Marek Zaz 968A 1977

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

RE: Marek Zaz 968A 1977

Post by marek »

Jap, installisime Ahoga kleepsu tagaaknale ning tegime klubile promo külavahel.
Image
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

RE: Marek Zaz 968A 1977

Post by marek »

Täna siis kasutasin ilusat ilma ära ning tegin auto väljast nii puhtaks kui võimalik/mõtekas. Nüüd saab masina ära poleerida ja vahatada, et ilusti läikima hakkaks.
Image
Klubikleeps, mille Aho`ga külge installisime, pildilt polegi õnneks näha kui s*****i selle peale panin.
Image
Rattakoobastes ja põhjaall on masinal tore kiht kivikaitset, gabariidite ja suunakate mutriteni jõudmiseks pidin ennem rattakoopast õigest kohast 2-5 cm bituumenit maha hõõruma, tore oli.
Lisaks oli mõne kohapeal ikka värviall roostet ka, näiteks esimene gabariit:(Siin näha ka kivikaitse kiht)
Image
Suurema rooste hõõrusin liivapaberiga maha ning roostesurm peale, tuleviksu tuleb veel kruntida ja värvida ka need kohad.

Jõudsin salongini ning tuli välja ,et ei saa ilma selle spets jeblata aknaväntasi küljest, teistel masinatel siiani olen saand, aga ega polstrist eriti järgi midagi jäänd. Ise seda teha ei viitsi ja sebin kuskilt, seniks väiksem paus puhastamise osas.
Image
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Marek Zaz 968A 1977

Post by madis1080 »

hea töö mis roosetsurma kasutasid ? olen kuulnud et mingi buvanolin(ei tea kuidas kirjutada) või midagi sellist pidi rooste ära söövitama.
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

RE: Marek Zaz 968A 1977

Post by marek »

madis1080 kirjutas:
hea töö mis roosetsurma kasutasid ? olen kuulnud et mingi buvanolin(ei tea kuidas kirjutada) või midagi sellist pidi rooste ära söövitama.
Tänud, kasutasin Flora roostesurma, jäi eelmine või üle-eelmine suvi suvila katuse parandusest alles. See ortofosforhappe põhine ja väga hästi töötab.

Praegu ootab masin katuseklambreid, et saaks sisu jälle kokku panema hakata.
Image
naljamiiz
Posts: 115
Joined: Sat Sep 08, 2007 9:36 pm
Contact:

RE: Marek Zaz 968A 1977

Post by naljamiiz »

väga ilus masin on, mõned väikesed värvivead ei ole suur viga just;)
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

RE: Marek Zaz 968A 1977

Post by marek »

Täna sai käidud komisjonikaupluses ning sealt paar vidinat soetatud.
Esiteks ostsin uued piibud.
Image
Alguses olid mu masinal peal zazi originaalpiibud, mis olid juba siit-sealt katki ning läbipõlend, siis ostsin kohalikust poest uued SDELANO V ROSSII piibud, no need sai ühe korra peale panna ainult, teist korda ei jäänud enam kinni ja mootor ei käinud nendega üldse korralikult. Panin vanad tagasi ajutiselt kuni täna sain need piibud.
Arvatavasti `77 aasta piibuga silinder käib kõige paremini, 86`aasta omal ka viga ei tohiks olla ja `87 ka veel piisavalt hea, aga uusi musti poepiipe ärge keegi ostke!

Lisaks sain puuduva reflektori tagapaneelile.
Image
See valge-ülevalt teine oli mu autol peal, kui sain, võrreldes Lada omaga(kõige ülemine) paistab päike zazi omadele ka küljepealt sisse ning seepärast pleekivad need ära.

Auto ise ootab hetkel laepolstriklambreid, et saaks hakata kokku panema masint ühest otsast...
Image
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

RE: Marek Zaz 968A 1977

Post by marek »

Täna siis õhutasime rõõmsalt pidureid (vahetasin oma pidurisüsteemi viimase vana manseti ära mingiaeg) ja hiljem kui viimase ratta kahte viimast polti kinni pingutasin murdus üks ära, käega ristvõtmest pingutades lihtsalt pooleks, tänapäeva autoveljepoldiga võrreldes suht. võimatu, aga vene värk siiski.

No pole hullu kolmega peab ka ju väga edukalt, aga siis jõudsin viimase poldini, mille pingutamise käigus tuli keere poldi pealt maha. Tore, et need mutrid olid üksteise kõrval, mitte risti, muidu oleks saand ju kahe poldiga ka sõita, aga nüüd pool ratast all lahti.
Pean nüüd uurima, kas neid trumli polte saab ka vahetada või peab uue trumli tooma, ei tea kas piisavalt korraliku enam ongi.

Lisaks originaal tungi ei kasuta enam ja ei soovita ka, alguses proovisin sellega ja hiljem alla lastes kuradi p**e tung vajus valele poole ära ja kaunistas mu korralikuma autokülje ilusa mõlgi ja värviauguga. e30 tehasetungiga tegin tööd edasi ja polnd mingeid probleeme...

Lisaks sai vahepeal helisüsteem autosse sisse, millle kvaliteet jätab millegipärast soovida- sahiseb ja ragiseb. Veel ostsin Saastamarketi "patriootlikud" tuuningelemendid Eesti lipud 9.90.- tk. Zazile täitsa sobivad.

hetkel jäänd veel värviparandused, esigabariitide install (ei saa enne värvimist teha) ning siis tarvis käigukasti ja mootori õlilekked peatada ning samuti mootoris õli vahetada.

EDIT: Unustasin mainida, et 24. juuliks peaks olema auto valmis, sest siis sünnipäev ning peaks load kätte saama. TÜV puhul ei hakka proovimagi puhtalt läbi saada, sest summutist tuleb suht. sinist ning esisilla enamus hoovakesi loksuvad. Võibolla kui kunagi tulevikus midagi teha pole võtan need asjad ka ette ,aga sõita tahaks enne ika.

Avastasin veel ,et üks tagapidur on ikka veel peal( Poest ostetud uus silinder), aga sellest vaatan hetkel suure kaarega mööda, sest aitab piduritest selleks hooajaks, ehk peab veel kuluma või siis rohkem raha kütte alla...
Last edited by marek on Thu Jul 03, 2008 7:49 pm, edited 1 time in total.
Image
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

RE: Marek Zaz 968A 1977

Post by marek »

Tänasest siis sapikas minu nimel ning jäänud teha veel õlivahetus, TÜV ja kindlustus. Viimasel ajal töö ja kiired ajad olnud ning ei ole jõudnud tähtajaks kõike teha. Load peaks homme saama!
Image
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

RE: Marek Zaz 968A 1977

Post by marek »

Täna siis hakkasin õli vahetama ja oh imet, õlikogus, mis oleks pidanud olema maxi ja mini keskel umbes 2-3 liitrit oli kõvasti üle maxi ning kokku sain umbes 5 liitrit seda. Bensiin oli mootori seest ilusti puhtaks pesnud niiet pesuõli viin poodi tagasi ja ostan uue benapumba menbraani...
Lisaks karbussi vahelt tõmbas niimoodi õhku vahele, et oleks võind sinna tolmuimeja ehitada. Karbussile panin silikooni vahele ja nussisin oma paar tundi kõiki hoovakesi, seibikesi ja muid asju paika, võimalik, et silikoon jõudis isegi ära kuivada...
Load saan homme, kuna oli lubade taotlus lõpetamata ja eelmine nädal olin Saaremaal ega saandki arki minna.
Kokkuvõttes polegi asjad nii hullud kui võiks veel olla...
Image
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

RE: Marek Zaz 968A 1977

Post by marek »

Eile siis sai benapumba membraan ära vahetatud, vastupidiselt minu tavalistele kogemustele pumbaga jäi seekord ka pidama... vist
Lasin uue õli siis sisse ja hakkasin aku juhtmeid peale panema, aga aku tundus pealt märg, arvasin et vesi(auto seisis öö väljas ja salongipõrand oli ka vee all), proovisin siis, aga hoopis hape, krdi genekas laeb üle... möllasin väheke soodaga ning seejärel ühendasin ühe geneka juhtme lahti ning sõitsin garaaži...
Nüüd pean kuskilt mõne testriga autolelektriku sebima, sest endal pole ja viimane kord sai need relee klemmid tunde järgi paika pandud.
Image
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

RE: Marek Zaz 968A 1977

Post by marek »

Tänasest siis auto välimus valmis, aint kilbid jäänd( praegu piduritrumli jahutuse mõttes maas) ning pakiraami pean ka korraliku sebima.
Image
Last edited by marek on Wed Aug 06, 2008 3:50 pm, edited 1 time in total.
Image
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

RE: Marek Zaz 968A 1977

Post by marek »

Täna panin RR-310 kontaktivahe paika- 1,3 mm, enne olin pannud umbes ja vahe oli mingi pool mm, hetkel ülelaadimist enam ei tähendanud.
Nüüd selline jama, et tühikäiku ei ole. Tühikäigu regullimiskruvi keeramine täiesti sisse või välja ei muuda midagi ning mootor käib korralikult alles 1500-2000 rpm juures, panen uue karbussi peale ja vaatan, mis saab.
Image
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

RE: Marek Zaz 968A 1977

Post by marek »

Nüüd auto talveunest üles äratatud ja peale läks karburaator K-133A. Sapikas sõidab, vahepeal kostub mootoriruumis mingit õhu vilinat, madalatel pööretel gaasi andes hakkab kinni pooma ja summuti kipub paukuma, aga kõrgematel pööretel läheb ilusti pöördesse ja jõudu on normaalselt.
Tuleb mõne vanakooli süüte ja karbussitimmija kätte viia, sest ise ei saa õige häälestamisega hakkama.

Ilusat kevadet!
Marek
Image
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

RE: Marek Zaz 968A 1977

Post by marek »

Mingipäev sai mindud ja K-133A-ga käima proovitud, ei töötand ikka korralikult ja lõpuks arvasin ,et ega see karpa parem pole, sest suri välja ja gaas põhjas ei läinud ka enam käima kuni aku tühjaks sai...

...siis eile sai originaal K127-le talla ja karpa kere vahelisele kummitihendile lisaks 0,6mm paroniidist u. 2 mm laiune tihend tehtud lõõri ja tühikäigu kanali ümber ning karpa peale pandud. Siis hakkasin kütet üles pumpama ja oi kui tore, K133-ga eri läinud enam käima arvatavsti seepärast ,et bens oli otsas...

Täna tõin bensiini ja imekombel masin töötas ja lausa tühipööretel ka, on viimased küll kõrged natuke ja gaasi maha lastes läheb tühikäik väga madalaks, aga töötab. Õhu vilin kuskilt läheb järjest kõvemaks, aga ei oska pakkuda, kust see tulla võib. Hetkel garaažist tulles ei töötand enam starter millegipärast, seda jama varem ka tähendanud, et starter pärast pikemat sõitu ei tööta.

Pidurid on päris huvitavad, jõnksutavad mõnuga ja esimene vasak on nii hea, et tahab vastasuunda minna pidurdades. Arvan ,et jama selles, et ees vasakul on uued klotsid, aga paremal peegelsiledaks kulunud vanad. Tuleb raspliga üle käima ja vaadata, mis juhtub...

Aga jah, hetkel mootor töötab ja auto sõidab, niiet mootorit enam nokkida ei julge...

EDIT:Avastasin veel, et väljaheitegaasid ei välju mitte summutist vaid karterituulutusest, kui tuurid peal võiks isegi komprssori sellest kompunnida...
Last edited by marek on Thu Apr 09, 2009 4:48 pm, edited 1 time in total.
Image
kaffel
Posts: 15
Joined: Mon Apr 06, 2009 5:45 pm
Contact:

RE: Marek Zaz 968A 1977

Post by kaffel »

Kui piduriklotse (või muidu piduri osasid) vahetad, siis vähemalt üks telg korraga. Kui ainult ühe poole vahetad, siis sõidadki nagu veerpalu uisku sellega pidurdades - ühest tee servast teise.
kaffel - 2 pauku 8 auku
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests