ZAZ 968M

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

RE: ZAZ 968M

Post by marek »

Enne žiguli õli soovitab ajastukohane kirjandus Autooli kasutada, žiguli õli pidavat rohkem tahmama ning küünlaid/klappe rikkuma ja rohkem mustust ka mootorisse tegema. Põhimõte olevat selles, et Autool on mõeldudki nii, et mootor "võtab õli", aga žigulii mootor ja õli olevat tehtud juba ilma "õli võtmise" arvestuseta.

Mina arvan, et tsentrifugaalfilter töötab ka lääne õliga. Vene-ajal pandi lada ja autool õli lihtsalt sellepärast, et muud ei olnud võtta. Tänapäeval on igasugu paremaid õlisid olemas ja hinnavahe ka pea olematu niiet ei näe põhjust igasugu jama omale mootorisse valada.
Image
JOALANA BX
Posts: 92
Joined: Thu May 21, 2009 10:57 pm
Contact:

RE: ZAZ 968M

Post by JOALANA BX »

selle õli jutu peale nii palju et vanematel lääne veokatel nagu SCANIA on ka täitsa tsentrifugaalfilter olemas.seda on puhtaks pestud ja pole hirmu et järgmine kord seal sees midagi pole,2-3cm paksune mustuse kiht on jälle olemas.nii et need lääne mineraal õlid ei pese filtri seinu puhtaks..aga see on igaühe oma asi mis õli ta mootorisse paneb,peaasi et grafiitõli ei paneks..
sylver
Posts: 24
Joined: Wed Sep 19, 2007 10:36 pm
Contact:

RE: ZAZ 968M

Post by sylver »

Sellesuhtes, selgituseks lisan, et tegemist on tänapäeval toodetud Lada õliga, millel ma arvan on paremad omadused kui vanasti.
Paintballi varustuse müük ja rent
MAZ
Posts: 33
Joined: Sun Dec 28, 2008 11:41 am
Maakond: Tartumaa
Location: Nõo-Luke
Contact:

RE: ZAZ 968M

Post by MAZ »

Ma ise soovitaksin panna lääneliku 10W-40 aastaringse Mineraal õli!
Samas maitse asi ilmselt, kes mida eelistab.
Selguse huvides võiksid ühe foto sellest,uuest Lada õlinõust lisada, oleks täitsa huvitav vaadata!;)

Roheline värv sobib 968M väga hästi nagu ka helesinine ja beež!
Igasugu vanarauda hoovis
sylver
Posts: 24
Joined: Wed Sep 19, 2007 10:36 pm
Contact:

RE: ZAZ 968M

Post by sylver »

Loodan saab pildilt aru millega tegemist. All veel kirjas, et karburaatoriga mootoritele, toodetud Venemaal.
Image
Paintballi varustuse müük ja rent
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: ZAZ 968M

Post by Sapi-Vana »

10W-40 ei ole mineralka. Poolsünteetiline on. 5W-40 on täissünteetiline.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
MAZ
Posts: 33
Joined: Sun Dec 28, 2008 11:41 am
Maakond: Tartumaa
Location: Nõo-Luke
Contact:

RE: ZAZ 968M

Post by MAZ »

Huvitav kui 10W -40 on poolsüneetline, samas kanistri peal kirjas,et mineraal õli? Heh ilmselt mingi krt eksitus järjekordselt tootja poolt!
Igasugu vanarauda hoovis
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: ZAZ 968M

Post by Sapi-Vana »

Nii ongi. Kõik sõltub tootemärgise tõlkijast, sellest kui palju vastavale inimesele palka makstakse ja kui palju ta viitsib vaeva näha. Ilmselt kõige õigem oleks "poolsünteetiline mineraalõli", mis näiteks ilutses pakendil kui olin veel vana Passati omanik. Samas täpselt sama koodiga õli võtsin mõni aasta nooremale Audile sellel aastal ning vastavat tõlget polnud pakendil üldse.

Täna sain ilmselt kordumatu elamuse - sõitsin vana MAZiga. Konkreetne eksemplar omab järelhaagist, millest on kased läbi kasvanud ning juhikabiini hoiab koos rooste, aga teda ei tohi metalli viia, kuna ta on Haridusministeeriumis arvel (iroonia missugune). MAZ teadupärast kannab karteris autooli. Autool on mineraalõli. Samuti on mineraalõli Žiguli õli. Nii autooli kui žiguli õli on olemas mitu varianti, vähemalt tootekoode olen autooli juures näinud kolme erinevat ja žiguli õli kahte. Erimelli tooted enamuses.

Žiguli õli ja 10W-40 vahele ma võrdusmärki ei tekitaks, kuna nende omadused on selleks liiga erinevad. Loogiline, kuna eesmärgid olid vastavate õlide tootmisel erinevad.

Mineralka a´la "Žiguli õli" oli mõeldud masinatele, mille mootorid olid lärmakad, mis vappusid kõik erinevalt, mille töötemperatuuri optimumskaala oli lai, mis aegajalt paratamatult ka üle kuumenesid ja millega sõideti ükskõik kus ja kuidas, teades juba ette, et see masin võtab igal juhul "ämbri sajale". Põhimõtteliselt võib öelda, et tegu on maailma mastaabis julgelt 20 aastat tagasi aegunud õlistandardiga.

10W-40 on õli, mille omadused dikteerisid:
a) üleminek vesijahutusega mootoritele,
b) termostaadi kasutuselevõtt.

Vastav jahutussüsteemide üleminek toimus üldiselt seitsmekümnendate keskpaiku, termostaat muutus normaalseks nähtuseks kaheksakümnendate algul. Mootori jaoks tähendas see kõik kontrollitud töötemperatuuri ja selle optimumi kitsenemist. Samas oli juba selge, et need mootorid reeglina üle ei kuumene. Seega oli ka vaja uuele mootoritüübile sobivamat määrdeõli, milleks see 10W-40 ka kujunes. Selge see, et vastav õli on oma evolutsiooni praeguseks ka lõpetanud, sest sisuliselt tootjate esitatud nõuetega suudavad tänapäeval sammu pidada ainult täissünteetilised mootoriõlid.

Aga noh, meil on ju normaalne, et inimesed sõidavad üle 10 aasta vanade autodega, seega see 10W-40 on meil ka siiani aktuaalne.

________________________

Miks ma ise oma sapikale õli 10W-40 sisse ei kalla?

Kõigepealt see õlifiltri teema. Mul on sugulane, kes on oma sapikast just sellepärast omal ajal lahti saanud, et valas sisse 10W-40-t ja mootor kulus lihtsalt hõredaks. Sellesama asja eest hoiatasid mind ka kooli töökoja vanad "õlid".

10W-40 tänapäevased variandid ei kannata ülekuumenemist. Mis iseloomustab sapika mootorit suvisel linnasõidul või pikemal otsal?
von Zapp ehk Sapi-Vana.
MAZ
Posts: 33
Joined: Sun Dec 28, 2008 11:41 am
Maakond: Tartumaa
Location: Nõo-Luke
Contact:

RE: ZAZ 968M

Post by MAZ »

To Sapi-Vana
Sinu jutt on väga huvitav, ma meenutasin, aega kui ma hakkasin autode ja mootorratastega tegelema, absoluutselt iga Nõukogude aja mehaanik kellega kokku sattusin ütles,et veneõli mõeldi siis M8V on parim asi mootorisse (mõeldi ikka vene masina mootoreid).
No jah üht pidi ka arusaadav kuna Nõukogude ajal valik väga suur polnud siis arusaadav vastus.
Muidugi võib nüüd jälle öelda,et mida krt ikka need vanamehed teadsid, aga võin tuua ühe näite elust.
Siis üks mees, kes elupõline ZAZ tegeleja, alustas 1967.a ZAZ 965, siis oli tal veel 966, ja lõpuks 968M. Tema jutu järgi oli üks parimaid ZAZ, mis tal oli just see 966 tema käes oli see ligi 13.a, aastast 1970 kui tolle leedust ostis,kuni 1983.a mil ta tolle juppideks maha müüs.

Õlide kohapealt haakub see jutt sellega,et mees kasutas ainul M8V, kuna tollel ajal ilmselt muud kättesaadav ei olnud. Samas on tegemist ka inimesega, kes pidas hooldusest jm asjadest kinni. Tema jutu järgi tal kordagi mootor üle ei kuumenend, mootor oli alati puhas? olnud.
Raskse seda tõestada kas ka just nii oli aga mul pole ka kahtlust arvata ei võinuks teistmoodi olla.
Igasugu vanarauda hoovis
JOALANA BX
Posts: 92
Joined: Thu May 21, 2009 10:57 pm
Contact:

RE: ZAZ 968M

Post by JOALANA BX »

no ega veneajal muud õli polnud jah kui see SUPER- AS8 M8V AUTOOL..muidugi see on üks ja sama õli..heal lapsel mitu nime:)seda pandi kõigile bentsukatele-võrrist-zil-ni ja hüdro süsteemi ka ;)siis oli kaht sorti diisel õli suvine ja talvine.aga autooli meil KEK-is küll MAZ-ile ei kasutanud:) oli veel väga SUPER ÕLI nagu KAMAZI-õli seda ka kahte sorti suvine ja talvine.ja väga väga SUPER ÕLI-ZIGULI -õli, mille hoiti silma väga väga peal et laiali ei veetaks:):)siis väga erilised olid-TAP-15, TEP ning hüpoid õli.hea oli kui ZIGULI käigukasti õli ka said:)oli veel olemas hüdroõli.ja määrded olid ka vinged..-SOLIDOOL.seda loeti kahe päeva määrdeks,kuna kolme päeva pärast to si.t oli kadunud:)seda tehti sea ja roti rasvast:):)oli rott sinna tünni tervelt sisse trehvanud:)väkk:)aga LITOOL-24 no see pidas paari nädala vastu ikka:)sinine määre oli natu parem,laagri jaoks.äge aeg see nõukaaeg nagu filmis:):)
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: ZAZ 968M

Post by kelluke100 »

naljakoht:"10w-40 on õli,mille omadused dikteerisid:a)üleminek vesijahutusega mootoritele,b)termostaadi kasutuselevõtt".Mina isiklikult küll eriti õhkjahutuse mootoreid ei oska meenutada:Zaz,Citroen GSA,vist vana põrnikas ja miski pisike Fiat,veokatest vana Tatra.Et ma siin luuletama ei hakkaks, siis on mu ees lahti Eesti riikliku kirjastuse 1953a.välja antud" Autode ehitus" ,eesti keeles.tsiteerin:"kahekordse klapiga termostaate kasutatakse autodel"Pobeda",Gaz-51,Zis-150,JaAZ-200.Autodel"Moskvits" ja Zis-110 kasutatakse ühe klapiga termostaati,mis külma mootori puhul on suletud ja täielikult katkestab vee ringvoolu."(lk. 102).ka asus neil radiaatori ees ribakardin ,mida sai sulgeda juhikohalt,et peatada õhuvool läbi radiaatori jahutusribide.Teadmiseks ;Gaz-51,Zis-150 ja JaAZ-200 olid veokate mootorid,kusjuures viimane oli kahetaktiline diiselmootor ,mille õhuetteanne toimus komressoriga .Alles ziguli tulekuga läks termostaat mootoriplokist välja ja ei saanud lihtviisil termostaati vahelt ära võtta.Vett kasutati sellepärast ,et muud polnud võtta ,ei olnud ju ka autosid poodides müügil.Tehasest tulevatel autodel oli süsteemis jahutusvedelik ja mis veokatesse puutud ,siis sealt eemaldasid juhid selle ise ,et oma autosse panna või varastati lõdvikute lõhkumise teel ,eriti lihtne oli see Kamaz-i puhul ,kuna ei pidanud isegi kuhugi ronima ,vaid sai toimetada nö. sirge seljaga ja saak oli kolme sõiduka jagu.Ise olles 80-ndate algusest tehnikaga seotud ,tean,et jahutusvedeliku saamine nö. ametiautosse sõltus läbisaamisest varustajaga(tänapäeva mõistes ostujuhiga).Õlidest:olid jah talvised ja suvised,tegelikkuses kimati ühe ja samaga ,mida parasjagu saadi,ziguli õli kannatas mõne kraadi rohkem külma ,kui AS-8(autool,hilisem nimetus M8B1) ja diiliõlid .Edu soovides.
sylver
Posts: 24
Joined: Wed Sep 19, 2007 10:36 pm
Contact:

RE: ZAZ 968M

Post by sylver »

Nii tänasest on masinal ülevaatus olemas, ainuke asi, mis viga oli, oli väike lõtk roolikarbis. Õnneks oli sõbralik ülevaatuse onu ja seletas kuidas asi korda teha. Mainiti ka, et nende tuledega ei tasu pimedas sõita, ja seda kogesin täna ise ka :D
Paintballi varustuse müük ja rent
sylver
Posts: 24
Joined: Wed Sep 19, 2007 10:36 pm
Contact:

RE: ZAZ 968M

Post by sylver »

Kuna ilmad juba vaikselt lubavad, ja ka laupäeval orienteeruma minek, siis sai sapikas välja aetud, et teha esimesed testisõidud. Selgus, et kaks uut velge rehvidega, mis sai alla pandud, et ühel veljel mutripesad suhteliselt kulunud. Kuna teepeal muud moodi remontida ei saanud, sai pandud 1 kroonised mündid velje ja rummu vahele, et mutrid ulataks kinni võtma.
Nüüd siis vaja rehv teisele veljele ümber tõsta.
Paintballi varustuse müük ja rent
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests