Rainer´i zaz 968M aasta täpsustamisel

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
kolp
Posts: 28
Joined: Sun May 02, 2010 8:11 pm
Contact:

Rainer´i zaz 968M aasta täpsustamisel

Post by kolp »

Sai siis lõpuks see sapikas toodud, kere seisund väga hull pole, masin seisnud umbes 20 garaazi all õnneks. Eelmine omanik ütles et rõngad kinni aga täna peale mõne jubina instaleerimist käivitus kenasti, tegi kohe õnnelikuks ,et nii kiiresti hääled sisse sai. Ainus mis kohe täheldasin oli see, et kütuse kulu ikka väga suur, väike tiir õuel ja 2,5 liitrit bensiini läinud. Js siis veel see sapika tavaline probleem ka , et pidureid pole.
hetkel kohe kere töid ei plaani ette võtta, selle jätaks talveks.
Aga mõned küsimused: 1. mis amordid taha sobiks, sest praegused õhtal
2. kas kellelgi Viljandi kandis esii tulesi pole ülearu
3. millest alustada et kütte kulu normi saada(karpa puhastus , õhufilter )
4. kas pole vahet millist piduri õli kasutan, kui süsteemi puhtaks lasen ja läbi loputan.
5.milliseid küünlaid kasutada, kas saab ka pikkasi küünlaid kasutada
6.kas mootorisse 10w 40 võib panna
7. kas kellelgi Viljandi kandis surve mõõtjat on tahaks mootori survet mõõta

Image
Image
Image
kolp
Posts: 28
Joined: Sun May 02, 2010 8:11 pm
Contact:

RE: Rainer´i zaz 968M aasta täpsustamisel

Post by kolp »

kuidas neid pilte siia saab:@
Last edited by kolp on Thu Jun 03, 2010 9:04 pm, edited 1 time in total.
Marvin
Posts: 22
Joined: Thu Dec 18, 2008 11:48 pm
Contact:

RE: Rainer´i zaz 968M aasta täpsustamisel

Post by Marvin »

...
Last edited by Marvin on Thu Jun 03, 2010 8:23 pm, edited 1 time in total.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

RE: Rainer´i zaz 968M aasta täpsustamisel

Post by metsamees »

Image
uve6
Posts: 801
Joined: Thu Dec 06, 2007 5:05 pm
Location: Elva
Contact:

RE: Rainer´i zaz 968M aasta täpsustamisel

Post by uve6 »

4.Kasuta ühte marki piduriõli.
5.Pika keermega küünlad ei sobi.
6.õli 10w40 sobib küll paha ei teeks 15w40
http://www.luaz969.tk
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Rainer´i zaz 968M aasta täpsustamisel

Post by Sapi-Vana »

Lisaks omalt poolt niipalju, et kui vahetad õli (muuseas - Shelli kodulehel näiteks soovitatakse sapikale just 10W40), siis kõigepealt aja mootor korralikult soojaks, siis lase vana **** hooga välja, oota nii tunnikese, las niriseb maksimaalselt tühjaks. Siis punn alla ja pesuõli sisse. Sellega siis masin käib minutit kümme, kusjuures viimasel minutiö võid nõks gaasi ka anda ja siis pesuõli välja. Siis 10W40 sisse. Sõidad sellega nii kuu aega ja siis see kõik välja ja uus 10W40 sisse. Pärast seda võid öelda, et oled õli ära vahetanud ja sul on tõesti 100% uuema generatsiooni õli masinas.

Kindlasti väldi täissünteetilist õli, sest see on mõeldud masinatele, milles on liikuvad detailid väiksed, nende liikumine on kiireja masin ise täiesti tihe. Sapika mootor seda kõike ei ole, seega täissünteetiline õli hakkab end vaikselt läbi kolvirõngaste heitgaasidesse poetama.

Uve soovitatud 15W40 on ka igati ok, kui tegu on suveautoga, sapikale on see ka sellepärast mõnusam, et ta on nõksa paksem ja seega püsib ka paremini mootoris. Aga vat talvel selle õliga auto käivitamine (kui auto on osa tänavamööblist) tapab märksa enam starterit ja akut, sest ta lihtsalt on külmalt niipalju paksem ja tekitab suurema liikumistakistuse.

Seega - kui kavatsed autot talviti garaažis hoida, siis 15W40 on kindlasti hea valik. Kui auto on aastaringses kasutuses, siis vähemalt talveks peaks sisse valama 10W40.

_____________________

Küünaldest niipalju, et kui neid lühikese keermeosaga küünlaid valida on, siis kui muud ei saa, siis GAZ-51 küünlad on igati OK. Maksavad ka miski 17 eeku tükk.
_____________________

DOT - süsteemi piduriõli väldi. Põhjusi on 2. Esiteks sisaldab DOT liiga palju hapnikku ja see ei ole vanadele vene kummidetailidele hea. Ja teiseks on DOT omadega kutu kui veehulk süsteemis tõuseb 3% lähedale. Mõtle nüüd natuke sellele, et kui hermeetiline see sapika pidurisüsteem siis ikkagi on... Sapika ehitust ja kaalujaotust arvestades on 100% toimivad pidurid selle masina juures märksa enam olulised kui tüüpilisel lääne autol. Mõni aeg tahasi sõitsin 60km maha VW passatiga, millel ainult parem esimene ratas pidurdas... ja ütleks nii, et midagi hullu ei olnud. Selline sõit sapikaga oleks olnud puhtatõuline surma otsimine.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
kolp
Posts: 28
Joined: Sun May 02, 2010 8:11 pm
Contact:

RE: Rainer´i zaz 968M aasta täpsustamisel

Post by kolp »

tänud nõuannete eest. Aga kas keegi oskab midagi tagumistest amortidest rääkida, on proovinud keegi miskit muud sinna alla panna, sest praegused on omadega läbi,tagaots käib nagu põrkepall.:D
Veeel üks küsimus, kui suured kaitsmed peavad olema, pea kaitse oli vist 30 a see oli küljes sellega pobleeme pole aga suured need teised peaks olema, mul oli seal paar tükki ainult ja need olid 8a, võib vast teised ka 8a panna?
ja tuli veel üks asi meelde et mitme amprine aku panna, et ei koormaks genekat ja laadimis releed?
Last edited by kolp on Fri Jun 04, 2010 9:47 am, edited 1 time in total.
kolp
Posts: 28
Joined: Sun May 02, 2010 8:11 pm
Contact:

RE: Rainer´i zaz 968M aasta täpsustamisel

Post by kolp »

tere jälle äkki oskab keegi soovitada, kuskohast saaks peale volga poe veel piduri mansette. hea oleks viljandist v tartust.
tänud ette
elar93
Posts: 20
Joined: Tue Jan 06, 2009 11:20 pm
Contact:

RE: Rainer´i zaz 968M aasta täpsustamisel

Post by elar93 »

Tere soovitaks õli vahetuse käigus ka mootori rihmaratta lahti keerata ja seest ära puhastada, kuna see peaks toimima sapikal õlifiltrrina,
kolp
Posts: 28
Joined: Sun May 02, 2010 8:11 pm
Contact:

RE: Rainer´i zaz 968M aasta täpsustamisel

Post by kolp »

see nädalavahetus on tegus olnud. sai siis Ülo ärist uued amordid toodud ja alla kruvitud,:D kuid nüüd ilmnes tõsisasi , et mootor tahab siiski remonti saada.:@ Mootoris siis surve sees, ajab õli varda juurest õli välja.Kindlasti tuleb üle vaadata silindrid ja kolvid ning vahetusse lähevad kolvirõngad. Oskab keegi öelda kust kolvirõngaid saab ja selline küsimus ka, et kas on kuskilt mingit tihendite komblekti saada või tuleb hermeetikuga möllata.:| Ise kõiki tihendeid veits kehv teha. Ja andke ka nõu mida veel mootorit lahti võttes kontrollida ja vaadata või mida kindla peale välja vahetada.Mootoris imelike hääli ei olnud ja jõudu tundus ka olevat, ega ise kohe ei teagi mis see põhjus võib olla et õli välja ajab, ehk oskavad siin teadjamad mehed midagi pakkuda.

tänud ette vastajatele B)
kolp
Posts: 28
Joined: Sun May 02, 2010 8:11 pm
Contact:

RE: Rainer´i zaz 968M aasta täpsustamisel

Post by kolp »

up
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Rainer´i zaz 968M aasta täpsustamisel

Post by Sapi-Vana »

Kolvirõngaste ja muu sellise saamise nimel võiks asjadest mõõdud võtta ja lasta spetsidel kataloogidest otsida. Ega ta nüüd nii ainulaadne mõõt ka ei olnud.

Teine koht muidugi on vanade sovhoosikeskuste allesjäänud laovarud. Võid imeasju leida. Näiteks ise olen Ritsu AXB vanadest laojääkidest sapikale tehasevaruosi kastidega ära tarinud.

Kolmas koht paistab olevat Läti. Hiljuti avastasin keset Valkat ühe poe, kust isegi vanale D-5 mootorile originaaljuppe sain, tuttavad rääkisid, et Riia külje all pidada üks sarnane "autoputiik" olema, kuhu sisse minnes aeg ennast 30-40 aastat tagasi pidada kerima. Ei ole ise saanud legendi kontrollida, aga sellest on rääkinud mitmed inimesed.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
kolp
Posts: 28
Joined: Sun May 02, 2010 8:11 pm
Contact:

RE: Rainer´i zaz 968M aasta täpsustamisel

Post by kolp »

nii nüüd siis sai ühelt poolt silinder maha võetus. Tulemus , rõngad kinni pole, ja silindritel kahjustusi polnud. rõngav kulunud ma arvan aga kas keegi oskab öelda palju peaks jääma kolvirängaste luku vahe. Ja kas kellegil leiduks sapika raamatut kust saaks vaadata igasugu jooniseid ja näitteks klappide regullimis juhendit saaks vaadata.Igasugune abi oleks tere tulnud kuna pole ennem seda mootorit laiali kiskunud.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

RE: Rainer´i zaz 968M aasta täpsustamisel

Post by AhtiH »

kolp kirjutas:
nii nüüd siis sai ühelt poolt silinder maha võetus. Tulemus , rõngad kinni pole, ja silindritel kahjustusi polnud. rõngav kulunud ma arvan aga kas keegi oskab öelda palju peaks jääma kolvirängaste luku vahe. Ja kas kellegil leiduks sapika raamatut kust saaks vaadata igasugu jooniseid ja näitteks klappide regullimis juhendit saaks vaadata.Igasugune abi oleks tere tulnud kuna pole ennem seda mootorit laiali kiskunud.
Lubatud vahe kompressioonirõngal 0,25-0,55mm ja õlirõngal 0,9-1,5mm.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests