blondiinid 968M (1983) MAD349 (lehvitamiseks)

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
Z@Z
Posts: 202
Joined: Wed Apr 29, 2009 10:28 pm
Location: Võru, Tartu
Contact:

RE: blondiinid 968M (1983) MAD349 (lehvitamiseks)

Post by Z@Z »

siinkohal olex mõistlik karbuss laiali võtta, düüsid suruõhuga läbi puhuda ja muu üleliigne sodi mis karbussi ehituselementide sisse pole tehasepollt ettenähtud minema tuulutada, vaadata üle tihendite ja ujuki seisukord ning veenaduda et ükski regulli kruvi parematele jahimaadele pole eksind nagu mul siksaatoril juhtus:DB)
ZAZ 968M 91a., ZAZ 968MG 86a., LUAZ 969M 87a.
blondiinid
Posts: 211
Joined: Sun May 10, 2009 9:46 pm
Contact:

RE: blondiinid 968M (1983) MAD349 (lehvitamiseks)

Post by blondiinid »

poisid.. ma olen mõelnud küll seda karbussi tuulutada, aga ma ei oska üksi ja pole suruõhku võtta kuskilt..
aga olgu, ma teen selle ära ükspäev!
[img]http://i44.tinypic.com/2141pq9.jpg[/img]
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: blondiinid 968M (1983) MAD349 (lehvitamiseks)

Post by Jossu »

Hmm... siin ei pruugi asi olla ainult karpas. Nt süütepool kuumenedes võib streikima hakata. Kui järgmine kord sõitma läheb ja seisma jääb siis vaata kas säde on, endal sellega kurjad kogemused. Vd ka katsuda pooli, ülemeelikult kuumaks ei tohi see minna. Lisaks nagu sapivanal juhtus, mootori soojendes hakkas bensupump streikima. Veendu et karpas bena oleks...
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
miki
Posts: 18
Joined: Sat Sep 19, 2009 2:58 pm
Contact:

RE: blondiinid 968M (1983) MAD349 (lehvitamiseks)

Post by miki »

Blondiin võin suu 968m ää pahteldada ja värvi selga lasta enne talve kui huvi. 51915090 raido;)
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: blondiinid 968M (1983) MAD349 (lehvitamiseks)

Post by Sapi-Vana »

Sapikas on rallipill ka täitsa ilma summutussüsteemita. Sa osta bensukast karbussi puhastuse/lahtileotuse spreid ja kasuta sihtotstarbeliselt.

Enne seda võiksid üle vaadata karpa filtri. Ja siis võiksid üldse bensiinile korraliku filtri enne pumpa peale panna.
____________________________

Sa võisid tankida atsetooniga "rikastatud" bensiini. See laga läheb segamatult filtritest läbi, düüsid aga ajab umbe. Atsetooni pannakse bensiini sisse plahvatusmomendi äkilisusema huvides.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
blondiinid
Posts: 211
Joined: Sun May 10, 2009 9:46 pm
Contact:

RE: blondiinid 968M (1983) MAD349 (lehvitamiseks)

Post by blondiinid »

täna jändasin sellega tsipa.. ei käivitanud kuna mõnda aega tagasi olid tuled lampi peale läinud ja aku tühjaks tõmmanud. sain naabripoisilt täkku ja asi käivitus.. vaatasin nätuke seda karpat ka aga lahti ei võtt ja maha ei keerand jne.. benafiltri vahetasin just in case. Kuna aku tühi, siis ei hakand sellega rohkem jamama.
Panen aku ööseks laadima ja homme õhtul kui jõuan proovin veel tsipa mässata selle säboga..

Aitäh jossule püttide eest.. päris sexud.. iseasi kuidas ma need alla saan XD

Seniks aitäh nõu ja jõu eest :)

PS! Kuidas ma need küünlad maha saan keeratud? kas sellel mingi ime nipp vms.. noooo ei tule lahti.. mul pole see võti ka just kõige parem (mingi odavapoolsem, mis pidi üldjuhul kergesti katki minema.. )..
Last edited by blondiinid on Mon Sep 21, 2009 6:47 pm, edited 1 time in total.
[img]http://i44.tinypic.com/2141pq9.jpg[/img]
blondiinid
Posts: 211
Joined: Sun May 10, 2009 9:46 pm
Contact:

RE: blondiinid 968M (1983) MAD349 (lehvitamiseks)

Post by blondiinid »

Oh halloo!! Ma arvan et on heade uudiste aeg.. :P
niisiis, ma ei tea mis ma seal tegin (proovisin karbussi selle sprayga puhastada).. sain asja tööle ja kõik oli ok.. lisasin seda sprayd kogemata liiga kaua vms sealt õhuaugust ja suri välja. väikse ootamise peale läks jälle tööle ja ei surnudki maja tiiru peal välja.
Mootori juures on kuskil miskit hirmsat susinat kuulda,ma ei tea kust see tuleb aga mingi toru kuskil kindlalt katki ja vb see ongi peamine süüdlane selle välja suremisel.

Lõpuks sain siis sõidetud sellega ca 5-6kmg koju mustamäelt aga nii kui kiirendasin tsipa hoogsamalt kadus jõud tagant ning pidin natuke gaasi (ettevaatlikult) andma, et masin välja ei sureks. Ühegi foori taga välja ei surnud ja õnnelikult sain koju..

Ma kardan, et need küünlad vajavad kindlasti puhastamist, aint ma ei saa neid kuidagi kätte. Kui nüüd millalgi aega leian et uuesti mõnda autopoodi jõuda, ostan pikema (kvaliteetsema/tugevama) küünlavõtme ning proovin sellega, ehk läheb õnneks ja saan need lõpuks lahti kruvitud.

Aga poisid kindlasti teavad, mis ma peaks kontrollima, mis pump vajav vahetust ja mis mitte selle kiirenamise osas. Täna plaanisin testida kas penapump töötab korralikult, aga oli juba liiga pime ja ma ei hakand jändama, homme/ülehomme kontrollin seda..

seniks.. :3 adjöö ;)
[img]http://i44.tinypic.com/2141pq9.jpg[/img]
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: blondiinid 968M (1983) MAD349 (lehvitamiseks)

Post by Sapi-Vana »

Oma sapikal vahetasin tatistavad küünlad GAZ51 küünalde vastu. Läks paremaks. Siis mulle otsis AXB spets kataloogidest välja mingid Opel Kadeti küünlad, mis peaksid sapikale igati sobima. Ei ole hetkel rahalist väge, et komplekt ära osta.

Point selles, et sapika originaalküünlad on mõeldud A76 jaoks. A76 plahvatab kiiremini ja põleb lõpuni kiiremini kui tänapäevane 95E. Seega on sapika originaalküünaldel säde juba ammu surnud kui kütus tahaks veel natuke lisapõletamist saada. Pikapeale tahmabki paratamatult ära, eriti veel kui väikestel pööretel sõita.

Küünlad maha käivad pika toruvõtmega. Sapika originaalkomplektis on see olemas, praegu müüdavatele standardlahendustele tuleb paraku pikendus juurde keevitada, muidu ei ulatu keerama. Aga kui on olemas pikem padrunvõti, siis seda otsa lisades saab ligi küll.

Susin... vaata kas vaakumvoolik karpa ja jagaja vahel on kinni. Ja profülaktika mõttes võid ju karpasse otse korgitäie 98-t sisse valada ja teha otsest põletust. Nati eetrit õhuvõttu sisse piserdada pole ka karpa kiirpuhastamise mõttes paha.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
blondiinid
Posts: 211
Joined: Sun May 10, 2009 9:46 pm
Contact:

RE: blondiinid 968M (1983) MAD349 (lehvitamiseks)

Post by blondiinid »

panin uue toru õhufiltri ja karbussi vahele ja susin "kadus ära".. mingisugune susin on ikka, kuid ma kardan et see võib tulla kuskilt sumpa juurest (see mul ikka veel lõhki, pole uusi pütte veel alla pannud)..

siis vahetasin küünlad ära ja siis puhastasin klemme selle pruuni karbi juurest (see mis seinale on kruvitud) ja nooooo siis ma kiskusin selle lahti ja vaatasin mis seal karbi sees on ja tõmbasin paar kohta mingil põhjusel liivapaberiga ka üle (poleks pidanud .. :( ).. noo ja siis .. peale seda enam ei käivitunud.. kui võtit keerasin siis ei teinud mitte mingit häält enam. ainult mootori tuluke armatuuril lõi põlema aga ei mingit liikumist. tuled põlevad nii ees kui taga, ainult see mootori valgusti mis seal kapoti küljes on ei läind põlema, signaal töötab.. peakaitsmed vahetasin ära just in case, muutusteta...

poisid, mis ma ära lõhkusin? :(

vaatan õhtul uuesti üle, pole tõenäoline, et juhtmed valesti oleks ühendanud, sest võtsin need klemmidelt lahti ikkagi ükshaaval...

Ideid mida võiksin kontrollida? :(
[img]http://i44.tinypic.com/2141pq9.jpg[/img]
Z@Z
Posts: 202
Joined: Wed Apr 29, 2009 10:28 pm
Location: Võru, Tartu
Contact:

RE: blondiinid 968M (1983) MAD349 (lehvitamiseks)

Post by Z@Z »

Pruun karp seinaküljes peaks olema starteri blokeering (et töötava mootoriga ei starter ei käivituks kui võtit käivitusasendisse keerata) ja kui seal juhtmed valesti ühendada siis on väga tõenäoline et masin ühtegi piiksu ei tee ... abiks oleks elektriskeem kus on olemas juhtmete värvid.:) ... kui nüüd õigesti mäletan, oli vist nii et ~ märgiga klemmidele tulevad juhtmed genekast, PC & LK klemmid - embkumb üks juhe tuleb süütelukust ja teine läheb starterisse või starteri releesse.
ZAZ 968M 91a., ZAZ 968MG 86a., LUAZ 969M 87a.
blondiinid
Posts: 211
Joined: Sun May 10, 2009 9:46 pm
Contact:

RE: blondiinid 968M (1983) MAD349 (lehvitamiseks)

Post by blondiinid »

no luck :(

selle pruuni karbi kiskusin uuesti lahti et vaadata kas tegin juhtmed seal sees katki vms.. ei kõik on terve.. puhastasin veel igast klemme ja värke.. juhtmed paigutasin nii, nagu peab.. samas märkasin, et selle karbi küljest, mis on vasakul sellest pruunist karbist, on punane juhe tsipa katki.. (see läheb vist starterisse vms.. ).. aga ma ei usu et see see ka on.. :/

mai saa hakkama.. :D aga ma proovin veel.. aint ma ei tea mida seal veel proovida, noh.. :(
[img]http://i44.tinypic.com/2141pq9.jpg[/img]
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

RE: blondiinid 968M (1983) MAD349 (lehvitamiseks)

Post by metsamees »

http://www.sapikaklubi.org/forum/viewth ... ead_id=217


Veidi lugemist.
Ühesõnaga kui hall juhe vastu massi panna siis peaks kõik hea olema. v.a pisiasi et aku laadimise lamp jääb sõidu ajal põlema. Kuni uue karbi saad
blondiinid
Posts: 211
Joined: Sun May 10, 2009 9:46 pm
Contact:

RE: blondiinid 968M (1983) MAD349 (lehvitamiseks)

Post by blondiinid »

vahetasin pruuni karbi ära ja ikka tööle ei hakanud, pusisin seal igati pidi igast asju..

lõpuks käis üks asjalik elektrik kohal, uuris puuris, vool taga olemas, vaatas süütelukku ja oi oi oi.. KEEGI OLI JUHTMED SASSI AJANUD.. (wasnt me).. ühesõnaga fixis elektrik kõik ära ja asi töötab..

TÖÖTAB!!!


nädalavahetusel valges vahetan ära:
sumpa pütid
suunatuled
reguleerin tuled ära
ja :3 tiirutamaaaa!!!!! :)
[img]http://i44.tinypic.com/2141pq9.jpg[/img]
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: blondiinid 968M (1983) MAD349 (lehvitamiseks)

Post by Jossu »

vaata mis häält mu sumpsid teevad siis kah;):P
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
blondiinid
Posts: 211
Joined: Sun May 10, 2009 9:46 pm
Contact:

RE: blondiinid 968M (1983) MAD349 (lehvitamiseks)

Post by blondiinid »

eile panin uued pütid alla.. :P võttis aega enne kui asjale pihta sain.. aga vahetatud nad on! Väga kena jörin on :P :) Aitäh Jossu!

Vasak esituli oli tsipa mööda, näitas taevasse, panin selle täna paika ja homme vahetan ära suunatuled (st selline plaan on praegu, aga eks näis kuidas asjad sujuvad)..

tulevikus:

siduri mansetid
pidurid (hark vajab vahetamist)
vaadata kuidas soojendusega on, kas töötamisel säbo läheb põlema või mitte.. :P

külmast peast sõites sureb kohati välja kui hooti pidurdada ja mõnikord (väga harva) sidur ei lahuta korralikult, käik jääks nagu sisse isegi kui mul peaks see tegelt väljas olema vms.. , aga need ei probleemi hetkel!
Last edited by blondiinid on Sat Oct 17, 2009 6:42 pm, edited 1 time in total.
[img]http://i44.tinypic.com/2141pq9.jpg[/img]
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 7 guests