Martini Zaz 968M 1980

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Martin968
Posts: 86
Joined: Wed Jul 14, 2010 3:54 pm
Contact:

RE: Martini Zaz 968M 1980

Post by Martin968 »

Täna vahetasime piduriõli ära ning avastasime, et esimesed rattad ei pidurda. Ühel rattal on pidur poolenisti peal. Minul oli esimene mõte, et töösilinder on katki, kinni kiilunud vms. Ainult tagumised võtavad. Või on peasilinder omadega õhtal. Kurat seda teab. Ning piduripotsiku panime sigulli oma sinna peale, tegime auku suuremaks ning pole häda midagi. Ja kurvastuseks avastasin, et siduriõli potsik on tühjaks jooksnud, õnneks on potsik ise või voolik, mis silindrisse viib katki. Sest kapotialune on seda õli täis ning auto all oli ka loik. Homme lähen vaatan veel ühte sapikat, mis viiakse varsti vanarauda, sealt juppe pealt võtta. Lähipäevade jooksul enam aega tegelda ei ole, jupid toon ära ning millalgi vaatan edasi.
Pildi uuest esistangest jään ikkagi võlgu, ei olnud lihtsalt aega. Nii kaua võtavad need väiksed asjad aega.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Martini Zaz 968M 1980

Post by Sapi-Vana »

Oled sa kindel, et kogu lahusti sai torustikust välja? Kui ei, siis ei peagi pidurdama. Kui lahusti on õliga segamini, siis tekivad vedeliku sisse sellised ristikulehe moodi ühendused (üks õlimolekul ja selle küljes kolm laialiulatuvat lahustimolekuli) ja tänu sellele on lahuses "tühja" kokkusurutavat ruumi väga palju. Kui sa nüüd pidurdad, siis silindri surve ei pruugi ruumi nii palju kokku suruda, et kõik need tühikud kinni vajutada - seega sellisel juhul peasilindri surve töösilindrini ei jõuagi või jõuab liiga nõrgalt.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Martin968
Posts: 86
Joined: Wed Jul 14, 2010 3:54 pm
Contact:

RE: Martini Zaz 968M 1980

Post by Martin968 »

Ma ei ole kindel. Eks ma proovin veel läbi lasta õli sealt. Aga samas erinevus on nii suur esimeste ja tagumiste vahel. Tagumised võtavad ilusti aga esimesed pidurid, kui vajutada ei mõika absoluutselt. Sest me tõstsime tungiga auto üles ning üks keerutas käega ratast ja teine vajutas, see kes ratast keerutas ei näinud mingit vahet peale vajutamist. Midagi peaks ikka mõikama ju? Ja õhutades oli tagumiste niplite lahtikeeramisel ilusti tunda, et pedaal vajus alla kuid esimeste niplite lahtikeeramisel jäi pedaal samale tasandile.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Martini Zaz 968M 1980

Post by Sapi-Vana »

Kas esipiduri niplist ikka tuleb vedelikku kui pedaali alla vajutad? Kusagilt miskit ei tilgu? Kas see õli, mis esikapoti all oli, on ikka kõik pärit siduri potsikust? Kuidas käitub peasilinder kui õhutamine on lõppenud, pedaal võtab ülevalt ja pedaal on surutud alla?

Kui neid probleeme ei ole, siis täiendava uputava õhutamisega peaks probleem ikka lahenema. Kui lahusti sisse jätad, siis eks see ju seguneb õliga edasi ja kõik see on lihtsalt pidurite ja ka eluga loteriimängimine. Sellepärast eelnevas postituses kirjutasingi, et nii vähemalt neli korda õli läbi lasta.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Martin968
Posts: 86
Joined: Wed Jul 14, 2010 3:54 pm
Contact:

RE: Martini Zaz 968M 1980

Post by Martin968 »

Nii-nii. Ostsin siis veel ühe liitri Valgast seda PSK õli. Kusjuures oli viimane see lukoili bensukas. Kojujõudes kohe lasin veel ühe liitri süsteemist läbi ja õhutasin pidurin ära ning voilaa. Pidurid missugused. Läksin kohe kõvakattega teele proovima, võtsid nii, et kumm vilises all ja tagumine iste liikus paigast ning taguaknalaual lebav venekeelne sapika raamat oli põrandal. Rohkem rahul ei saa ollagi. Nüüd on vaja vaid vahetada siduripotsik või voolik ära, ning mul selline tunne, et siduri süsteem on ka ****a täis, potsiku põhjas oli igastahes paksu pori. Peab ka lahustiga läbi laskma ja uus õli sisse. Aga praegu ei ole aega enam, ei teagi millal jõuan.
Ma tahtsin selle vahtkummi kohta küsida, mis pidavat selle lõgisemise käigukangi juures lõpetama. Kui kaugele ma ta lükkama pean? Lihtsalt ümber käigukangi sinna pleki alla või kuskile veel edasi?
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Martini Zaz 968M 1980

Post by Sapi-Vana »

Ega seal käigukangi all on ju kohe raam vastas, palju suruda ei olegi võimalik. Seda latakat, mille ise alla sain, tuli ka siit-sealt lõikuda ja vandumist pealiskatte paigaldamisel oli rohkem kui muidu.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Martin968
Posts: 86
Joined: Wed Jul 14, 2010 3:54 pm
Contact:

RE: Martini Zaz 968M 1980

Post by Martin968 »

Vahepeal ei olegi aega kahjuks temaga tegeleda olnud. Siduripotsik oli täiesti katki ning arvatavasti süsteemis oli pori sees. Panin ajutiselt siguli potsiku ning varsti toon sapaka oma. Puhastasin lahustiga süsteemi läbi ja panin uue õli sisse.
Mingi jama on käigukastiga tal. Kui panen järjest käike sisse esimesest neljandani, siis on super, ei mingit ragisemist ega tõukumist pole. Kuid kui näiteks on selline stsenaarium: sõidan maanteel ning hakkab jõudma kätte linnapiir ning ma võtan vaba käigu peale, et ta inertsi mõjul veereks linna ning kiirus ise langeks 50'ni. Ja kui nüüd tahan käiku sisse panna siis hakkab tõrkuma, ragisema ja ei lase hästi sisse panna käiku. Lõpuks ikka kuidagi läheb, peab minema ju. Milles võib seisneda probleem?
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

RE: Martini Zaz 968M 1980

Post by marek »

Martin968 kirjutas:
Kuid kui näiteks on selline stsenaarium: sõidan maanteel ning hakkab jõudma kätte linnapiir ning ma võtan vaba käigu peale, et ta inertsi mõjul veereks linna ning kiirus ise langeks 50'ni. Ja kui nüüd tahan käiku sisse panna siis hakkab tõrkuma, ragisema ja ei lase hästi sisse panna käiku. Lõpuks ikka kuidagi läheb, peab minema ju. Milles võib seisneda probleem?
Vahegaasi annad ikka piisavalt? Tegelt see suht. harjumise asi mis kiirusel gaas kui peal peab olema, et käik sisse panna. Ise vahegaasiga nii harjunud, et annan tänapäeva autodel ka ja käigud lülituvad vähemalt poole kergemalt.
Image
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Martini Zaz 968M 1980

Post by Sapi-Vana »

Ma arvan ka, et vahegaasis küsimus. Sest käike ülespoole vahetades probleeme ju ei ole - siis on nagunii mootoril pöörded üleval ka ju.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Martin968
Posts: 86
Joined: Wed Jul 14, 2010 3:54 pm
Contact:

RE: Martini Zaz 968M 1980

Post by Martin968 »

Annan annan vahegaasi. Ma pean seda veel harjutama vist.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Martini Zaz 968M 1980

Post by Sapi-Vana »

Martin968 kirjutas:
Annan annan vahegaasi. Ma pean seda veel harjutama vist.
Teema on lihtsalt pöörete arvus ümberlülituse hetkel. Näiteks oma masinal tagurpidikäik tuimalt ei taha sisse minna, kerge gaasiga pole probleemi.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Martin968
Posts: 86
Joined: Wed Jul 14, 2010 3:54 pm
Contact:

RE: Martini Zaz 968M 1980

Post by Martin968 »

Lõpuks tegin pildi ka uuest esistangest. On küll sirgem kui eelmine, või mis?
Image
Last edited by Martin968 on Wed Aug 04, 2010 3:11 pm, edited 1 time in total.
Martin968
Posts: 86
Joined: Wed Jul 14, 2010 3:54 pm
Contact:

RE: Martini Zaz 968M 1980

Post by Martin968 »

Ja veel seiklusi sapikaga.
Tuli mõttesse käia sõbra juures ning kui tagasi sõitsime maantee peal siis käis hull pauk ja kolin veel takkajärgi. Kähku keerasin auto teepervele. Taga aknast oli näha, et kapotil nendele ribidele on miski seestpoolt paugu andnud:
Image
Tegime kähku kapoti lahti ja vaatepilt oli selline
Image
Ei mina kujuta ette kuidas sai see genekarihma ratas niimoodi lihtsalt pooleks minna ja pauguga ära lennata.
On äkki kellegil pakkuda seda poolt ratast mulle? Oleksin päris tänulik, saaks jälle sõita autoga.
Üks pilt veel:
Image
Last edited by Martin968 on Wed Aug 04, 2010 4:10 pm, edited 1 time in total.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Martini Zaz 968M 1980

Post by madis1080 »

Väga kõva sapikasB) Panen endale ka vanatüübi stanged.
Kui märjamaale satud võin anda sulle sellise ratta. Saatma ei viitsi hakkata.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Martini Zaz 968M 1980

Post by Sapi-Vana »

Need ribid painuta sirgeks tagasi ja pane siva happekrunti peale. Muidu teeb rooste üsna kähku pinna krobeliseks. Saan aru, et Madise käest saad selle ketta. Aga katki läks ta juba peale pannes. Tagaots ei läinud poldipeadega täpselt kohakuti ja mutrit kinni väänates tulid juba praod sisse. Pidas vastu täpselt nii kaua kui pidas.
Last edited by Sapi-Vana on Thu Aug 05, 2010 9:54 am, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests