karu zaz 968a

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
sapikalist
Posts: 147
Joined: Thu Oct 28, 2010 1:29 pm
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by sapikalist »

Tere jälle!
Olen juba paar päeva jälle oma sapika kallal töötand ja sai siis süüde paika pandud pidurid lahti võetud tähendab siis trummlid küljest ära tagumistel ja nägin et piduriklotsid läbi ja juhipoolsel küljel oli silinder kinni.Võtsin ka kõik küünlad maha ja tegin puhtaks ning panin süüte paika ja käib!Ainult ühel klapil on tugev klõbin sees(juhipoolt tagumisel) Aga muidu sain kõik pütid tööle.Täna võtsin õlivanni alt ära ja avastasin et terve karter oli bensiini täis(muidugi natuke õliga segamini)ja ma vaatasin juba varem et õli on kaks korda rohkem sees kui peaks aga vardapealne õli paistis nagu tutikas.Noh mis seal ikka lasin puha mootoril õli/bensiini välja ja puhastasin õlivanni ära aga kuna läks pimedaks siis ei jõudnud enam tagasi panna(garaazis valgust veel pole).Homme siis plaanis panna uus ziguli õli sisse ja vaadata mis häält ta siis teeb.Mõnipäev kui viljandisse jõuan ostan klassivennalt kaheksa piduriklotsi ka ära ja vahetan ära ning seejärel plaanis minna endise omaniku ukse taha ja dokumendid saada kui tal alles on(ma vähemalt RÄIGELT LOODAN et on).Ja kui ma dokumendid saan ning pidurid korda ja uued tagumised suunatuled siis plaanis ülevaatusele minna.
Sapikad on kui mootorrattad ainult et katuse ja nelja rattaga.
zaz 968A
sapikalist
Posts: 147
Joined: Thu Oct 28, 2010 1:29 pm
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by sapikalist »

Hakkasin siin mõtlema et oleks kuskilt vaja juppe hakata sebima aga pole viitsimist kuskile kaugele ka sõita ja mul tuli meelde üks vanahärra kellel me eelmise aasta suvel viisime ära ühe sapika kere vanarauda ja mul isa ütles et see mees olevat terve elu ainult sapikaid omanud ja ma arvasin et äkki tal on alles mõni jupp sapikatest.Aga küsimus siis selline et kas kellelgi viljandimaal zaz 968a-le pole käigukasti või selle osi ning sellele samale mudelile ka tagutulesid?Olen käinud ka viljandis taaskasutuskeskuses tagutulesid vaatamas aga seal küll polnud.
Minu number on 51977283.
Sapikad on kui mootorrattad ainult et katuse ja nelja rattaga.
zaz 968A
sapikalist
Posts: 147
Joined: Thu Oct 28, 2010 1:29 pm
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by sapikalist »

Täna sai siis piduriklotsid ära toodud ja juhipoolsele tagumisele ka külge pandud aga trummel ei tahtnud enam kuidagi peale minna.On kellelgi mingeid soovitusi?
Ka kaks liitrit uut ziguli õli sai sisse kallatud aga õlivarras ikka täitsa kuiv ,palju ma juurde peaksin ostma?Ja kas kuskil veel seda ziguli õli saada on ning kui ei ole siis mis õli oleks kõige parem juurde panna?
Sapikad on kui mootorrattad ainult et katuse ja nelja rattaga.
zaz 968A
ZAZ 968
Posts: 64
Joined: Tue Jul 20, 2010 7:30 am
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by ZAZ 968 »

kle siksi õli oli igas õlipoes kui mul sapar oli siis igatahes oli küll ja peaks ka nüüd olema kui viljandi sattud siis käi ja vaata üle need poed vanasti kui mina viimanekord siksi õli ostsin siis oli liitri hind mingi 25 eeku
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by marek »

sapikalist wrote:Täna sai siis piduriklotsid ära toodud ja juhipoolsele tagumisele ka külge pandud aga trummel ei tahtnud enam kuidagi peale minna.On kellelgi mingeid soovitusi?
Ka kaks liitrit uut ziguli õli sai sisse kallatud aga õlivarras ikka täitsa kuiv ,palju ma juurde peaksin ostma?Ja kas kuskil veel seda ziguli õli saada on ning kui ei ole siis mis õli oleks kõige parem juurde panna?
Kui trummel ei istu peale siis kõige lihtsam kolvid vaikselt sisse poole lüüa, et nad põhjas oleksid ning kui ikka peale ei lähe siis klotsi metalliosi näiteks madalamaks viilida või seda käsipiduri jublakat, kui see juhtub liiga laiaks jääma.

Endal oli selline juhus, et sees oli ennem Championi 15W40 õli, aga järgmise õlivahetuseni läks ca. poolteist aastat ja championi enam poes ei olnd, aga Erimell oli täpselt sama hinnaga. Mõtsin, et mis siis ikka valan kokku, aga õlid hakkasid mullitama/läksid vahtu. Ju see sellest, et erinevad tähe kombinatsioonid õli margi taga, erinevad lisandid. Valasin pärast õli jäägid kokku ja loksutasin mitu korda korralikult, pärast enam ei vahutand, läheb see õli järgmine kord sisse. Eks ta määrib ikka.

Edu!
Image
sapikalist
Posts: 147
Joined: Thu Oct 28, 2010 1:29 pm
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by sapikalist »

Ma proovisin jah kokku poole koputada aga kolvid on sees kinni aga ma ostsin täna r3 ja lasin sinna pidurisilindri taha et saaks pidurisilindrid maha võtta ja uued panna.Seda saan ma teha tänu antsule kes neid mulle andis! :D
Sapikad on kui mootorrattad ainult et katuse ja nelja rattaga.
zaz 968A
sapikalist
Posts: 147
Joined: Thu Oct 28, 2010 1:29 pm
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by sapikalist »

Hakkasin siis täna uuesti piduriklotse vahetama ja ühel tagumisel rattal oli üks polt ülekeeratud(see mis on trummli küljes).Kuidas ma nüüd trummli maha saan kas lõikan relakaga poldi pea maha ja siis lasen ülejäänu välja puurida ja uue vindi sisse keerata?
Sapikad on kui mootorrattad ainult et katuse ja nelja rattaga.
zaz 968A
sapikalist
Posts: 147
Joined: Thu Oct 28, 2010 1:29 pm
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by sapikalist »

Nüüd on järgmine probleem et need kaks väikest polti mis hoiavad pidurisilindrit need ei tule kuidagi lahti ja suutsin neil veel kandid ka maha keerata.kuidas ma need lahti saaksin?
Ma olen neile r3-e ka peale lasknud ja ikka ei midagi.Äkki ma peaksin kogu kupatuse maha võtma ja siis relakaga otsad maha laskma?Torutangidega ka juurde ei pääse eriti.
Sapikad on kui mootorrattad ainult et katuse ja nelja rattaga.
zaz 968A
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by marek »

sapikalist wrote:Nüüd on järgmine probleem et need kaks väikest polti mis hoiavad pidurisilindrit need ei tule kuidagi lahti ja suutsin neil veel kandid ka maha keerata.kuidas ma need lahti saaksin?
Ma olen neile r3-e ka peale lasknud ja ikka ei midagi.Äkki ma peaksin kogu kupatuse maha võtma ja siis relakaga otsad maha laskma?Torutangidega ka juurde ei pääse eriti.
Korraliku padruniga läheb enne polt pooleks, kui kandid maha tulevad, muidugi seal poltide juures üldjuhul suur s*takiht, mis võib võtme ja poldi vahele jääda ja ongi peetis. Eraldusõlid on mõeldud kasutamiseks nii, et lased ohtralt peale ja siis lased mingi päeva v. nädala seista, aega läeb enne kui õli igalepoole jõuab.
Kui vana silindrit enam vaja pole siis võib ju relakaga ära lõigata, kõige lihtsam vast.
Image
sapikalist
Posts: 147
Joined: Thu Oct 28, 2010 1:29 pm
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by sapikalist »

See oli ka mõttes ja teen ära kah.Aga padruniga ma proovisin ja tõesti selle s¤takihi pärast ei saanudki ma seda padruniga keerata ja kogu kupatust annab ka ära võtta sest need poldid on ka nii kõvasti kinni et enne tuleb si¤t püksi kui need lahti saad.Küll ma kuidagi lahti saan. :evil:
Sapikad on kui mootorrattad ainult et katuse ja nelja rattaga.
zaz 968A
sapikalist
Posts: 147
Joined: Thu Oct 28, 2010 1:29 pm
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by sapikalist »

Selline küsimus siis veel et kas keegi oskab öelda et kui ma lähen ülevaatusele ja käigukang"jookseb mööda tuba ringi" siis kas seda ka arvestatkse?Aga lisan juurde et sisse lähevad enam-vähem aga mitte päris ilusti ja välja tulevad samamoodi.
Sapikad on kui mootorrattad ainult et katuse ja nelja rattaga.
zaz 968A
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by metsamees »

Ainult käigukangi pärast vaevalt et ülevaatus tegemata jääb. Kõige hullemal juhul läheb see sul vähe ohtliku veana kirja. Samas enne minekut vaata et kõik pirnid korras oleks. Kaasa arvatud numbrituled ja ees parktuled. Kollane vest, tulekustuti, tõkiskingad ja euro aja ohutuskolmnurk autos. Auto väljast hästi puhtaks pestud jne.

Vana pidurisilindri maha võtmise juures võib kasulikuks osutuda traathari- odav tööriist aga tasub omale hankida kui veel pole. Kui ikka mitte kuidagi ei saa siis alustuseks katsu poldipea pihta vormistada üs heledam laks haamriga. Edasi lähene padrunvõtmetega.
Kui ikka kohe mitte kuidagi ei saa siis need kaks kuuest polti raiub paari minutiga meisliga ka läbi.
Tummli oled sa juba tõenäoliselt maha saanud aga minu kogemus näitab et tavaliselt on polt pehmem ja loovutab keerme osa rutem kui see alumine osa mille külge poldid keeratakse. Väga suure tõenäosusega ei olegi vaja uut keeret tegema hakata, piisab kui poldi kätte saad.

Üldiselt sapika remontimise juures tasub investeerida korralikesse tööriistadesse. Kunagi ei ole seda ohtu et teed ühe töö ära ja siis jääbki hea riist aegade lõpuni kasutult mädanema.
10, 12 ja 13 padrunid võib kohe täitsa proffi omad ükshaaval osta. On omal valge inimese tunne tööd teha, jäävad poldipead terveks ja kui padrun murusisse ära kaob otsid kasvõi pool tundi aga lõpuks saad ikka kätte. Motivatsioon on lihtsalt niipalju suurem kui iga võti ligi 100 vana raha maksab.

Ülejäänud härrastele kes veel oma sapika kallale ei pääse ja soojemaid aegu ootavad- praegu on paras aeg ennast korralike tööriistadega varustama hakata. Suvel on muudki paremat rahaga peale hakata.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by Sapi-Vana »

Jah, see tööriistade teema on hell alati. Ise lähenesin asjale omal ajal nii, et kui palgapäev oli, siis läksin poodi ja investeerisin kümnendiku rahast vahenditesse. Hetkel on omal hoopis see teema kuri, et rauda on kastis nii palju, et see need nn "tööriistakastid" laiali lammutab... vaja ilmselt ikkagi saja taskuga nahkkott muretseda.

Poltide lahtisaamiseks võib enne neile füüsilisega kallaleminekut neid mõjutada irrutusõliga või õliga WD-40. Kord oli ühe suporti lahtikakkumisel ainsaks toimivaks abivahendiks hoopis Coca-Cola jook - metsiku kiiruga läks haljas metall rooste, aga detailid tulid lahti ka.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by pooltelg4 »

Lugesin ühest sinu postitusest, et bensiin on karteri õlivannis? Vaata bensiinipump üle. Kui see membraan (või diafragma) seal sees katki on, siis jookseb bensiini maha ja mootorisse ka. Ma usun et ega see töötavale mootorile hea küll ei ole kui õli ülilahja ja vedel on, õlitamine halveneb mitu korda. Kuidas muudmoodi see bensiin sinna sattus? :)

Kas sa selle pidurisilindri said lahti, või uue?
Kui tahad, siis mul vedeleb üks tutikas lauasahtlis, sapperi oma. Stutseritel veel plastik katted peal jne. Saaksid selle vana asendada uuega. tel. 56771202
Image
Image
sapikalist
Posts: 147
Joined: Thu Oct 28, 2010 1:29 pm
Contact:

Re: karu zaz 968a

Post by sapikalist »

Ma ise arvan et see bensiin sai sinna siis kui tal kõik pütid ei töötanud ja kui mul kaks korda ujukil mõra sees oli ja põhja vajus.Aga selle benapumba ma pidin niikuinii välja vahetama sest tal pole seda hooba küljes.
Pidurisilindrid sain ka relaka abiga maha ja uued ka juba külge mul jäi neid uusi veel kolm tükki ülegi nii et tänan pakkumast! :)
Sapikad on kui mootorrattad ainult et katuse ja nelja rattaga.
zaz 968A
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests