karu zaz 968a

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
sapikalist
Posts: 147
Joined: Thu Oct 28, 2010 1:29 pm
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by sapikalist »

Täna sai siis jälle natuke nokitsetud ja nimelt sai pandud uued küünla juhtmed ja piibud aga millegi pärast kaks juhipoolset pütti ei töötand ,ainult siis kui hoidsin gaasi põhjas.Milles probleem?Küünlad muidu täitsa korralikud.
Sapikad on kui mootorrattad ainult et katuse ja nelja rattaga.
zaz 968A
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by Sapi-Vana »

Võimalikud variandid:
a) jagaja kaane kontaktid mustad seestpoolt,
b) jagaja kaane kontaktid oksiidi täis väljastpoolt,
c) jagaja kaan peal nii, et rootor ei liigu kontaktide vahel ühtlaselt,
d) sisselase on umbes (suht ulme, aga arvestades surveastet ja seda, et sul oli probleeme kütuse voolamisega - siiski võimalik),
e) rootor täksiga
f) (eriti võigas variant)vedav hammasratas lahtise südamikuga, tänu millele süüde juhuslik.

Variantide a,b,c ja e puhul ei ütle muud kui et võta jagaja lahti, uuri, puhasta.
Variant d ravitakse terveks vahendiga Fuel System Air Intake Cleaner, mida võidakse müüa mistahes nimevariantidega, peamine et seal peab sees olema eetrit ja LPG-d.

Variant f ajab röökima, aga mis teha... mootor lahti ja tekstoliithammasratta vahetus. Kuigi seda viimast ma ei usu nagu, sest üldjuhul kui nii läheb, siis mootor vaikib.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
sapikalist
Posts: 147
Joined: Thu Oct 28, 2010 1:29 pm
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by sapikalist »

Jagaja viga kohe kindlasti ei saa olla sest panin täitsa uue jagaja kaane ja enne jagaja töötas ilusti aga mis ma ise arvan on ikkagi see et ma pean küünla juhtmete otsad ilusti kinni tinutama(praegult lahtiselt sees).Ja üka asi ma proovisin üksinda käima ja äkki ma panin selle poole juhtmed valet pidi ja lõi tagasi sest paari pauku või sellist häält kuulsin küll.Hetkel ei ole saanud proovida kah sest mul oli bensu pump pees(ega muidu poleks osanud kohe vaatama hakatagi aga tänu kallele ehk pooltelg4-le ma seda tegin).Aga küll ma ta käima saan sest enne küünlajuhtmete vahetust töötas kõik ilusti ja nüüd on uued piibud ka peal igaks juhuks mainin ka ära et küünlajuhtmed ja piibud on kõik ühesugused.
Sapikad on kui mootorrattad ainult et katuse ja nelja rattaga.
zaz 968A
sapikalist
Posts: 147
Joined: Thu Oct 28, 2010 1:29 pm
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by sapikalist »

Olen siin vahepeal oma sapikaga ikka tegelenud nii palju kui aega on olnud ja see nädalavahetus plaanis klapid ära regullida ning osta terve komplekst uusi küünlaid peale.Ning veel on plaanis eelmise omaniku ukse taga ära käija ja temaga ostu-müügi leping teha et seejärel minna ARK-i ja masinale uued paberid vormistada.Ja kui paberid käes ÜLEVAATUSELE!!
Sapikad on kui mootorrattad ainult et katuse ja nelja rattaga.
zaz 968A
sapikalist
Posts: 147
Joined: Thu Oct 28, 2010 1:29 pm
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by sapikalist »

Vahe peal on päris palju aega mööda läinud ja olen nüüd juba oma sapika tagamaid uurinud.Nimelt tuli siis välja et olen auto kolmas omanik ja et eelmisel omanikul veel vist isegi kuskil paberid olemas niisiis lubas ta mulle need otsida ja ostu-müügi lepingu tegin temaga ka ära.Nüüd juuni alguses on kindel plaan arki minna ja uued dokumendid ja numbrid saada.Aga ennem tuleb veel teha registreerimiseelne ülevaatus mis on aga natuke närve sööv sest VIN kood on sapikal küllaltki ebaloetav.
Kahjuks tehnilise poole pealt on seisud halvad sest masin ei taha enam kuidagi käija.Kuidagi vaevu saab ta käima siis ta natuke aega käib(40sek) ja jääb jälle seisma kui starterit anda siis ainult lubab.Kuyi enne käijamist kõvasti kaasi litsuda siis läheb nagu käima aga jääb kohe jälle paigale.Milles siis viga kas kiirendus pump on ära või mis?
Lähipäevil plaanis ka pilte lisada kui fotoka saan.
Sapikad on kui mootorrattad ainult et katuse ja nelja rattaga.
zaz 968A
sapikalist
Posts: 147
Joined: Thu Oct 28, 2010 1:29 pm
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by sapikalist »

Sapikas siis seal maal et pidurid on korras tegin kõik torud puhtaks ilusti ja uus dot4 läks sisse.Sisse panin täitsa tutikad istmed punase ja mustaga ja sain talle peale veel uhiuue karpa mis pole kyll päris originaal aga peaaegu ning vahetasin ära ka gaasitrossi.ARK-i pole veel siiani jõudnud aga ega kiiret ka pole sest tahaks ta enne nii korda saada et ylevaatusele kohe minna saaks.Aga selleks et ylevaatusele minna oleks mul vaja uusi tagutulede klaase,kõrvalistuja poolset parktule klaasi ja tagurpidikäigu tulede valgeid klaase sest need mis mul praegu on on kollased.KUI KELLELGI ON PAKKUDA SIIS ANDE PALUN TEADA!
Ja veel oleks vaja mootorile natuke remonti teha(klapid ära reguleerida väntvõll kinni saada jne)ning veel oleks vaja käigukasti leevenduspuks ära vahetada.
Ja kui need asjad puha tehtud saab siis on kohe Ark-i ja ylevaatusesele minek.
Sapikad on kui mootorrattad ainult et katuse ja nelja rattaga.
zaz 968A
sapikalist
Posts: 147
Joined: Thu Oct 28, 2010 1:29 pm
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by sapikalist »

Sain siis teisel autol mootori vahetusega ühele poole nüüd mõni asi veel vaja teha ja tõenäoliselt ülejärgmisel nädalavahetusel ajan sapika garaazi tagasi ja hakkan uuesti temaga tegelema.See nädalavahetus sai sapikalt juba karpa maha võetud ja vana puhtaks tehtud.
Sapikad on kui mootorrattad ainult et katuse ja nelja rattaga.
zaz 968A
sapikalist
Posts: 147
Joined: Thu Oct 28, 2010 1:29 pm
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by sapikalist »

Laupäeval võtsin siis taas sapika käsile.Lappasin vana karpa kokku tagasi(enne tegin korralikult seest puhtaks)ja karpa peale.Läks päris ilusti käima aga kõik pytyid ikka ei käinud proovisin mitmete kyynalde ja teiste piipudega.
Kuna sapikas on kunagi ette nurka laksu saand siis on ta uuesti yleni yle värvitud ja nyyd kui ta paar kuud väljas kile all seisis ja kui ma ta garaazi tagasi ajasin ja lapiga yle käisin avastasin et kapoti pealt on värv mullitama hakanud(väikesed villid on yleval nagu vesi oleks all).Nüüd tuleb siis keretöödele mõtlema hakata.Varsti saan sapikale vist dokumendid ka ja siis tuleb ta niikuinii yle värvida.Yle homme saan temaga uuesti tegelema hakata ja see nädalavahetus siis plaanis ära teha:
1.Katsun ta jälle korralikult käima saada
2.Värvin piduritrummlid ja vb veel mõningad asjad yle
3.Üritan signaali juhtmed yle vaadata ja uuesti ära yhendada
4.Vahetan tagurpidikäigu tule lylti ära
5.Kui jõuab siis vahetan miinus akuklemmi ära,mis mul laupäeval katki läks
Tõenäoliselt võtan talvel mootori laiali ja teen kap. remondi talle.
Sapikad on kui mootorrattad ainult et katuse ja nelja rattaga.
zaz 968A
sapikalist
Posts: 147
Joined: Thu Oct 28, 2010 1:29 pm
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by sapikalist »

Tervist!
Pühapäeval mõtlesin et võtaks sapikal mootori lahti ja vaataks päris mis seisus mootor on sest kuna pytid jamavad pidevalt ja ei käi korralikult siis otsustasingi kolvid ja rõngad yle vaadata.Esmalt selgus siis et see pytt mis viimati ei käind sellel oli tõukur täiesti lahti ja paar tykki logisesd.Yhe poole silindri sain täiesti lahti nüüd vaja veel teist poolt klapikambrist need neli mutrit lahti keerata.kahjuks pühpäeval ei olnud enam aega.Kui kellelgi on 968A-le uusi kolbe ja rõngaid ning klapikambrikaane tihendeid pakkuda siis võib kirjutada.Ja kui ma juba mootorit remontima hakkan siis juba tahaks klapisääre tihendid ka ära vahetada ja väntvõlli pean kinni keerama kuna sidurit vajutades kaob mootoril jõud veits ära.Loodan et kui nyyd mootori restaureeritud saan siis need pyttide jamamised kaovad ära ja saan ta LÕPUKS ilusti käima.
Praegult siis olen tagumised piduritrummlid ära värvinud ja tagurpidikäigu tule lyliti ära vahetanud.
Sapikad on kui mootorrattad ainult et katuse ja nelja rattaga.
zaz 968A
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by AhtiH »

Sapika mootoril pole klapisääretihendeid originaalis. Mis sa seal väntvõllis kinni keerad? Siduri vajutamisel kinni poov mootor viitab liiga suurele pikkilõtkule. Juhul kui survelaager on grafiidist ja ilma kuullaagrita siis poob ka kinni. Vaheta kuullaagriga variandi vastu ja kohe parem. Kui juba tegema hakkad siis kontrolli muidugi väntvõlli pikkilõtk ka üle.
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by marek »

Mootorisse sobivad ka Lada 1200 mootori kolvid ja rõngad. Arvatavasti kergem leida ja vastavalt tootjale/hinnaklassile ka kvaliteet parem.
Image
sapikalist
Posts: 147
Joined: Thu Oct 28, 2010 1:29 pm
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by sapikalist »

Vaatasin et kolvi peaaegu uued sees et õnneks pole vaja neid vahetada aga kahjuks selgus see et yks nookurvõll oli pooleks(ma ei kujuta ette kuidas).Nyyd siis oleks uut nookurvõlli vaja.Parandasin veel mass-juhtme ka ära,mis akuklemmilt masslylitajasse läheb.Nyyd hakkan mootorit õli ja tolmu segust puhastama silindri vahedest jne.Kahjuks pole hetkel digika võimalust ja telefonil USB ka kadunud.
Sapikad on kui mootorrattad ainult et katuse ja nelja rattaga.
zaz 968A
sapikalist
Posts: 147
Joined: Thu Oct 28, 2010 1:29 pm
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by sapikalist »

Sai paar kuud tagasi siis jälle oma sapikat kah remonditud.Täpsemalt sai siis esisilla osasid vahetatud(peaaegu kõik) ja ka pidureid timmitud.Mõningaid esisilla juppe ka yle.Pilte kyll ei teinud aga sapika esi silda enam nii pea ei taha remontide-Elu `%uss!
Ja nii palju sai ka veel ära tehtud et vedasin paagist uue toru välja ja panin ta enam-vähem käima.Sai ka sapikaga esimesed paar kilomeetrit läbitud ja selgus et sidur libiseb ja mootor tahab kap. remonti saada.tõenäoliselt mootorit ise remontima ei hakka kuna myyn vist sapika ennem maha aga vähemalt tutikaid kolbe on kahe mootori jagu.
Sapikad on kui mootorrattad ainult et katuse ja nelja rattaga.
zaz 968A
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by AhtiH »

Tegid silla korda ja nüüd müüd maha mootori pärast? Pole seal midagi keerulist ju.

Mis mootoril muidu viga, et kapitaalremonti tahab saada. Siduri libisemise saab ka ju lihtsalt kõrvaldada.
sapikalist
Posts: 147
Joined: Thu Oct 28, 2010 1:29 pm
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by sapikalist »

Tegelikult ma ei myy selle pärast teda maha et mootor remonti tahab vaid selle pärast et hetkel oleks hädasti raha vaja ja lihtsalt ei viitsi ja pole aega temaga tegeleda.Oleks ta arvel siis kindlasti ei müüks.Siduri remont ei oleks jah mingi ületamatu takistus kuna mul juba niigi kaks tutikat sidurit olemas.
Sapikad on kui mootorrattad ainult et katuse ja nelja rattaga.
zaz 968A
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests