Tänane kuupäev Esmaspäev Nov 19, 2018 5:32 am
Muuda fondi suurust
Sapikaklubi Sapikahuvilsed kohtuvad siin!

Klubiliste autod

ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

PostitusPostitas tuust » Reede Jaan 13, 2017 12:56 am

Pagan, sa näed ikka hulka vaeva nende asjadega. Tore vaadata.
Ülisuur kiitus.
tuust
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 470
Liitunud: Esmaspäev Okt 04, 2010 8:53 pm
Asukoht: Haapsalu

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

PostitusPostitas AhtiH » Reede Jaan 13, 2017 7:28 am

Eks ta ole jah. Paras tegemine on küll aga raskemaks alles läheb kuna huvitav materjal alles tuleb.

Eks see selline madala kvaliteediga asi on aga lõpuks saab ehk midagi selgeks ka.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1454
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

PostitusPostitas AhtiH » Pühapäev Jaan 15, 2017 11:46 pm

AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1454
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

PostitusPostitas Nongrata » Reede Mär 17, 2017 10:06 pm

Kas uued otsad sobivad ilma midagi ümber tegemata varda sisse?

sipelgas kirjutas:Kunagi ammu planeeritud rooliotste ümberehitus jõudis lõpuks mingisuguse esimese tulemini. Valmis esimene prototüüp. Nüüd tuleb ainult kuidagi testida kas tugevus on piisav ja ei lähe katki löökaugus näiteks.

Pilt

Pilt

Sisse läks:
Pilt
Nongrata
 
Postitusi: 197
Liitunud: Neljapäev Okt 21, 2010 2:50 pm

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

PostitusPostitas AhtiH » Reede Mär 17, 2017 11:12 pm

Nongrata kirjutas:Kas uued otsad sobivad ilma midagi ümber tegemata varda sisse?



Ei sobi. Varda sees on avad freesitud suuremaks ja madalamaks.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1454
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

PostitusPostitas AhtiH » Laupäev Mär 25, 2017 7:57 pm

Kaks laupäeva olen tegelenud piduritega.

Ukrainast saadud esimesed silindrid tahtsid saada päris palju kohendamist. Seest olid ikka kohati roostes aga sai vist asja. Ees läksid vahetusse kõik silindrid ja klotsid. Ühe poole silindritevahelise toru pidin ka uue tegema. Osadel silindritel olid reguleerrõngad sees nii vabalt, et käisid koos kolviga ringi. Surusin neid laiali aga vist jäi veidi kahtlane kohati.

Tagumised silindrid olid aga nagu eile tehasest tulnud. Ainuke mure, et ühel silindril olid sees tavalised kolvid kus polnud reguleerrõngaid. Pidi kahest kokku ehitama. Vasak tagumine silinder oli täiesti kinni aga see oli puutumatult olnud ka aastast 2010. Taha läksid uued silindrid, klotsid, trumlid ja seisupiduritrossid.

Nii häid pidurid pole kunagi olnud. Ja seisupidur on alati olnud vigane aga nüüd kännu taga.
Uued silindrid tegin Würthi pidurivaseliiniga niipalju kokku kui võimalik, et roostet eemal hoida.

Parem roolivarras on veel vana ja jälle lõtkuga. Selle teen järgmine nädal ka uueks. Seekord teen veidi teistmoodi kui esimene variant. Ja siis esiklaas vahetada ja ülevaatusele minek. See kuu saab läbi aga ilmselt jääb ikka aprillis tegemiseks.

Tulevikus vajavad vahetust tagumised õõtsad. Paremal on päris paha pragu sisse tulnud.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1454
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

PostitusPostitas Nongrata » Laupäev Mär 25, 2017 9:23 pm

Ukrainas on mingi veebipood?
Nongrata
 
Postitusi: 197
Liitunud: Neljapäev Okt 21, 2010 2:50 pm

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

PostitusPostitas AhtiH » Laupäev Mär 25, 2017 9:44 pm

Nongrata kirjutas:Ukrainas on mingi veebipood?


Vaata siia:

viewtopic.php?f=16&t=2791
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1454
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

PostitusPostitas Nongrata » Laupäev Mär 25, 2017 10:27 pm

Esmapilgul tundub, et kohati antakse asju poolmuidu...

sipelgas kirjutas:
Nongrata kirjutas:Ukrainas on mingi veebipood?


Vaata siia:

http://www.sapikaklubi.eu/viewtopic.php?f=16&t=2791
Nongrata
 
Postitusi: 197
Liitunud: Neljapäev Okt 21, 2010 2:50 pm

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

PostitusPostitas pooltelg4 » Pühapäev Mär 26, 2017 4:49 pm

Ahti, kas sul ka suurema hoo pealt tugevamini pidurdades ja hiljem ennem seismajäämist on "lääne auto kõvera piduriketta effekt"? Ehk siis nagu jõnksutab. Millest selline asi olla võib, kas mõni rattavõll kõver või trumlid tehasest nii viletsad tulnud.
Pilt
Pilt
pooltelg4
 
Postitusi: 678
Liitunud: Esmaspäev Aug 18, 2008 9:47 am
Asukoht: Abja-Paluoja / Viljandi

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

PostitusPostitas AhtiH » Pühapäev Mär 26, 2017 8:57 pm

Ju ta ikka trumli probleem pole. Ehita agregaat ja mõõda viskumine ära.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1454
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

PostitusPostitas AhtiH » Neljapäev Mär 30, 2017 8:03 pm

Tegin valmis välimise roolivarda ühe otsa. Eelnevalt panin sisse valmis šarniiri aga seekord katsetasin teist lahendust. Treisin rooliotsast sobiva detaili. Sai päris hea aga lihtsuse võiks panna teise otsa ikka šarniiri. Vähem tööd lihtsalt.

Ainus mure on see, et rooliotsa on 1/8 koonusetõusuga (mis on ka õige) kuid šarniir on 1/10 tõusuga. Läheb sisse aga väike loks jääb. Kui kinni tõmmata mutriga siis muidugi kõik korras. Ja juba mitu aastat kasutusel olnud teise poole roolivarras on šarniiriga ja täitsa korralik.

DSC_0034.JPG


DSC_0035.JPG
Sul pole õigusi, et siin postituses manuseid näha
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1454
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

PostitusPostitas AhtiH » Laupäev Apr 15, 2017 3:57 pm

Käisin täna ülevaatusel ära. Odo näitas 47142 km

Endale märkuseks, et siduri töösilindri mansetid tuleks ära vahetada (uus silinder läks külge eelmine suvi Šveitsis) kuna sealt on niiske.

Lisaks oli paremal pool summutis tühikäigul HC kõrge. Vask oli u 140 ja parem u 900 (lubatud kuni 1000). Pööretega langes ilusti alla. Kuna uue mootoriga läheb veel palju aega siis peab uurima mis värk on.

Hommikul läks külge ka uus esiklaas kuna vanas oli pragu. Täitsa kahju oli seda vinjettidega klaasi eest ära võtta. Pärast mõtlesin, et võiks hiljem uuesti tagasi panna 8) kuna klaas ju ise terve.

Aga kuna mul uusi klaas veel kaks siis arvati, et võib ikka veel paar korda Austrias käia neid pragustamas. :lol:
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1454
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

PostitusPostitas Minister » Laupäev Apr 15, 2017 4:04 pm

sipelgas kirjutas:
Lisaks oli paremal pool summutis tühikäigul HC kõrge. Vask oli u 140 ja parem u 900 (lubatud kuni 1000). Pööretega langes ilusti alla. Kuna uue mootoriga läheb veel palju aega siis peab uurima mis värk on.



Mul olid mõlemast sumpsist need näidud tühikäigul 1300. Pöördega langesid 650 peale ja jäid sinna ka lõpuks tühikäigul. Kõrge näit pidi tähendama palju põlemata bensiini. Mida siis tegema peaks?
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
Minister
 
Postitusi: 437
Liitunud: Teisipäev Aug 30, 2011 2:21 pm

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

PostitusPostitas AhtiH » Laupäev Apr 15, 2017 6:38 pm

1300 on palju aga 600 ja juba ok karpamootori puhul.

Kõrge HC on jah põlemata kütus. Segu võib olla rikas (karpa reguleerida või õhufilter umbes). Süütesüsteem vigane või süütenurk vale. Silindrite rõhud madalad.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1454
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Eelmine

Mine Klubiliste autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist

cron