Palun targemate hüva nõu, mida ette võtta 968M-ga

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
zerblat
Posts: 7
Joined: Sat Apr 09, 2011 5:33 pm
Contact:

Palun targemate hüva nõu, mida ette võtta 968M-ga

Post by zerblat »

Hei!

Palun head nõu, mida oleks kõige targem ette vötta ühe ZAZ 968M-ga:
asi iseenesest on nii originaalses seisus (v.a. väiksemad hange sõitudest või liiga väikesest garaažist tingitud väiksemad mõlgid) ja väikese läbisõiduga, et vist ei raatsi sellest mingit naljaprojekti (a'la katus maha või Audi agregaadid originaalsete asemele) teha?

Kui minna täieliku taastamise teed, siis mida soovitate selle juures jälgida? Näiteks kas originaalvärv iga hinna eest iga hinna eest säilitamist (ja jätta auto pigem kergelt mõlgiliseks)? Mis on see, mis teeb tehasevärvi nii hinnaliseks?

Teiseks, kuna masin on ca 10 aastat (garaazhis) seisnud, siis milliseid sõlmi tuleks enne käivitamist kontrollida/millised töid teha? Kas peaks mootorisse sisse vaatama, või piisab vaid õlivahetusest?

Kolmandaks, kuidas peab käituma ja millised dokumendid peavad olema, kui on soov registrist kustutatud sõiduk uuesti arvele võtta? Eelmine omanik väidab, et temale ei jäetud peale arvelt maha võtmist mitte mingeid dokumente - kuna ta lubas selle auto romulasse viia.
Milliseid nüansse peaks veel nimetatud tehingu juures jälgima?

Sai mitu üsna laial teemal küsimust, kuid ehk soostuvad targad foorumlased oma kogemust jagama..
Tänud ette,
Z
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

Re: Palun targemate hüva nõu, mida ette võtta 968M-ga

Post by Sapi-Vana »

Tehasevärvi teeb hinnaliseks fakt, et see püsib kõige paremini metallil.

Mõlke parandades kasuta karukeelt ja kiudpahtlit. Mõlke välja peksta ei ole eriti mõistlik, selle kõige otsesem tulemus on roosteussi levik löögipoolsele plekile. Karukeelega teed koha karvaseks, sellesamaga lükkad rooste maha (kui on roostet), siis uhkelt roostesurmaga kruntvärvi peale, see karedaks ja pahtel peale. Pahtel siledaks, roostevastane krunt peale (näiteks Proteksol 50), see karedaks ja värv peale. Vene autodele sobib kõige paremini pentaftaalvärv, sest see haakub originaalvärviga kõige tugevamini. Ahjaa - kogu selle karestamise ja lihvimise käigus ei tohi kasutada tilkagi vett, kuna pahtel tõmbab selle kohe endasse ja hiljem selle koha pealt kobrutab värv lahti.

Pikalt seisnud sapikal on tüüpprobleemid pidurid. Niplite puhul kasuta ohtralt WD-40, irrutusõli ja fööni, niisama lahti keerates murrad pulga ära. Ja unusta kohe kõik "spetsiaalsed" niplivõtmed - otsi niplile sobiv torupadrun (nr 8 vist oli) ja keera sellega. Pidurisüsteemi tänapäevaseid pidurivedelikke mitte panna. Samuti võib oksiid paljud kontaktid ära olla rikkunud, selle vastu aitab kontaktide lahtivõtmine ja puhastamine.

Kui mootor käivitub, siis pole esialgu muud kui vana õli välja, pesuõli sisse, pesutsükkel läbida, pesuõli välja ja kaasaenge poolsünteetiline õli sisse. Shelli kataloog soovitab sapikale 15W40 margi õli, ilmselt siis lähtuvalt õhkjahutusest ja võimalikust mitte kõige paremast koostekvaliteedist. Oma sapikale panin sisse valvoline 10w40 ja ei ole ka probleeme olnud. No ja kui siis uus vedelik sees, paned mootori käima ja kuulad.

...no ja siis ilmselt üsna varsti jõuad järeldusele, et karburaator ei kõlba kusagile ja tuleb peale aretada sarnase perioodi lääne karpa.

Kui eelmine omanik ütles, et tegi masina de jure lammutuskõlblikuks, siis tuleb alustada sellest, et registreerid ARKis masina uuesti. No siis saad kõik dokumendid ja muu tulusa korraliku raha eest.

Teine variant on, et kasutad mõistust ja ostad samat värvi sapikaromu, millel on aktiivsed kehtivad dokumendid, keevitad kerenumbrid ümber ja kokkuhoitud raha eest saad sapika prillikiviks lakkuda.

Siin foorumis kunagi üks tegelane sai minu käest sinise 968A dokumendid, tal endal oli 968M. Mees keevitas sapikale kõrvad külge ja ARKis lõid härrased dokumentidele kulpi. Loodan, et ta siiani naudib sapikasõitu.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
zerblat
Posts: 7
Joined: Sat Apr 09, 2011 5:33 pm
Contact:

Re: Palun targemate hüva nõu, mida ette võtta 968M-ga

Post by zerblat »

Sapi-Vana wrote:Tehasevärvi teeb hinnaliseks fakt, et see püsib kõige paremini metallil.

Mõlke parandades kasuta karukeelt ja kiudpahtlit. Mõlke välja peksta ei ole eriti mõistlik, selle kõige otsesem tulemus on roosteussi levik löögipoolsele plekile. Karukeelega teed koha karvaseks, sellesamaga lükkad rooste maha (kui on roostet), siis uhkelt roostesurmaga kruntvärvi peale, see karedaks ja pahtel peale. Pahtel siledaks, roostevastane krunt peale (näiteks Proteksol 50), see karedaks ja värv peale. Vene autodele sobib kõige paremini pentaftaalvärv, sest see haakub originaalvärviga kõige tugevamini. Ahjaa - kogu selle karestamise ja lihvimise käigus ei tohi kasutada tilkagi vett, kuna pahtel tõmbab selle kohe endasse ja hiljem selle koha pealt kobrutab värv lahti.
Tere ja tänud põhjaliku vastuse ja õpetuste eest!

Küsimus oli minu võhiklikkuses mõeldud esialgu sellisena, et kas on mõtet pleekinud ja mõlgilist värvi eelistada kaasaegsele (originaalilähedasele toonile) - näiteks perspektiiviga saada autole lihtsaminie nn, "musta numbrit vms." - olen kuulnud, et kohati väärtustatakse "tehasevärvi"?

Tänud ette,
Last edited by zerblat on Wed Aug 17, 2011 10:05 pm, edited 1 time in total.
zerblat
Posts: 7
Joined: Sat Apr 09, 2011 5:33 pm
Contact:

Re: Palun targemate hüva nõu, mida ette võtta 968M-ga

Post by zerblat »

Sapi-Vana wrote:Kui eelmine omanik ütles, et tegi masina de jure lammutuskõlblikuks, siis tuleb alustada sellest, et registreerid ARKis masina uuesti. No siis saad kõik dokumendid ja muu tulusa korraliku raha eest.
Nii see omanik väitis. ARK-ga suheldes soovitati esitada taotlus, olemasolevad dokumendid ja põhjalik kirjalik seletuskiri soetamise asjaolude ja päritolu kohta. Kas kellelgi on aimu, kuidas on lihtsam ja soodsam asju ajada - kas üritada vana omaniku nime all (näiteks volitusega) asi uuesti arvele saada ja siis teha omanikuvahetus, või teha miski ostumüügi leping ja siis otse juba enda nimele arvele võtta? Endine omanik on juba vana mees ja ilmselgelt ei ole huvitatud ARK-ga tegelemast, samas vähemalt seletuskirja ta peab niikuinii kirjutama..

Kummaline on veel see, et ARK-ist on masin kustutatud 2005. aasta augusti lõpul, millal oleks pidanud juba kehtima lammutustõendi süsteem (s.t. ilma selleta ei saa arvelt maha) - samas lammutustõendit ei saanud ju olla, kui masin minu kuuri all seisab?!? :)

Palun tarkade foorumlaste abi, et päästa üks zabo - mis minu hinnangul iseenesest üsnagi kobe...
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Palun targemate hüva nõu, mida ette võtta 968M-ga

Post by metsamees »

Autoehitus alase tarkusega ma ei hiilga aga sinu lahkel loal jagaksin natuke oma mõtteid siin teemas.
Must number tähendab üldjuhul suht-koht tehase konditsioonis masinat. Mida uuem masin seda karmimalt igasugu seibikesi ja põhja aluseid klambreid taga aetakse.
968m on nii kaua tootmises olnud ja nii palju pisemaid uuendusi läbi elanud auto et mina küll ei julge soovitada kust isegi infot saada mis aastal täpselt milliseid reflektoreid külge kruviti, kas pidurivoolikud kinnitusid stopperi või mutriga kere külge jne. Kindlasti peaks olema originaal aku kinnitus (tavaliselt kadunud), alla ei kõlba 2 toruga Eestis tehtud sumpad(samas see ühe pütiga süsteem on praeguse aja peale tavaliselt suht roostehunnikuks põlenud). Kohe võid ära unustada bensukast ostetud kruvikeerajaga keeratavad klambrid voolikute otstes ja tänapäevased bensiini voolikud. Kusagilt tuleb välja otsida pragudeta originaal rehvid. Tõenäoliselt vaadatakse viltu isegi selle peale kui mootori jahutus plekkide vahelt vilt tihendid puudu on. Kuni selleni välja et poes müügil olevad poldid/muttrid on pühaduseteotus musta numbri taotlemisel.
Kui kogu see kammajjaa läbi on tehtud ja must number mingi ime läbi auto külge kruvitud on sul sapikas millesse on maetud pool tuttuue korraliku sõiduauto hinda.

Ma ei julge oma suht kehvas korras (aga praktiliselt alati liikumisvalmis) sapikatki ööseks Tartu kesklinnas maja ette jätta, rääkimata siis teoreetilisest võimalusest et kuskil seisaks musta numbriga sapik. Liigagi suure seltskonna purjus ja peolt tulnud tegelaste jaoks on sapikas mingi sitahunnik millest võib häbenemata üle joosta niiet katus mõlkis ja hiljem veel naljapärast klaasid sisse lüüa.
Mõlkis katus ja kapott, puru löödud klaasid, küljest rebitud peegel ja tükkideks keeratud ukselukud on mul juba korduvalt läbitud etapp. Isegi tatikad kes minu maja ees minu autot juppideks püüdsid teha et nemad "ostsid" selle omale varuosadeks on nähtud seltskond.
Minu kogemus (alates 1994 aastast vahet pidamata kuni siiamaani) näitab et sapika juures on oluline tehniliselt korras olek, enamvähem viisakas välimus ja valmidus liikuda iga hetk kui tuju tuleb. Valdava enamuse kaasmaalaste jaoks on must number linnavahel liikuva sapika küljes üks suhteliselt tähtsusetu pisidetail.
Muidugi kui musta numbrini jõuad ja peale seda sapikaga veel palju ringi ka liigud siis minupoolt müts maha ja suur austus.
zerblat
Posts: 7
Joined: Sat Apr 09, 2011 5:33 pm
Contact:

Re: Palun targemate hüva nõu, mida ette võtta 968M-ga

Post by zerblat »

metsamees wrote:Autoehitus alase tarkusega ma ei hiilga aga sinu lahkel loal jagaksin natuke oma mõtteid siin teemas.
Must number tähendab üldjuhul suht-koht tehase konditsioonis masinat. Mida uuem masin seda karmimalt igasugu seibikesi ja põhja aluseid klambreid taga aetakse.
968m on nii kaua tootmises olnud ja nii palju pisemaid uuendusi läbi elanud auto et mina küll ei julge soovitada kust isegi infot saada mis aastal täpselt milliseid reflektoreid külge kruviti, kas pidurivoolikud kinnitusid stopperi või mutriga kere külge jne. Kindlasti peaks olema originaal aku kinnitus (tavaliselt kadunud), alla ei kõlba 2 toruga Eestis tehtud sumpad(samas see ühe pütiga süsteem on praeguse aja peale tavaliselt suht roostehunnikuks põlenud). Kohe võid ära unustada bensukast ostetud kruvikeerajaga keeratavad klambrid voolikute otstes ja tänapäevased bensiini voolikud. Kusagilt tuleb välja otsida pragudeta originaal rehvid. Tõenäoliselt vaadatakse viltu isegi selle peale kui mootori jahutus plekkide vahelt vilt tihendid puudu on. Kuni selleni välja et poes müügil olevad poldid/muttrid on pühaduseteotus musta numbri taotlemisel.
Kui kogu see kammajjaa läbi on tehtud ja must number mingi ime läbi auto külge kruvitud on sul sapikas millesse on maetud pool tuttuue korraliku sõiduauto hinda.

Ma ei julge oma suht kehvas korras (aga praktiliselt alati liikumisvalmis) sapikatki ööseks Tartu kesklinnas maja ette jätta, rääkimata siis teoreetilisest võimalusest et kuskil seisaks musta numbriga sapik. Liigagi suure seltskonna purjus ja peolt tulnud tegelaste jaoks on sapikas mingi sitahunnik millest võib häbenemata üle joosta niiet katus mõlkis ja hiljem veel naljapärast klaasid sisse lüüa.
Mõlkis katus ja kapott, puru löödud klaasid, küljest rebitud peegel ja tükkideks keeratud ukselukud on mul juba korduvalt läbitud etapp. Isegi tatikad kes minu maja ees minu autot juppideks püüdsid teha et nemad "ostsid" selle omale varuosadeks on nähtud seltskond.
Minu kogemus (alates 1994 aastast vahet pidamata kuni siiamaani) näitab et sapika juures on oluline tehniliselt korras olek, enamvähem viisakas välimus ja valmidus liikuda iga hetk kui tuju tuleb. Valdava enamuse kaasmaalaste jaoks on must number linnavahel liikuva sapika küljes üks suhteliselt tähtsusetu pisidetail.
Muidugi kui musta numbrini jõuad ja peale seda sapikaga veel palju ringi ka liigud siis minupoolt müts maha ja suur austus.
Tänud põhjaliku vastuse eest!

Kas kuskil on võimalik nende hindamiskriteeriumidega tutvuda ka? ARK-i lehelt leidsin ainult protsendimäärad, mil määral auto originaalile peab vastama, kuid kuidas see kujuneb ja mis arvesse läheb? Näiteks kas ülevärvimine vähendab originaalsusele vastavust? Või palju vähendab originaalsust kaasaegse vooliku/klambri kasutamine?

Vandalismiga (3x ptüi üle vasaku) ehk kokku puutuma ei hakka, kuna auto hakkaks olema seitsme luku ja värava taga :)

Parimat,
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

Re: Palun targemate hüva nõu, mida ette võtta 968M-ga

Post by marek »

http://unic.ee/tunnustatud.htm

Siin näiteid mustale numbrile vastavatest masinatest.
Võiks autost pilte panna, siis oskaks ehk rohkem rääkida
Image
zerblat
Posts: 7
Joined: Sat Apr 09, 2011 5:33 pm
Contact:

Re: Palun targemate hüva nõu, mida ette võtta 968M-ga

Post by zerblat »

marek wrote:http://unic.ee/tunnustatud.htm

Siin näiteid mustale numbrile vastavatest masinatest.
Võiks autost pilte panna, siis oskaks ehk rohkem rääkida
Tänud, see paistab just see olema, mida ma otsisin - kriteeriumid ja nende mõju lõpptulemusele on täpselt välja toodud.

Edasi hakkas mõte liikuma aga selles suunas, et kui eelnevalt hoiatati, et et 968-l on raske , kui mitte võimatu kindlaks teha, kas konkreetsel isendil konkreetsel voolikul peab klamber või vits olema, siis mille järgi teeksid selle kindlaks Tunnustamise teostajad ja kas nad on nõus taastamise käigus (enne tunnustamist) ka konsulteerima ühe või teise lahenduse osas? Et umbes nagu eksamikonsultatsioon :)?

Tänud ette,
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests