Tänane kuupäev Esmaspäev Nov 19, 2018 5:13 am
Muuda fondi suurust
Sapikaklubi Sapikahuvilsed kohtuvad siin!

Klubiliste autod

Marek Zaz 968A 1977

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.

Re: Marek Zaz 968A 1977

PostitusPostitas marek » Neljapäev Juul 11, 2013 8:43 pm

29. juuni sai käidud Pärnu Lustisõidul:

Pilt

Jõulumäele jõudes tuli välja, et karpa nõelklapi tihend oli saba andnud ning ujutas mootori täiega üle, bensiin voolas igas ilmakaares mööda mootorit alla ja üles. Sai ajutine versioon ilma tihendita tehtud, mis alguses töötas ka, kuid pikal sõidul hakkas jälle üle ujutama. Pidi täisgaasiga koju ära sõitma.

Järgmine päev tahtsin osta ilma tihendita koonusnõela, kuid poemüüja jutu järgi pidavat tänapäeva tooted nii kehvad olema, et need tuuakse tagasi üldjuhul ja enam ei telligi neid. Läks siis tavaline nõel tihendiga (tihend 20 eurosenti tükk).

Jõulumäel sai tühikäiku reguleeritud ning räägiti, et mul tühikäigu kütusekruvi üldse ei mõika ja seal miskit mäda. Riiulist sai kodus võetud uus K127, millesse sai enda karbussi düüsid ja uus nõela tihend pandud (seest olid osad vidinad puudu). Tühikäiku regullides sai tühikäigu küll paika, kuid gaasi andes ja seejärel maha lastes suri mootor alati välja ja korralikult tööle ei saanudki seda.

Õnneks tuli meelde, et Aho 968M-ist allesjäänud mootoril oli väga hea karpa peal. Mingi aeg olin veendunud, et vargad olid selle garaažist koos muu kraamiga vastu minu tahtmist omastanud, kuid õnneks oli see mootor nii suure kola all peidus, et ise ei leidnud ka seda esimese hooga üles ja oli ikka alles.

Sealt tulnud karpa K133 tundub, et toimetab hästi, siiani parim karbureerimine, mida see auto minu käes näinud on. Karbuss ise selline:

PiltPilt

Mingi elektroonikavärk on ka sellel karburaatoril, keegi teab, kas ja miks see hea on ja kas on mõtet sinna mõni juhe vedada?

Lisaks oli 2 lisa vaakumi toru võrreldes vanemate karburaatoritega, mis sai omavahel rohelise voolikuga ühendatud, sest mälu järgi nii oli, aga ei tea, kas see 100% õige?

Edasi sain teada, et siduri peapumba mansetid ikka üsna läbi omadega, salongipõrandal selline tore ollus:

Pilt

On keegi siduripumbas mansette vahetanud, kas on samad, mis 1 kambrilises piduripumbas 965 koodiga?

Edasi hakkasin esisillas katkiseid kummikatteid vahetama, kuid jõudes nendeni avastasin, et enda varudes olevad ei sobigi sinna. Tarvis siis neid kummikatteid, millel punane ring ümber:

Pilt

On keegi kursis, kas tänapäevaseid mingeid alternatiivseid kummilutte sinna on saada?

Eelmine kord panin kasutamata veneaegsed, aga ei tea kas vanuses asi või oli kvaliteet kehv, et pragunesid ja läksid katki. Seega huvitaks, kas on mingeid tänapäevaseid normaalseid alternatiive, ei taha enam sama viga korrata.

Traditsioonilise juhtumisena hakkas ka üks rattapolt trumli küljes ringi käima. Nüüd lasen kõik poldid kinni keevitada, et seda jama vältida. Eriti just teeäärde jäädes tühja rehviga oleks päris suur probleem.

Pilt

Hetkel seisabki masin nõnda nagu 2 pilti ülevalpool, sest neid kummilutte tarvis. Kui need küljes saab auto kokku ja siis ülevaatusele. Augusti alguseni puhkus, selle aja sees tahaks ikka liigelda ka.

Huvitav tähelepanek ka 768 km läbimisel oli mootori õlitase maks kriipsust miinimumi jõudnud, seega 1 liiter vist? Hea protsent sellest õlist lainetab ka mööda garaažipõrandat ringi tegelikult. Ja osa jäi ju ka eelmisel aastal Haapsallu, nii et õli võtmises mootorit veel väga süüdistada ei saa :lol:
Pilt
marek
 
Postitusi: 644
Liitunud: Pühapäev Dets 03, 2006 1:59 pm

Re: Marek Zaz 968A 1977

PostitusPostitas AhtiH » Neljapäev Juul 11, 2013 9:47 pm

Mina ostsin eelmine aasta Viljandi Automotost mosse rooliotse kattekummid sapika jaoks. Juhtus aga nii, et venitasin need hoopis šarniiride katteks peale. Päris õiged sinna polnud kuid sai hakkama ja hetkel püsivad ilusti.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
 
Postitusi: 1454
Liitunud: Reede Juun 04, 2010 11:50 am
Asukoht: Tallinn

Re: Marek Zaz 968A 1977

PostitusPostitas Qunts » Neljapäev Juul 11, 2013 11:53 pm

Helista mulle homme peale 15.00 vaatan kas mul on neid veel.
55 588 588
Qunts
 
Postitusi: 71
Liitunud: Laupäev Apr 06, 2013 4:54 pm

Re: Marek Zaz 968A 1977

PostitusPostitas pooltelg4 » Pühapäev Juul 14, 2013 8:46 am

marek kirjutas:On keegi siduripumbas mansette vahetanud, kas on samad, mis 1 kambrilises piduripumbas 965 koodiga?


Jah, samad. Osasid asju ei läinud vaja, pmt ainult mansetti ja seda kummirõngast sealt. Annan Sulle ühe numbri, Pärnus Avo Kollamaa poes on veel neid rem. komplekte Savi tänaval. Helista talle ja küsi järele. Nr on: 5078675.
Pilt
Pilt
pooltelg4
 
Postitusi: 678
Liitunud: Esmaspäev Aug 18, 2008 9:47 am
Asukoht: Abja-Paluoja / Viljandi

Re: Marek Zaz 968A 1977

PostitusPostitas marek » Neljapäev Juul 25, 2013 4:23 pm

Suur tänu kasutajale Qunts antud kummikatete eest, nüüd esisild jälle koos.

Avo poes olen käinud mitu nädalat järjest, rem. komplekti pole veel tulnud, aga on tellitud, nii et lootust on.

Hetkel selline jama, et mootor käib ainult 3 silindriga. Panin klapivahed paika (1 silindril polnudki klapivahesid, ehk sealt ka see jama), sõitma pole veel jõudnud, et näha kas viga selles oligi.
Pilt
marek
 
Postitusi: 644
Liitunud: Pühapäev Dets 03, 2006 1:59 pm

Re: Marek Zaz 968A 1977

PostitusPostitas Qunts » Reede Juul 26, 2013 10:03 am

Kui midagi veel vaja läheb võid küsida :D
Rooliotste kumme või mis iganes.

Edu soovides.
Qunts
 
Postitusi: 71
Liitunud: Laupäev Apr 06, 2013 4:54 pm

Re: Marek Zaz 968A 1977

PostitusPostitas marek » Reede Dets 08, 2017 11:21 am

Nüüd üle pika aja (neli aastat) sai sapakat veidi jälle liigutatud.

Esiteks sai masin kodugaraažist "välja kaevatud":
1.jpg


Seejärel puhtaks pestud.
2.jpg


Ja pesemise järel uude hoiukohta transporditud.
3.jpg


Kus ta nüüd katte all ja pukkide peal oma aega edasi ootama jääb:
4.jpg


Selline liigutus sai tehtud kuna mulle oli lõpuks selgeks tehtud, et kuna auto seisab niisama tühja ja võtab ruumi, siis peaks sellest ühel või teisel moel vabanema. Pärast mõningat asjaolude kaalumist leidsin, et sapakast loobumise plaane kindlasti pole, aga kodus võtab ta tõesti tarbetult ruumi (esimene pilt). Sellest tulenevalt sai spetsiaalselt sellele masinale antud hoiukoht hangitud.

Tulevikuplaanidest niipalju, et esmajärjekorras on plaanis üks teine hobiauto valmis ehitada, aga küll kunagi järjekord ka jälle sapakani jõuab.
Sul pole õigusi, et siin postituses manuseid näha
Pilt
marek
 
Postitusi: 644
Liitunud: Pühapäev Dets 03, 2006 1:59 pm

Eelmine

Mine Klubiliste autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist

cron