Zetec 968M 1988a

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
Zetec
Posts: 133
Joined: Tue Feb 06, 2007 6:45 pm
Contact:

Zetec 968M 1988a

Post by Zetec »

Tegu siis minu sapakaga millest kirjutan mõne sõna...

Detsembri kespaigas ühel laupäeval tuli minujuurde üks vanamees. Mul oli kuulutus väljas, et ostan zaz 965 (muhu) ja nende varuosi. Kui kuulsin, et ta pakub seebikarpi ehk Zaz 968m-i siis suhtusin asjasse ükskõikselt. Ja lõpuks kui küsisin mis hinnaks mees vastas, et sul ainult volituseraha läheb kuna tema ei taha mingit raha. Sai siis kokkulepitud, et õhtapoole käime läbi. Läksime siis temajuurde ja garaazi sapakat vaatama. Oli küll tolmune ja esiklaas mõras aga paistis päris korralik. Vanamees ütles et oleks emexisse viind aga kahju kuna korras on ja mootorgi pole palju sõitnud 60855 näitas spido. Talvel sõitnud pole, vanainimese auto, hästi hoitud. Ja saigi lepitud kokku et viime ära. 29 detsmbril läksimegi järgi. Eelnevalt oli transitile konks tahaostetud kuna seda varem polnud, oli alles ostetud. Tartust käru võetud ja viljandisse mindud. Kuna mees ei jõudnud üksi kola eest tõsta aitasime teda. Kaasas oli oma aku, bensiin, puksiirtross, tööriistad, tungraud jne. Peale aku pealepanekud ja bensu valamist läks sapu käima ja sõitsin garaazist välja. Kaasa anti veel:
• Tutikas sumpa
• Hooldusraamat
• Terve pudel piduriõli
• Orig. Tööriistad
• Tunkraud
• Tutikas ``lääne`` rihm mis sobib sapule
• Ohukolmnurk, autoapteek
• Vänt millega saab mootorit käivitada
• Pakiraam
• Uued küünlapiibud
• Orig. Kandelamp mis töötab väga hästi (testitud remontimisel)
Ja veel igast staffi.
Kui auto kärupeale aetud läksime viljandi arki, autot ümbervormistama. Tahtsime teha autot minunimele aga seal kohe et ei saa jne. Tükk aega vaidlemist siis öeldi, et isa kirjutagu avalduse tahaküljele et tema lubab vormistada antud auto oma poja nimele, siis allkiri. Kui arkis asi korras siis sai kodumindud. Kodus kärult sapu maha. Mõned päevad ta seisis hoovis siis viisime ta garaazi.

Vanu pilte :

http://zone.ee/tamar99/sapu/


uuemaid pilte (eiviitsind teda garagest välja lükata)

http://tamar.relibet.ee/thumbnails.php?album=20

PS: autot mingile töllile põllul ruunata EI MÜÜ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Last edited by Zetec on Wed May 23, 2007 5:40 pm, edited 1 time in total.
juliusw
Posts: 141
Joined: Mon Dec 04, 2006 10:47 pm
Contact:

RE: Zetec 968M 1988a

Post by juliusw »

mis kavas autoga ........... originaal?
zaz 968M
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: Zetec 968M 1988a

Post by Jossu »

nagu mina olen aru saand siis tal suht kopp ees sellest kahjuks:d
aga loodame et poiss võtab aru pähe ja teeb sapperi ilusti korda, mitte et ehita sierrat:D aga mingi kala tal laadimisega on, jagu pole saand, targemad ehk võiks õpetussõnu jagada..
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
Zetec
Posts: 133
Joined: Tue Feb 06, 2007 6:45 pm
Contact:

RE: Zetec 968M 1988a

Post by Zetec »

Laadimine jah eitööta ja pidurid on s**** muu on või peaks enamvähem OK olema.

On jah sellest veits kopp ees ja ehitan sierrat sest sierra on parem kui sapakas.

Ei jah tuunima seda eihakka, jääb originaaliks.

Laadimisel maiteagi mis viga on, releed kõik vahetatud, dioodplokke vahetatud, genaka mähis vahetatud, pingeid mõõdetud, juhtmeid vaadatud jne. Eihakka laadima ikka :S
meelis
Posts: 101
Joined: Mon Dec 04, 2006 10:52 pm
Contact:

RE: Zetec 968M 1988a

Post by meelis »

minul oli viga selles, et relee (RV-310-V oli vist selle nimi) sees olevad klemmid ei andnud ühendust. proovi, kruvi lahti ja hõõru neid natuke liivapaberiga vms. ehk aitab.

meelis
sapakahaige :D
Peugeot 406 2.0 turbo '98, Zaz 968M 1.2 '88
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

RE: Zetec 968M 1988a

Post by marek »

Mida muud ,kui auto näitab iseloomu:) Mul sarnane juhus olnud ,et tahan sõitma minna keeran süüte sisse kõik lambid värgid põlevad, keeran võtme põhja ei hakka starter tööle. 5 min proovisin- ei midagi. Järgmine päev lähen garaazi käivitub esimesest pöördest ja kõik korras... Anomaalia.

Võiksid ika zazi ka korda teha, tänavapildis huvitavam ,kui sierra.

Sul see "service manual":D pilt veel alles sellest lehest, kus kirjas mis kuupäev auto osteti? Mul kahtlus, et enda masin suht. samal ajal ostetud.
Image
Zetec
Posts: 133
Joined: Tue Feb 06, 2007 6:45 pm
Contact:

RE: Zetec 968M 1988a

Post by Zetec »

Kahjuks pole selle auto ostupaber

http://www.zone.ee/tamar99/sapur.JPG?2

Njh vaatab kui sierra valmissaab siis võibolla sapperiga kah tegelen kunagi :D
Last edited by Zetec on Wed Feb 07, 2007 8:29 pm, edited 1 time in total.
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

RE: Zetec 968M 1988a

Post by marek »

Image
3 päeva hiljem minu masin ostetud:D Aga partiid erinevad, kere,- moootori- ja saššiinumbrite vahe 10k ja peale.
Last edited by marek on Wed Feb 07, 2007 9:19 pm, edited 1 time in total.
Image
Zetec
Posts: 133
Joined: Tue Feb 06, 2007 6:45 pm
Contact:

RE: Zetec 968M 1988a

Post by Zetec »

jossu kirjutas:
nagu mina olen aru saand siis tal suht kopp ees sellest kahjuks:d
aga loodame et poiss võtab aru pähe ja teeb sapperi ilusti korda, mitte et ehita sierrat:D aga mingi kala tal laadimisega on, jagu pole saand, targemad ehk võiks õpetussõnu jagada..
Tule tee laadimine korda ja pane pidurid inimesemoodi pidurdama... ;)

Endal kahjuks aega pole seda sättida ja jebida, sierrat vaja sättida :P

Sellesmõttes et sierraga kannatab ka kaugemale sõita, sapakaga paras ujuma sõita.
vend15
Posts: 287
Joined: Sat Dec 30, 2006 4:40 pm
Contact:

RE: Zetec 968M 1988a

Post by vend15 »

hmm...kui sõidad sierraga vaadatakse et oled jobu, kui sõidad zaz`iga siis on see klassika..:D
[b]normaalne on olla ebanormaalne...[/b]
Zetec
Posts: 133
Joined: Tue Feb 06, 2007 6:45 pm
Contact:

RE: Zetec 968M 1988a

Post by Zetec »

Metsamees ehk Mart tegi laadimise korda...

SUURED TÄNUD MARDILE !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Äkki isegi kunagi saab selle ka legaalselt sõitma. :D
Aho
Posts: 98
Joined: Sun Dec 03, 2006 2:27 pm
Contact:

RE: Zetec 968M 1988a

Post by Aho »

mis siis viga ka oli?
Ühe pedaaliga zaz.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

RE: Zetec 968M 1988a

Post by metsamees »

alustuseks geneka kontroll:
1. loomkatse teemal geneka ergutusele otse kogu akupinge selga ilma releeta, auto käima- laadimistuli ei kustunud.
2. sama seis, tuled põlema, akult - klemm maha.
ETTEVAATUST, nii teha ei ole ültse ilus arvestades sellega et kui ergutusvoolu relee ei piira kasvab gaasi andmisel pinge ja mitte vähe, võimalik et paarikümne voldini. Suht tõenäoline on tulede pirnid läbi põletada. Genekas ilma koormuseks oleva akuta võib dioodid maha põletada. Et oleks mingisugunegi võimalus dioodide ellu jäämiseks saigi tuled põlema pandud. Igatahes kõvasti gaasi anda nii ei tohi. Igatahes antud katsest oli näha et hoolimata sellest et aku maha sai võetud põlesid tuled edasi ja auto mootor käis- järelikult gene ise töötas.


3. ergutuse eest hoolitseva relee kontaktid puhastada (võibolla polnud vaja kah aga igatahes puhtaks nad said), relee oma kohale (vene š klemmist läheb kollane juhe genekasse, teise klemmi peale tuleb roheline juhe kus on pinge kui süüde sees on. Relee tahab kindlasti ka massi saada et korralikult töötaks. Uuesti mootor käima, tuled põlema, akul klemm maha. Mootor jäi käima, tuled põlema (õnneks jälle maha ei põlenud midagi aga gaasiga olime ikka endiselt ettevaatlikud kuna genekal õiget koormust taga pole kui akut järel pole) aga armatuuris laadimise kontroll lamp ikka põles edasi hoolimata sellest et tegelikult oli laadimine olemas.

järelikult midagi mäda plokeeringu releega (või mis iganes ta nimi ka eestikeeles pole) Juhtmed lahti, kest maha, kontaktid puhtaks, relee sees olevad dioodid mõõtsin kah üle, terved olid. Kõik uuesti kokku, tester voltmeetri peale (vahelduvpinge ehk AC) ja relee ~ ~ klemmide vahelt mõõtma. töötava mootoriga. Tulemus: pinget napilt volt, kui sedagi. tegelikult peaks seal midagi 10 voldi kanti , võibolla natuke vähem näitama.

Geneka rihmaratas maha, pruunid juhtmed mis relee ~ ~ klemmide külge lähevad teiste faaside vahele tõstetud. Enne oli keskmise ja parempoolse vahel, nüüd sai keskmise ja vasakpoolse vahele.
TÖÖTAB, KORRAS, laeb ja näitab kah et laeb.
Sapakal on asi nii geniaalselt lahendatud et üks releedest on ergutuse eest hoolitsemiseks, teine kõrval plokeerib töötava mootoriga starteri kasutamise ja kustutab samas ka laadimise kontroll lambi.

NB!!! töötaval autol aku maha võtmine on laus lollus mis lõpeb tihti geneka surma või elektriseadmete maha põlemisega(näiteks raadio või pirnid). Täpselt samamoodi aga ohutult võib geneka töötamist kontrollida aku klemmidelt voltmeetriga. Kui töötava mootoriga on pinge nõks rohkem kui seisva mootoriga mõõtes siis tõenäoliselt laeb.
Zetec
Posts: 133
Joined: Tue Feb 06, 2007 6:45 pm
Contact:

RE: Zetec 968M 1988a

Post by Zetec »

Mingipäev peab pidurivoolikud äravahetama. On esimesed ja tagumised samad? Peale õhutamist pidurid ikka s***d et siis vist klotsid ära. Või eipidurdagi sapakas normaalselt ültse, noh autoga nagunii võrrelda eisaa. Ja raibe roostetab kah, olgugi et seisab.

Sügavalt kahtlen et see ka ülevaatuselt läbi läheb...

Üks uuem pilt minu saanist.

Image
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

RE: Zetec 968M 1988a

Post by metsamees »

Esimesi ja tagumisi pidurivoolikuid müüakse eraldi, arvatavasti on siis ikka erinevad. Pikast seismisest võibolla trummlid roostes, võta maha, tee puhtaks.
Enne kui uusi voolikuid ostma lähed vaata vanadele otsa. Kere külge kinnitus muutus mingi aeg, osad voolikud on klambritega, vanemad vist mutriga. Kui ma oma autol vahetasin siis poest suruti aga voolikud pihku et vägahea, need sobivad, klambritest millega kerekülge istuvad ei räägitud mitte sõnagi. Mõned päevad hiljem maal oli "meeldiv üllatus" kui voolikut mingitmoodi kinnitada ei saanud.
Ülevaatusega 1 nipp: Kui mina esimest korda käisin siis kõigepealt ütlesin et las viskavad pilgu peale et mida veel kõpitseda tuleks et asi ülevaatuselt läbi läheks. Ise arvasin samamoodi et pidurid on kuradikahtlased. Vaadati üle,stendi jaoks pidurid sobisid, paar pisiviga leiti mis kohapeal korda tegin, veerand tunni pärast olin uuel ringil ja ülevaatus olemas. See esimene käik arvutisse ei läinud, maksin selle eest vist 100 raha või oli veits rohkem. Igatahes mitte täis summat. Kui heitgaaside kohapealt nägusid tegema hakkavad võid rahumeeli öelda et mis sest et masin on 88 aastast, mootor on välja töötatud seitsmekümnendate alguses ja selle aja normid olid umbes sellised et kui tahmalonti taga pole siis käib küll veel.
Igatahes võid kindel olla et nagu igalpool mujalgi suhtutakse ka ülevaatusel sapakasse hooopis teistmoodi kui mõnde sama aja lääne autosse.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] and 10 guests