ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Täna sai siis veidi aega leitud aga kahjuks vähem kui loodetud. Igatahes sai ajutiselt korda ohutuled ja ära vahetatud üks numbrituli. Tagurpidikäigu tulesid põlema ei saanud kuna ei olnud aega minna lülitit otsima. Uus soojenduse kütusetoru sai ka põhja alt veetud. Seisupiduri kangi sai ka kohendatud. Kangi lukustushoova hammas oli ära murdunud ja kang ei fikseerunud. Ketaslõikuri abiga sai seda kohendatud ning nüüd saab pidurit rakendada ka käega kinni hoidmata. Üldise ülevaatuse käigus selgus, et Haapsalu etapiga on auto üsna palju vatti saanud ja olukord pole kiita. Peab hakkama tõsiselt veermikuga tegelema. Avastasin ka lahtise roolikarbi hoova mutri mis sai kinni keeratud. Hoob logises võlli otsas üsna korralikult.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Nii. Tartus edukalt käidud kuid nagu sapikale kohane siis sai ikka käed natuke mustaks.

Tallinnast Raplasse sõites selgus, et geroga probleemid. Kohapeal puhus leiget õhku kuid maanteel kustus täiesti ära. Raplas sai karbuss lahti võetud, puhastatud ning ujuki taset reguleeritud. Vooliku vahel olnud filtri eemaldasin ka kuna see tundus üks piduritest olevat. Maanteel teostatud testsõidul selgus, et kütab mehiselt.

Raplast Türile möödus kõik kenasti kuid peale Türit hakkas gero jälle jamama. Suri mingi hetk ära ja siis hakkas varsti jälle tööle. Viljandist Tartusse sõit möödus soojas kuna gero töötas kenasti.

Järgmine probleem tekkis alles umbes pool 10 õhtul (tund ja 15 min peale võistluse starti) kui abikaasa teatas raadiosaatja teel, et käigud ei lähe sisse. Kohale minnes selgus, et jutt vastab tõele. Esimene mõte oli kohe, et vedelik välja voolanud. Potskat kontrollides selgus, et see on täis. Seejärel pea auto alla ja naine sidurit vajutama. Järsu käis aga kõva kolin ning oli selge, et võistlus jääb pooleli.

Auto vibreeris kohapeal töötades ikka meeletult. Mootor seisma, esimene käik sisse ja starteriga tööle. Niimoodi sai siis esimese käiguga sõidetud 11 km remondikohta. Maanteel polnud hullu aga linnas oli päris vastik. Õnneks oli õhtune aeg ja liiklust vähe aga ühel ringil läks kriitiliseks kui ringil sõitja venis ja sai mult eest ära viimasel hetkel.

Igatahes remondikohas sai niisama juttu ajades ja aegalselt liigutades mootor koos kastiga maha võetud umbes tunniga. Selgus ka katkine komponent milleks osutus sidurikorv, millel oli üks käpp ära murdunud. Seejärel "Taksoga" finishisse kus sai kohtutud ka metsamehega.

Suured tänud metsamehele, kes Kallastelt mulle korvi tõi pühapäeva hommikul. Kell 10 olime remondikohas ning poole 12-ks vist oli auto koos ning töötas kenasti. Ununes ainult spidoka tross, mis sai hiljem teeääres külge kruvitud.

Tallinnasse sõit kulges kenasti. Gero vahepeal jamas ja Viljandis sai teda veidi läbi puhutud. Kokkuvõttes töötas gero kogu retke jooksul umbes 75% ajast.

Läbitud vahemaa siis umbes 600 km ja kütust kulus umbes 2 paaki.

Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Märtsikuus kaks tähtsat asja - tehnoülevaatus ning Talvekarika 3. etapp.


Sellega seoses plaanis kahepäevane tõsine remondiüritus teha. Esisild ja mootor vast kõige suuremad murelapsed, mis võiks kuidagi paremaks saada.
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by tuust »

Mis sul mootoriga plaanis teha on, äkki saan mõne varuasaga toetada?
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

tuust wrote:Mis sul mootoriga plaanis teha on, äkki saan mõne varuasaga toetada?
Ei tea veel täpselt aga õlileket vaja kõrvaldada ja muud nipet-näpet. Osadega vast hätta ei jää kuna 2 mootorit pulkadena olemas.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Plaan vist on varus olev esisild pulkadeks võtta ning liivapritsi viia. Siis värv selga ja kokku misjärel siis komplektselt kohe alla panna.

Mootori kisun ilmselt maha ja võtan ülemise osa pulkadeks ning asendan vajaminevad detailid ja tihendid.

Kuna mootoriprojekt võtab veel aega ja sellega kiirustada väga ei taha siis peaks hetkel pealoleva jõuallika saama piisavalt heaks, et sellega saaks veel kulgeda ning ka ülevaatuselt läbi.

Kui aega jääb siis peaks kõik piduritorud ka ära vahetama.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Täna sai tehtud väike ettevalmistus tulevaseks remondisessiooniks. Vahepalaks võtsin mootori maha. Üsna hästi investeeritud 30 minutit.

Hetkel tundub sedamoodi, et mootor tuleb ikka täitsa pulkadeks ja siis laupäeval peaks tagasi kokku saama. Tellisin terve porstu tihendeid aga ilmselt peab reedel Volgat külastama ja ehk saab karpale remontkomplekti ja käigukastile tagurpidikäigulüliti.

ImageImage
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Täna sai mootor lahti kistud ning pilt mis avanes oli üsna jube. Taustainfoks mainiks, et sooja mootoriga on õlisurveprobleemid olnud vist algusest peale. Madalatel tühikäigupööretel vilkus õlituli pidevalt ja suure kuumaga vilkus ta ka neljanda käiguga 80 km/h sõites. Eks ma olen kogu aeg teadnud, et asi on halb ja lihtsalt oodanud millal otsa saab.

Tartus käies lekkis mootor õli nagu ikka aga ei püsinud meeles kontrollida ja juurde lisada. Tallinnase tagasi jõudes jäi õlituli isegi põlema vahepeal. Asi tundus imelik ja arvasin, et asi mujal kuna üldjuhul ikka vilkus. Hiljem aga mõistsin, et õli vähe ja surve kaduski täitsa ära vahepeal.

Aga nüüd siis tagasi tänase päeva juurde. Pildid räägivad ilmselt rohkem kui tuhat sõna.

ImageImageImage
ImageImageImage
ImageImageImage
ImageImageImage
ImageImageImage
ImageImageImage
ImageImageImage
ImageImageImage
ImageImageImage
ImageImageImage
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by metsamees »

Nagu näha juuresolevalt pildilt uued tihendid ja ülevaatusele minek :D
Aga tegelikult paneb imestama et see mootor veel üldse ringi käis. Enamus uuema aja automootoreid oleks ammu enne sellise staadiumi saavutamist kepsu küljepealt välja ulatanud. Igal juhul jõudu uue mootori kokku ladumisel.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Uued tihendid ja samamoodi kokku jah :D

Aga tegelikult on uued tihendid ka nüüd olemas. Tihendipappi vaja nüüd ainult muretseda ning midagi summuti tihenditeks. Laupäeval peaks mootori enamvähem ikka kokku saama ja ehk saab pukis isegi käima panna. Kepse-kolbe välja ei jõudnud aga uus nukkvõll, tõukurid, kolvid ja silindrid lähevad ikka külge (või noh kasutatud uued).

Aga olen ka hullemaid lääne mootoreid teinud. Enamus neist töötas ka täitsa aga hääl oli sees. Sapika puhul aga ei kuule seda kahjuks või õnneks.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by metsamees »

Summuti tihendeid mine võta sigulli poest. Sigulli väljalaskekollektori tihendil on 4 täpselt õige suurusega auku sees. Ainult lahti lõikamise vaev.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Plaanid tehakse selleks, et neid rikkuda eks. Igatahes oli täna plaanis teha terve päev sapikat. Reaalselt läks aga nii, et kell 8-18 parandasin teisi autosid ja sapika jäi siis nüüd õhtul 2 tundi. Homme läheb ehk paremini ja jõuab rohkem.

Aga kolvid-kepsud ja väntvõlli võtsin välja ja mootoriploki pesin puhtaks. Kuna polnud aega täna poes käia siis jääb lõplik kokkupanek tulevikku kuna homme ilmselt on vajalikud poed kinni.

Pilte ei viitsinud väga teha seega näitan ainult kahte. Oleks vist vaja eraldi inimest pildistama.

Enne ja pärast

ImageImage
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Täna sai kolvid-kepsud ja väntvõll välja võetud. Uued saaled ning väntvõll sisse tagasi pandud. Nukkvõll sai teine võetud ja kuna tõukurid olid katki ja samasuguseid polnud siis said sisse teise tüübi omad. Hetkel esiots ka koos aga kuna selgus, et korralikud kepsusaaled on remontmõõdu omad siis jäi asi pooleli ja vaja saaled muretseda.

Kuna kolvid olid kasutuskõlbmatud siis sai need ka teise mootori omad võetud koos kepsudega. Peale läksid Kolbenschmit kolvirõngad. Silindrid ka teisel mootorilt mis sai mootoriprojekti jaoks soodapritsiga puhtaks lastud.

Pildid teised arvutis seega need hiljem.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Kepsusaaledega on lood nii, et otsisin kataloogist mõõdu järgi saaled välja. Teoreetiliselt peaks sobima aga esmaspäeval toon ära ja proovin kuidas sobib.

Volga pole uks taga käisin ka täna luuramas ja avatud nad E-R 9-18 ja L 9-16. Vajadusel lähen vaatan kas saan sealt saaled aga võimalusel kasutan ikkagi läänekaid.

Nukkvõlli mõõtsin ka üle ja võrdlesin uuega. Mõne nukk oli kulunud 2mm aga vist kõik vähemalt 1mm.

Tõukurvarraste "tunnelite" tihenditeks kasutasin kaelustihendeid. Tundus kõige parem ja mugavam lahendus aga eks ole näha kuidas töötab. Tagasijooksutoru hakkab tihendama tavaline o-rõngas.

Mootorikaaned tihendasin silikooniga ja ei hakanud hetkel tihendipappi taga ajama.

Kepsud-kolvid komplekteerisin juba ära aga ilmselt võtan ikkagi lahti ja kaalun ära. 2 vana kepsu olid originaalid aga 1. ja 4. silindri omadel oli kaane pealt korralik tükk ära lõigatud. Need kaaluks ka huvipärast üle.

Pilte ei hakka eraldi välja tooma. Kes tahab see vaatab albumist
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Väike teaser video. Heli kvaliteet kahjuks väga kehv.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Semrush [Bot] and 10 guests