Zazerati 968 - Elvis

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Elvis
Posts: 56
Joined: Wed Nov 23, 2011 3:43 pm
Contact:

Re: Zazerati 968 - Elvis

Post by Elvis »

Isa kõvasti oma sapakat teind ja tulemus on videos. Mootor läks esimesest pöördest käima, sõna otseses mõttes, nii kui keeras, kohe käis. Tegemist siis siksi kolvidega mootoriga, kepsud tasakaalu aetud ja käiatud. Kollektor samuti tehtud. Videol veel polnd sumpse peal ja telfi mikker ei võta kahjuks heli väga reaalselt. Väga äkiline tundub mootor, muljed on head. Eks varsti uus video ehk. Kuradi kadedaks teeb, hakkan endale ka teist mootorit kõrvale ehitama, kui mootor maas, siis jõle hea teha ja mootorivahetus on imelihtne.

Vaata videot


Enda oma väga teha pole jõudnud. Karpa laiali, millega on probleeme, kiirenduspump ei taha toimida, sai uus tihend v klapp pandud, aga ikka. Puhutud igatepidi läbi. Võib olla läheb järgmine webber peale. Samuti sai puhtaks koogitud ja pestud tsentrifugaalfilter, mis oli ikka mõlemal mootoril korralikult paska täis. Pildil siis ühest kohast tõmmatud lahti koorik, ümberringi oli korralik kiht peal.
Image
Elvis
Posts: 56
Joined: Wed Nov 23, 2011 3:43 pm
Contact:

Re: Zazerati 968 - Elvis

Post by Elvis »

22ndal on ka esimene mingisugune sõit välja kuulutatud, aga see pole sarjasõit, vaid niisama. Hea ongi, saab masinaid testida.
Elvis
Posts: 56
Joined: Wed Nov 23, 2011 3:43 pm
Contact:

Re: Zazerati 968 - Elvis

Post by Elvis »

Eile oli muidu proovivõistlus, järgmine nädal on õige sarjasõit juba(22ndal dets). Enda oma valmis ei saand, istusin hommikust kuni 12 õhtuni garaažis ja seis on selline, et sidurit pole pmst, karpa vaja teha, süüde paigast, õli peksab välja tsentrifugaalfiltri vahelt, esisillas vaja 1-2 munakat vahetada, roolikarp keevitada, pidurid nigelad, akuraam tahab keevitamist, samuti esiots tugevdamist, et kolmnurgaga vedada saaks.

Isa omaga jõudsime rajale ja kuradima hästi läheb, aga seal ka teha. Pole harjundki kohe, et sapikas kolmandaga jõuab rahulikult peeneks astuda kui vajutada :D Sai essat aega näidatud tagaveolistes. Tegin teises voorus ka piruka, aga päästsin selle ilusti ära, kordagi seisma ei jäänd, vaid 360 hoopealt ära ja kohe edasi. Hoolimata sellest jäin ikka esimeseks, esimene aeg oli väga hea, teine aeg oleks veel tublisti parem olnud kui poleks pirukale vedanud. Aga jh, esimene sõitmine see aasta rajal, 3 harjutusringiga, olen rahul.
Image

Enda sapikal sai vahetatud üks töösilinder, mis oli õhtal, rummualune oli õli täis täiesti. Tahtsin ka uusi klotse panna, aga ei mahtunud rumm peale uutega, neid oleks pidanud käiama veidi ja tegema, aga polnud aega, oli lootus rajale jõuda.
Sai vahetatud veel ratta rumm, mis oli kunagi kasutusel olnud venna sapakal, sellele üks polt juurde keevitatud ja alla pandud, Enda oma oli õhtal. Meil siis jämedamad rattapoldid pandud. Sidurisüsteema sai ka puhtaks lastud ja uus vedelik pandud kuid ikka tuleb sealt lõgast jama, õhutatud sai ka, aga tuleb veel.
Veel panin originaal paagi tagasi, kuna nõuded on sellised ning uued voolikud, kuna vanad olid murenend ja karpa oli kummipuru täis.
Elvis
Posts: 56
Joined: Wed Nov 23, 2011 3:43 pm
Contact:

Re: Zazerati 968 - Elvis

Post by Elvis »

Vahepeal siis käiguhoovastik enam-vähem korda tehtud,
Siduripotsik ilgest sitakihist puhtaks pestud


Ohekatku karjääri krossirajal sai 29ndal saavutatud kolmas koht ajasõitudes, ühissõit algas paljutõotavalt aga lõppes kurvalt, kuna üks otsustas tahtlikult ära nügida. Nüüd mõni pisem mõlk ja punaseid värvikriime pool külge täis.
Sai peale pandud ka sõbra carcam ühissõidu jaoks(tänu carcamile sai ka disklahvi), aga üle ühe ringi ei jõudnudki filmida, video siin siis:
Nädalavahetuseks tuleb teha kindlasti korda sidur, kuna sinna need paar-kolm sekundit lähevadki esikoha noppimiseks, lisaks on võistlusega peksnud kõvasti õli välja, peab seda asja ka uurima ning tuleb vahetada mingi roolivärgi jupp, kuna üks ratas tõllerdab päris korralikult. Veel tagumised amordid tahavad vahetust.

https://www.facebook.com/photo.php?v=51 ... =2&theater

Image
Image
Elvis
Posts: 56
Joined: Wed Nov 23, 2011 3:43 pm
Contact:

Re: Zazerati 968 - Elvis

Post by Elvis »

Koostasin ühe rallivideo ka sellest hooajast! Nv-l sai winter race'l essa koht saavutatud 8)

Ei jõuagi siia ära kirjutada, mis vahepeal olnud ja teinud.
Enda omaga on tehnilisi viperdusi olnud, aga nüüd autot täiustanud, lisaks nüüd autol tuled, kuna muidu ühisstarti ei lasta. Autol nüüd täitsa hea lahendus ise tehtud, kuna mul originaal elektrisüsteem ei toimi. Praegu on kapoti all kärupistikutega, saab autole külge panna, et sapakas taga tulesid näitaks ja suunda. Salongis saab lülitiga välja võtta + veel massiga koos läheb välja. Nüüd saaks ette ka prosed panna :)
Võtsime ka sapakatel ära roolipiirajad, nüüd keerab rool natuke rohkem + esisild enam-vähem korras nüüd, ei logise midagi. + sain vist siduri loodetavasti korralikult toimima(pole veel rajal testind)

NB! Videos vahepeal sõidan enda rohelisega ja rohkem isegi isa sinisega (ajasõitudes)

VIDEO:
http://www.youtube.com/watch?v=evwD_bCfkCE

Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Zazerati 968 - Elvis

Post by pooltelg4 »

Õhtust, meeldiv lugeda, et keegi aktiivselt remondib oma sapikat ja jätkvalt sõidab ka sellega :D ehk siis sina. Kuidas sul sidur töötab, hüdrauliliselt või trossiga? Muidu rooli piiramispltide ära võtmine kuidagi segama ei ole sind hakkanud, ma mõtlen rattad liiga risti ei lähe sõidu ajal? Peaks endalgi pöörderaadiust natuke suurendama, praegu on kohutavalt väike. Ole prosedega ettevaatlik ja pane ikka jämedad juhtmed - et põlema ei läheks sõidu ajal. Sul oli lisagenekas ka peal? :) Muidu pead peale igat sõitu akut laadima, originaalgenekas jääb vist prosede jaoks väheks.
Aga edu tegemistes ja kirjuta ikka meile siia, mis sa valmis oled saanud jne. :)
Image
Image
Elvis
Posts: 56
Joined: Wed Nov 23, 2011 3:43 pm
Contact:

Re: Zazerati 968 - Elvis

Post by Elvis »

pooltelg4 wrote:Õhtust, meeldiv lugeda, et keegi aktiivselt remondib oma sapikat ja jätkvalt sõidab ka sellega :D ehk siis sina. Kuidas sul sidur töötab, hüdrauliliselt või trossiga? Muidu rooli piiramispltide ära võtmine kuidagi segama ei ole sind hakkanud, ma mõtlen rattad liiga risti ei lähe sõidu ajal? Peaks endalgi pöörderaadiust natuke suurendama, praegu on kohutavalt väike. Ole prosedega ettevaatlik ja pane ikka jämedad juhtmed - et põlema ei läheks sõidu ajal. Sul oli lisagenekas ka peal? :) Muidu pead peale igat sõitu akut laadima, originaalgenekas jääb vist prosede jaoks väheks.
Aga edu tegemistes ja kirjuta ikka meile siia, mis sa valmis oled saanud jne. :)
sidur toimib hüdrauliliselt, mõte oli trossiga panna, aga see nõuaks omajagu leiutamist.
Sidurimure lahendasin lisa vedruga, kuid arvan, et tegelik mure ikka rohkem sidurikorvis endas. See roolipiirajate eemaldamine ei anna nii palju juurde, veidikene annab, võrreldes läänekaga ta keerab ikkagi vähe ma arvan.
Prosede all mõtlesin ma tegelikult ühtesid magnetiga kinnituvaid universaalseid täistulesid, pole väga hirmvõimsad ma usun. Kapoti all on vähemalt 200 amprine aku ka, kui mitte rohkem. Peaks ilusti saama kasutada tulesid kui vaja, tegelikult neid vaja polegi, lihtsalt hea testiringile õhtul pimedas minna.
Genekat pole mul üldse järgi, enne võistlust v iga kahe võistluse tagant laen akut.

Täna hakkame keevitama sapaka esiotsa tugevaks ja stangekinnitusi, et kannataks kolmnurgaga vedada. Rehvid viskasin ka tagumised ette ja vastupidi, kuna rehvid pole asfaldit saanud ja seetõttu tagumised ronivad juba vaikselt välja, liimisin uued naelad ja nüüd laiemad veljed ees, eks näha ole kuidas nüüd juhitavus on. Hästi läheb, jõuab täna harjutama rajale, kuna homme võistlus sapikaralli emarajal. Homme kui ära ei unusta, siis võtan ka kaasa kaamerajala, et sisevideot teha. Veel pean bensiinipaagi välja vahetama, kuna see otsustas läbi imbuma hakata... :evil:


Eks tõsisem ehitus läheb lahti suvel, plaane jagub, lattrool(sportrool), sapika mootorist palju jõudu välja võluda jne.



Btw videos näha ka volkarimootoriga sapakat (miilitsavärvides) ja lada mootoriga sapakat (punane)
Elvis
Posts: 56
Joined: Wed Nov 23, 2011 3:43 pm
Contact:

Re: Zazerati 968 - Elvis

Post by Elvis »

Kaius 26ndal asi saavutatud I koht tagavedulistes ja ka I ühissõitudes, kus ma olin ikka ulmelt ees. Kaius ainuke rada kus jõudu puudu ei jää, järgmine on valtu, kus kohe kindlasti on vaja väga palju jõudu... isa omagi jääb seal lahjaks. Enda omaga seal aega ei sõida vist, kui just lada kolbe sisse ei saa ja mootorit korda. Mootor nõuab ka suuremaid düüse, kuna küünlaid vaadates olid need lumivalged :|

Sapakast sai ka vahepeal driftiauto, nüüd keeravad rattad nii palju kuni vardad omavahel kokku lähevad.

Image

Image

ja 27ndal trekksüsteemiga sõidus jäin 4. vist ja lõpus sõitjate soovil tehti ühissõit, kus jäin essaks. Peale sõitu sai isaga paarutatud rajal mingi tund vähemalt jutti. Lõpuks otsustasin maha tulla, mõtlesin et laseks viimast korda nii põiki kui saab ja läks pikaks, jäin risti seisma ja paps tuli sisekurvist (ei näind üle hange ka) ja otse kümpi. Otseloomulikult toimus see raja kõige kiiremas kurvis(60-80km/h)...

Tulemus siin: (irl nagu hullemgi)
Image

Image

E: ja valtu ei jõudnudki, kuid ülejärgmisel nädalal jõuab jõulisema mootoriga.
See nv kaius sõit jälle :)
Nüüd enda oma enam-vähem sirge, uks on kõige hullem, aga sellel ei hakka plekki ära ka lõikama seest, et sirgeks teha. Kevadel teeb auto täiesti sirgeks jälle.
Isa oma on ka põhiliselt üles tehtud.
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: Zazerati 968 - Elvis

Post by tuust »

Tore lugeda, et sapikaga ilma tehakse :D , vägev.
Elvis
Posts: 56
Joined: Wed Nov 23, 2011 3:43 pm
Contact:

Re: Zazerati 968 - Elvis

Post by Elvis »

Peab tegema :P

midagi uut siis, kaks komplekti kolbe treimisest, homme tuleb pikk garaaži õhtu, kaks õhtut aega teha, et laup rajale saada:
Image

Lisaks sai lastud teha üleminekuga tikkpoldid, et saaks teisele poole ka sportsumpa panna, mul ühel pool pandud 2 jämedamat tikkpolti ja seetõttu ei saanud teise poole sumpat kinnitada... Sumpadest hetkel pilti pole, kuid eks homme saab ja ka mootorist.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Zazerati 968 - Elvis

Post by AhtiH »

Räägi kolbidest lähemalt.
Elvis
Posts: 56
Joined: Wed Nov 23, 2011 3:43 pm
Contact:

Re: Zazerati 968 - Elvis

Post by Elvis »

sipelgas wrote:Räägi kolbidest lähemalt.
011 kolvid peaksid olema, igaljuhul kubatuur tõuseb 1,3ni, täpsemalt midagi 1280cm3 ehk.
Diameeter 76mm ?

Need kolvid soovitati sisse panna, ühed on meil veel, need on kergemad ja olid odavad, kuid ei soovitatud neid panna...
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Zazerati 968 - Elvis

Post by AhtiH »

Kui 1,3 siis 79 mm kolvid. Silindrid juba varasemast 79mm peale puuritud? Ja mis kolvidel treiti?
Elvis
Posts: 56
Joined: Wed Nov 23, 2011 3:43 pm
Contact:

Re: Zazerati 968 - Elvis

Post by Elvis »

sipelgas wrote:Kui 1,3 siis 79 mm kolvid. Silindrid juba varasemast 79mm peale puuritud? Ja mis kolvidel treiti?
Silindrid ootavad mind juba ammu, kuigi treial suutis ühte natuke vigastada, kuid see lapiti ära... ehk peab ilusti vastu.

Annan õhtul täpsema informatsiooni kolvide kohta,
kolvidele treiti stopperisooned.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Zazerati 968 - Elvis

Post by AhtiH »

Surveastme tõstmiseks kasutaid mingeid muid viise ka peale silindri läbimõõdu kasvust saadav?
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests