peedu90

PostitusPostitas AhtiH » Laupäev Mai 09, 2015 9:47 pm

Kausid on ainult väljalaskeklappidel ehk siis äärmistel.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1454
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: ZAZ 968M 1987 Peedu90

PostitusPostitas tuust » Pühapäev Mai 10, 2015 9:08 pm

Ja nüüd tuleks kindlasti klapivahed paika reguleerida.
tuust
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 470
Liitunud: Esmaspäev Okt 04, 2010 8:53 pm
Asukoht: Haapsalu

Re: ZAZ 968M 1987 Peedu90

PostitusPostitas Peedu90 » Kolmapäev Juun 01, 2016 8:14 am

Tahaks hooaega alustada, aga ülevaatus vaja teha.
Selleks oleks tarvis uut summutit. Sai kaasfoorumlaselt sipelgalt tellitud, aga nendega võib veel kaua minna. Ehk on kellelgi ostetud aga ootavad riiulil ja oleks nõus hetkel enda omad maha ärima.
Peedu90
 
Postitusi: 67
Liitunud: Teisipäev Jaan 26, 2010 9:59 pm


Mine Klubiliste autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 4 külalist