ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Tänan jõudis kohale kastitäis klaase.

Eelnevalt läbi käinud hinnale lisandus käibemaks ja transpordi tasu seega ühe klaasi hinnaks sai 185.-

Mõned klaasid on veel vabad seega kui keegi soovib siis võib saada.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Üle pika aja sai tunda seda meeliülendavat lõhna, mida üks õhkjahutusega jõuallikas teha oskab. Ühesõnaga mootor sai peale ja käima. Teha muidugi veel meeletult.

Kõige mõrumaks teeb meele asjaolu, et kolm aastat tagasi remonditud esisillal on mitu šharniiri tolmukatet puruks. Materjal igavesti jama ja lihtsalt otsa saanud. Sai kunagi ostetud Viljandi AutoMoto poest. Ülevaatus sai märtsis läbi ja 30. aprill peab Pärnusse sõitma. Ei olnud just asi millega tegeleda tahaks.

Kas on üldse liikumas korralikku kraami või peab hakkama lääne asendust otsima?
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by pooltelg4 »

sipelgas wrote:Sarniiride materjal igavesti jama ja lihtsalt otsa saanud. Sai kunagi ostetud Viljandi AutoMoto poest. Ülevaatus sai märtsis läbi ja 30. aprill peab Pärnusse sõitma. Ei olnud just asi millega tegeleda tahaks.

Kas on üldse liikumas korralikku kraami või peab hakkama lääne asendust otsima?
Vahet ei ole kas osta nad AutoMotost või otse tootjamaalt - mul pragunesid need originaalid aastaga...
Mina võtsin nüüd uueks hooajaks Lemförderi roolivarda kaitsekummid 4 tk. ja võin sulle koodid otsida. Peab lühemaks lõikama et parajaks saada, aga materjal vähemalt kvaliteetne (mitte termoplast vaid kumm) ja sees kasutasin veovõlli molübdeeni sisaldavat määret, näiteks Moly Grease 2 määret mis ei riku kummi nagu mõni tavaline universaalmääre.

Tegelen homme asjaga, et pakendid ja koodid üles leida.
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Tulin eile sama asja peale. Arvasin, et olen juba nutikas aga näed sa juba tulid selle peale enne. :twisted:

Igatahes võtsin ainsa kummist tolmukatte, mis mul riiulis oli ja panin selle külge. Sobis kenasti kuigi väiksem ava võiks veidi suurem olla. Igatahes kiiruga läksid ühele poole külge ja sai enamvähem.

Lemförderi kood oli 3019601 aga eks neid sobivaid on ilmselt palju.

Ja et igav ei oleks siis ühe rooliotsa kausid pidin taaskord ära vahetama. Läks täitsa meelest, et ühe poole varras tegemata on. Teine pool ilusti tihe ja peab sellest järele jäänud ikalduse ka kiiresti likvideerima.
DSC_4085.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by pooltelg4 »

Väga hea, kuigi jube raiskamine - enamuse rv. k.kummist peab maha lõikama aga vähemalt kestavad.

Ütle mulle, kas ülemist ja alumist õõtsa on võimalik omavahel "sassi ajada"?
Jäin seda pilti vaatama ja mul läks vist valesti, rataste külgkalle ülalt väljapoole. Reguleerimisulatus on ära kasutatud.
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Päris kindel pole kuid vist ei saa. Vähemalt sama poole õõtsasid mitte kuna kinnituspolt, mis fikseerib õõtsa torsiooni otsa, on ülemisel üleval ja alumisel all.

Aga on kahe erineva pikkusega õõtsasid ja ei teagi millest erinevus tuleb. Vist on käändmik ka siis teine.

Kui mitmest sillas kokku laduda siis võib erinevus tulla küll jah.


Aga täna sai ülevaatusel lõpuks ära käidud ja esimesed mõnikümmend kilomeetrit ka sõidetud.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by sapikafänn »

Kas sa oled ARK-s oma "tuuninguga" käinud? Ja asja ametlikult passi kirja pannud.
Palju sul ülevaatusel CO ja HC nüüd mõõdeti?
incz
Aktiivne Klubiline
Posts: 296
Joined: Sat Jun 27, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by incz »

Olen sama reha otsas olnud ja sümptomid täpselt samad. Iga õõts käib täpselt oma kohale ja neid on võimalik omavahel sassi ajada.
pooltelg4 wrote:Väga hea, kuigi jube raiskamine - enamuse rv. k.kummist peab maha lõikama aga vähemalt kestavad.

Ütle mulle, kas ülemist ja alumist õõtsa on võimalik omavahel "sassi ajada"?
Jäin seda pilti vaatama ja mul läks vist valesti, rataste külgkalle ülalt väljapoole. Reguleerimisulatus on ära kasutatud.
968; 968M
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Elas kord üks mees kes tahtis minna sapikaga pikale reisile. Et huvitav oleks otsustas kaasa kutsuda oma venna ja ühe jorsi. Jorss mõtles, et võiks ju minna küll ja lõi käed.

Jorss aga oli paras jorss ja venitas vajalike töödega. Nüüd aga on reisini 40 päeva ja oi mida kõike oleks vaja teha.

Wish me luck :lol:

Aga tegelikult head lahendust sapika klaasipuhastite teemal on pakkuda? Sapika originaal varred on tänapäevasest oluliselt kitsamad seega uus kojamees on ees kui tallesaba. Läheb varsti klaasivahetuseks seega tahaks sinna ka korraliku klaasipuhasti ette saada.
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by tuust »

Good luck 8)

Tean, mis sa tunned.
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by tuust »

Muide vaz01-le mõeldud championid istuvad kenasti originaal varre otsa.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

tuust wrote:Muide vaz01-le mõeldud championid istuvad kenasti originaal varre otsa.
Minu autol on varred otsast 6mm laiad ja 2mm paksud. Kunagi sai proovitud siis ei seisnud üldse stabiilselt seal otsas need kojamehed.

Kas 968A, 968M ja ladal on erineva suurusega varte otsad?
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Muhuklubist lugesin, et Muhule sobib kenasti esiklaasi tihendiks MB Sprinteri küljeklaasi tihend.

Tellisin siis endale selle tihendi, et proovida. Peale vaadates tundus, et võibolla isegi sobib. Täna võtsin klaasi eest ja selgus et ega ikka ei sobi küll. Tagantjärgi mõeldes oleks ehk saanud isegi natuke modifitseerides külge panna aga väga kole oleks jäänud. Seega endiselt päevakorras korraliku asendustihendi otsimine.

Seega läks külge Lamitexi klaas vana ja väga väsinud tihendiga. Ei hakanud tihendusmassi ka vahele panema kuna peaks ikkagi sinna korraliku tihendi saama. Pärast oleks aga selle klaasi puhastamine üsna ebameeldiv töö.

Kuna aga reis on ukse ees siis tuli klaas ära vahetada. Klaasiga ise olen aga väga rahul kuna istus ette kenasti ja on ikka väga nähtamatu võrreldes vana ja kulunud klaasiga.

Endiselt kaks klaasi üle kui kellelgi on huvi saada.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

sipelgas wrote:
tuust wrote:Muide vaz01-le mõeldud championid istuvad kenasti originaal varre otsa.
Minu autol on varred otsast 6mm laiad ja 2mm paksud. Kunagi sai proovitud siis ei seisnud üldse stabiilselt seal otsas need kojamehed.

Kas 968A, 968M ja ladal on erineva suurusega varte otsad?
Kes mõõdab enda autol ära kas on samad mõõdud?
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Naljakas, et kui tavaiselt enne reisi on hull rabelemine remondi osas siis hetkel on asi väga rahulik. See rabelemine võib muidugi veel tulla kuid vaid mõned üksikud asjad vaja kindlasti ära teha.

Asju mida võiks teha on muidugi palju aga miskipärast ei viitsi teha. Samas midagi tuleb reisile tegemiseks ka ju jätta :D

Kuna parem tagumine rattalaager tegi häält siis läksid sinna uued sisse. Seekord laagriteks SKF koodiga 32007 ja uued tihendid ka. Kuna see pool niikuinii vaja lahti võtta siis vahetasin ära ka veovõlli risti. Varuosaks Volga poest pärit Masteri toodang. Rist aga hoopis Volga oma.

Kuna see aasta korra juba seal käidud siis järgmised paar aastat minna ei taha. Panen kirja risti koodi, et vajadusel kusagilt mujalt hankida. Volgas oli hinnaks 13,50 eur ja MS enda leht annab 6,29 eur.

http://www.ms-shop.eu/Cardan-shaft/offe ... -ST-PCS-MS

OE: 3102-2201026
Mudel: 24-3111, 3302
Masteri kood: 080-ST-PCS-MS
DSC_4103.JPG
Ja ei saa jätta mainimata, et uue klaasiga sõita oli ikka tõeline lust.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 8 guests