Madise Zaz 968m. 1987

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by madis1080 »

Mingi jama on karbussiga, toorega läheb käima ilusti, aga niisama ei käi, ja ei võtta pöördeid ülesse ka(võtab aint toorega) ja siis karbuss vilistab ka.Tagasi lööb ka...

Milles viga võib olla?
JOALANA BX
Posts: 92
Joined: Thu May 21, 2009 10:57 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by JOALANA BX »

soovitan ,pane originaal karpa tagasi peale.õhk ja vesi jahutus mootorid natu erinevad.zaz-il jahutab alt karpa nii ära külmaga,et karpa läheb härma-jääde.see vesi jahutusega karpa tahab väga sooja saada,et korralikult tööle hakkab.zaz-i karpa suht lihtsa ehitusega,peaks korda saama teha küll. mul traktoril -sakslane- on 30hp zaz-i mootor peal,oli siin -25 kraadi külma.mootor töötas väga ilusti lume lükkamisel,kuigi karpa oli üleni härmas-jääs;)
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by madis1080 »

Proovin ikka selle seal peal tööle saada, targad mehed automotos rääkisid et seguklapp ei sulgu täielikult, selle pärast jamab.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by Sapi-Vana »

Proovi näiteks nii, et pane bensiin miskist pudelist vabalt peale jooksma. Kui siis kõik funkab, ei rahulda sapika oma kütusepump survevajadust. Kui täis tõmbab, siis pead nõelklappi järele aitama.

Teine võimalus - sul on tooreklapp nõks järsuks reguleeritud.

Kolmas võimalus - kütust tuleb hoopis liiga palju peale ja hapniku % segus läheb lahjaks.

Ma oma lääne karpa juures olen kütuse pealevoolu nii paika pannud, et lõpuni kinni ja siis POOL pööret tagasi. Ja käib nagu kell. Kui lahtipoole keerata poolteist pööret, nagu tavaliselt kombeks, siis hakkab kergelt lärtsuma. Ja käima tuleb külmalt panna nii, et tooreklapp lahti ja gaasipedaali ei vajuta üldse. No ja kui on juba soe, siis õhuklappi nõks alla ja korras ongi.

Kütusepumba tegin ka ümber - ehitasin vahele vahepoti, mis töötab survejaoturina. Tulemuseks on süsteemi rahuldav juga karpa suunas ning nõelklapi sulgumise korral kogu kütuse paaki tagasi voolamine surve säilitamisega nõelklapi ees. Vaata mu foorumilehte, seal on selgitus koos jooniste ja fotodega üleval.

Kui praegu asjale tagasi mõelda, siis ega mul see Solexi karpa ei hakanud küll ideaalselt tööle kui vene pump taga oli.
Last edited by Sapi-Vana on Mon Feb 08, 2010 6:27 am, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by madis1080 »

Kiskusin karpa maha ja oh imet, segu klapp oli umbes 1mm võrralahti ja kui gaasi anda siis ei avanud klappi täielikult, viga oli 1 vedrus mis oli kinni kiilunud:)
Ja muidugi oli segukruvi ka ilma tihenditta põhimõtteliselt, mosse karbussilt tihend vahele ja kokku.
Homme lähen otsin veidike paremad tikkpoldid ka siis saab peale panna uuesti.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by madis1080 »

Sain täna karbussi peale uuesti ja kõik toimima. Nii kui võtit sai nii jäi käima:D Tundub, et enam pole nagu sellist lagi ka- veab ilusti madalatel pööretel, tule lõi ka sumpast välja korra:o(klapid vist paigast ära).
Mootor ei tundu enam nii palju rapuvat.

Ja sapikas ikka hea auto, tagurdasin otse põlvekõrgusesse lumme, kinni ei jäänud:D Pidurid toimivad ka, nagu kännu taha oleks jäänud:) Väga vägevB)
Nüüd peab maki ümbruse ja spidoka ära lõpetama.
Plaanid siis veel- veljed 2 cm laiemaks, valgeks , valgete kirjadega kumm ja siis poleeritud kilp.Võib olla, et tuleb hoopis must velg.:)
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by Sapi-Vana »

Palju õnne ette võetud õnnestunud eksperimendi puhul! Ma ennustan siin vaikselt, et see saabki olema reegel, et liikuval TÜV probleemideta läbival sapikal on peal lääne karbuss.

Nüüd ei ole muud kui aja mootor soojaks ja sõida mingi maa ringi, tule koju tagasi, reguleeri tunde järgi küttesegu ja proovi jälle.

Mu masinaga oli ka nii, et kui algul karpa peale sai, siis mootori häält enam ära ei tundnud - ei mingit lärtsumist ega vappumist, täitsa nagu lääne mootor käis.

Aga sa jah proovi nüüd karpa sõiduga ära reguleerida, muidu on nii, nagu mul oli, et sai seisu pealt reguleeritud ja kui siis proovisõidule läksin, oleksin peaaegu esimeses kurvis üle pea käinud, sest gaasile oli masin tol momendil sigatundlikuks reguleeritud.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by madis1080 »

Tänud, klapid tuleb ära reguleerida, klõbinat kuulda, kui suvel klapikamrikaante värvimiseks läheb siis regullib need ka ära.
Nägin veel 1 kummalist asja- 85 aasta sapikal karbussi tihendid ilusad punasest kummist, aga sellel 87 on kokku 4 paber tihendidt(2 mõlemal pool seda puksi), juu siis keegi ennem ka käinud karbussi kallal:D

Aga nüüd on 85 aasta masinale 2 karbuss ka olemas:) sain keevituse ka, suveks saab vast 85 ära lappida:p.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by madis1080 »

Image
Sai siis maki ümbruse konsool ära lõpetatud. Tegin ta siis 3 kihilisest vineeris, nahaga üle ja siis mõtlesin et muidu jääb jõle tühjaks, panen sigari süütaja ka külge. Ise küll suitsu ei tee, aga sealt hea gpsile või millegile sarnasele elektrit võtta.
Tegin ka veel 968m märgi, 0.7mm al plekis lõikasin ja viilisin. Päris viisakas sai. Muidugi jäid 2 äär mis oleks tulnud õmmelda, aga naha jaoks vaja ju spetsiaalset õmblusmasinat.
Tagumised polstrid saab ka ära liimida. Ja veljed lähevad ka laiendamisse järgmine nädal.
Tagumised suuna tuled toonisin ka ära, kuna olid erinevat oranzi tooni ja jäi silma riivama, ja nii päris sobib ka sinna.
Sellega seoses. Toonisin ära ja siis ühele tulid sellised sügavad mõrad sisse ja lakk jäi matiks, mis siis ikka lihvisin vesilihviga maha ja uuesti lakk peale, aga ikka olid need mõrad sees ja lakk jäi matiks milles viga?? Teise tulega polnud mingit probleemi. Lihvin kõvemini kuni täitsa sile on ja siis uuesti proovida?
Last edited by madis1080 on Fri Apr 02, 2010 7:07 pm, edited 1 time in total.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by Sapi-Vana »

Asi võib olla materjali hügroskoopsuses, ehk siis materjali soovis või vastumeelsuses vett siduda. Kui pinnakattematerjali molekulaarne hügroskoopsus alusmaterjaliga ei sobi, siis nii lähebki, nagu sa kirjeldasid. Võibolla on üks suunatuledest vahetatud ja tema materjal on teine.

Sellesama hügroskoopsuse pärast ei ole ka suurt mõtet kaasaegset sünteetilist värvi õlivärvile peale kanda - materjalid hakkavad teineteist tõukama, korralikku naket ei teki ja lõpuks jälle asi untsus.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by madis1080 »

Eile siis sai ühel veljel sisu välja puuritud, kui mõlemale poole laiendada siis peaks kokku kuskil 5 cm juurde mahtuma+ veel 2 cm jääb koopasse mänguruumi.
Image
Image
Image
Image
Avastasin ,et 79 aasta velg on 87 aasta veljest 3mm kitsam ja keskel on kumerus mitte sirge( sirget kergem laiendada).
Siin pilt siis summutajatest mis 85 aasta zazil all olid, lõikasin põhja maha ja vaatasin mis sees on:D
Image
Image
ja summutaja algus jupid(originaal summutaja omad peaks olema veel)
Image
ja sai ka turvakaalutlustel üks selline asi ülesse otsitud
Image
Image
On ta ladale mõeldud, aga tundub , et vanavanaisa kunagi seda sapikale parajaks lõikunud.

Kuna lumi on peaaegu sulanud, siis sai sapikas käima aetud ja läks pm esimesest pöördest. (Ainult bensiini pidi karbussi pumpama).
Ja toorega käib mootor sama siledalt kui Jaguari v12 mis pidavat olema üks maailma esimesi v mootoreid kus saab mündi püsti seisma panna. Ilma tooreta, aga asi nii roosiline pole, rapub natuke:D

Aga enne sõitma asumist tuleb vahetada mootoris õli ja kastist lekib õli, tundub ,et sealt kust poolassid välja tulevad. Kuna selle vahetusega paneb kasti uue õli. Siis küsin kas vene TAT käib sinna sisse kah? On seda kuuri peal veel nõukaajast.
Z@Z
Posts: 202
Joined: Wed Apr 29, 2009 10:28 pm
Location: Võru, Tartu
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by Z@Z »

madis1080 kirjutas:
Siis küsin kas vene TAT käib sinna sisse kah? On seda kuuri peal veel nõukaajast.
Õige nimetus sellel TAD17i, olen kasutanud ja kasutan edaspidigi, vene transmissiooniõlidest vaata et parim variant. Vaata, et nõukaajast siiani seisnud õli hapuks pole läind?:D Huvitav oleks teada mis sapika manuaalis sellekohta öeldud on?
ZAZ 968M 91a., ZAZ 968MG 86a., LUAZ 969M 87a.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by madis1080 »

Sai siis tegeletud natuke, ja tundub ,et leke jäi kinni sellest, et pingutasin alt veidi neid mutreid:). Sai seest ära ka puhastatud ja ukse stoperid paika sätitud.
Maki ümbrus:
Image
osad vahed veidi suured, aga on seda veel vaja sättida ja naha alla peab veel vineeri lõikama roolipoolsesse äärde.
Üks niisama pilt ka, volksvageni veljega( sapikas sisu on õrnalt sisse keevitatud) 185 lai rehv on peal.
Image

Üks jõle mäda koht on ka, NÖ kalastus auk on ümber palju roostes. Aga mujalt on põhi täitsa ilma roosteta.B) Panen sinna lihtsalt lapi peale, ei hakka kalastus auku looma sinna:D
Küsin ka veel: Kas sapikat ülestõsta võib aint sealt paksendatud kohast, või mujalt karbist ka? Ja kassid on ka üle auto jooksnud:@
Uksed käivad ka nii ilusti kinni , ei pea tõukamagi, vajuvad ise peaaegu kinni ja sellise hea pehme klõksuga:D

Summutajaga pole ikka veel alustanud. Aga järgmine nädal lähme vanaisaga koolutame torud ära. Vanaisa heal sõbral on torupainutamis pink olemas.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by madis1080 »

Mis on liplipi peal ja lapplapi peal? Muidugi minu sapika sumps.
Tegemist on muidugi ajutise lahendusega, kuni uued valmis saavad.
Tagapõlle korrastades vaatasin, et ajab tahma välja püti otsas, sai siis maha keeratud pütt. Oli õnneks vaskmutritega kinni ja tuli alt ära vaevata.
Hakkasin keevitama, ja koguaeg tegi auke aina juurde, nii saigi lapp lapi peale pandud siin , aga pilt:
Image
Suht mingi 4ndat korda keevitasin ka.
Ja taga põlle ka buvanoli ja värviga töödeldud. Ütlen kohe ära, et nüüdseks pole enam asi nii erinev kui pildil. Värv on ka ise segatud ja siis väikse pintsliga peale kantud.
Image
Pintseldasin uuesti üle ja nüüd jäi päris rahuldav tulemus. Kui mitte lähedalt uurida siis pole arugi saadaa, et midagi tehtud on:D

Edit: siin tulemus
Image

Tagastange vajab ka väga vahetust.
Last edited by madis1080 on Sun Apr 25, 2010 9:43 pm, edited 1 time in total.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by madis1080 »

Siin ehk targemad mehed oskavad öelda, kas sellele weberi karbussile võib sapika originaal õhufiltri panna või, on lada filter parem? Leidsin kuurist täpsed lõdvikud mille abil saaks originaali külge panna, aga ennem kui vaeva hakkan nägema küsin üle.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests