metsamees zaz968a 1976

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Juuli kuu läinud, aga nüüd õnneks on jälle ülevaatus olemas. Saab veel mõned sõidud teha.
Laupäeval tegin salongi soenduse audi 80 ventilaatori peale ümber. Puhub vaiksemalt, rohkem ja on 4 erinevat kiiruse astet.

Nädalavahetusega keris odomeeter veidi üle 80 km juurde. Üldiselt ilma suuremate sekeldusteta aga tagala kindlustamise mõttes on paras aeg paar kondekat juurde osta.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Täna siis oli see päev kus sapikaga maalt tulles leidsin teeäärest kutu hummeri ja aitasin selle käima togida. Kell juba hiline, teine kord kirjutan pikemalt.

Nädalavahetusega sai 35 liitrit bensiini mootorist läbi lastud. Ilmnesid mõningad puudujäägid soojendussüsteemis ja pakiraami kinnitustes. Esisilla reguleering tuleb ka veel kiiremas korras üle vaadata, kui vähegi kurvi on siis kummid uluvad all.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Olgu, nüüd siis vist on paras aeg see hummeri lugu siia ära kirja panna.

Tulin mina nädal tagasi pühapäeval maalt. Sapikas sõitis ilma igasuguste tõrgeteta ja Maaritsa-Tartu ots läks suhteliselt ruttu. Lõunakeskuse eest mööda sõites nägin et seal seisab üks suht pikaks venitatud esimese seeria hummer üles tõstetud kapotiga ja seltskond remontijaid ümberringi. Natuke tiirutasin linnapeal ja veidi hiljem juhtusin jälle Lõunakeskusest mööda sõitma- hummer ikka sama koha peal.
No ei olnud võimalik lihtsalt teist korda mööda sõita , lihtsalt OLI VAJA minna asja tegema.
Hummeri ette otsa juurde oli 2 autot aetud, neilt mõlema aku pealt krokodillid hummeri akude külge veetud, 1 tegelane pikutas hummeri all ja ülejäänud kamp siis oli nagu peenematel operatsioonidel ikka nõu ja asjade kätte ulatamisega abiks. Üldiselt suhteliselt pädev seltskond. Nende käest kuulsin et see konkreetne jänkide kergemaks tankiks mõeldud eksemplar oli omale 22 istekohta saanud (ma jäin tasapisi mõtlema et ei tea palju neid lõõtsaga ikarusis olla võiks), lisaks kuulsin et nõrgimaks lüliks oli osutunud starter. Järgmine plaan oli starterit ravida paari täpselt doseeritud kuvaldameetri jõuga. Nagu kõigil hästi varustatud tehnoabi zaz-idel oli ka mul kohe laenuks pakkuda üks korralik enamvähem kilone haamer. Hea plaan, aga kopsimisest kuigipalju abi ei olnud.
Umbes samal ajal suutsin ma oma asjatundmatuses välja käia plaani et kurat selle starteriga, rahvast on, lükkame käima. Hea veel et hummerilt käima väntamise akuku otsima ei hakanud. Sapikamehe värk noh, ei tule ju esimese pauguga selle pealegi et viimased enamvähem pool sajandit on Suure Lombi taga ju selliseid autosid tehtud millelt üks pedaal puudu ja käigukangiga ka hoopis vähem vehkimist kui sapikal on. Ühesõnaga kapitalistlik rämps: raske kui vana kurat, tõenäoliselt poleks liigutadagi jõudnud, ei vända auku, ei siduripedaali ja lõppkokkuvõttes oleks automaatkäigukastiga käima lükkamine enamvähem sama tulu toov olnud kui druzbat kettipidi mööda trepi käsipuud käima joosta üritada.
Järgmine mõte oli juba asjalikum. Otsisin oma piiritutest varudest välja testri ja ulatasin auto all pikutavale seltsimehele et näe, vaata kas tõmbreleele üldse mingit särtsu peale tuleb kui võtit keeratakse. Auto alt tuli vaikset vandumist et kurat ühelegi klemmile ligi ei pääse ja midagi näha kah pole, starter nii lolli koha peal. Käsikaudu kobades sattus testri juhe kuidagi õige koha peale ja mootor tegi jõnksaka. Hurraa ! starter tegelikult korras, hoopis juhtimisega mingi jama. Mingi hetk pugesin ma ise ka hummeri alla, iga päev ju sellist võimalust ei avane.
Läbi ime õnnestus mul mingi juhtmejupp uuesti õigesse kohta surada niiet starter jälle ringi käis. Hummer sai käima ja mina pugesin sealt põhja alt välja. Kõik muu ilus aga käed olin nii neetult õliseks mökerdanud et isegi sapika kallal nõuab sellise staadiumi saavutamine tugevat fantaasiat.
Kuidagi tulid meelde ühe aastaid ameeriklastega sõitnud sõbra ütlused et ameerika autod ei leki õli, nad märgistavad territooriumi ja et kuni tagasillast õli tilgub on kõik hästi. Jama on siis kui enam ei tilgu, siis on differ kuival. Igatahes ma küll palusin kätepesuvahendit aga selle puudumisel pidin ikka jälle oma varudest bensiini ja rullipealt sinist paberit kasutama. Hea kui ikka kõik kaasas on.

Ausaltöeldes ei teagi kohe mis viimasel ajal autodega juhtnud on. Mõned päevad varem leidsin ringtee pealt ühe koolenud halli anduriga mitsu mille vähe paremasse kohta sapikaga ära lohistasime, see lugu siis hummerist, samal päeval vast veerand tundi hiljem vilgutas rõõmsalt Luunini-Riia ristipeal ohutulesid üks passat mille ma ristmikult ära lükata aitasin(käigukasti viga). Kohati tundub küll et kõige kindlam on liikuda tööriistu maast laeni täis sapikaga. Mõnikord küll väikeste viivitustega, aga siiski praktiliselt alati jõuab sihtkohta. Igasugu ameerika, euroopa ja pilusilmade mitukümmend aastat uuemad autod võivad ikka kordades rohkem käru keerata.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Eile käisin sapika kallal. Keerasin tagasi külge sügisel maha võetud karpa. Peale seda läks sapik isegi käima, kuigi akul vanust 6-7 aastat ja viimane laadimine oli sügisel. Edasi oli plaan vägev- Hoog sisse ja ühe lennuga garaazist üle lund täis õue teepeale välja.

Päris nii hästi ei läinud- tuleb välja et sapik, mingite X rehvidega ei suudagi õuetäiest poolemeetisest lumest läbi sõita. Pidu lõppes labida, vintsi ja paljude sõnadega, mida sõnaraamatust ei leia.

Vaja naabrimehega läbirääkimised maha pidada et ta sahaga korra meie õuest ka läbi sõidaks.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by pooltelg4 »

Tsitaat: Kohati tundub küll et kõige kindlam on liikuda tööriistu maast laeni täis sapikaga. Mõnikord küll väikeste viivitustega, aga siiski praktiliselt alati jõuab sihtkohta. Igasugu ameerika, euroopa ja pilusilmade mitukümmend aastat uuemad autod võivad ikka kordades rohkem käru keerata.


Nõus sinuga, mul ütles Mazda 626 pritsungil genekas üles, ja ilma selleta võimatu sõita üle 60...70 :) bensiinipump ei saa lihtsalt piisavalt kõrget pinget ja ei jõua lüüa, mistõttu segu lahja. Sapikaga seda muret pole, vaja ainult sädet , ja seda teeb 12 voldise akupingega süütepool mehiselt ;)
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by pooltelg4 »

Mis õli sapika karteris kasutad? Mina ei julge oma masinat tööle panna selliste külmadega, mineraal sees...
Image
Image
Nongrata
Posts: 222
Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by Nongrata »

Vahet pole mineraal või täissünt. Viskoossus on siin võlusõna. Mineraalid on tavaliselt 10w-40, 15w-40 viskoossusega jne. ehk siis 10w puhul on õli kuni -20'C täitsa ok ja 15w võib kasutada kuskil kuni -15'C, temperatuuridega võin eksida ja eksin kindlasti, ei viitsi täpseid andmeid otsida. Nendest temp. allapoole hakkab õli muutuma paksemaks, pumbatavus- voolavus vähenevad, starterile, õlipumbale, akule on koormus suurem, õli ei hakka kohe korralikult detaile määrima, tekib kiire kulumine jne. Kui tahad alla -20' sõita, siis pead vaatama 5w õlisid (kuni -30'C või 0w kuni -40'C) või siis eelnevalt 10w, 15w õli soojendama karteris, kolhoosi ajal pandi lihtsalt kopsik diisliga karteri alla põlema.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

pooltelg4 wrote:Mis õli sapika karteris kasutad? Mina ei julge oma masinat tööle panna selliste külmadega, mineraal sees...
Mingisugune poolsünt 10w30. Hetkel jään isegi vastuse võlgu mis firma oma ta oli.
http://www.eava.ee/opiobjektid/mto/auto ... sioon.html
Selle lehe lõpus oleva tabeli järgi peaks OK olema. Nagunii külmalt väga pöördesse autot ei aja ja õli läheb suht ruttu soojaks.
Nongrata
Posts: 222
Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by Nongrata »

Hea tabel, riputame üles.
Image
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Talisport sapikaklubi moodi.

Kõigepealt kahekesi kaaskannataja katkuga reedeõhtul vanamoodsat labidatööd paras ports. Sapikat ära tooma ei hakanud(Loe: ei läinud käima kuigi paar päeva varem oli karpa peale keeratud ja peaproov tehtud, tiksus 2 tundi kohapeal) Täna tuli välja et reede õhtul kell 23.00 kui meil oli kõige magusam sapika käivitamise aeg näitas naabri õuepeal termomeeter -28.
Image

Täna siis teine katse. Eelnevalt oli aku Tartus toas üles soojendatud ja täis laetud. Lisaks ostsin veel ühe fiskarsi labida.
Karteripõhja soojendasin pool tundi soojapuhuriga ja karpa ajasin ka soojaks puhuriga. Vahepeal lükkasin veel õue natuke puhtamaks. Teine tera kohe- Käima läks nagu 36 aastat tagasi kui tehaseväravast välja veeres.

Ei saanudki palju sõita, oma 4 km, kui leidsin tee äärest ää koolend mersu. Kuidas see Linna Ivo nüüd lauliski? Midagi kumb kaunim on... Seda võite ise pildi järgi otsustada.
Image .
No igatahes mersul olid kütusevoolikud umbes ja sapika varustuses oleva suure süstlaga sai nad puhtaks tõmmatud.

Sapikas on talveunest üles äratatud, Tartusse toodud ja kõrgete Põhja-Eesti külaliste vastuvõtuks valmis.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Tänased katsed salongisoendusega olid suht mõtlema panevad.
väljas -10
salongi puhutav õhk seisva autoga +20
temperatuur salongis praktiliselt ikka -10
pooltuled, kojamehed ja salongisoenduse ventikas käima, ampermeeter mass klemmile vahele ja numbrid näitasid et aku laadimise asemel imes kogu see kaadervärk isegi gaasi andes 3-4 A voolu. Kehvasti.

Hetke teooria on et genekast tulev voolu juhe on liiga peenike ja seal tekib liiga suur pingelang. Homme proovin asja paranda. Kui laadimisega õnneks läheb siis järgmine liigutus on salongisoenduse vent koos radikaga salongi sisse tuua ja kõikvõimalikud augud tihedalt kinni toppida. Äkki õnnestub + kraadid sisse saada.

Kui ei õnnestu otsin gaasi leeklambi välja.

Kevadisse remonttööde nimekirja lisandus just originaal salongisoenduse taastamine.
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by tuust »

Minu kogemus veega sooja saamisel on sama mis sul. Kuu aega ehitasin ja katsetasin erinevaid lahendusi ja varjante, kuid toas ikka nagu õues. Originaal ahju taastamine, remont ja käivitamine võttis aega vaid ühe päeva ja olen tulemusega rahul. Ilmselt ongi see ainuvõimalik lahendus sooja saamiseks.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Enne laupäeva tegin veel ühe katse salongi soojaks saada ja õnnestuski, peaaegu.
Hankisin golfi väikse radika ja poest pidin veel ostma ühe paki päkapikukägistjaid(tuntud ka kui kaablivitsad). Lisaks läks veel käiku 2 arvuti toiteplokkidest pärit suuremat sorti ventilaatorit.
Radika tõstsin keset armatuuri. Üks vent ühele, teine teisele poole läbi radika puhuma. Torude ümber veidi silikoni ja kogu krempel päkapikukägistajatega armatuuri külge kinni. Disainile ja ilule seekord rõhku panema ei hakanud. Nagunii üheks korraks ajutine lahendus.

Ventikad said küll väga lahjad ja radikast 10 cm kauguselt käega proovides enam mingit puhumise effekti ei olnud aga salong sai sellegipoolest pluss kraadid sisse. Mitte küll palju, ees umbes kümme ja tagaistmel napilt viis, aga ikkagi kõvasti parem kui -10.
Hiljem, autoorjenteerumise käigus selgus muidugi see mida oligi arvata- Sõitva autoga pole häda midagi aga kui 3 inimest sees ja auto seisab siis umbes 10 sekundiga tõmbas kõigile klaasidele jää kardinad ette. Lahtised aknad küll päästsid, aga see viis jälle keskmist salongi temperatuuri kõvasti allapoole. Süsteem sellisel kujul pole kaugeltki mitte täiuslik.

Enne suuremaid sõite koristasin veel auto ära, laadisin varustuse sisse. Kontrollisin õlitaset ja igaks-juhuks pingutasin natuke rattamutreid. Parempoolse esilaterna keerasin korraks küljest ära et klemme puhastada ja alarmile õpetasin uue puldi käskude täitmise selgeks. Aku oli öösel toas soojas et vältida ootamatuid üllatusi. Sellega siis ettevalmistused piirdusid. Laupäevast kirjutan lähemalt ürituse teemas.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Ega väga palju mööda ei pannudki selle "üheks korraks ajutine lahendus" ennustusega.
Vahepeal sapikat ei liigutanud aga eile tuli kange isu 100 km maha sõita. Juba enne linnast välja saamist hakkas radika juurest tosooli tilkuma. Selle peale panin pumba seisma ja kopsiku tilkuvale kohale alla. Enne maale jõudmist sain veel väikse aurupilve kätte torustikust. Eks nüüd tuleb radikas minema lüüa ja salongi originaalset ilu taastama hakata.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: metsamees zaz968a 1976

Post by metsamees »

Image

Tegin natuke hooldust, valmistusin ülevaatuseks, pesin, küürisin. Sattusin hoogu, pesin "tagavaraosad" kah ära ja tundub et tuleb vist hoopis kahte sapikat ehitama hataka
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests