zaz 968m

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
tstimo
Posts: 9
Joined: Fri Aug 20, 2010 10:03 am
Contact:

zaz 968m

Post by tstimo »

et minu isend on siis kh juba üsna vana ja sain eile kätte.. aga suureks mureks on veljed ja rehvid.. need puudu... ennem ei saa sellega miskit peale hakata. kuna ma ise ei ole just autode peal suur asja tundja... saa ka väike abi palve .. et kust alustada remondiga. (auto on seisnud väljas u 15a kui mitte rohkem) ise olen suur zaz-ide vän . lähi ajal üritan ka pilte lisada. B)
]
Last edited by tstimo on Fri Aug 20, 2010 8:38 pm, edited 1 time in total.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: zaz 968m

Post by Sapi-Vana »

Alusta sellest, et tee masin korralikult puhtaks. Ega sa enne ikka seisundit ei näe kusagil. Alusta tolmuimejaga absoluutselt kõikjalt pasa väljaimemisega, siis tee segu Fairyst ja veest (1:6) ja pese auto korralikult puhtaks ja siis loputa surveveega. Enne seda kõike võid aga istmed välja võtta ja mattide alla vaadata. Seal on tõenäoliselt rooste ... nüüd võta tavalise ristpeaga kruvikeeraja ning ürita seda rahulikult erinevatest kohtadest ilma keeramata põhjast läbi lükata. Kui see õnnestub, siis on sul mõttetööd juba üsna parasjagu. Samuti võiksid algatuseks vända (sapika vända) võlli sisse lükata ja proovi, kas saad mootori liikuma. Kui ei saa, siis on mõttemaad juba kosmos ja torts enamgi.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
tstimo
Posts: 9
Joined: Fri Aug 20, 2010 10:03 am
Contact:

RE: zaz 968m

Post by tstimo »

selge aitäh.. eks ma alustan sellega siis juba homme..
[center][b]free[/b] like a [b]bird[/b]...:D[/center]
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: zaz 968m

Post by Sapi-Vana »

Aga oletame, et põhi peab ja mootor allub vändale. Siis saad esialgu osta omale kopika pidurisüsteemi peapumba ja selle olemasolevale asemele panna. Nagunii on vana läbi. Seejärel osta umbes 3 liitrit PSK (BSK) piduriõli ja võid hakata vaatama, mis üldse piduritest saama hakkab. Et mis seisus on kogu see süsteem. Niplite puhul arvesta, et tagumised niplid keerad sa kindlasti sodiks kui sa kasutad keeramiseks tavalist mutrivõtit, samuti keerad sa nipli puruks selleks spetsiaalselt mõeldud võtmega. Tagumiste niplite jaoks sobib ainult ja ainult pikk padrunvõti (kas 7 või 8). Minu masinal näiteks on taga erineva suurusega niplid. Muidu vist peaks olema seitsmene.

Nipli esimese keeramise hüvanguks pead sa töösilindri tagaosa kõigepealt ideaalselt puhtaks saama. Selleks on palju võimalusi, aga kõige töökindlam on siiani olnud sooda ja äädikas. Soodat paned hambaharjale ja käid pinna ilusti üle, siis piserdad äädikat peale ja nühid. Silmadele hea ei ole, seega kaitseprillid head asjad. Samuti ka kummikindad. Teeb asja paari korraga nii puhtaks kui saab. Seejärel nühid asja ilusti kuivaks ja nüüd võtad väikse leeklambi või võimsa fööni. Sellega ajad nüüd nipli sisenemise koha kuumaks (mitte hõõguma, eks... no miskit 10-15 sekundit hoiad leeklampi, kui on väike leeklamp) ja kui on kuum, siis koheselt piserdad süstlaga peale piduriõli, mis siis peaks valguma keermele vahele. No ja siis nüüd ei olegi muud kui julgus rindu ja ettevaatlikult tasapinda muutmata keerata. Torus oleva vana piduriõliga ei ole mitte midagi teha, sest see on nagunii lootusetult vananenud, see tuleb süsteemist uue õli pealevalamisega eemaldada. Samamoodi kuumutamisega saad lahti ka piduritorud, voolikud. Vägivalla peale minnes ütleb metall lihtsalt üles.

Enne haiglasse kukkumist õnnestus kõrvalt jälgida, kuidas profid roostes nipleid ja pidurivoolikuid tervetena lahti keerasid. Nii käiski.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: zaz 968m

Post by Sapi-Vana »

Järgmine asi on kindlasti jagaja kontaktpindade puhastamine, küünalde väljavahetamine, bensiinipumba kontroll, kütusevoolikute vahetamine, voolikutele filtrite vaheleehitamine, karbussi laialikiskumine, puhastamine ja kokkupanek (saab ehk natuke parem).

Kui oled loomaarmastaja, võid mutrivõtmega koputades sumpast hiired välja ajada. Kui oled barbescue-mees, siis pole seda vaja.

Kui nüüd kütus tuleb peale ja süüde on õige (seda ära esialgu näppima hakka), siis peaks mootor käima minema küll. Sealt edasi sasad juba kuulata, et kus miskid kilksub-kolksub... "pah-pahile" ei maksa tähepeanu pöörata, aga kiiksumine ja krigin lähevad maksma korraliku kopika.

Üldiselt on sapikal kaks asja, mis jebivad sõltumata tingimustest - piduri peapump ja karbuss. Ülejäänu on suhteliselt lolli- ja pommikindel.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: zaz 968m

Post by Sapi-Vana »

Veel - kõikide metallühenduste vahele lase natuke seda vasespreid (vasemääre). Pudel maksab küll omajagu, aga teda jätkub kauaks ja hiljem asja lahtisaamisega peavalu ei teki.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
tstimo
Posts: 9
Joined: Fri Aug 20, 2010 10:03 am
Contact:

RE: zaz 968m

Post by tstimo »

ahsoo..noo selge..eks ma hakkan tasa pisi seda jälgides asja käberdama. suured tänud...
[center][b]free[/b] like a [b]bird[/b]...:D[/center]
Aho
Posts: 98
Joined: Sun Dec 03, 2006 2:27 pm
Contact:

RE: zaz 968m

Post by Aho »

Sapi-Vana kirjutas:
Alusta sellest, et tee masin korralikult puhtaks. Ega sa enne ikka seisundit ei näe kusagil. Alusta tolmuimejaga absoluutselt kõikjalt pasa väljaimemisega, siis tee segu Fairyst ja veest (1:6) ja pese auto korralikult puhtaks ja siis loputa surveveega. Enne seda kõike võid aga istmed välja võtta ja mattide alla vaadata. Seal on tõenäoliselt rooste ... nüüd võta tavalise ristpeaga kruvikeeraja ning ürita seda rahulikult erinevatest kohtadest ilma keeramata põhjast läbi lükata. Kui see õnnestub, siis on sul mõttetööd juba üsna parasjagu. Samuti võiksid algatuseks vända (sapika vända) võlli sisse lükata ja proovi, kas saad mootori liikuma. Kui ei saa, siis on mõttemaad juba kosmos ja torts enamgi.
Elusees ei tohi autot pesta fairyga, ajab rooste.
Ühe pedaaliga zaz.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: zaz 968m

Post by Sapi-Vana »

Nimeta siis parem vahend krt teab kui mitu aastat kivistunud õlipasa mahasaamiseks. Fairy on esimeseks pesuks ikkagi konkurentsitult parim. Selge see, et hilisemat loputamist tuleb sellega palju, kuna Fairy koosneb ülimalt nakkuvatest ühenditest. Aga just sellepärast ta nii hästi saasta maha pesebki. Enamlevinud pesuvahendid tükivad sisaldama DME-d ja see on näiteks vene kummi surm.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: zaz 968m

Post by madis1080 »

Siiski ei sa öelda , et karbuss ja piduripeapump on 2 halba asja sapikal, minu 85 mis seisis 10 aastat olid need täiesti töökorras, aga muidugi pidurile võis aidata see, et salaja sai autos mängimas käidud umbes 7-10 aastasena:)
Aga kui tagumisi pidurisilindreid ei leia, siis mosse omad istuvad ka, aga siis on vaja klotse maha käiata.
Ja kui ei taha raha raistata, siis peksa kolvid lihtsalt välja silindrist ja lihvi roostest puhtaks.

Aga edu tööde juures.
tstimo
Posts: 9
Joined: Fri Aug 20, 2010 10:03 am
Contact:

RE: zaz 968m

Post by tstimo »

et siis see feiryt ikka võib kasutada...ainult et peab rohke veega ja surve pesuriga üle loputama pärast :D ??
[center][b]free[/b] like a [b]bird[/b]...:D[/center]
plekkvelg
Posts: 187
Joined: Thu Sep 03, 2009 8:12 pm
Contact:

RE: zaz 968m

Post by plekkvelg »

Fairy ei tee mitte midagi halba sapikale. Kui on laki kiht peal, siis pidavat laki n-ö tuhmiks ajama. Loputama peab autot olenemata pesuainest niikuii.. Pese rahulikult ja tõmba vahakiht peale pärast..
Zaz 968M 87'
Ford Focus 05'
Goped 03'
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: zaz 968m

Post by Sapi-Vana »

Fairy on muuseas originaalis justnimelt mootorite puhastamsieks ja eriti raske roppuse maha pesemiseks mõeldud toode. Vastav tootearendus läks aga nässu ning et tootehunnikud olid juba olemas ning tootesertifikaadid sobisid ka "kodukeemia" valdkonnaga, siis võetigi mängu lollid nahkpükstes Tirooli külamehed ja räpased liuad ja läks lahti tootearenduse uus suund, mida praegu siin vist kõik tunnevad.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
tstimo
Posts: 9
Joined: Fri Aug 20, 2010 10:03 am
Contact:

RE: zaz 968m

Post by tstimo »

ma saan kh kohe targemaks... seda ma ei teadnud et see kohe nii mootorite ja suurema õli saasta pesemiseks oli :d
[center][b]free[/b] like a [b]bird[/b]...:D[/center]
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests