M: zaz968M

Soovite sapikat osta, müüa või vahetada, siis teema siia.
Post Reply
ehitan
Posts: 101
Joined: Wed Feb 13, 2008 5:59 pm
Contact:

M: zaz968M

Post by ehitan »

mingid pildid http://pilt.delfi.ee/my_album/140155/
põhimõtteliselt on auto dokumentidega. aga se inimene kes paberite järgi on auto omanik,on juba 9 aastat surnud olnud, nii et ümber autot kirjutada ei saa.
hetkel on autost kõik sisu välja kakutud ja tasakesi panen jublakaid külge tagasi
hetkel on täiesti puudu välis peegel ja kõrval istuja iste
all on väga korraliku mustriga ja naeltega vallai rehvid
ülevaatus ja kindlustus on puudu aga peale väikest nokitsemist peaks vist ülevaatuselt läbi ka minema,pidurid on korras ja tuled töötavad(ma ei tea mida nii vanal masinal veel ülevaatusel kontrollitakse:D)
masin on liikumis võimeline
kui kellegil on huvi selle masina vastu siis võib kirjutada mulle ja hinda pakkuda

kere on kõva ja ei roosteta
mõlke on küll kerel aga mitte ülearu palju:p
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: M: zaz968M

Post by Sapi-Vana »

ehitan kirjutas:

ülevaatus ja kindlustus on puudu aga peale väikest nokitsemist peaks vist ülevaatuselt läbi ka minema,pidurid on korras ja tuled töötavad(ma ei tea mida nii vanal masinal veel ülevaatusel kontrollitakse:D)

No sõltuvalt vanusest... kui su sapikas on "sünnidaatumiga" alla 1973. aastat ja 1973, siis sumpasse andurit toppima ei hakata kui auto nähtavalt ei tossa. Kui tossab, siis läbi ei lasta. Alates siis 1974. aastast läheb sond sumpasse igal juhul ja ... üldiselt on tossuandmed vähegi korras mootoriga isendi puhul paika väänatavad. Sapika puhul üldiselt ollakse enam altid silma kinni pigistama.

Pidurite puhul on määravaks teguriks nende ühtlane pidurdusmäär. Igaks juhuks tasub alati vasar kaasa võtta - kui inimesed on mõistva suhtumisega, siis näiteks kässari saab sellega kohapeal paika togida.

Tulede puhul tükib nii olema, et kui on "kõrvik", siis on peamine, et tuled põlevad. 968M puhul kontrollitakse enamatki.

No ja siis kõikvõimalikud lõtkud. Mu sapikal oli näiteks šarniirilõtk lubatust suurem.

Peale selle siis mõistagi klaaside tervis, kere siledus ja roostepuhtus...

Nii et tegelikult on ikka üsna paljutki, mida ülevaatusele minnes jälgida.

Näiteks - kõrvalistuja iste PEAB olema. Polstrid PEAVAD olema... Bensiinilõhna ei tohi olla, rippuvaid juhtmeid ei tohi olla, rehvide kulumismäär peab olema sarnane... ikka on, mille kallal iriseda.
Last edited by Sapi-Vana on Fri Mar 05, 2010 12:36 pm, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
ehitan
Posts: 101
Joined: Wed Feb 13, 2008 5:59 pm
Contact:

RE: M: zaz968M

Post by ehitan »

piltidel näha oleva 968A kere müün ka maha kui keegi tahab
mina
Posts: 39
Joined: Mon Dec 28, 2009 7:53 pm
Contact:

RE: M: zaz968M

Post by mina »

on see 968a kere tugev? ei roosteda?
ZAZ 968 m
ZAZ 968 a
mina
Posts: 39
Joined: Mon Dec 28, 2009 7:53 pm
Contact:

RE: M: zaz968M

Post by mina »

968a põhi on ikka kasutatv?
ZAZ 968 m
ZAZ 968 a
ToM
Posts: 22
Joined: Sun Aug 05, 2007 10:18 pm
Contact:

RE: M: zaz968M

Post by ToM »

Sapi-Vana kirjutas:

No sõltuvalt vanusest... kui su sapikas on "sünnidaatumiga" alla 1973. aastat ja 1973, siis sumpasse andurit toppima ei hakata kui auto nähtavalt ei tossa. Kui tossab, siis läbi ei lasta. Alates siis 1974. aastast läheb sond sumpasse igal juhul ja ...
Kindel? Kas ta mitte varasem kui '73 väljalase ei pea olema? (enda 01 '73 aasta oma ja mõõdeti küll heitgaase:|)
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: M: zaz968M

Post by Sapi-Vana »

No sellest oli kusagil miskites artiklites juttu lausa... et jah 1973. aastast alates, 1973 kaasa arvatud ei tekita suitsuandmed probleemi kui just nähtavalt ei tossa. Ja need, mille väljalaskeaasta on noorem, lähevad juba sellesse kategooriasse, kus võidakse mõõta kuid sellest midagi ei järgne. Mäletan, et kui vastava asja läbi lugesin, oplin natu tige, et oma masin on aasta vanem... samas on CO lubatud tase nii kõrgel, et selle paikaväänamine ei ole probleem ka kohapeal.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: M: zaz968M

Post by Sapi-Vana »

Njaa... vahepeal ei ole maksuamet kahjuks maganud - norme on tsipa "õgvendatud". Toon ära tsiteeringu heitgaasinormide osast:

"Katalüsaatorseadmeta või l-andurita katalüsaatorseadmega ottomootori heitgaasides ei tohi CO-sisaldus ühelgi tööreќiimil ületada: • 4,5%, kui sõiduk on valmistatud aastail 1967 kuni 1987; • 3,5% sõidukeil, mis on valmistatud alates 1987. aastast. Kui valmistaja on ette näinud väiksema CO-sisalduse, siis peab see valmistaja ettekirjutusele vastama; • enne 1967. aastat valmistatud sõidukite heitgaaside saasteainesisaldust ei normeerita. Mootor ei tohi suitseda ühelgi töörežiimil."

Varem siis oli see "päästev" aastakäik 1973 ja varasemad. Nüüd siis kuus aastat varasemad. Ja ütle veel, et riik ei mõista raha teenida...
Last edited by Sapi-Vana on Sat Mar 13, 2010 6:04 pm, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
krister
Posts: 55
Joined: Wed Dec 13, 2006 11:11 am
Contact:

RE: M: zaz968M

Post by krister »

Heitgaasidest.
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=803291
vt. tabel 16.

Selle järgi saavad sõiduautod, mis toodetud enne 1973. a., ilma CO mõõtmiseta ülevaatuse tehtud (on ka selle võrra odavam). Ehk kõige uuem auto, mis ilma testita läbi saab peab olema aastast 1972. 73 - juba mõõdavad.

Vabandan läbu pärast.
Last edited by krister on Thu Mar 18, 2010 12:43 pm, edited 1 time in total.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests